Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Riippuu tämän digitaalisen hinnastakin myös, jos lyödään 79e niin moikka, olen fyysisten pelien ostajana tottunut paljon halvempaan.

Tätä on käyty tässäkin ketjussa jo moneen kertaan läpi, mutta hinnaksi on vahvistettu PC:llä 50€, ja konsoleilla 60€.

Itse hommaan tämän PC:lle, ja sitten joskus jos sen fyysisen julkaisevat hankin lätyn keräilymielessä hyllyyn.
 
En haluaisi ostaa kahteen kertaa ja varsinkaan niin että ensin tuen digiä ja sitten, koska ostin jo kertaalleen, odottelisin fyysisen hinnanlaskua. Sehän antaisi täysin päinvastaisen viestin minkä haluan antaa. Minun viestini kun on, että ostan täydellä hintaa ja vaikka spessuna/kalliimmilla fyysisen kuin halvemmalla digin.

Eli ärsyttäisi vielä entistä enemmän jos ostaisin ensin hypepäissään diginä ja sitten vielä olisi "pakotettu" ostamaan fyysinen ettei varmasti mene ohi. Ehkä mieluummin katselen hetken julkaisun jälkeen että tuleeko edes mitään lisähuhuja siitä fyysisestä. En odota ihmeitä mutta katsellaan nyt.
 
En haluaisi ostaa kahteen kertaa ja varsinkaan niin että ensin tuen digiä ja sitten, koska ostin jo kertaalleen, odottelisin fyysisen hinnanlaskua. Sehän antaisi täysin päinvastaisen viestin minkä haluan antaa. Minun viestini kun on, että ostan täydellä hintaa ja vaikka spessuna/kalliimmilla fyysisen kuin halvemmalla digin.

Eli ärsyttäisi vielä entistä enemmän jos ostaisin ensin hypepäissään diginä ja sitten vielä olisi "pakotettu" ostamaan fyysinen ettei varmasti mene ohi. Ehkä mieluummin katselen hetken julkaisun jälkeen että tuleeko edes mitään lisähuhuja siitä fyysisestä. En odota ihmeitä mutta katsellaan nyt.
Montako vuotta ajattelit odottaa ? :)
 
En haluaisi ostaa kahteen kertaa ja varsinkaan niin että ensin tuen digiä ja sitten, koska ostin jo kertaalleen, odottelisin fyysisen hinnanlaskua. Sehän antaisi täysin päinvastaisen viestin minkä haluan antaa. Minun viestini kun on, että ostan täydellä hintaa ja vaikka spessuna/kalliimmilla fyysisen kuin halvemmalla digin.

Eli ärsyttäisi vielä entistä enemmän jos ostaisin ensin hypepäissään diginä ja sitten vielä olisi "pakotettu" ostamaan fyysinen ettei varmasti mene ohi. Ehkä mieluummin katselen hetken julkaisun jälkeen että tuleeko edes mitään lisähuhuja siitä fyysisestä. En odota ihmeitä mutta katsellaan nyt.

Olen aivan samalla linjalla sen suhteen, että turhaan en halua maksaa samasta tuoteesta kahdesti. Tämä on kuitenkin sen verran odotettu tapaus, että voin tehdä poikkeuksen, kuitenkin sen mahdollisen fyysisen hommaan käytettynä tai vahvasta alennuksesta.
 
Montako vuotta ajattelit odottaa ? :)
Se nyt ei ole pelkästään oma päätös vaan riippuu pohjimmiltaan siitä että minkä verran ja milloin hinta putoaa.

Saatan jopa jättää koko digin ostamatta jos on mitään odotuksia että fyysinen joskus tulee. Sitä jaksan kyllä odotella enkä usko että se montaa vuotta vie. Ja jos viekin niin sitten uskaltanee jo odottaa lisäreitä tai muuta mukaan. Maksaisin siitäkin ihan mieluusti ekstraa digiin nähden.
 
Tätä on käyty tässäkin ketjussa jo moneen kertaan läpi, mutta hinnaksi on vahvistettu PC:llä 50€, ja konsoleilla 60€.

Itse hommaan tämän PC:lle, ja sitten joskus jos sen fyysisen julkaisevat hankin lätyn keräilymielessä hyllyyn.

Itseltä mennyt ohi täysin tämä että PC:llä 49,99€ hinta. Positiivista yllätys. Nyt vaan mietin odotanko Steam versiota vai pistänkö Epicistä ostoon jo. Onko tästä tietoa kuinka pitkään Epic tuota meinaa hautoa?
 
Itseltä mennyt ohi täysin tämä että PC:llä 49,99€ hinta. Positiivista yllätys. Nyt vaan mietin odotanko Steam versiota vai pistänkö Epicistä ostoon jo. Onko tästä tietoa kuinka pitkään Epic tuota meinaa hautoa?
Veikkaan että ei tule ikinä Steamiin, tämä on Epicin rahoittama peli.
 
"Thank you for your purchase!" sanoi PS store :) Ennakkotilatun deluxe setin mukana tuli jotain krääsää:
  • Digital base game
  • Expansion pass
  • Nordic shotgun skin for Saga
  • Parliament shotgun skin for Alan
  • Crimson windbreaker for Saga
  • Celebrity suit for Alan
  • Lantern charm for Saga
  • Ornate Revolver Skin for Alan
  • Survival Resources Pack for Saga
  • Oh Deer Diner Sweater for Saga
Olen melko innoissani tästä tekeleestä. Toivottavasti on odotusten väärti :)

Semmoisen huomion tein ettei tässä ole suomenkielisiä tekstityksiä. Itseäni ei moinen haittaa mutta pidän tätä mielenkiintoisena kun kuitenkin puhutaan kotimaisesta pelistudiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Semmoisen huomion tein ettei tässä ole suomenkielisiä tekstityksiä.

Eipä ole yhdessäkään Remedyn pelissä ollut suomitekstityksiä. Ja mitä olen ymmärtänyt, niin kotimaisesta pelitalosta huolimatta, Remedyn talo on melko kansainvälinen, jossa kommunikointi kieli on englanti.
 
Suomalaiset muusikot kertovat kokemuksistaan työskentelystä pelin parissa:

Huh. Missä muussa pelissä näkee tälläistä? Ainutlaatuinen kokemus tulossa. Jos joku on Twin Peaks: Returnin katsonut, niin siinä hyödynnettiin erillisiä "musiikkinumeroita" aika tyylikkäästi. En panisi pahakseni, vaikka tähän olisi kopioitu idea suunnilleen suoraan.

Töistä otettu ihan parin päivän loma tätä peliä varten :D .
 
Nyt on myös ennakkotilaus laitettu tulille, vaikea uskoa että tämä ilmestyy jo ensi viikolla. Ensimmäinen oli itselle vikoineenkin todella mieleenpainuva kokemus, joten toivotaan että tästä tulee myös samanlainen. Ainakin on inspiraation lähteet taas kunnossa kun muun muassa Twin Peaks, The X-Files, Twilight Zone, Silence of the Lambs ja Seven mainittu.

Kaksi viikkoa julkaisuun, joten lyödäänpä ennakkotilaus tulille! Mielenkiinnolla odotan, millä tavalla Sam Laken Twin Peaks fanitus näkyy tässä jatko-osassa ja miten peliin on raavittu inspiraatiota loistavasta ja hyvin erilaisesta Twin Peaks: Returnista. Vielä pitäisi malttaa pysyä poissa kaikista ennakkovideoista, niin saa sitten suu auki ihmetellä ensimmäistä kertaa. Tarinan osalta takuulla tulossa niin korkealentoista tavaraa, että kaiken haluaa nopeasti kokea uudelleen.

Eiköhän ainakin ole taas paljon kahvia tarjolla eri muodoissa ja veikkaan että itselläkin menee muki jos toinenkin tätä pelatessa. :)

PS. Loistava avatar, Persona on itselle top3 leffoja. :)
 
Nyt on vika ykkösen DLC pelattua ja onhan se hype noussut tämän suhteen korkealle. Ai että pääsisi jo pelaamaan :)

Onkos muuten Control myös hyvä pelata? On kuitenkin vissiin samaa universumia.
 
Nyt on vika ykkösen DLC pelattua ja onhan se hype noussut tämän suhteen korkealle. Ai että pääsisi jo pelaamaan :)

Onkos muuten Control myös hyvä pelata? On kuitenkin vissiin samaa universumia.

Itse suosittelisin pelaamaan, molemmat DLC:t myös. Jos pelin vaikeustaso mietityttää niin sieltä löytyy kyllä optiota vaikka ja mitä millä tehdä siitä helpompaa.
 
Itse suosittelisin pelaamaan, molemmat DLC:t myös. Jos pelin vaikeustaso mietityttää niin sieltä löytyy kyllä optiota vaikka ja mitä millä tehdä siitä helpompaa.

Jep. Löytyy kuolemattomuus, one-shot kill yms. Tuo taistelu on mielestäni todella hauskaa, mutta paikoin vähän turhan vaikea itselle. Loppua kohdin iskin tuon jolla vihut kaatuivat kertaiskusta. Hauskaa oli tuokin.

DLC:t molemmat oikein hyviä myös.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Controlissa on saman maailman lisäksi erittäin paljon tarinallista herkkua Alan Waken ystäville jo peruspelissä, saati sitten suoranaisesti tarinaa jatkavassa AWE-lisäosassa. Muutoinkin mainio peli ja saanee halvalla, joten suosittelen myös vahvasti!
 
Controllin ison ongelma on mielestäni todella paska kartta, muuten kyllä ihan hyvä peli. Veikkaan että jos tästä Alan Wake 2 tulee iso arvostelumenestys niin fyysinen kopio saapuu ensi vuonna.
 
Control on itseasiassa odotellut vuoroa jo siitä asti kun ostin sen julkaisun aikoihin. Jokin ei vain ole saanut tarttumaan siihen. Varmaan se kun ei ole samanlaista selviytymiskauhua kuin Alan Wake on jollain tasolla. Mutta pitääpi laittaa testiin. En vain varmaan ehdi sitä enään tähän väliin pelaamaan, mutta ehkäpä tämän Alan Wake 2 jälkeen.
 
Ylös Bottom