Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mua ei häiritse tuo, että hahmo on vasemmalla vaan se, kun kamera on niin lähellä ja tämä ongelma on melkeimpä kaikissa kolmannen persoonan peleissä.Kuulin tästä hehkutusta ja eksyin katsomaan Youtubesta videota. Ääshh! Taas tällainen peli, jossa pelihahmo kulkee tahmeasti kuin tervassa ja typerästi ruudun vasempaan osaan sijoitettuna, ei keskelle. En ymmärrä, mikä trendi tämä vasemmalla oleminen on. God of Warissa oli sama, ja lopetin heti. Tappaa kiinnostuksen välittömästi. Bramblen kaltaiset kauhupelit houkuttelevat minua huomattavasti paremmin.
Tuo minuakin eniten häiritsee kolmannen persoonan peleissä.Mua ei häiritse tuo, että hahmo on vasemmalla vaan se, kun kamera on niin lähellä ja tämä ongelma on melkeimpä kaikissa kolmannen persoonan peleissä.
Tuo kieltämättä alussa aina näissä peleissä vähän tökkii, mutta tottumiskysymys osittain. Itselle edelleen Rockstarin kökkömekaniikat mieluisimmat. Kameran etäisyyttä olisi kiva saada vaihdettua.Kuulin tästä hehkutusta ja eksyin katsomaan Youtubesta videota. Ääshh! Taas tällainen peli, jossa pelihahmo kulkee tahmeasti kuin tervassa ja typerästi ruudun vasempaan osaan sijoitettuna, ei keskelle. En ymmärrä, mikä trendi tämä vasemmalla oleminen on. God of Warissa oli sama, ja lopetin heti. Tappaa kiinnostuksen välittömästi. Bramblen kaltaiset kauhupelit houkuttelevat minua huomattavasti paremmin.
Ihan mielenkiinnosta, mitkäs pelit sitten maistuu? Vielä tuoreessa muistissa jo hengelliselle puolelle mennyt vihasi Last of Us 2-ketjussa, ja taisi olla samaa tyytymättömyyttä johonkin muuhunkin AAA-peliin. Ei nämä täydellisiä ole, jos sellaista etsii jää monta hienoa peliä kokematta.Ei se minulta sitten kuitenkaan ole pois, vaikka peli olikin itselleni lopulta valitettavan iso pettymys.
Itse pidän todella paljon roolipeleistä ja avoimen maailman peleistä. Jos noita yhdistetään ja annetaan pelaajalle pelissä etenemisen kannalta paljon valinnanvapautta, saavutetaan silloin yleensä itselleni pelien parhautta. Toki toimintapelitkin voivat maistua varsin hyvin - esim. Unchartedit ennen nelosta erityisesti. Nelonen oli jo liian elokuvamainen ja siinä oli huonot hahmot (tökeröt ja epäkiinnostavat) ja tylsä sekä yllätyksetön juoni, joten en pitänyt siitä ollenkaan.Ja onhan siis kaikilla suosikkinsa ja ei-mieluisat pelit, en minä esim. Cyberpunkista välittänyt. Kohdallasi meinaan tätä toistuvaa parin epämieleisen seikan tai ominaisuuden ylitsepääsemättömyyttä jonka jälkeen pelit ovat "isoja pettymyksiä".
Todennäköisesti juuri tuo pelimaailman näkyminen on syy tuohon miksi "jököttää" ruudun vasemmassa osassa. Miten tuo oli toteutettu esim. RE 4 remakessa? Muistaakseni juuri noin, korjatkaa jos en muista oikein. Usein näissä kolmannen persoonan kuvakulman peleissä tuon hahmon voi siirtää myös ruudun oikeaan reunaan, eli "virtuaali kameran" liikuttelusta tuossa on kyse. Joskus kuvakulman voi säätää hieman kauemmaksi hahmosta.Tää on mun oma arvaus mut voisko se hahmon vasempaa reunaan sijoittuminen olla että edessä oleva pelimaailma jotenki näkyisi/avautuu paremmin/enemmän kun jos se hahmo jäpittäis keskellä? Mitä en kyllä ite usko mut joku syy siihen vasempaan reunaan jäpityksessä on.
Itselle myös OW:t ovat aina olleet mieluisampia kuin putkijuoksut, mutta viime aikoina sentään putkijuoksuihinkin on tehty hieman isompia alueita. Ja putkijuoksu antaa mahdollisuuksia heitellä pelaajaa vaikka eri maihin kesken tarinan, tosin monissa peleissä tätä mahdollisuutta ei ole juuri käytetty.Putkijuoksut, elokuvamaisuus peleissä (vihaan erityisesti pelaamisen ulkopuolella tapahtuvia cut scenejä peleissä), kankeat ja huonosti toimivat pelimekaniikat, pelin työläys, juonen tiukka johdattelu agendojen kera tai ylipäätään sellainen jotenkin kökkö juoni, jota on kuitenkin aika selkeästi varsin tosissaan tehty, ovat kaikki minulle melkoisen isojakin turnoffeja peleissä.
Hooo, tuo niihin valmistautuminenhan voisi olla itellekin paikallaan. Ehkä kerran tai kaksi niiden takia ihan säikähtänyt, mutta en niistä diggaa itsekään.Vihdoin tuli tämä hankittua ja nyt ollaan neljännen chapterin alkupuolella. Kyllähän tämä todella hyvä peli on!
Ainoa itkun aihe itselle on nuo paljon parjatut jumpscaret. Ihmiselle joka vihaa säikähtämistä, niin nämä jumpscaret kyllä pilaa tätä kokemusta aika paljon. En itse kyllä ymmärrä mitä noilla haetaan, koska ainakaan tässä vaiheessa nuo ei tuo mitään lisäarvoa. Vievät ainakin itseltäni keskittymisen pelistä ihan vääriin asioihin, kun kokoajan odottaa milloin ruudulle pamahtaa jonkun naama ääniefektein varustettuna.
Teinkin kylmän viileän päätöksen, että katson Reddistä aina chapterin aluksi missä kohdassa näitä ilmenee, niin pystyn varautumaan noihin. Tämä kyllä osoittautui oikeaksi päätökseksi ja nyt pystynkin nauttimaan pelin tunnelmasta eikä ainakaan omalla kohdalla tämä verota siitä pätkääkään, päin vastoin.
Syytä Resident Evil 4:ää. Siis sitä alkuperäistä, ei remakea. Teki aikoinaan asiat niin pirun hyvin, että vieläkin mennään tällä (vaikka toki kontrollit ovat muuten päivittyneet).Kuulin tästä hehkutusta ja eksyin katsomaan Youtubesta videota. Ääshh! Taas tällainen peli, jossa pelihahmo kulkee tahmeasti kuin tervassa ja typerästi ruudun vasempaan osaan sijoitettuna, ei keskelle. En ymmärrä, mikä trendi tämä vasemmalla oleminen on. God of Warissa oli sama, ja lopetin heti. Tappaa kiinnostuksen välittömästi. Bramblen kaltaiset kauhupelit houkuttelevat minua huomattavasti paremmin.
Tulevat mielestäni tarinan myötä vastaan. Joitain keräiltäviä asioita on tosiaan lukkojen takana siten, että leikkureiden kanssa tulee palata aiemmin kolutuille alueille, jos kaiken haluaa kerätä.Peltileikkureita en ole löytänyt.
Kyllähän ne sieltä sitten tuli. Mietin vain olisikoTulevat mielestäni tarinan myötä vastaan. Joitain keräiltäviä asioita on tosiaan lukkojen takana siten, että leikkureiden kanssa tulee palata aiemmin kolutuille alueille, jos kaiken haluaa kerätä.