Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake II

Eihän pelejä lahjaksi toivova siitä välitä onko se peli fyysisenä kappaleena siellä kuusen alla, vai onko siellä lahjakortti, jolla voi ostaa vaikka verkosta juuri sen pelin kuin itse haluaa.
Ei minun jälkikasvuni ainakaan vielä tiedä lahjakorteista yhtään mitään ja olettaisin että selvästi nähtävä "oikea" peli olisi mieluisampi paketista paljastuva lahja kuin "tylsä" lahjakortti. Itse asiassa 100 euroa olisi varmasti huonompi lahja kuin 60 euron fyysinen Mario-peli vaikka sillä 100 eurolla saisi melkein jo kaksi Mariota.

Ja pienet lapset tuppaa toivomaan täsmätoiveita, eli "uusi Mario" eikä "rahaa uuteen Marioon", joten senkin kautta se peli on "luonnollisempi" ostos kuin lahjakortti.

Itse aikuisena tietysti toivoo rahaa ja lahjakortteja koska lahjatoiveita ja tarpeita on vaikeampi tietää mutta lapset on yleensä päättäneet hyvissä ajoin mitä haluavat ja harvoin se mikään lahjakortti on. Isommilla lapsilla sitten totta kai eri asia.
 
Ei minun jälkikasvuni ainakaan vielä tiedä lahjakorteista yhtään mitään ja olettaisin että selvästi nähtävä "oikea" peli olisi mieluisampi paketista paljastuva lahja kuin "tylsä" lahjakortti. Itse asiassa 100 euroa olisi varmasti huonompi lahja kuin 60 euron fyysinen Mario-peli vaikka sillä 100 eurolla saisi melkein jo kaksi Mariota.

Ja pienet lapset tuppaa toivomaan täsmätoiveita, eli "uusi Mario" eikä "rahaa uuteen Marioon", joten senkin kautta se peli on "luonnollisempi" ostos kuin lahjakortti.

Itse aikuisena tietysti toivoo rahaa ja lahjakortteja koska lahjatoiveita ja tarpeita on vaikeampi tietää mutta lapset on yleensä päättäneet hyvissä ajoin mitä haluavat ja harvoin se mikään lahjakortti on. Isommilla lapsilla sitten totta kai eri asia.
Kuinka pienelle lapselle ajattelit Alan Wake 2:n ostaa joululahjaksi? Kyseisestä pelistä kai kuitenkin puhuttiin ja siitä olisiko vaikutuksia, kun ei pysty kuusen alle lahjana laittamaan. Itse olin jo lapsena kasarin alussa tosi onnellinen, kun sain lahjoina välillä lahjakortteja, vaikkapa urheiluliikkeeseen. Sain sitten ostaa juuri sellaiset luistimet, tai lätkämailan kuin halusin. Oma 10-vuotias poikani, joka pelaa varsin paljon tabletilla, on halunnut välillä lahjaksi Applen lahjakortteja, ja hänen kaveriporukoissa on usein samanlaisia toiveita ja myös ostettuina erilaisia pelilahjakortteja synttäreillä lahjoina näkynyt. Ehkä teillä toisin, mutta ainakin meillä ovat lahjakortit olleet superhyviä ja toivottuja lahjoja jo useamman vuosikymmenen yli. Ja siis jo lapsina näin. Ja noissa lahjakorteissahan on myös se etu, ettei voi saada vaikka samaa peliä kahteen kertaan vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin nyt vielä uusiksi tämän kun oli tuo mun eka viesti melkoisen sekava ;) Siis samoja pelin myynti ihmettelyjä oli jo ekan Alan Waken kanssa tällä samaisella foorumilla. Tuskin digionly on syyllinen vaikkakin nämä fyysisen puolen soturit näin haluaisi uskoa.
Kiitos nostosta, tuli revettyä huolella. :D Toivotaan, että Alan Waken myyntiluvut eivät ole luuppi, vaan spiraali.
 

Äärimmäisen raskaita uutisia. Remedy ei ole vielä tietoa vahvistanut, mutta pahalta näyttää.
Edustaja on kuitenkin vahvistanut tuon, niin eiköhän tuo paikkansa pidä :(

A rep for the star tells us McCaffrey passed away Sunday surrounded by friends and family. We're told he'd been diagnosed with multiple myeloma, and that he ultimately succumbed to the disease.
 
Vieläkin liikaa. :) Hyvänä vertauksena pidän samaan aikaan julkaistua Spider-Man 2:sta, jonka kotiutin 40 eurolla. Läpipeluun jälkeen saan siitä vielä myynnin jälkeen melkein omani pois. Sitä paitsi, Boxi-pelaajillehan AW2 on saanut jo alusta saakka noin 30 eurolla Islanti-kikkailun avulla. Mutta hyvään suuntaan ollaan menossa. Ehkä pelaan jo uutta Alania ensi kevään pääsiäisalejen jälkeen.
 
Ite pelistä välillä sen verta, että 5h alla, enkä ole näin kauhupelirajoittuneena vielä kuollut kauhusta kiljuen. Pieni voitto tämä.
 
Tämmöisenä kauhupeli veteraanina en edes pidä tätä varsinaisesti kauhuna, ennemmin psykologinen trilleri. Mutta ihmisiä pelottaa eri asiat joten sen takia tämmöisiä on niin vaikea laittaa lokeroihin.
 
Ensimmäinen chapter pelattu ja vaikuttanut todella lupaavalta! Upean näköinen ja kuuloinen, kuumottava ja koukuttanut jo. Ja tuo kappale chapterin lopussa, ilmeisesti siis ihan pelkästään tätä peliä varten tehty? Panostuksen määrä aika korkealla tasolla ja muutenkin tämä tuntuu jotenkin freesiltä niin useiden sieluttomien nykypelien joukossa.
 
Kuulin tästä hehkutusta ja eksyin katsomaan Youtubesta videota. Ääshh! Taas tällainen peli, jossa pelihahmo kulkee tahmeasti kuin tervassa ja typerästi ruudun vasempaan osaan sijoitettuna, ei keskelle. En ymmärrä, mikä trendi tämä vasemmalla oleminen on. God of Warissa oli sama, ja lopetin heti. Tappaa kiinnostuksen välittömästi. Bramblen kaltaiset kauhupelit houkuttelevat minua huomattavasti paremmin.
 
Kuulin tästä hehkutusta ja eksyin katsomaan Youtubesta videota. Ääshh! Taas tällainen peli, jossa pelihahmo kulkee tahmeasti kuin tervassa ja typerästi ruudun vasempaan osaan sijoitettuna, ei keskelle. En ymmärrä, mikä trendi tämä vasemmalla oleminen on. God of Warissa oli sama, ja lopetin heti. Tappaa kiinnostuksen välittömästi. Bramblen kaltaiset kauhupelit houkuttelevat minua huomattavasti paremmin.
Tuo on muuten elementti peleissä, joka itseänikin häiritsee todella paljon. Siis tuo kyseisten pelien kuvakulma. Jotenkin mahdollisimman ärsyttävä. Ja varsinkin Alan Wake 2:ssa kun tosiaan se kulkeminen on tahmeaa kuin täin eteneminen tervassa. Tuollaisesta on itselleni käytännössä mahdotonta saada nautintoa aikaan. Eivätkä Alan Wake 2:n osalta ongelmat itselleni toki siihenkään jääneet, mutta en ala noita muuten täällä enää toistelemaan. Niistä tuli jo aikoinaan jauhettua. Hyvähän se kuitenkin on, että monikin on pelistä kovasti nauttinut. Ei se minulta sitten kuitenkaan ole pois, vaikka peli olikin itselleni lopulta valitettavan iso pettymys.
 
Ylös Bottom