Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Anthem

Uusin 1.05 päivitys ei juuri näytä parantavan yhteys ongelmia.. heti peliin mennessä 3 yhteysherjaa ja freeplayn kesken heitti pois pelistä. Muissa peleissä ei ole mitään nettiongelmia ollut.

Ja sitten aseista katosi ne extra perkit, boostit... +25% sitä ja tätä tekstejä ei näy..

Ja seuraavan kerran forgessa ne taas näkyi..bugitusta..

Lisäksi ennakkotilaus lahja 18 tason lege scoutti nousi päivityksen jälkeen 46 tasolle??? (aseen muut statsit ei tainnu muuttua..?!)
 
Viimeksi muokattu:
Uusin 1.05 päivitys ei juuri näytä parantavan yhteys ongelmia.. heti peliin mennessä 3 yhteysherjaa ja freeplayn kesken heitti pois pelistä. Muissa peleissä ei ole mitään nettiongelmia ollut.
Minullakin oli juuri äskön pitkästä aikaa yhteysongelmia. mietin vain olisiko serveripään ongelmia ollut.

Onpas nannaa vetää gm2:lla contenttia taas haastetta pitkästä aikaa gm1 läpsyttelyn jälkeen.
 
Mulla ei näy inferno grenade II challenge ollenkaan, luulin et se on jo tehty tappiin, mut ei ole bluprinttiäkään siit muutku vihreä. Onko teil tällästä bugia? Muuten hyvin maistunu, justiisa tuli lvl30.

Mikäs idea tos oli et nostettiin poweria kamoille päivityksellä?
 
Pelasin tänään GM2:lla ensimmäistä kertaa lege tehtäviä ja strongholdeja paitsi Monitoria, en halunnut edes koittaa. Tuntuu vaikeustaso ihan naurettavalta hyppäykseltä GM1:n verrattuna joka on lähinnä läpijuoksua. Se damage minkä otat vs minkä teet ei oikein tunnu olevan tasapainossa. 4,5 tuntia väänsin, huusin ja kirosin ja palkkioksi yksi hikinen lege componentti. Toki on se parempi kuin ne kymmenet tunnit GM1:llä ilman yhtäkään, joten pakko yrittää. En tiedä millaista GM2 oli ennen viimeistä patchia, mutta ei tätä voi nyt kovin hauskaksi ja nautinnolliseksi sanoa. Lähinnä ketutti koko session ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin tänään GM2:lla ensimmäistä kertaa lege tehtäviä ja strongholdeja paitsi Monitoria, en halunnut edes koittaa. Tuntuu vaikeustaso ihan naurettavalta hyppäykseltä GM1:n verrattuna joka on lähinnä läpijuoksua. Se damage minkä otat vs minkä teet ei oikein tunnu olevan tasapainossa. 4,5 tuntia väänsin, huusin ja kirosin ja palkkioksi yksi hikinen lege componentti. Toki on se parempi kuin ne kymmenet tunnit GM1:llä ilman yhtäkään, joten pakko yrittää. En tiedä millaista GM2 oli ennen viimeistä patchia, mutta ei tätä voi nyt kovin hauskaksi ja nautinnolliseksi sanoa. Lähinnä ketutti koko session ajan.
Itse nautin kyllä haasteesta, mitä gm2 tarjoaa. Siellä täytyy hieman jo miettiä mitä tekee ja millaisella buildilla sinne lähtee. Itsellä siis item lvl 690 colossuksella max combo dmg buildilla
Strongholdeja tosin en ole kauheasti gm2:lla pelannut, mutta lege contractit menee varsin kivuttomasti buildista riippumatta.
Loot tablea saisivat vieläkin hieman muokata esim. gm1 varma masterwork gm2 2varmaa masterworkia ja suurempi mahdollisuus legeihin. gm3 2master workkia ja varma lege droppi. Sen täydellisen dropin saaminen on kuitenkin todella vaikeaa niin mahdollisuuksia sen saamisen voisi hieman kasvattaa.

Myös strongholdeihin pitäisi saada, jotain kannustimia pelaamaan hankalampia strongholdeja. esim. joku kosmeettisten loot table olisi hyvä.

Mulla ei näy inferno grenade II challenge ollenkaan, luulin et se on jo tehty tappiin, mut ei ole bluprinttiäkään siit muutku vihreä. Onko teil tällästä bugia? Muuten hyvin maistunu, justiisa tuli lvl30.

Mikäs idea tos oli et nostettiin poweria kamoille päivityksellä?
Adjusted the damage scaling of secondary damage sources. These now scale with Average Item Power. This will allow these damage sources to better scale in the Grandmaster Difficulties. This will increase the scaling of the following:
Melee Damage
Combo Damage
Ultimate Damage
Status Effects
Item Procs (e.g. Proc from Yvenia’s Thunder)
Item Power scaling has changed to better reflect the actual power of the item based on its rarity. This is applied to all items retroactively. Players will see the Power of their items go up.

tuossa on vastaus kamojen levelin nousuun.
Itselle ei ole tuollaista bugia tullut vastaan, mutta oma ranger on ollutkin toistaiseksi tallissa pölyttymässä.
 
Ihan mielenkiintoista huomata, että raportoiduista heikoista myyntiluvuista ja huonosta arvostelumenestyksestä huolimatta Anthem on jo toista viikkoa Xbox-alustan kolmanneksi pelatuin peliminuuteissa mitattuna. Tätä nousua ei voi enää laittaa EA Accessin ilmaiskokeilijoidenkaan piikkin. Ennen tätä Anthem oli muistaakseni jo yhden viikon ajan ehtinyt tippua top20 ulkopuolelle. Myös toisen loottishootterin, Destiny 2:n nousu yllättää.

1650

Lähde: https://www.trueachievements.com/n36791/xbox-gameplay-chart-week-ending-march-10th-2019
 
Kun listan kärkikuusikkoa katsoo, niin ei voi tulla oikeastaan kuin yhteen päätelmään: Xbox-pelaajakunnan pelimaku on aika "yksinkertainen" ja monotoninen. Kaikki kuusi peliä kun ovat jonkin sortin ammuskelupelejä. Sinne joukkoonhan se Anthemkin sopii ihan hyvin. Top 6-pelien genre yllätti itseni todella, koska olisin odottanut enemmän vaihtelua ja variaatiota.
 
Kun listan kärkikuusikkoa katsoo, niin ei voi tulla oikeastaan kuin yhteen päätelmään: Xbox-pelaajakunnan pelimaku on aika "yksinkertainen" ja monotoninen. Kaikki kuusi peliä kun ovat jonkin sortin ammuskelupelejä. Sinne joukkoonhan se Anthemkin sopii ihan hyvin. Top 6-pelien genre yllätti itseni todella, koska olisin odottanut enemmän vaihtelua ja variaatiota.
Toisaalta kaikki yo. pelit ovat sellaisia, joita on tarkoitus pelata pitkään. On moninpeliä, endgamea jne. Jos vertaa tätä johonkin 15 tunnin kertaluontoiseen yksinpeliin, niin onhan se selvä, että tällaiset pelit nousevat viikosta toiseen kärkisijoille. Huomaan tämän omassakin pelikäyttäytymisessä. Pelasin esim. nyt viime viikkojen aikana Crackdown 3:n läpi, mutta harvasen ilta olin silti pelaamassa matsin tai pari Codia. Eli ne omat nettiräiskintäsuosikit varmasti roikkuvat vähän kaikilla siellä erinäisten yksinpelien rinnalla mukana.

Myös Anthem on ongelmistaan huolimatta juuri tällainen peli, jota on tarkoitus pelata pitkään. Apex Legends ja Fortnite taas ovat ilmaisia ja järkyttävän suosittuja alustasta riippumatta. Ihmettelen suuresti, jos nämä eivät nousisi korkealle myös PS4:n pelatuimpien pelien joukossa.
 
Myös toisen loottishootterin, Destiny 2:n nousu yllättää.

Destiny 2 taisi saada juuri uutta lisäsisältöä, joka tietysti on tuonut ison osan pelaajia takaisin.

Mielestäni listalla ei ole yhtään yllätystä. 2kpl ilmaisia BR pelejä.
Uusin COD, joka on kuitenkin konsoleilla se suurin nettiräiskintä.
Siegeä pidetään yhtenä parhaista comp peleistä ja konsoleilla varmasti sitä onkin?
Anthem uusi lootershooter, joka kaikesta ansaitusta ja ei ansaitusta kritiikistä huolimatta on rungoltaan varsin hyvä ja potentiaalia omaava peli.
 
Toisaalta kaikki yo. pelit ovat sellaisia, joita on tarkoitus pelata pitkään. On moninpeliä, endgamea jne. Jos vertaa tätä johonkin 15 tunnin kertaluontoiseen yksinpeliin, niin onhan se selvä, että tällaiset pelit nousevat viikosta toiseen kärkisijoille.

Jep, tämä tuli huomattua aika nopeasti kun True Achievements alkoi tätä listaa julkaisemaan. Vain megaluokan yksinpelit kuten RDR2 pystyvät sinnittelemään edes hetken kärkikahinoissa, koska yksinpelien läpipelaamiseen ei yksinkertaisesti kulu niin paljon peliminuutteja kuin moninpelin jatkuvaan toistoon.

Tästä johtuen laadukkaidenkin yksinpelien on hiton vaikea murtautua edes top40-listalle. Esim. Devil May Cry 5 on vasta 34. avausviikollaan ja loistava Metro Exodus on jo tippunut listan ulkopuolelle.


Mielestäni listalla ei ole yhtään yllätystä... Anthem uusi lootershooter, joka kaikesta ansaitusta ja ei ansaitusta kritiikistä huolimatta on rungoltaan varsin hyvä ja potentiaalia omaava peli.

Itse pidän Anthemin sijoitusta hienoisena yllätyksenä, koska vastaavanlaisen negatiivisen rummutuksen kourissa kärvistellyt täysin online-peli, Fallout76, tippui tältä koko listalta tylysti jo aikaa sitten, vaikka peliä jaettiin lähes ilmaiseksi.
 
Anthem uusi lootershooter, joka kaikesta ansaitusta ja ei ansaitusta kritiikistä huolimatta on rungoltaan varsin hyvä ja potentiaalia omaava peli.

Eipä tuo Anthemin suosio hirveästi yllätä. Beta oli jo erinomainen pelikokemus. Yhteisölliset, kaveriporukalla läpikäytävät seikkailut myyvät.
 
Itse pidän Anthemin sijoitusta hienoisena yllätyksenä, koska vastaavanlaisen negatiivisen rummutuksen kourissa kärvistellyt täysin online-peli, Fallout76, tippui tältä koko listalta tylysti jo aikaa sitten, vaikka peliä jaettiin lähes ilmaiseksi.
Kuten sanoin anthemissa on paljon potentiaalia ja niin sanotusti runko kunnossa. Pelin hankkineet kyllä tietävät tämän ja onhan tämä uusi tuulahdus looter shooter saralla, joka varmasti on myös vetänyt genren faneja puoleensa. Lentäminen, nopea tempo ja uudet ja hyvin toimivat pelimekaniikat tuovat niitä uusia kaivattuja tuulia. Kaikki eivät usko sokeasti kaikkea, mitä verkossa levitetään ja hyvä niin. Toki uskon anthemin pelaajamäärien kokevan ainakin hetkellisen kolahduksen division2 tultua. Juju onkin sitten se millä pelaajat saadaan aina palaamaan anthemin pariin. Tulevaisuuden contentin täytyy onnistua kovassa kilpailussa.
 


Hmm... Antheminhan piti olla täysi floppi, mutta ei ilmeisesti ole lähelläkään sitä. Yksi myydyimmistä peleistä tänä vuonna! Ja myyntiä tullee vielä roimasti lisää, kun sisältöäkin on tulossa reippaasti lisää ensi viikosta toukokuulle asti. Ja lisää tulee sitten myös sen jälkeen suhteellisen säännölllisesti. Loistava peli kyllä, jota en ainakaan itse malta olla pitkään pelaamatta. Pitääpä taas käväistä Anthemin maailmassa hakemassa loottia ja nauttimassa upeista maisemista ja smootheimmista pelimekaniikoista ikinä. En malta odottaa tarinan jatkoja sekä toukokuussa ilmestyvää Cataclysmiä!
 
Joo jotain tässä Anthemin maailmassa vaan on, 23 taso saavutettu ja päätarina läpi ja silti törmään maailmassa paikkoihin joissa en ole käynyt. Tuntejakin mennyt ilman mitään grindaamista varmaan luokkaa 25..30.. mainio peli vaikka netti ongelmat vaivaa edelleen.
 
Minun pelityylillä ja maulla en oikein ymmärrä tähän peliin kohdistuvaa pelillistä kritiikkiä.. (esim youtubessa) johtuneeko siitä että en oikein ymmärrä esim. division 2 pelimekanismiakaan. Eli loottia lootin vuoksi ja "loputtomia" tasoja jossa vihut vahvistuu "samaa tahtia". Tarkoitan tällä sitä että kun en grindaa grindaamisen tai tasojen takia niin en näe lootissa mitään erityistä puutetta kun sillä ei ole merkitystä omalla pelityylissä.
Jotain violettia tulee tällä hetkellä.. enkä nyt tiedä onko mitään hyötyä tavoitella/odotella jotain legejä tai mitälie masterworksia jne?

Muuta suurempaa toivetta peliin ei ole kuin nettipätkimisen korjaus ja jotain lisätekemistä.
 
Minun pelityylillä ja maulla en oikein ymmärrä tähän peliin kohdistuvaa pelillistä kritiikkiä.. (esim youtubessa) johtuneeko siitä että en oikein ymmärrä esim. division 2 pelimekanismiakaan. Eli loottia lootin vuoksi ja "loputtomia" tasoja jossa vihut vahvistuu "samaa tahtia". Tarkoitan tällä sitä että kun en grindaa grindaamisen tai tasojen takia niin en näe lootissa mitään erityistä puutetta kun sillä ei ole merkitystä omalla pelityylissä.
Jotain violettia tulee tällä hetkellä.. enkä nyt tiedä onko mitään hyötyä tavoitella/odotella jotain legejä tai mitälie masterworksia jne?

Muuta suurempaa toivetta peliin ei ole kuin nettipätkimisen korjaus ja jotain lisätekemistä.
Osa kritiikistä onkin täysin aiheetonta ja yleistä bullshittiä mitä peli on paljon saanut osakseen. Peliä vertaillaan myös paljon division 1.5, joka on tavallaan ymmärrettävää ajankohdan takia, mutta unohdetaan, että kyseessä on edellisen divisionin lisäsosa tai siis jatko-osa. Siellä on niin sanotusti suuri osa pelistä ja ratkaisuista ollut jo valmiina. tiedetään mikä toimii mikä ei. Harvoin tämän genren pelit on kovin ruuusuista starttia saaneet.

Olen kanssasi samaa mieltä, että peliin tarvitaan lisää uutta siis täysin uutta contenttia ja toivonkin, että cataclysm update tulee onnistumaan. Muuten tämä eilen tuotu update on todella hyvä ja peliä viedään oikeaan suuntaan, mutta tosiaan tuo loot droprate pitäisi saada järkevälle tasolle ja kaikenmailman luck buffit voisi poistaa.

On netissä paljon aiheellistakin kritiikkiä, varsinkin tuo loottiin kohdistuva. Dropchance on gm2 ja gm3 tasoilla varsinkin liian alhainen vaikeammassa contentissa. Tähän tehtiin tosin muutoksia tässä patchissa. Ne muutokset eivät vaan valitettavasti toimi tällä hetkellä suunnitellusti.
 
Peli on saanyt DLSS päivityksen PCllä ja Digital Foundryn Alex kurkkaa vähän miltä se näyttää.



Peliä on nyt mahdollista pelata 4K/60 FPS DLSS päällä.
 
Tässä olisi hyvin pitkä tarina mitä Anthemin kehityksessä meni pieleen ja miksi pelistä tuli lopulta niin keskeneräinen. Yksi syy oli Frostbite, pelimoottori jolla on todella vaikea tehdä mitään mihin sitä ei aluneprin suunniteltu. Toinen syy oli se että vaikka peliä kehiteltiin 7 vuotta, eivät pelin parissa työskennelleet tienneet millainen peli Anthem on tai mitä siitä pitäis tulla edes silloin kun Bioware piti tuon surullisen kuuluisan E3 esityksen. Eli se kaikki oli feikattu ja heitettiin sinneppäin mitä peli voisi olla. Kolmas syy oli se että Biowaren sisällä eri tiimit eivät tullee toimeen ollenkaan ja ei kuunneltu lainkaan jos joku sanoi että tämä ja tämä ei toimi ja meillä on siitä jo kokemusta.

https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

EDIT: Peliä pelatessani ja videoita katsellessani ihmettelin miten Biowaren kaltainen kokenut tiimi voi tehdä jotain tällaista ja miten niin monet asiat pelissä on tehty päin persettä vaikka oli samanlaisia pelejä jo valmiina mitkä teki asiat paremmin. Tuon jutun luettuani ymmärrän täysin miksi näin kävi, kenelläkään siellä ei ollut visiota mitä Anthemin pitäisi olla ja lopulta ei vaan ollut aikaa.

Tämä kohta tekstistä hyvin kiteyttää koko Anthemin kehityksen.

"Because decisions were being made so rapidly and there was so much work left to do, Anthem developers say they had a hard time looking at the game holistically. It was tough to zoom out and get a feel for what it’d be like to play 40, 60, or 80 hours of Anthem when entire missions weren’t even finished. How could you tell if the loot drop rates were balanced when you couldn’t even play through the whole game? How could you assess whether the game felt grindy or repetitive when the story wasn’t even finished yet?

Plus, the build could be so unstable, it was difficult to even log on to test for bugs. “I think there was an entire week where I couldn’t do anything because there were server issues,” said one person who worked on the game. Another said that the team had to test out and approve levels offline, which was a strange choice for missions that were meant to be played by four people."
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom