Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

Vastaus: Armeijassa

Minä taas lähden Santikseen kun kerran Helsingissä asustan. Ei peruna. Nyt ei saa millään unta ja huomenna pitäisi vielä aikasin herätäkkin. Innoissaan ollaan kuitenkin menossa inttiin ja ajattelin selvitä puolellavuodella. Uhkaukset sivarista jos väitetään vastaan :rolleyes: (Valtiohan säästää rahojaan enemmän mikäli olen puolivuotta tai pelkästään sivarissa)
 
Vastaus: Armeijassa

kreivi1 sanoi:
Joka tapauksessa kolme asennevammaista kuukautta intissä ei anna sinulle oikeutta puhua armeijasta kuten sen tuntisit.

Jaa miksi ? Olisiko vuosi pitänyt olla, että mielipiteensä saa esittää :rolleyes:

Yksi syy tosiaan, miksi lähdin oli tuo loputon äijäuho mikä siellä jääkärien keskuudessa oli. "Ollaan kovimpia" ja niin edelleen jo viikon jälkeen tuntui, että pää räjähti. Ja silti samalla tavalla itkivät jossain vartiossa joka ilta ;)

Mutta ei tuo mikään helvetti ole jos sattuu muutama kaveri vaikkapa samaan yksikköön. Itse menin opiskelujen jälkeen kolme vuotta myöhässä enkä tuntenut koko kasarmilta ketään. Ja nouseehan siellä kunto selvästi jos ei ole ennen inttiä urheillut. Tosin autopuolella voi olla vähän niin ja näin.
 
Vastaus: Armeijassa

Aamuja pojille! Huomenna on monella taas jännittävä aamuherätys edessä. Ja päivän sää näyttää siltä, että moni pääsee pikapuoliin sovittamaan firman suksia jalkaan :D
 
Vastaus: Armeijassa

Mukavin aamu pitkään aikaan kunnes tajusin, että pitäisi olla Säkylän varuskunnassa vielä tänään. Kyllähän se tässä on mielessä pyörinyt, mutta jotenkin vain ei heti aamulla ensimmäiseksi muistanut. Toivottavasti KonsoliFinin foorumeilta on tulossa muitakin Säkylän varuskuntaan :)
 
Vastaus: Armeijassa

Zoukka sanoi:
Jaa miksi ? Olisiko vuosi pitänyt olla, että mielipiteensä saa esittää :rolleyes:

Yksi syy tosiaan, miksi lähdin oli tuo loputon äijäuho mikä siellä jääkärien keskuudessa oli. "Ollaan kovimpia" ja niin edelleen jo viikon jälkeen tuntui, että pää räjähti. Ja silti samalla tavalla itkivät jossain vartiossa joka ilta ;)

Mutta ei tuo mikään helvetti ole jos sattuu muutama kaveri vaikkapa samaan yksikköön. Itse menin opiskelujen jälkeen kolme vuotta myöhässä enkä tuntenut koko kasarmilta ketään. Ja nouseehan siellä kunto selvästi jos ei ole ennen inttiä urheillut. Tosin autopuolella voi olla vähän niin ja näin.

Minulla ei sattunut kuin muutama ennalta tuntemaani henkilöä samaan perusyksikköön alkuun. Yksi heistä pääsi astman ansiosta pälkähästä parissa päivässä. Kaksi muuta jäi samaan yksikköön, kun meitsi P-kauden jälkeen suuntasi aukkiin. Ei sitä kannata olettaa, että homma on ihan perseestä, jos ei tuttuja vilise nurkissa. Hyvin siellä oppii porukkaa tuntemaan, jos vain viitsii vähän suutaan aukoa. Oma tupani oli siinä suhteessa aika täydellinen P-kaudella, että tulimme erinomaisesti juttuun ja ryhmähenki oli aivan mahoton. Yhtäkään ärsyttävää jantteria ei oikein tupaan mahtunut. P-kauden lopun seitsemästä tykkimiehestä kuusi lähtikin tuonne aukkiin, kaksi lopulta jaksoi lähteä Haminaankin.

Minä tosiaan nykyään nukun kasarmiyöni puolestaan Santahaminassa. Ei käy Kajaanin kavereita kateeksi, jos tämä Helsingin säätila yhtään antaa osviittaa pohjoisemman lumitilanteesta.

Tuosta mainitsemastasi äijäuhosta sen verran, että minuakin kyllä vähän huvitti ja hatutti tuo joidenkin jatkuvasti harrastama sorsiminen. Minulle on henkilökohtaisesti ihan sama, onko pioneeri, viestimies, jääkäri vai mikä. Eipä tuo muiden palvelusaikakaan minun asioitani varsinaisesti ole.
 
Vastaus: Armeijassa

eewokki sanoi:
Minä taas lähden Santikseen kun kerran Helsingissä asustan. Ei peruna. Nyt ei saa millään unta ja huomenna pitäisi vielä aikasin herätäkkin. Innoissaan ollaan kuitenkin menossa inttiin ja ajattelin selvitä puolellavuodella. Uhkaukset sivarista jos väitetään vastaan :rolleyes: (Valtiohan säästää rahojaan enemmän mikäli olen puolivuotta tai pelkästään sivarissa)

Very good my brother, näemme siis ehkä paikan päällä:p .
 
Vastaus: Armeijassa

Kajaanissahan päästään harjoittelemaan hiihtotekniikoita jo ensimmäisten päivien aikana. JP:ssä kuitataan suksia heti torstaina muistaakseni :D

Oli mukava lukea sitä tämän viikon viikko-ohjelmaa ku lähdin viime viikolla reserviin. Kyllähän näillä säillä pääsee Kajjjaanissa ruma sana poikineen ku maataan pihalla ja ammutaan "laukaus, laukaksia" harjoitusmaaliin _ILMAN_ hanskaa :rolleyes:
 
Vastaus: Armeijassa

Tulikettu sanoi:
Kyllähän näillä säillä pääsee Kajjjaanissa ruma sana poikineen ku maataan pihalla ja ammutaan "laukaus, laukaksia" harjoitusmaaliin _ILMAN_ hanskaa :rolleyes:
saati sitten aamulenkeillä tennareilla helvetin liukkaalla miljoonatiellä. :rolleyes:

mutta kaikesta huolimatta kaikille intti-uransa tänään aloittavilla ratkiriemukasta palvelusta. ;)
 
Vastaus: Armeijassa

Zoukka sanoi:
Jaa miksi ? Olisiko vuosi pitänyt olla, että mielipiteensä saa esittää :rolleyes:

Yksi syy tosiaan, miksi lähdin oli tuo loputon äijäuho mikä siellä jääkärien keskuudessa oli. "Ollaan kovimpia" ja niin edelleen jo viikon jälkeen tuntui, että pää räjähti. Ja silti samalla tavalla itkivät jossain vartiossa joka ilta ;)

Jos lukisit sen viestisit, niin ehkä ymmärtäisit pointtini.

Ja äijäuho on tosiaan aika naurettava taiteenlaji, veljellinen naljailu aselajien välillä on suorastaan suotavaa, mutta etenkin erikoisjääkäreillä meni hyvän yli. Suurimmat erot tuli näkyviin juuri p-kausilla eri johtamistavoissa.
 
Vastaus: Armeijassa

Meikä poika lähti jo vittuun sieltä armeijasta. Selkä aivan paskana ei pystynyt olemaan. Onnea vaan kaikille ketkä joutuvat kokoa 180, 270 tai 360 lusimaan siellä :D
 
Vastaus: Armeijassa

1/03 HämRjP:ssä Hennalan suklaakomppaniassa spollena, yhteensä 9kk. Ylennys ja kolme palkintoa. Ihan mukava kokemus kaikenkaikkiaan, vaikka välillä ihan oikeasti vituttikin. Ei siellä siihen aikaan varsinkaan spolleilla ollut niin suklaata koko aika mitä voisi luulla.
 
Vastaus: Armeijassa

meikäläinen lähtee kauhavalle heinäkuussa 2008:cool: tarkotus olis spolleks hakea..saas nyt nähä.
 
Vastaus: Armeijassa

Pari viikkoa nyt vietetty Kauhavalla. Saa nähdä pääseekö puolella vuodella.
 
Vastaus: Armeijassa

Zoukka, erikoiskoulutus armeijassa on imo paras vaihtoehto. Vuoden pesti, josta 8vko peruskautta, sitten erikoiskoulutus joka ihan mielenkiintoista (ainakin siellä missä itse olin) ja loput 6kk töissä jossain päin Suomea.

Mitä noista idiooteista armeijassa tulee, niin opinpahan itse ymmärtämään minkätasoista väkeä suurin osa maan asukkaista on. Tuli se älykkyyden alhainen keskiarvo pienenä yllätyksenä itselle. Erikoiskoulutuksessa sitten ei niitä tarvinnut katsella, vaan oli kaikkea opiskelijoista aina jo tohtoriksi väitelleeseen kaveriin.

Itseasiassa jos opiskelee tarpeeksi pitkälle ennen inttiä, on puolen kuukauden pestejä tarjolla puolustusvoimien tuktimuslaitoksilla. Niistä hommista en juuri tiedä kun salassapitosopimuksia allekirjoituttavat, vaikka tuttuja onkin käynyt.

Varmaan olisi sullekin ollut järkevämpi vaihtoehto jonkinmoinen erikoiskoulutus, mahdollisuudet noihin tosin pitää itse kaivaa p-kaudella ja tehdä selväksi mitä haluaa, jotta niihin on edes mahdollisuutta päästä. Pelimiehen valinta siis.
 
Vastaus: Armeijassa

Varmaan olisi sullekin ollut järkevämpi vaihtoehto jonkinmoinen erikoiskoulutus, mahdollisuudet noihin tosin pitää itse kaivaa p-kaudella ja tehdä selväksi mitä haluaa, jotta niihin on edes mahdollisuutta päästä. Pelimiehen valinta siis.

Jep huomasin taistelukuvaajan pestin liiian myöhään. Harmi, että noista on se tiedotus ihan perseestä.

EDIT: Tulenjohtomieskurssinkin kerkesin käydä enne lähtöä... sitä ei varmaan erikoiskoulutukseksi vaan lasketa.

Mutta hyvin silti loppujenlopuksi kävi kun pääsin ammattikorkeaan sivariin omaa ammattia harjoittamaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Jep huomasin taistelukuvaajan pestin liiian myöhään. Harmi, että noista on se tiedotus ihan perseestä.

Tuo Combat Camera -hommakin loppuu ainakin toistaiseksi nyt, kun tämä viimeisin CC-mies kotiutuu huhtikuussa.
 
Vastaus: Armeijassa

Jep huomasin taistelukuvaajan pestin liiian myöhään. Harmi, että noista on se tiedotus ihan perseestä.

EDIT: Tulenjohtomieskurssinkin kerkesin käydä enne lähtöä... sitä ei varmaan erikoiskoulutukseksi vaan lasketa.

Mutta hyvin silti loppujenlopuksi kävi kun pääsin ammattikorkeaan sivariin omaa ammattia harjoittamaan.

Paras vaihtoehto tosiaan, jos muiden "kukkoilun" noin häiritseväksi koit. Naurettavaa se oli kyllä, mutta ainakin meikäläisillä yksiköissä sellaista pilke silmäkulmassa meininkiä. Ei siellä tosikot pärjänneet, eivätkä sellaiset jotka eivät auktoriteetteja kestäneet. En tosin jääkärikomppanian meininkiä kokenut.

Ei sivarissakaan tosin ole vikaa!

Taistelukuvaajan homma olisi varmasti ollut mielenkiintoinen!:)

Tuo oli paras, tuo itsesi nostaminen muiden yläpuolelle.. Vai tupa täynnä idiootteja..on se rankkaa varmasti olla tuollainen "älymystön edustaja"..heheheh
 
Vastaus: Armeijassa

5kk kohta sivaria takana :rolleyes: kaverit kiroo ku intissä on hirveetä mutta ite ei pysty valittamaan
 
Ylös Bottom