Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

Olihan siellä armeijassa huonojakin päiviä. Nyt kun melkein pari vuotta kotiutumisesta niin ei niitä huonoja hetkiä juuri muista ja mitä niitä muistelemaankaan, ketusti hyviä muistoja enkä kyllä voi 100% varmuudella sanoa etten lähtis uudestaankin.
 
Vastaus: Armeijassa

- Kokee ensikädessä suomalaisten miesten jakauman, kun koko koko ikäluokka koulutukseen tai statukseen riippumatta on palveluksessa
- Oppii ihmisten luonteesta uusia asioita
- Oppii eri tapoja kontrolloida ihmisiä, tai ainakin näkee niitä käytännössä
- Saa työkokemusta papereihin jos osaa hakea oikeisiin paikkoihin

-Ei siellä koko jakaumaa näe. Sivarit puuttuu.

-Mitä opit ihmisten luonteesta siellä? Mä opin sen, että jokainen hajoaa johonkin kohtaan ja viimeistään ensimmäiselle viikon leirille :D

-Ihmisten kontrollointi armeijassa ei ole kovin kummoinen saavutus.
-Totta.

- Sivari kestää kauemmin

Tunneissa vähemmän.
 
Vastaus: Armeijassa

-Ei siellä koko jakaumaa näe. Sivarit puuttuu.
Erotteletko sivarit siis eri kategoriaan ihmistyyppinä...? Eiköhän Linkitys meinannut sitä että intissä on korkeasti koulutettuja, kouluja käymättömiä, savolaisia, lapin hulluja, ym. erilaisia ihmisiä. (ehkä ymmärsitkin, en tiedä)

Tunneissa vähemmän.

Työuraa ja elämän etenemistä ajatellen sivari on ajallisesti se heikompi vaihtoehto monille.
 
Vastaus: Armeijassa

-Ei siellä koko jakaumaa näe. Sivarit puuttuu.

-Mitä opit ihmisten luonteesta siellä? Mä opin sen, että jokainen hajoaa johonkin kohtaan ja viimeistään ensimmäiselle viikon leirille :D

-Ihmisten kontrollointi armeijassa ei ole kovin kummoinen saavutus.
-Totta.

Sitten armeijan jälkeen tapaamani ihmiset ovat olleet tyhmiä, koska samallat avalla olen pystynyt heitä johtamaan , kontrolloimaan ja manipuloimaan, huolimatta siitä ovatko he "yliopistoihmisiä tai duunareita". Näkee jälleen kerran, että teikäläisellä ei ole kuin omat suppeat kokemukset mielipiteittesi pohjana. Mutta nehän ovat totuuksia, eikö niin...
 
Vastaus: Armeijassa

Erotteletko sivarit siis eri kategoriaan ihmistyyppinä...? Eiköhän Linkitys meinannut sitä että intissä on korkeasti koulutettuja, kouluja käymättömiä, savolaisia, lapin hulluja, ym. erilaisia ihmisiä. (ehkä ymmärsitkin, en tiedä)

Niin tarkoitin vain sitä, että mikä nyt sivareita yhdistääkään, puuttuu ihmisaineksesta sieltä. Tai ainakin lähtee ensimmäisen viikon aikana liitämään ;)

Työuraa ja elämän etenemistä ajatellen sivari on ajallisesti se heikompi vaihtoehto monille.

Totta. Ellei mene sivariin sellaiseen paikkaan josta saa oikeaa työkokemusta. (suosittelen)

Sitten armeijan jälkeen tapaamani ihmiset ovat olleet tyhmiä, koska samallat avalla olen pystynyt heitä johtamaan , kontrolloimaan ja manipuloimaan, huolimatta siitä ovatko he "yliopistoihmisiä tai duunareita". Näkee jälleen kerran, että teikäläisellä ei ole kuin omat suppeat kokemukset mielipiteittesi pohjana. Mutta nehän ovat totuuksia, eikö niin...

Ne on niin kauan totuuksia kuin sinä sitä jankkaat. Minä vain en usko ainakaan omien upseerien perusteella, että he olisivat minkään alan experttejä mikä kontrollointiin liittyy. Heitä toteltiin (jos toteltiin), koska muuten pestiin vessoja. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
 
Vastaus: Armeijassa

Ne on niin kauan totuuksia kuin sinä sitä jankkaat. Minä vain en usko ainakaan omien upseerien perusteella, että he olisivat minkään alan experttejä mikä kontrollointiin liittyy. Heitä toteltiin (jos toteltiin), koska muuten pestiin vessoja. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Eli jos esität perusteettoman väitteen, niin sitä ei voi, eikä kannata kyseenalaistaa koska se on silloin jankkaamista? Olet niin pihalla koko hommasta, jos väität ettei se sen monimutkaisempaa ole, etten edes kehtaa tästä enempää kanssasi keskustella. Hiljene jälleen, jos et osaa tuon parempia väitteitä sanoa. Kuka tässä on puhunut siitä, että he olisivat olleet experttejä(tai no jotkut skappareista olivat luontaisia johtajia ), vaan siitä että armeijassa oppi paremmin käsittelemään ihmisiä, sekä johtamaan heitä paremmin(tietenkään kaikki eivät oppineet, mutta...)
 
Vastaus: Armeijassa

Miksei voisi oppia. Alkuperäinen lause;

-Ihmisten kontrollointi armeijassa ei ole kovin kummoinen saavutus.

Kuka tahansa tahvo voi natsat kaulassa pyörittää tuvallista urhoja mudassa. Mikä siinä poistaa mahdollisuuden, että koulutuksesta voisi olla hyötyäkin johtamisessa?
 
Vastaus: Armeijassa

sivarin kävin, mulla ei ollut aikaa hirveemmin armeijaa käydä eikä sen puoleen ees kiinnostusta, sivarin ohella sai samalla muut asiansa hoidettua mitkä pitikin. Ihan oolrait varmaan tuo armeija on mutta sinne tarvisi mennä jo 15 vuotiaana, tässä iässä ei mettässä makaaminen hirveesti kiinnosta, mielummin teen sitä ohjain kädessä töllön edessä. sivarissa oli ihan hyvä meininki, olihan siellä niitä outolintuja joita varmasti myös intistä löytää mutta tällasia kitaranrenkuttaja pitkätukkia oli kanssa aimo läjä joiden kanssa tulin hyvin toimeen, sitten tietysti ihan perus teroja keitä tulee kaupassa vastaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Ite oon vasta 16v mutta olen jo pitkän aikaa ollu sitä mieltä että jokasen suomalaisen kuuluis käydä armeija paitsi jos on joku vamma joka estää. Jotenkin on vaan mielstäni niin naurettavaa kun jokkut sanoo ettei pysty ja että on liian rankkaa. Tiedän armeija on rankkaa mutta se pitää vaan kestää se on vaan elämää! Kaikki jotka on armeijan käyny ketä tunnen sanoo että pelkkiä hyviä muistoja sieltä mieleen jää ja että kavereita saa. Mutta joo jokainen tavallaan
 
Vastaus: Armeijassa

Ite oon vasta 16v mutta olen jo pitkän aikaa ollu sitä mieltä että jokasen suomalaisen kuuluis käydä armeija paitsi jos on joku vamma joka estää. Jotenkin on vaan mielstäni niin naurettavaa kun jokkut sanoo ettei pysty ja että on liian rankkaa. Tiedän armeija on rankkaa mutta se pitää vaan kestää se on vaan elämää! Kaikki jotka on armeijan käyny ketä tunnen sanoo että pelkkiä hyviä muistoja sieltä mieleen jää ja että kavereita saa. Mutta joo jokainen tavallaan
Paskat se mitään rankkaa ole ollut enään 20vuoteen. Itse kävin paikan tarkastamassa ja totesin samantien, että hemmetti mikä aikuisten lastentarha tämä on. Kaikki kunnioitus veteraaneja kohtaa ym. että saadaan olla oma kansa, mutta kyllä hekin haudoissaan kääntyisivät (jotka sinne nyt on jo joutnut) jos näkisivät sen paikan. Itse vietin armeijassa P-kauden jonka jälkeen pakkasin kamat ja lähdin pois. Mitään sen kummempaa syytä siinä ei ollut, ei vaan napannut ja en muutenkaan ole kovin kummoinen olemaan minkään auktoriteetin alla. Siellä ne videopelejä pelanneet nörtit koititvat päteä Alikessuina. Onneksi kokelaat antoivat paremman kuvan!

Palkka-armeija on ainut joka olisi nyky yhteiskunnassa järkevä. Luuleeko, että joku pitää Suomen Armeijaa suurenakin uhkana, kun 80 % siellä olevista homma ei nappaa yhtään. Kaikkihan sen tietää, että jos joku asia ei nappaa niin se ei nappaa, joten kova uhka se Venäjälle on. Se on ihan sama oletko sivari vai et, mutta jos sota tulee niin kyllä siellä on iso vino sivareitakin ase kourassa puolustamassa.

Itse koin antaneeni suuremman pavelun Suomelle suorittamalla sivarin. Sain viettää aikaa juuri näitten sotaveteraanien kanssa ja lisäksi myös lasten kanssa. Mielestäni vuosi(9kk) oli avain loistavaa aikaa ja väitän, jota armeija ei pystynyt tarjoamaan. Ehkä ainut asia mikä harmitti oli se, etten loppusotaa nähnyt. Se on kuulemma loistava kokemus. Kaiken muun paskan kerkesin sen P-kauen aikana kokea.

Mitä siihen tulee, että sivarit ei saisi töitä ym vastaavaa paskaa. Ei ainakaan minulla kohdalla ole vaikuttanut.
 
Vastaus: Armeijassa

Miksei voisi oppia. Alkuperäinen lause;



Kuka tahansa tahvo voi natsat kaulassa pyörittää tuvallista urhoja mudassa. Mikä siinä poistaa mahdollisuuden, että koulutuksesta voisi olla hyötyäkin johtamisessa?

Ei voi, todistin sen ihan itse. Tahvoilla ei ole edes natsat kaulassa auktoriteettia, ei edes armeijassa(kun puhutaan siis varusmiesjohtajista). Ja kaikki tahvot eivät sitä uskalla edes tehdä. Mutta jos puhut pelkästä yksinkertaisesta mudassa pyörittämisessä, niin pahoittelen aiheesta eksymistä. Johtaminen ja kontrollointi erikseen.
Mutta en tosiaan enempiä sano, kun hieman eksyin aiheesta ja koska et tiedä asiasta yhtään mitään. My bad
 
Vastaus: Armeijassa

-Ei siellä koko jakaumaa näe. Sivarit puuttuu.

-Mitä opit ihmisten luonteesta siellä? Mä opin sen, että jokainen hajoaa johonkin kohtaan ja viimeistään ensimmäiselle viikon leirille :D

-Ihmisten kontrollointi armeijassa ei ole kovin kummoinen saavutus.
-Totta.



Tunneissa vähemmän.

mikä se on? Nimimerkillä ei meidän armeijassa :p

Ja tuolla puhutaan jostain loppusodastakin..helkutti, pitäiskö uusia koko homma kun ei tällaisia ole tullut ollenkaan vastaan :D
 
Vastaus: Armeijassa

Ei voi, todistin sen ihan itse. Tahvoilla ei ole edes natsat kaulassa auktoriteettia, ei edes armeijassa(kun puhutaan siis varusmiesjohtajista). Ja kaikki tahvot eivät sitä uskalla edes tehdä. Mutta jos puhut pelkästä yksinkertaisesta mudassa pyörittämisessä, niin pahoittelen aiheesta eksymistä. Johtaminen ja kontrollointi erikseen.
Mutta en tosiaan enempiä sano, kun hieman eksyin aiheesta ja koska et tiedä asiasta yhtään mitään. My bad


Juu, haluaisin nähdä kun Zoukka johtaisi ryhmää intissä. Ei ole helppo nakki, ei. Jos käyt intissä aukin/rukin, väitän että siitä on sinull paljon kokemuksena hyötyä siviilielämän töissä. Siis ihan ihmisjohtamisessa, jos siis meinaa joskus edetä urallaan.

Joku sanoi että vaatii enemmän rohkeutta mennä sivariin. Väitän ettei näin ole. Helpommalla siellä pääsee, ja monet sen takia sivariin meneekin.

Asia on eri niillä joilla on oikeasti jonkinlainen vakaumus siviilipalvelukseen, heitä vain on kovin vähän.
 
Vastaus: Armeijassa

Ite oon vasta 16v mutta olen jo pitkän aikaa ollu sitä mieltä että jokasen suomalaisen kuuluis käydä armeija paitsi jos on joku vamma joka estää. Jotenkin on vaan mielstäni niin naurettavaa kun jokkut sanoo ettei pysty ja että on liian rankkaa. Tiedän armeija on rankkaa mutta se pitää vaan kestää se on vaan elämää! Kaikki jotka on armeijan käyny ketä tunnen sanoo että pelkkiä hyviä muistoja sieltä mieleen jää ja että kavereita saa. Mutta joo jokainen tavallaan
Ei ****. Se kuule voi olla siten jollain,että kun tuo on kaikille miehille pakollinen valita 3 vaihtoedosta (Hyvä,että saa edes valita!)on se silloin kaikille tavallaan pakollista. Sivari tai aremija mitä **** väliä mitä kukin tekee. Jos olisi pakollinen niin silloin kaikki miehet ja naiset (Johonkin 6kk kotitalous/armeija tilannne koulutus tai jotai pakolliseksi....) tekisivät armiejan/sivarin/totaalia...
Minun mielestäni tuo pakollinen armeija pitäisi vaihtaa seuraavaksi:
Armeija (Palkallinen) tai
2kk sivari/naisille kotitalous/sotatilanne toimiskurssi(palkkaa) tai
Voi jättä tekemättä. Pakottavat ihmisä tollasiin juttuihin. Aika paljon väitteitä tossa,mutta joku saa olla mitä mieltä haluaa...
Pakollinen palvelus :mad:
Edit:Niin ja vain elämää! Huh... Toisissa maissa ei kuuluu siihen elämään. Tavallaan riistoa...
 
Vastaus: Armeijassa

Kuten olen jo asian ilmaissutkin, suoritan palvelusta nykyään Santahaminan erikoiskomennusjoukkueessa. Päivät istun Pääesikunnassa, illalla saatan käydä kaupungilla ja yöt nukutaan Santahaminassa 2. JK:ssa nykyään. Joku voisi kuvailla inttiäni melkoiseksi suklaaksi, eikä syyttä. Jotain voi päätellä tänä vuonna kirjoittamani KonsoliFIN-sisällön määrästä. Olen kuitenkin käynyt AUKin muiden alikkien tapaan. RUKkiin en lähtenyt, sillä motivaatio ei moiseen särmäilyyn riittänyt, sillä sain tiedon erityistehtäviin valituksi tulemisesta AUKin tokana viikonloppuna.

Olen saanut siis melko poikkeuksellisen kuvan intistä. Varsinkin näissä erityistehtäviässä on tullut nähtyä ja kuultua kaikenlaista. TJ on tällä hetkellä 73. Jouduin tarkistamaan luvun nettisivuilta, sillä en ole seurannut erityisen aktiivisesti luvun laskemista. Viimeistään vanhan miehistön kotiuduttua pari viikkoa sitten tajusin kuitenkin, että myös II/07-johtajat kotiutuvat joskus. Kevään edetessä ja sään kaunistuessa päivä päivältä alkaa reservin aurinko kuumottaa. Välissä näissäkin hommissa törmää siihen perusinttiin, mutta muuten meno on maukasta. Ei ole kaduttanut sekuntiakaan, että hakemuksen lähetin juuri ennen lomille lähtöä viime elokuussa.

Mielestäni intti on kuitenkin ollut myös hieno kokemus. Olen tavannut paljon erilaisia ihmisiä. Yleensäkin uusien tuttavuuksien määrä on aivan käsittämätön. En pidä itseäni erityisen sosiaalisena ihmisenä, joten intin kautta tuttujen määrä on kokenut räjähdysmäisen kasvun. Samalla olen oppinut ja nähnyt paljon mielenkiintoisia asioita.

Toki halusin alun perin päästä kuudessa kuukaudessa pälkähästä, mutta nyt kävi näin, enkä ole enää edes katkera. Kyllä sitä edelleen toisinaan hajottaa, kun tekisi mieli tehdä yhtä sun toista. Viime syksynä hajotus oli suurimmillaan, kun Halo 3:n julkaisun jälkeinen keskiviikko oli kiinni. Jos tunnette minun suhteeni Haloon, tajuatte, että välillä ajatukset kävivät todella alhaalla. Edelleen harmittaa, etten voi joka ilta ottaa paria Halo-matsia tuttujen kanssa. Olen ajautunut osittain sivuun yhteisöstä, jonka luomisessa olisin halunnut olla mukana. Erilaisia projekteja on kasautunut To do -listalle järjettömää tahtia. Osassa intti on toiminut inspiraationa, mutta suurinta osaa intti vain hidastaa. Haluaisin tehdä enemmän, paljon enemmän.

Varusmiespalvelus onkin näin ollut erittäin kasvattava kokemus. Sodasta, armeijan tarpeellisuudesta ja muista eettisistä seikoista voitaisiin väitellä vaikka kuinka paljon, samoin sivarista vaihtoehtona intille. En koe kateutta tai paheksuntaa sivareita kohtaan. Jokainen tekee omat valintansa, joita tulee kunnioittaa. Myös vastarannankiiskien tulisi muistaa tämä.

Ottakaa tämä tällaisena semi-propagandana, väliavautumisena.

Jatkakaa.
 
Vastaus: Armeijassa

Zoukka, ei siellä mitään johtamisjumalia ole, mutta aivan varmasti jokainen joka siellä käy näkee ensikädessä mikä toimii ja mikä ei kun koittaa niitä viikareita ohjaamaan tai tulemaan ohjatuksi. Enpä tajua miksi väität moista vastaan.

Karpaasikin osui ihan kohdalleen sen myötä että miten sieltä poimittuja havaintoja pystyy hyödyntämään ihmisten kontrolloimisessa 'oikeassa' maailmassakin. Kyllä me ihan samalla tavalla pohjimmiltaan toimimme siviilissäkin. Kaikenmaailman esiintymistaitoja ja ryhmänhallintaa tulee tehtyä niin paljon, että pelkästään siitä pakostakin oppii jotain.

Etkä voi tietää armeijassa ihmisten kontrolloimisesta kovin paljoa vain parin viikon perusteella.



Noniin ja nyt siihen asiaan minkä takia tulin tänne taas lukemaan näitä: voitin tänään viikon eksoottisen reissun Rovaniemelle. "Muista ilmoittaa kertausharjoituskäskystä heti työnantajallesi!"

...voihan video.


Paavi:
Jeps, intistä löytyy kaikenlaista. Mun AUKkiin sisältyi muunmuassa tällaista:
http://linque.pp.fi/Sa-int/Elhu Todistus.PDF
 
Vastaus: Armeijassa

Zoukka, ei siellä mitään johtamisjumalia ole, mutta aivan varmasti jokainen joka siellä käy näkee ensikädessä mikä toimii ja mikä ei kun koittaa niitä viikareita ohjaamaan tai tulemaan ohjatuksi. Enpä tajua miksi väität moista vastaan.

Karpaasikin osui ihan kohdalleen sen myötä että miten sieltä poimittuja havaintoja pystyy hyödyntämään ihmisten kontrolloimisessa 'oikeassa' maailmassakin. Kyllä me ihan samalla tavalla pohjimmiltaan toimimme siviilissäkin. Kaikenmaailman esiintymistaitoja ja ryhmänhallintaa tulee tehtyä niin paljon, että pelkästään siitä pakostakin oppii jotain.

Etkä voi tietää armeijassa ihmisten kontrolloimisesta kovin paljoa vain parin viikon perusteella.



Noniin ja nyt siihen asiaan minkä takia tulin tänne taas lukemaan näitä: voitin tänään viikon eksoottisen reissun Rovaniemelle. "Muista ilmoittaa kertausharjoituskäskystä heti työnantajallesi!"

...voihan video.

Onneksi olkoon matkastasi lapin Aurinkorannoille. Varmasti on ilmastoitu majoitus.


:D
 
Vastaus: Armeijassa

Joku sanoi että vaatii enemmän rohkeutta mennä sivariin. Väitän ettei näin ole. Helpommalla siellä pääsee, ja monet sen takia sivariin meneekin.

Asia on eri niillä joilla on oikeasti jonkinlainen vakaumus siviilipalvelukseen, heitä vain on kovin vähän.

Ja kyseissä väitteessähän tarkoitettiin ihmisten yleistä suhtautumista sivarin valitsemiseen, ei sen sisältöä. Minun valintaani vaikuttaa nimenomaan omat vakaumukseni eikä yleinen painostus, jota esiintyy melko paljon. Kyse on ennakkoluuloista, joita sivarin suorittaja saa niskaansa. Kaikki painostaa armeijaan millä lie sivari-hevonpaskalla, mitä saa kuulla, joten helposti siinä mennään sen lauman mukana, vaikka olisikin sivarin kannalla mielipiteineen kaikkineen. Sitä painotetaan kuinka armeijasta on hirveästi hyötyä tulevaisuudessa, kun sivari tekee kaikesta vaikeampaa. Armeija on myös lyhyempi kuin sivari. Kaikin tavoin armeijaan yritetään painostaa. Sivariin meno on rohkeampaa juuri siitä syystä, että ihminen uskaltaa ottaa niskaansa kaiken paskan omien uskomuksien vuoksi. Armeija on yleisesti hyväksytty ja suosiollinen vaihtoehto, kun taas sivari ei. Ei tuosta ole vaikea päätellä kumpaan on rohkeampaa mennä, jos tuolta kannalta katsotaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Ihan turhaa keskustella että kumman valitseminen vaatii rohkeutta enemmän. Intti on rankkaa fyysisesti ja henkisesti, sivari on rankkaa henkisesti ja jälkeenpäin leimansa takia. Ei se kummankaan valitseminen mitenkään helppoa ole.
 
Vastaus: Armeijassa

Ite oon vasta 16v mutta olen jo pitkän aikaa ollu sitä mieltä että jokasen suomalaisen kuuluis käydä armeija paitsi jos on joku vamma joka estää. Jotenkin on vaan mielstäni niin naurettavaa kun jokkut sanoo ettei pysty ja että on liian rankkaa. Tiedän armeija on rankkaa mutta se pitää vaan kestää se on vaan elämää! Kaikki jotka on armeijan käyny ketä tunnen sanoo että pelkkiä hyviä muistoja sieltä mieleen jää ja että kavereita saa. Mutta joo jokainen tavallaan

Mulle jäi ainakin etupäässä paskoja muistoja. Olihan siellä seassa hauskojakin hetkiä ja osalle vittumaisista kommelluksista näin muutamia kuukausia jälkeenpäin vain naureskelee, mutta kyllä kokonaisfiilis intistä jäi selvästi negatiivisen puolelle. Pari kaveria tosin tuostakin reissusta jäi niiden kaikkien ihme hiippareiden ja idioottien seasta.

Paskat se mitään rankkaa ole ollut enään 20vuoteen. Itse kävin paikan tarkastamassa ja totesin samantien, että hemmetti mikä aikuisten lastentarha tämä on.
Mitä jotain olen voinut päätellä vanhempien setien puheista, niin nykyään intti on hieman ammattimaisempi paikka ja lastentarhameininkiä on vähennetty. Nykyään keskitytään olennaiseen eli niihin tietoihin ja taitoihin mitkä oikeasti saattaisivat kriisitilanteessa auttaa. Ennen oli kovempi kuri, enemmän simputusta jne., mutta ovatpa 20+ vuotta sitten armeijan käyneet ihmiset olleet poikkeuksetta kummissaan kun olen kertonut viikon tai kaksi kestävistä leireistä ja 11 tunnin yhtäjaksoisista vartiointivuoroista.

Armeijaan menin koska se oli lyhyempi kuin sivari. Kotiuduin tammikuussa puolen vuoden viestimiehenä.
 
Ylös Bottom