Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

Vastaus: Armeijassa

feldon sanoi:
Hyrylästä myös, vaikka onkin ilmatorjuntatykistöä.

Eihän?

SIis kaikki jotka suorittaa palveluksensa Hyrylässä joutu tuonne Rovalle? Voi hyvä luoja, tosin, B-paperit kun on niin en usko että sinne paljoa joudutaan, hyvässä lykyssä ;)

Niin, ja syynä toisen silmän todella heikko näkö, asettakaan ne ei minulle anna :cool:
 
Vastaus: Armeijassa

Arisalmi sanoi:
Eihän?

SIis kaikki jotka suorittaa palveluksensa Hyrylässä joutu tuonne Rovalle? Voi hyvä luoja, tosin, B-paperit kun on niin en usko että sinne paljoa joudutaan, hyvässä lykyssä ;)

Niin, ja syynä toisen silmän todella heikko näkö, asettakaan ne ei minulle anna :cool:
Todennäköisesti pääset kahvinkeittäjäksi tai saunanlämmittäjäksi :)
 
Vastaus: Armeijassa

Armeijassa ollaan tälläkin hetkellä.. Hyrylässä 2/04 saapumiserässä aloitin palveluksen ja huhtikuun alussa olisi tarkoitus päästä poistumaan ko. laitoksesta. Löysää on ollut siitä lähtien kun pääsin varusmiesgraafikoksi. Ei leirejä, tetsaamista tai mitään muutakaan rämpimistä. Aseen olen nähnyt viimeksi syyskuussa. Onkos täältä joku Hyrylässä palveluksessa tällä hetkellä? Itse punkkaan Eptrillä..
 
Vastaus: Armeijassa

1996 kävin intin pyssykylässä ja sissi/tiedustelu puolen... Olin tosiaan aika paljon vanhempi verrattuna suurimpaan osaan tiedustelu porukasta. Nauratti lähinnä koko touhu ja alikersantit oli lähinnä 18 vuotiaita miehenalkuja jotka ei tajunneet koko touhusta mitään... Aamulenkki 3 kilsaa ja normaali päiväohjelman päätteeksi 15 kilsan hiihtolenkki mortti aikoina joten mukavasti kilot karisivat... Kiva kokemus vaikka oli kylmä talvi ja jouduttiin omien leirien lisäksi käymään tykkimiesten leirit samalla että osattais sota tilanteessa antaa niille tulikomentoja kohteiden tiedustelun jälkeen että paukuttavat mahdolliset maalit tykeillä. Mutta täytyy sanoa että Rovalan leirien lisäksi massaräjäytys leiri oli kaikkein kivoin kun siellä räjäyteltiin armeijan vanhoja räjähteitä 2 viikkoa aamusta iltaan ja maa tärisi aamusta iltaan kuin olisi maanjäristys melkein kokoajan. Ja tietysti loppusodassa Rovalassa sodittiin reserviläsiä vastaan mutta yleensä kun aamu yöllä oli oman partion vuoro lähteä tiedustelemaan ja tarpeenvaatiessa tuhota ja valloittaa vihollisen so called majapaikat niin yleensä reserviläiset oli nukkumassa ja kipinässä oleva reserviläinen ihmetteli että älkää nyt hyökätkö että äijät saa nukkua. Niillä olis pitäny olla vartioporukka kiertelemässä lähimaastossa että jos meikäläiset hyökkää niin kutsuvat apua mutta vartioporukka oli kans nukkumassa. Ja lisäksi oli tyhjiä viinapulloja nakattu hankeen joten oli varmaan ollu hauska ilta reserviläisillä. Itse olen 2 käynyt jo kertaamassa ja täytyy myöntää että aika rötvää homma on.
 
Vastaus: Armeijassa

Finlandia sanoi:
"Paras ammattitaito hankitaan kuitenkin käytännön harjoituksissa. Jokainen tykkimies hankkii kannuksensa Länsi-Euroopan suurimmalla ampuma-alueella Lapin luonnonkauniissa maisemissa Rovajärvellä."

Tarkoittaako tämä sitä, että jokaisen tykkimiehen täytyy armeija-aikanaan käydä tuolla Rovajärvellä harjoittelemassa?

Itse tässä ollaan nyt 7 viikkoa oltu harm.. vihreissä, Niinisalon tykistöprikaatissa, ja "ylennys" tykkimieheksi saatiin viime perjantaina.

Eikä jokaisen tykkimiehen todellakaan tarvitse Rovalle lähteä, etenkin jos palveluskelpoisuusluokitukseksi saa B:n, niin jollakin todennäköisyydellä jää kasarmille rötväämään kun "oikeat" tykkimiehet lähtevät leirille. Tosin tuokin riippuu vähän komennuspaikasta.

Ja vielä niille, jotka epäilevät kuntonsa pettävän intissä: ennen armeijaa liikuin lähinnä jääkaappi-televisio-tietokone-välimatkoja, eikä vielä ole kunto kesken loppunut. TIetysti välillä tekee tiukkaa, mutta sisulla selviää pitkälle. Henkinen kantti onkin fyysistä tärkeämpää.

Tai sitten, älä tsemppaa vaan hae vemppaa. ;)
 
Vastaus: Armeijassa

Mua on viime aikoina alkanut armeija kiinnostamaan. Tosin olen jo 17 ja aloitan amiksessa ens-syksynä joten en tiedä mihin väliin sen intin lykkäisi.

Kiitettävän fyysisen kunnon omaan ja lentäjänä olisi kiva olla, tosin sinne on kuulemma todella vaikea päästä, mutta mistäpä sitä koskaan tietää. Sitten voisi loikata finnairin leipiin kun on eka sen 4v intissä lentäny :D
 
Vastaus: Armeijassa

Finlandia sanoi:
Tarkoittaako tämä sitä, että jokaisen tykkimiehen täytyy armeija-aikanaan käydä tuolla Rovajärvellä harjoittelemassa?

Ainakaan IT:n tykkimiehet eivät käy Rovalla.. He käyvät Lohtajalla. Näin ainakin Vekaranjärvellä pari vuotta sitten..
 
Vastaus: Armeijassa

Perseestähän tuo intti on.. aamuja vielä 130 jäljellä vuodesta.
Aika nopeestihan toi vuosikin siellä menee varsinkin nyt alikessuna :p
En silti arvosta paikkaa kovin, eniten siellä oppii tuntemaan uusia ihmisiä ja tutustuu omaan kykyynsä selviytyä huonommissakin olosuhteissa
 
Vastaus: Armeijassa

JurdysCahn sanoi:
Perseestähän tuo intti on.. aamuja vielä 130 jäljellä vuodesta.
Aika nopeestihan toi vuosikin siellä menee varsinkin nyt alikessuna :p
En silti arvosta paikkaa kovin

Toivottavasti et tuota kuitenkaan toitota ääneen alaistesi kuullen, niillä on kuitenkin kohtuu taival edessä. Varsinkin niillä jotka ovat johtajakoulutukseen menemässä. Jännään että tuollaisen asenteen omaava edes ylipäätänsä on alikessuna. Olet vissiin vapaaehtoisesti jäänyt vuodeksi :D
 
Vastaus: Armeijassa

Ensi viikolla suuntana PionAuk. Tätä menoa näyttää vuosi humahtavan järkyttävän nopeasti, tj 300 taitaa tulla ensi viikolla. Lähinnä ainoa asia mikä tuossa aukkiin menemisessä ärsyttää (vaikka aukkiin meneminen selkeä tavoite onkin ollut) on se, että 2. PionK:n puolelta kaikki johtajakoulutukseen valitut siirretään aukkiin 1. PionK:n puolelle. Onneksi sieltä pääsee takaisin puolen vuoden kohdalla. :p
 
Vastaus: Armeijassa

Vekaranjärvi kutsuisi Tammikuussa 2006. Tykistöön olisi tarkoitus lähteä. Mutta on käynyt oma terveys mietityttämään. Selässä todettu muutama vuosi sitten skolioosi. Selkä kipeytyy muutaman tunnin rasituksesta ja joskus pelkästä autolla ajosta. Kannattaakohan tuonne lähteä terveyttään vaarantamaan?
 
Vastaus: Armeijassa

Nova sanoi:
Vekaranjärvi kutsuisi Tammikuussa 2006. Tykistöön olisi tarkoitus lähteä. Mutta on käynyt oma terveys mietityttämään. Selässä todettu muutama vuosi sitten skolioosi. Selkä kipeytyy muutaman tunnin rasituksesta ja joskus pelkästä autolla ajosta. Kannattaakohan tuonne lähteä terveyttään vaarantamaan?
Se selviää kyllä lääkärintarkastuksissa. Jos ei kutsunnoissa, niin sitten ensimmäisten päivien aikana. Tarpeen mukaan sinulle kirjoitetaan joko B- tai C-miehen paperit, eli parhaassa/pahimmassa tapauksessa saat vapautuksen rauhanajan asepalveluksesta. On se ainakin varteenotettava vaihtoehto suoraan pidempikestoiseen siviilipalvelukseen ilmoittautumiselle.
 
Vastaus: Armeijassa

feldon sanoi:
Se selviää kyllä lääkärintarkastuksissa. Jos ei kutsunnoissa, niin sitten ensimmäisten päivien aikana. Tarpeen mukaan sinulle kirjoitetaan joko B- tai C-miehen paperit, eli parhaassa/pahimmassa tapauksessa saat vapautuksen rauhanajan asepalveluksesta. On se ainakin varteenotettava vaihtoehto suoraan pidempikestoiseen siviilipalvelukseen ilmoittautumiselle.


Kutsunnat ovat jo menneet ja siellä lääkäri sivuutti koko asian kokonaan. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä lääkärin vastaanotolle keskustelemaan asiasta. Siviilipalvelus ei kyllä oikeastaan houkuttelisi hirveästi. Kuinkas helposti nuo myöntävät noita C-miehen papereita?
En nimittäin usko että tuo selkä inttiä kestää..
 
Vastaus: Armeijassa

Sormusaave sanoi:
Ehei, laskuvarjojääkäreistä ne tosimiehet löytyvät. Tosin olen ymmärtänyt, että 180 cm on jonkinlainen yläpituusraja? Harmi, tällöin itse olen jo aivan liian iso. :cool:

Ei sinne kyllä mitään yläpituusrajaa ollut (asiat tuskin ovat muuttuneet vuodesta 1998). Ei muuta kuin hakemaan vain. Ensimmäiset kolme kuukautta ovat aika kuntohelvettiä. Plussana tosin se, että siellä ei vallasta sekaisin olevia alikessuja ole, kun on vain yksi saapumiserä vuodessa. Edellisvuodesta jääneet kokelaat/kersantit olivat tilanteeseen nähden rentoja.

Tuo 180cm: pituusrajoitus koskenee luultavasti lentäjiä tms.
 
Vastaus: Armeijassa

Nova sanoi:
Kutsunnat ovat jo menneet ja siellä lääkäri sivuutti koko asian kokonaan. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä lääkärin vastaanotolle keskustelemaan asiasta. Siviilipalvelus ei kyllä oikeastaan houkuttelisi hirveästi. Kuinkas helposti nuo myöntävät noita C-miehen papereita?
En nimittäin usko että tuo selkä inttiä kestää..
Kun käyt tarpeeksi usein veksissä valittamassa, niin kyllä ne aika nopeasti sinut pois sieltä laittaa. Paska säkä käy, jos ne kirjottaa E-miehen paperit ja joudut käymään kutsuntaruljanssin uudestaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Teemu Uotila sanoi:
Tuo 180cm: pituusrajoitus koskenee luultavasti lentäjiä tms.
Kaverini, 195cm, ajoi BUK-ilmatorjuntavaunua. Kuulemma vähän ahdasta tuppaa olemaan.
 
Vastaus: Armeijassa

feldon sanoi:
Kaverini, 195cm, ajoi BUK-ilmatorjuntavaunua. Kuulemma vähän ahdasta tuppaa olemaan.

Voi olla, mutta hän sai silti ajaa. Joten kyse ei silloin ole rajoituksesta tai kriteeristä. Lentäjillä on allaan puolestaan 100 miljoonan kone, joka todennäköisesti putoaa, jos kaveri lentää niska kenossa :):
 
Vastaus: Armeijassa

Teemu Uotila sanoi:
Voi olla, mutta hän sai silti ajaa. Joten kyse ei silloin ole rajoituksesta tai kriteeristä. Lentäjillä on allaan puolestaan 100 miljoonan kone, joka todennäköisesti putoaa, jos kaveri lentää niska kenossa :):
Hehe, joo :) Meinasinkin juuri sitä, että yleensä noilla "pituusrajoilla" on joku syy.

Ja pituudesta puheen ollen... (arveluttava K-16 -linkki)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom