Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Armeijassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Armeijassa

No pitäähän se minunkin käydä nyt hehkuttamassa kun on vihdoinkin 362 aamun taival ohi. Nyt on hjuva fiilis. :cool: Reservin vänrikkinä kotiuttivat kaikesta huolimatta.
 
Vastaus: Armeijassa

Joo o, aamulla ois lähtö edessä. Ei oikeen tule uni silmään kun on tottunut vähän erilaiseen unirytmiin :o Säkylässä nähdään jos joku muu on sinne päin tulossa!
 
Vastaus: Armeijassa

Hittolainen. Niin siinä vaan kävi, että aika kultas muistot ja vähän tekis mieli lähteä takas inttiin. :p Mutta kun miettii niitä loskan kastelemia vaatteita, kunnon pakkasia, vähiä yöunia jne. niin unohtuu nekin ajatukset melko äkkiä.

Hajotkaa I/10! :cool:
 
Vastaus: Armeijassa

Joo o, aamulla ois lähtö edessä. Ei oikeen tule uni silmään kun on tottunut vähän erilaiseen unirytmiin :o Säkylässä nähdään jos joku muu on sinne päin tulossa!

Ei tullut mullakaan, toivottavasti tää yli 24h valvominen tarkoittaa sitten sitä, että 22.00 sammun samantien punkkaan. Samalla toivon että Rovaniemellä on myös kelit lauhtumassa :)
 
Vastaus: Armeijassa

Tänään palvelukseen astuvilla morteilla on aikamoinen yhteiskasa aamuja edessään.
Vaatimattomat 5068000, kunnes toisin määrätään. ;)

Ei muutakuin tsemppiä jälleen kerran, vaikka huhujen mukaan I/10 ei kotiudu koskaan..
 
Vastaus: Armeijassa

Niin se aika rientää! Siitä on nyt tasan neljä vuotta kun itse astuin palvelukseen Kainuun Prikaatiin. Jännitys oli valtava, mutta positiiviset muistot koko palvelusajasta jäi. Koittakaahan uudet mortit pärjätä, hyvin se menee vaikka alku melkoinen shokki onkin :D
 
Vastaus: Armeijassa

Vihdoin kotiuduin perjantaina Raskaskertasinkoampujana gona beachilta! Ihan hyviä muistoja jäi palvelusajasta, ikävä tulee kyllä kavereita sieltä, toivottavasti näkee sitten viimeistään kun joutuu kertaamaan :) Ei siellä helppoa kyllä ollu, meinas pää oikeesti levitä niille leireille :D Kovan käsikranaatin heitto, sekä kova kessi ja apilas olivat hienoja kokemuksia. Tai kyllä se eka rk ammunta oli myös hienoa, kun en ollut ennen ilmakivääriä järeämmällä aseella ampunut.
Mutta I/10 pitäkää hauskaa ja hajotkaa niihin pakkasiin ja kevään loskaan!
 
Vastaus: Armeijassa

Omat kokemukset RMVK:n Rajajääkärikomppaniasta (II/00) Immolasta Imatralta ovat kyllä positiivisia. Kuntoa sai kivasti juoksemalla ja rämpimällä pitkin korpia. Parasta oli kuitenkin varsin laaja ase- ja taistelukoulutus. Aseista koulutetiin käyttämään mm. glock 17, rk 62, kvkk, kv kes, rs kes apilas, kv krh ja tämän lisäksi räjähde-, miina- ja ansoituskoulutus. Taistelukoulutuksessa opetettiin tiedustelua, häirintäiskuja, väijytyksiä, vangin sieppausta ja kuulustelua yms. Välillä raskaat leirit vaativat veronsa pienen gonahtelun merkeissä, mutta se on ihan normaalia. Onnea vaan kaikille oman urakkansa aloittaneille.
 
Vastaus: Armeijassa

hmmm.....itse olen vasta 11v mutta kyllä se armeija minullakin tulee vastaaan aika pian mutta voihan ajat olla paremmat jo siinä kohtaa.mutta no jaa olen kestänyt monenlaista huutoa mitäs siitä jos joku huutaa täysillä naamaan päiten.
 
Vastaus: Armeijassa

On se niin sääli ettei täältä RUK:sta pääse näkemään uusien mosien ensimmäisiä päiviä.. Olisi siinä naureskeltavaa ja muisteltavaa miten pihalla sitä itsekin oli puoli vuotta sitten,

Positiivistahan tässä on se, että
a) kohta saa gonahtaa lopullisesti ja
b) joillakin on oikeasti enemmän aamuja edessä kuin mulla! :D

Menikö kukaan kuninkaalliseen tykistöön, eli Niinisaloon? Siellä nähdään parin viikon päästä. Rtj enää 16, ja voin rehellisesti sanoa että ei jää Haminaa ikävä.
 
Vastaus: Armeijassa

Hamina on ihan ässä paikka. Sääli vaan että nykypäivän armeija on kun lasten leikkitarha, yhtään ei saa kovalla äänellä komentaa ja kaikki pikkukiva mitä esim. itelle tehtiin, on kielletty.

Pään taputtelua vaan.
 
Vastaus: Armeijassa

Hamina on ihan ässä paikka. Sääli vaan että nykypäivän armeija on kun lasten leikkitarha, yhtään ei saa kovalla äänellä komentaa ja kaikki pikkukiva mitä esim. itelle tehtiin, on kielletty.

Pään taputtelua vaan.

Khyllä. En olisi vuonna 2004 asepalvelustani suorittaessa uskonut, että meininki voisi vieläkin lepsummaksi mennä... Jos on hiemankaan paremmassa kunnossa armeijaan mentäessä, niin lisäkiloja sieltä tulee... Siis mitä v*ttua? Muutaman vuoden päästä asepalveluksen voi luultavasti suorittaa kirjekurssina.
 
Vastaus: Armeijassa

No nyt on armeija käyty ja viikonhan se kesti. Terveystarkastuksessa lääkäri totesi että C olisin mutta ihmetyttää että ei silloin kutsunnoissa voinnut tehdä kyseistä päätöstä puolitoista vuotta sitten ja tämän vuoksi nyt on taas puolen vuoden odotus ellen saa aloitettua opiskeluja vähän myöhässä tai mene työharjoitteluun. Enkä edes kaikkia varusteita ehtinyt kokeilla :(. M05 on hiano puku :)
 
Vastaus: Armeijassa

Ei tullut mullakaan, toivottavasti tää yli 24h valvominen tarkoittaa sitten sitä, että 22.00 sammun samantien punkkaan. Samalla toivon että Rovaniemellä on myös kelit lauhtumassa :)

Ei muuten lauhtuneet kelit, morttileirillä 3 viikkoa sitten? sairastuin enkä oo toipunu vieläkään. Palellutin lahjakkaasti myös sormeni, grabbasin -36 asteen pakkasessa lelu-KESistä kiinni ilman hanskoja, kun en sitä nahkahanskoilla meinannut auki saada, ja vasta nyt voi tehdä tarkkaa työtä ilman että niihin sattuu. Vieläkään ei oo tosin iho uusiutunut kunnolla...

P-kausi siis takana, ja torstaina saatiin tietää palvelusaika (suurin osa myös sodanajan tehtävä) joka minulle siis 5-oikein tuloksen tavoin napsui 180 päivää miehistössä palvellen. Alkuperäisessä tuvassa oli 11 A-jannua, josta kukaan ei ole vielä lopettanut kesken, toisin kuin kaikista muista on lähtenyt keskimäärin kaksi taistelijaa eri syihin vedoten. Valittiin yksi sotilaspoliisi, kolme lääkintämiestä, kolme vuoden kuskia sekä kolme aliupseerikouluun. Plus minä ainoana puolen vuoden miehistöön. Kertooko tämä siis jotain minusta?

"Jokainen teistä on Valittu, ei Laitettu"

TJ 125 ja laskee.
 
Vastaus: Armeijassa

Valittiin yksi sotilaspoliisi, kolme lääkintämiestä, kolme vuoden kuskia sekä kolme aliupseerikouluun. Plus minä ainoana puolen vuoden miehistöön. Kertooko tämä siis jotain minusta?

Kyllä kertoo, että sulla oli porukan paras pelisilmä. :) Toivottavasti vielä napsahti 180 aamun kuskipaikka, niinkuin meikäläisellä aikoinaan.. Se oli parasta aikaa se. :D
 
Vastaus: Armeijassa

Khyllä. En olisi vuonna 2004 asepalvelustani suorittaessa uskonut, että meininki voisi vieläkin lepsummaksi mennä... Jos on hiemankaan paremmassa kunnossa armeijaan mentäessä, niin lisäkiloja sieltä tulee... Siis mitä v*ttua? Muutaman vuoden päästä asepalveluksen voi luultavasti suorittaa kirjekurssina.

Suoritin RUK:n Haminassa vuonna 1995. Silloinen normaali koulutus sisälsi paljon sellaista, josta on myöhemmin tullut simputussyytteitä tai sitten käytäntö on muuten vain kielletty. Esimerkiksi ylilutillamme oli tapana heittää korkeaan polviasentoon nuupahtavaa upseerioppilasta halolla päähän (noh, kypärään) tai kävyllä poskeen. Tuskin sallittua nykyään. Itse koin tuon lähinnä huvittavaksi, en lainkaan simputukseksi.

Nykyään ei käsittääkseni edes huonosti tehtyä pinkkaa ja punkkaa saa räjäyttää, vaan sängylle on laitettava lappu, jossa asiasta huomautetaan. Voi jumal....
 
Vastaus: Armeijassa

Nykyään ei käsittääkseni edes huonosti tehtyä pinkkaa ja punkkaa saa räjäyttää, vaan sängylle on laitettava lappu, jossa asiasta huomautetaan. Voi jumal....

Niinhän nuo meillä sano II/09 että lappuja laittaa jos ei ole punkat kunnossa ja laittovatkin mutta kyllä ne räjäytteli enempi. Ja I/10 ei kuulemani mukaan joutuneet ainakaan alussa tekemään pinkkoja ollenkaan, en tiedä tekevätkö ollenkaan, onkohan tuo perinne lopetettu :/
 
Vastaus: Armeijassa

Nykyään ei käsittääkseni edes huonosti tehtyä pinkkaa ja punkkaa saa räjäyttää, vaan sängylle on laitettava lappu, jossa asiasta huomautetaan. Voi jumal....

Nämä on niitä syitä miksi aluperinkin valitsin sivarin. Siis täyttä skeidaa ja lapsellista touhua.
Itse maanantaisin ku meen sivari duuniin, niin naureskelen yksikseni kaikille kurkkusalaatti puvuille, mitkä vastaan tulee et paskan homman valinnu.
Oma armeija ura kesti vuonna 2002 päivän ku ei kiinnostanu.

Otin heti kaks vuotta lykkäystä ja opiskelemaan. Nyt suoritan sivaria eikä ole valittamista.
Oikeestaan oon ainoa kaveriporukasta joka ei ole käyny inttiä, mutta eipä siitä ole mitään kuittauksia keltään tutuilta tai tuntemattomilta kuullut.
Leikkikoulu on käyty ennen eka luokkaa, niin mitä sinne enää täysi ikäisenä menee takas.
 
Ylös Bottom