Vastaus: Arvosteluja tulee hitaasti
keiu sanoi:
KonsoliFIN on käsittääkseni ainoa suomalainen harrastelijasivusto mikä ei ole totaalisen perseestä. Ei millään pahalla kaikille suomalaisille harrastelijasivustoille mutta siihen tarvii jonkinlaista osaamista että saa moista näkyvyyttä ja käyttäjäkunnan mitä tällä sivustolla on. Siihen tarvitaan myöskin rahaa, moisen palvelun ylläpitäminen ei yllättäen ole ilmaista.
Kiitos minunkin puolesta, mukava saada välillä hivenen kehujakin.
keiu sanoi:
Voidaan myös miettiä sitä millaiset ihmiset ylläpitävät tätä sivustoa. Kyseessä ei ole mitkään teinit joiden isä maksaa palvelimen ja joilla on aikaa kirjoitella ja pelailla vaikka millä mitalla istuessaan kotona asuessa vanhempien luona ja välillä tehden läksyt kun isä tulee komentamaan että nyt pois siitä koneen ääreltä. Eikä tämän sivuston ylläpitämisellä varmasti tienaa tarpeeksi että voi jättää opiskelut ja/tai työt sikseen.
Konsolifinin ideahan on toimia harrastelijasivustona, eli kuten aina joka väliin heitämme, niin harrastelijoilta harrastelijoille, pelaajilta pelaajille.
Eli kukaan ylläpidosta ei saa tekemästään työstä rahallista korvausta. Ja vaikka esim mainostajat meille maksaisi, niin ei siitä paljoa kostuisi tälle porukalla koska meitä on noin 30 tekijää kaiken kaikkiaan. Ja kun osa tekee enemmän ja osa vähemmän (Kuten minä) niin menisi tilipussin jakaminen todella vaikeaksi. Ja tietty verottaja tulisi lopuksi väliin jne.
Sen takia olenkin vannonut, että niin kauan kuin minä olen ylläpidossa mukana Konsolifin pysyy harrastelijasivustona ja tällä ei tehdä rahaa. Vaan sivuja tehdään rakkaudesta pelaamiseen ja omaksi iloksi.
keiu sanoi:
Tietenkin tähän voi vielä ottaa bisnesnäkökulman. Jos Ylläpitäjät ostaisivat aina pelit ja arvostelisivat ne sitä mukaa, tippuisi noita arvostelukappaleita kyllä varmasti vähemmän koska maahantuojat saisivat haluamansa mainoksen lähettämättä sitä peliään. Lopulta se tekisi sivun ylläpitämisestä entistäkin kalliimpaa, ja motivaatio varmasti putoaisi rankasti arvostelujen tekemiseen.
Aivan oikeassa olet. Tai jos muutamat tekijät rupeisivat rahaa tällä tekemään, niin motivaatiohan se muilta "ilmaiseksi" raatavilta katoaisi. Sivut hiljenisivät, kävijät kaikkoaisivat ja lopuksi sivut kaatuisivat. Tälläisiäkin tapauksia varmaan löytyy. Vaikka tälleen nyt voi Konsolifinillekin käydä yhtä hyvin vaikka emme rahaa tällä teekkään.
keiu sanoi:
Voisin itsekin harkita totaalisen paskan pelin pelaamista läpikotaisin ja vielä arvostelemista jos saisin sen jälkeen pitää kyseisen pelin. Pieni palkka tuokin tietty jos arvosteltavaksi kolahtaa jokin Universal Studios...
3DO tekeleet ovat niitä halutuimpia ylläpidon keskuudessa
keiu sanoi:
Tästä päästään taas siihen näkyvyyteen. Mikä tämä sivusi sitten on? Näkyvyys aika huono koska en ole koskaan kuullutkaan, tai sitten et käytä tuota aliasta sivullasi. Todennäköisesti niitä arvostelukappaleita alkaa sataa siinä vaiheessa kun boardillasi on tuhansia käyttäjiä ja ihmiset tulevat päivittäin ihmettelemään onko tullut uusia arvosteluja, päivityksiä, uutisia jne. Tietty niitä täytyy myös pyytää maahantuojilta, ei niitä itsestään ala vaan putoilemaan. Mutta sen varmaan tiesit.
Harrastelijasivujahan kyllä löytyy, mutta että sivut pääsisivät Konsolifinin kanssa samalle "tasolle", vaatii se todellakin työtä ja hyvän porukan jolla riittää intoa. Konsolifinin ylläpito on TODELLA MAHTAVA porukka jolla tuota intoa tähän harrastukseen on riittänyt todella kiitettävästi vuodesta toiseen.
Konsolifin alkoi silloin vuonna 2000 kun PS2FIN näki päivänvalon. Tuolloin itse ostimme arvostelukappaleet ja sivutkin näyttivät miltä näyttivät. Mutta foorumi pysyi asiallisena ja sitä kautta kävijöiden määrä alkoi tasaiseen tahtiin nousemaan ja tänä päivänä ollaan tässä menossa. Maahantuojiltahan ei alussa kannattanut mitään edes pyydellä, sillä heille noita harrastelijasivuston kyselyitä tulee päivittäin ja ei heitä kiinnosta mikään harrastelijasivusto ilman että löytyy jotakin näyttöä mihin kyetään. Ja se tärkein asia, että kävijöitä on mukavasti. Ja vasta sitten voi maahantuojiin alkaa ottamaan yhteyttä. Kaikkihan työelämässä olevat ymmärtää, ettei itsekkään työntäisi pelejä sellaiseen paikkaan josta ei itse saisi vastineeksi mitään hyötyä. Eikä ne ilmaisia ole maahantuojillekkaan nuo arvostelukappaleet.
Mutta vaikka näitä sivuja tekee minun mieletä "osaava" porukka, niin loppupeleissä te kaikki kävijät olette saaneet aikaan sen, että sivusto on pysynyt pystyssä näinkin kauan ja laajentunut näinkin suureksi. Joten pysykää menossa mukana ja uskon että jatkossakin olette tyytyväisiä sivuston tarjontaan. Ja toivotaan että kävijöitä alkaa valumaan pikku hiljaa lisää...
Yhdessähän näitä sivuja tehdään kävijöiden ja ylläpidon kanssa. Välillä sovussa ja välillä ei niin sovussa. Mutta ainahan raja pitää johonkin vetää tai muuten homma leviää käsiin.
Ja pahoittelen kirotus virheitä, mutta ne nyt eivät ole uutta minun kirjoituksissa