Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Arvosteluja tulee hitaasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tomaatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
feldon sanoi:
Konsolifin puolestaan tekee hommaa lähes hyväntekeväisyysperiaatteella, mitä nyt saamme arvostelujen tekoon vuodatetuista kyyneleistä ja työtunneista palkkioksi pitää arvostelemamme pelin. Paljonkos noilla pikkusivuilla on pelihankintoja, jos kerran pystyvät hoitamaan ne itse? Onnistuisiko esimerkiksi reilun kymmenen pelin hankkiminen ja arvostelu kuussa?

Okei. Puhutaan nyt sitten osaksi omasta sivusta: Rustataan meilläkin arvosteluja siinä missä teilläkin (nyt kun katsoin, milloin edellinen arvostelu on tullut, niin totta tämä on). Emme todellakaan saa ilmaisia pelejä tai minkäänlaista sponsorointia muutenkaan. Itse maksetaan maksut ja pelit. Itse hoidan hommani niin, että arvostelen pelejä silloin kun huvittaa. Pelihankintoja kyllä riittää, ei se todellakaan ole ongelma. Aina on pelejä odottamassa arvostelua, ongelma on arvosteljiassa. Jos minä saisin ilmaisia pelejä arvostelemalla niitä, niin en todellakaan valittaisi kyyneleistä ja työtunneista. Hyväntekeväisyyttä ei.

Tuskin onnistuu, mutta käsittääkseni teiltä ei ihan sitä vaaditakkaan. tai ainakaan minä en sillä periaatteella ole nyt postaillut.

Knight sanoi:
No sanotaanko, että KonsoliFIN on käsittääkseni about ainoa harrastelijasivusto, joka noita arvostelukappaleita mistään saa. Kaikki muut pyörivät omillaan. KonsoliFINillä on eniten väkeä ja resursseja, ja jos piskuisemmatkin sivut hoitavat hankintansa itse, niin luulisi nyt KonsoliFINinkin siihen pystyvän.

KonsoliFIN on käsittääkseni ainoa suomalainen harrastelijasivusto mikä ei ole totaalisen perseestä. Ei millään pahalla kaikille suomalaisille harrastelijasivustoille mutta siihen tarvii jonkinlaista osaamista että saa moista näkyvyyttä ja käyttäjäkunnan mitä tällä sivustolla on. Siihen tarvitaan myöskin rahaa, moisen palvelun ylläpitäminen ei yllättäen ole ilmaista.

Voidaan myös miettiä sitä millaiset ihmiset ylläpitävät tätä sivustoa. Kyseessä ei ole mitkään teinit joiden isä maksaa palvelimen ja joilla on aikaa kirjoitella ja pelailla vaikka millä mitalla istuessaan kotona asuessa vanhempien luona ja välillä tehden läksyt kun isä tulee komentamaan että nyt pois siitä koneen ääreltä. Eikä tämän sivuston ylläpitämisellä varmasti tienaa tarpeeksi että voi jättää opiskelut ja/tai työt sikseen.

Tietenkin tähän voi vielä ottaa bisnesnäkökulman. Jos Ylläpitäjät ostaisivat aina pelit ja arvostelisivat ne sitä mukaa, tippuisi noita arvostelukappaleita kyllä varmasti vähemmän koska maahantuojat saisivat haluamansa mainoksen lähettämättä sitä peliään. Lopulta se tekisi sivun ylläpitämisestä entistäkin kalliimpaa, ja motivaatio varmasti putoaisi rankasti arvostelujen tekemiseen.

Voisin itsekin harkita totaalisen paskan pelin pelaamista läpikotaisin ja vielä arvostelemista jos saisin sen jälkeen pitää kyseisen pelin. Pieni palkka tuokin tietty jos arvosteltavaksi kolahtaa jokin Universal Studios...

EDIT:

Knight sanoi:
Okei. Puhutaan nyt sitten osaksi omasta sivusta: Rustataan meilläkin arvosteluja siinä missä teilläkin (nyt kun katsoin, milloin edellinen arvostelu on tullut, niin totta tämä on). Emme todellakaan saa ilmaisia pelejä tai minkäänlaista sponsorointia muutenkaan. Itse maksetaan maksut ja pelit. Itse hoidan hommani niin, että arvostelen pelejä silloin kun huvittaa. Pelihankintoja kyllä riittää, ei se todellakaan ole ongelma. Aina on pelejä odottamassa arvostelua, ongelma on arvosteljiassa. Jos minä saisin ilmaisia pelejä arvostelemalla niitä, niin en todellakaan valittaisi kyyneleistä ja työtunneista. Hyväntekeväisyyttä ei.

Tuskin onnistuu, mutta käsittääkseni teiltä ei ihan sitä vaaditakkaan. tai ainakaan minä en sillä periaatteella ole nyt postaillut.

Tästä päästään taas siihen näkyvyyteen. Mikä tämä sivusi sitten on? Näkyvyys aika huono koska en ole koskaan kuullutkaan, tai sitten et käytä tuota aliasta sivullasi. Todennäköisesti niitä arvostelukappaleita alkaa sataa siinä vaiheessa kun boardillasi on tuhansia käyttäjiä ja ihmiset tulevat päivittäin ihmettelemään onko tullut uusia arvosteluja, päivityksiä, uutisia jne. Tietty niitä täytyy myös pyytää maahantuojilta, ei niitä itsestään ala vaan putoilemaan. Mutta sen varmaan tiesit.

Jos on jokin sivusto joka on paljon parempi kaikilla osa-alueilla kuin KonsoliFIN, se varmasti syrjäyttää tämän sivuston ennen pitkää. Siitä vain yrittämään.

No en minä missään vaiheessa ole KonsoliFIniä huonoksi mennyt sanomaan (vai olenko? En sitä tarkoita). Ihan hienoa, että tällaista pidetään yllä, mutta hiukan omituista, kun valitetaan, ettei ole resursseja hommata itse arvosteltavia pelejä. Eikä niiden pelien tarvitse aina olla upousia 70 tekeleitä.

Minua on kielletty mainitsemasta sivun nimeä foorumilla. Sigusta sen löytää. ja ihan tiedoksi vain, että omasta pussista nuo kulut menee. Ja koulussa tehdään muutakin kuin läksyt ja kesällä käydään töissä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
keiu sanoi:
KonsoliFIN on käsittääkseni ainoa suomalainen harrastelijasivusto mikä ei ole totaalisen perseestä.
Hehe. Tämä tosiaan lämmittää omalla metkalla tavallaan. Kiitokset. ;)

Cubefinin tilanne tosiaan on hieman harmillinen, mitä arvosteluihin tulee. Kaikki arvostelijamme ovat tosiaan tehneet arvostelunsa ajoissa muutamaa minimaalista poikkeusta lukuun ottamatta, mihin yleensä on löytynyt järkeenkäypä syy. Itselläni esimerkiksi on Pokémon Colosseum ollut nyt tovin aikaa tekeillä, mutta muutto uuteen asuntoon ja koneongelmat ovat jarrutelleet muutoinkin hitaanpuoleisia pelaus- ja kirjoitusprosessejani (nyt teksti on oikolukua vaille valmis ja se nähtäneen piakkoin julkaistuna).

Joten tosiaan on hieman hankala mennä värväämään uusia arvostelijoita, kun materiaalia ei aina riitä nykyisellekään porukalle toivotulla tavalla. Ostettuja pelejä toki arvostelemme myös, hieman pakkokin, mutta en itse henkilökohtaisesti pidä järin mukavana sanoa kenellekkään, että "hommaa joku peli ja arvostele se".

Uutispuolella Kanis ja Karva ovat parhaansa mukaan tuurailleet meikäläistä viime aikoina, ja suuri kiitos siitä heille. Uusia uutiskasvojahan kuitenkin etsitään jatkuvasti helpottamaan yhteistä urakkaa - työnäytteitä voi aina lähetellä sähköpostiin ;)

GV

Vastaus: Arvosteluja tulee hitaasti

Knight sanoi:
No sanotaanko, että KonsoliFIN on käsittääkseni about ainoa harrastelijasivusto, joka noita arvostelukappaleita mistään saa. Kaikki muut pyörivät omillaan.

Näin varmaan aika pitkälti onkin ja niin myös Konsolifin alussa pyöri aivan ilman minkäänlaista tukea.

Knight sanoi:
KonsoliFINillä on eniten väkeä ja resursseja, ja jos piskuisemmatkin sivut hoitavat hankintansa itse, niin luulisi nyt KonsoliFINinkin siihen pystyvän.

No tosiasiahan on siis se, että Cube/GBA puolella noitten arvostelukappaleiden saaminen on vaikeaa. Mutta PS2 ja Xbox puolella ei tuollaista ongelmaa ei ole, eikä meidän niitä tarvitse ruinailla.

Näin ollen käytämme vapaana olevat voimavarat PS2 ja Xbox pelien arvosteluihin, kun niitä saamme automaattisesti. Näin ollen arvostelijoiden ei kannata oikeastaan ostella Cube pelejä kuin ne mistä ovat itse pelaajina kiinnostuneet. Sillä arvostelutyö sarkaa riittää heillä PS2 ja xbox puolella luppoaikoina. Ja kun maahantuojilta saadut arvostelukappaleet on etusijalla, niin itse ostettujen cube/gba pelien arvostelemiseen ei liikene sitä resurssia kun tyhjennämmä PS2 ja Xbox puolien kasaa.

Nyt tosin hivenen olemme noita saaneet maahantuojilta ja itse ostaneet. Eli tällä hetkellä Cube/GBA puolella on työnalla ainakin seuraavaa:

- Freedom Fighters (Cube)
- Megaman Anniversary Collection (Cube)
- Pokémon Colosseum (Cube)
- Serious Sam: Next Encounter (Cube)
- Final Fantasy: Crystal Chronicles (Cube)
- Mega Man Battle Chip Challenge (GBA)
- Sword of Mana (GBA)
- Pokémon Channel (Cube)
- Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Cube)

keiu sanoi:
KonsoliFIN on käsittääkseni ainoa suomalainen harrastelijasivusto mikä ei ole totaalisen perseestä. Ei millään pahalla kaikille suomalaisille harrastelijasivustoille mutta siihen tarvii jonkinlaista osaamista että saa moista näkyvyyttä ja käyttäjäkunnan mitä tällä sivustolla on. Siihen tarvitaan myöskin rahaa, moisen palvelun ylläpitäminen ei yllättäen ole ilmaista.

Kiitos minunkin puolesta, mukava saada välillä hivenen kehujakin.

keiu sanoi:
Voidaan myös miettiä sitä millaiset ihmiset ylläpitävät tätä sivustoa. Kyseessä ei ole mitkään teinit joiden isä maksaa palvelimen ja joilla on aikaa kirjoitella ja pelailla vaikka millä mitalla istuessaan kotona asuessa vanhempien luona ja välillä tehden läksyt kun isä tulee komentamaan että nyt pois siitä koneen ääreltä. Eikä tämän sivuston ylläpitämisellä varmasti tienaa tarpeeksi että voi jättää opiskelut ja/tai työt sikseen.

Konsolifinin ideahan on toimia harrastelijasivustona, eli kuten aina joka väliin heitämme, niin harrastelijoilta harrastelijoille, pelaajilta pelaajille.

Eli kukaan ylläpidosta ei saa tekemästään työstä rahallista korvausta. Ja vaikka esim mainostajat meille maksaisi, niin ei siitä paljoa kostuisi tälle porukalla koska meitä on noin 30 tekijää kaiken kaikkiaan. Ja kun osa tekee enemmän ja osa vähemmän (Kuten minä) niin menisi tilipussin jakaminen todella vaikeaksi. Ja tietty verottaja tulisi lopuksi väliin jne.

Sen takia olenkin vannonut, että niin kauan kuin minä olen ylläpidossa mukana Konsolifin pysyy harrastelijasivustona ja tällä ei tehdä rahaa. Vaan sivuja tehdään rakkaudesta pelaamiseen ja omaksi iloksi.

keiu sanoi:
Tietenkin tähän voi vielä ottaa bisnesnäkökulman. Jos Ylläpitäjät ostaisivat aina pelit ja arvostelisivat ne sitä mukaa, tippuisi noita arvostelukappaleita kyllä varmasti vähemmän koska maahantuojat saisivat haluamansa mainoksen lähettämättä sitä peliään. Lopulta se tekisi sivun ylläpitämisestä entistäkin kalliimpaa, ja motivaatio varmasti putoaisi rankasti arvostelujen tekemiseen.

Aivan oikeassa olet. Tai jos muutamat tekijät rupeisivat rahaa tällä tekemään, niin motivaatiohan se muilta "ilmaiseksi" raatavilta katoaisi. Sivut hiljenisivät, kävijät kaikkoaisivat ja lopuksi sivut kaatuisivat. Tälläisiäkin tapauksia varmaan löytyy. Vaikka tälleen nyt voi Konsolifinillekin käydä yhtä hyvin vaikka emme rahaa tällä teekkään.

keiu sanoi:
Voisin itsekin harkita totaalisen paskan pelin pelaamista läpikotaisin ja vielä arvostelemista jos saisin sen jälkeen pitää kyseisen pelin. Pieni palkka tuokin tietty jos arvosteltavaksi kolahtaa jokin Universal Studios...

3DO tekeleet ovat niitä halutuimpia ylläpidon keskuudessa ;)

keiu sanoi:
Tästä päästään taas siihen näkyvyyteen. Mikä tämä sivusi sitten on? Näkyvyys aika huono koska en ole koskaan kuullutkaan, tai sitten et käytä tuota aliasta sivullasi. Todennäköisesti niitä arvostelukappaleita alkaa sataa siinä vaiheessa kun boardillasi on tuhansia käyttäjiä ja ihmiset tulevat päivittäin ihmettelemään onko tullut uusia arvosteluja, päivityksiä, uutisia jne. Tietty niitä täytyy myös pyytää maahantuojilta, ei niitä itsestään ala vaan putoilemaan. Mutta sen varmaan tiesit.

Harrastelijasivujahan kyllä löytyy, mutta että sivut pääsisivät Konsolifinin kanssa samalle "tasolle", vaatii se todellakin työtä ja hyvän porukan jolla riittää intoa. Konsolifinin ylläpito on TODELLA MAHTAVA porukka jolla tuota intoa tähän harrastukseen on riittänyt todella kiitettävästi vuodesta toiseen.

Konsolifin alkoi silloin vuonna 2000 kun PS2FIN näki päivänvalon. Tuolloin itse ostimme arvostelukappaleet ja sivutkin näyttivät miltä näyttivät. Mutta foorumi pysyi asiallisena ja sitä kautta kävijöiden määrä alkoi tasaiseen tahtiin nousemaan ja tänä päivänä ollaan tässä menossa. Maahantuojiltahan ei alussa kannattanut mitään edes pyydellä, sillä heille noita harrastelijasivuston kyselyitä tulee päivittäin ja ei heitä kiinnosta mikään harrastelijasivusto ilman että löytyy jotakin näyttöä mihin kyetään. Ja se tärkein asia, että kävijöitä on mukavasti. Ja vasta sitten voi maahantuojiin alkaa ottamaan yhteyttä. Kaikkihan työelämässä olevat ymmärtää, ettei itsekkään työntäisi pelejä sellaiseen paikkaan josta ei itse saisi vastineeksi mitään hyötyä. Eikä ne ilmaisia ole maahantuojillekkaan nuo arvostelukappaleet.

Mutta vaikka näitä sivuja tekee minun mieletä "osaava" porukka, niin loppupeleissä te kaikki kävijät olette saaneet aikaan sen, että sivusto on pysynyt pystyssä näinkin kauan ja laajentunut näinkin suureksi. Joten pysykää menossa mukana ja uskon että jatkossakin olette tyytyväisiä sivuston tarjontaan. Ja toivotaan että kävijöitä alkaa valumaan pikku hiljaa lisää...

Yhdessähän näitä sivuja tehdään kävijöiden ja ylläpidon kanssa. Välillä sovussa ja välillä ei niin sovussa. Mutta ainahan raja pitää johonkin vetää tai muuten homma leviää käsiin.

Ja pahoittelen kirotus virheitä, mutta ne nyt eivät ole uutta minun kirjoituksissa

Monet harrastajasivut ovat kasvaneet tuhansien lukijoiden medioiksi. Sivuston kasvaessa ja palvelun monipuolistuessa niiden ylläpitäminen harrastajavoimin alkaa olla työlästä. Silti internetissä pätee yhä uskomus, että kaiken on oltava ilmaista. Tälläkin sivustolla olevat mainokset saavat luultavasti paljon enemmän huomiota, kuin alan lehdissä olevat mainokset. Yrittäkääpä sitten pyytää vastaavaa hintaa kuin lehtimainoksesta, niin saatte naurut päin naamaa.

Ongelmana on myöskin se, että tällaiset sivustot perustetaan yleensä opiskeluaikana ja niitä ylläpidetään harrastuksena. Opiskelujen päätyttyä siirrytään työelämään ja perustetaan perheitä. Tässä vaiheessa siirrytään myös valtion ylläpidosta veronmaksajaksi ja omaa työpanostaan alkaa arvostamaan vähän eri kantilta. Minusta on aivan oikein, jos laadukasta sivustoa ylläpitävät henkilöt saavat työstään korvauksen.

Konsolifin:n muuttaminen maksulliseksi kuitenkin romahduttaisi käyttäjämäärät, koska suurin osa ei olisi valmis maksamaan tästä palvelusta. Itse odotan aikaa, jolloin käyttäjät olisivat valmiita maksamaan laadukkaasta sisällöstä internetissä ja myös mainostajat maksaisivat sen hinnan, mikä vastaa mainoksen saamaa huomiota tasavertaisesti muihin mediohin verrattuna.

Toivottavasti Cube:n peliarvosteluja saadaan jatkossa vähän paremmalla tahdilla.

Jyyki, veit sanat suustani.

Jos tosiaan lähdetään vertailemaan vaikka lehtimainoksen hintoja Konsolifinin bannerihintoihin, niin varsin pian huomataan muutama seikka:

1) Nettimainos on huomattavasti halvempi, esim. Konsolifin pyörii serverikorvausten ja promopelien voimalla. Markkinamiehet voivat nauraa partaansa laittaessaan tuhansien harrastajien sivustolle mainoksen muutaman pelin hinnalla, kun samanlaisen mainoksen pistäminen ilmaisjakelulehteen maksaisi julkaisusta riippuen tuhansista kymmeniin tuhansiin euroihin.
2) Nettimainoksen kohdeyleisö on paremmin "rajattu". Eli toisin kuin vaikka Kauppalehteä tai Demaria, Konsolifiniä lukevat lähinnä pelaajat - ja nyt myös leffaharrastajat. Viestit menevät siis takuulla oikeaan kohteeseen: harrastajille, ei Pihtiputaan mummoille.
3) Ei tarvitse olla tilaaja. Teoriassa kuka tahansa voi nähdä mainoksen vaikka toiselta puolelta maailmaa.
4) Palvelut keskittyvät yhä enemmän verkkoon ja ihmiset niiden mukana. E-bisnes alkaa jo kannattaa.
5) Kontaktit ja PR-toiminta nettimedian suuntaan saavat saittien ylläpitäjät kirjoittamaan positiivisesti ko. yrityksestä - taas ilmaista mainosta! Esimerkiksi Nordisk Filmin PR-toiminta on vertaansa vailla ja siellä porukka on aina ajan hermolla.

Näitä voisi luetella enemmänkin, mutta nuo tulivat äkkiseltään mieleen. Näköjään Suomessakin vielä luullaan hyvän tuotteen myyvän itse itsensä. Minä taas oletan, ettei paraskaan tuote riitä tuomaan markkinavoittoja, mikäli kukaan ei koskaan ole sellaisesta kuullutkaan.

feldon sanoi:
2) Nettimainoksen kohdeyleisö on paremmin "rajattu". Eli toisin kuin vaikka Kauppalehteä tai Demaria, Konsolifiniä lukevat lähinnä pelaajat - ja nyt myös leffaharrastajat. Viestit menevät siis takuulla oikeaan kohteeseen: harrastajille, ei Pihtiputaan mummoille.
3) Ei tarvitse olla tilaaja. Teoriassa kuka tahansa voi nähdä mainoksen vaikka toiselta puolelta maailmaa.

Tuossa olen hiukan eri mieltä, ja taidat olla itsekin. nettisivulle eksyy paljon ihmisiä ihan sattumalta. esim. Pelitin sivulla oleva mainos tavoittaa varmasti kohdeyleisön paremmin kui banneri nettisivulla.

Toisaalta banneri nettisivulla on kuluttajia ajatellen vaarallisempi: "jaa mikäs toi on mennäänpä sinne!" Sitten eteen avautuu verkkokauppa jonka etusivulla on suuri teksti "HYPERMEGASUPERALE - kaikki pelit -50%*" Lehden sivulla mainoksen nähtyään lukijan tulee vielä avata kone, mennä nettiin, näppäillä osoite ja sitten vasta alkaa shoppailemaan, joka on usein liian suuri vaiva. Tämä siis pätee nettikauppoihin. Tilanne on luultavasti päinvastainen, kun kyse on vaikkapa jostain Prismasta, jonka mainostaminen netissä olisi kyllä turhaa. Luulen, että ihmiset, jotka tekevät peliostoksensa perinteisistä kaupoista lukevat mieluummin pelilehteä kuin tällaista saittia.

Ehkä teidän vertailu Pelitiin on hiukan liikaa. Paitsi että media on erilainen, on toinen amatööri- ja toinen ammattilaispelimedia. Ja varmaan kaikki tiedätte minun mielipiteeni laatueroista.

Jyyki sanoi:
Monet harrastajasivut ovat kasvaneet tuhansien lukijoiden medioiksi. Sivuston kasvaessa ja palvelun monipuolistuessa niiden ylläpitäminen harrastajavoimin alkaa olla työlästä. Silti internetissä pätee yhä uskomus, että kaiken on oltava ilmaista. Tälläkin sivustolla olevat mainokset saavat luultavasti paljon enemmän huomiota, kuin alan lehdissä olevat mainokset. Yrittäkääpä sitten pyytää vastaavaa hintaa kuin lehtimainoksesta, niin saatte naurut päin naamaa.

Ongelmana on myöskin se, että tällaiset sivustot perustetaan yleensä opiskeluaikana ja niitä ylläpidetään harrastuksena. Opiskelujen päätyttyä siirrytään työelämään ja perustetaan perheitä. Tässä vaiheessa siirrytään myös valtion ylläpidosta veronmaksajaksi ja omaa työpanostaan alkaa arvostamaan vähän eri kantilta. Minusta on aivan oikein, jos laadukasta sivustoa ylläpitävät henkilöt saavat työstään korvauksen.

Konsolifin:n muuttaminen maksulliseksi kuitenkin romahduttaisi käyttäjämäärät, koska suurin osa ei olisi valmis maksamaan tästä palvelusta. Itse odotan aikaa, jolloin käyttäjät olisivat valmiita maksamaan laadukkaasta sisällöstä internetissä ja myös mainostajat maksaisivat sen hinnan, mikä vastaa mainoksen saamaa huomiota tasavertaisesti muihin mediohin verrattuna.

Toivottavasti Cube:n peliarvosteluja saadaan jatkossa vähän paremmalla tahdilla.
Hyvä postaus Jyykiltä.

Tulee sitten minkälaisia uudistuksia ja muutoksia sivustoon tulevaisuudessa, KonsoliFIN pysyy ehdottomasti täysin maksuttomana. Sivuston periaate toimii harrastajavetoisesti ja sillä tiellä pysytään. Vaikka kaupallisuus tunkeekin nykyaikana ovista ja ikkunoista, niin ainakin yksi pelisivusto säilyy harrastajia varten ylläpidettynä ilman taloudellisia päämääriä.

Serious Sam -arvostelu sivuilla.

Ei arvostelupuolella sentään ihan kuollutta ole ;)

Juu, ja lähiaikoina Nintendo-puolella nähdään muutama Esan arvostelu jahka muistan/kerkiän laittaa niitä kuntoon ja esille :)

Jos saa esittää arvostelutoiveita, niin vasta julkaistusta Paper Mario 2:sta olisi kiva saada arvostelu, jos kukaan on vielä tätä peliä ostanut?

Meidän pitäisi saada arvostelukappale tässä lähiaikoina pelailtavaksi, eli arvostelu on kyllä tulossa. Tenttikausi saattaa vähän rajoittaa tuota pelaamista, mutta eiköhän sillekin aikaa löydy.

Jenkkiversiota hetken pelanneena voin kuitenkin vihjaista, että pukinkontista kannattaa raivata PaperiMapelle tilaa ;).

Knight sanoi:
Tuossa olen hiukan eri mieltä, ja taidat olla itsekin. nettisivulle eksyy paljon ihmisiä ihan sattumalta. esim. Pelitin sivulla oleva mainos tavoittaa varmasti kohdeyleisön paremmin kui banneri nettisivulla.

Toisaalta banneri nettisivulla on kuluttajia ajatellen vaarallisempi: "jaa mikäs toi on mennäänpä sinne!" Sitten eteen avautuu verkkokauppa jonka etusivulla on suuri teksti "HYPERMEGASUPERALE - kaikki pelit -50%*" Lehden sivulla mainoksen nähtyään lukijan tulee vielä avata kone, mennä nettiin, näppäillä osoite ja sitten vasta alkaa shoppailemaan, joka on usein liian suuri vaiva. Tämä siis pätee nettikauppoihin. Tilanne on luultavasti päinvastainen, kun kyse on vaikkapa jostain Prismasta, jonka mainostaminen netissä olisi kyllä turhaa. Luulen, että ihmiset, jotka tekevät peliostoksensa perinteisistä kaupoista lukevat mieluummin pelilehteä kuin tällaista saittia.

Ehkä teidän vertailu Pelitiin on hiukan liikaa. Paitsi että media on erilainen, on toinen amatööri- ja toinen ammattilaispelimedia. Ja varmaan kaikki tiedätte minun mielipiteeni laatueroista.
Kaverihan jauhaa ihan täyttä p*****.Kun taas feldon ja jyyki latelee oikeita totuuksia.

Ylös Bottom