Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Desmondin tarina viedään päätökseen ensi vuonna, sopivasti Maya-kalenterin maailmanloppu-fiaskon kanssa. Ja uutta historiallista aikakautta ei ole tulossa vaan seurataan pelkästään Desmondia. Tässä varmistus asiaan: (IGN:n haastattelu Revelationin luovan johtajan Alexandre Amacion kanssa)
Tuossa taanoin ubisoft kyseli pelaajilta mielipiteitä minne sarjan pitäisi tulevaisuudessa sijoittua: Assassin's Creed etsii suuntaa? - Gamereactor Suomi - Assassin's Creed III
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Tuossa kaupassa katselin ja siinä oli maininta että sisältää pelisarjan ensimmäisen osan. Onko tuo erikoisversiossa vai myös ihan normaali versiossa? En ole varma kumpaa katselin.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Tuossa kaupassa katselin ja siinä oli maininta että sisältää pelisarjan ensimmäisen osan. Onko tuo erikoisversiossa vai myös ihan normaali versiossa? En ole varma kumpaa katselin.

Tulee jokaisessa versiossa mukana.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Onko muilla moninpelin kanssa ongelmia? Minulla tulee varmaan 80% peleistä disconnect. Todella ärsyttävää kun menettää kaiken expan jne vähän väliä.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Yksi harvoista pettymyksistä tässä pelissä itselle oli se, että noita Den Defence -hommia tuli vain yksi koko pelin aikana (ja sekin oli pakollinen) ja täällä puhutaan siitä Templar Awarenessin laskemisen vaikeudesta; itsellä tulee lahjottava huutelija kadulle kun mittari ei ole vielä puoliväliä ylittänyt. Muutaman kerran mittari täyteen tuli, mutta silloin tuli huutelijaa ja "Officiaalia" vastaan, joten hyvin äkkiä mittari tyhjeni.

PS. Tiedä sitten jos tätä on päivityksellä helpotettu, mutta omalla kohdalla se oli kaikkea paitsi vaikeaa.

Tänä vuonna sitten uusi AC ja toivottavasti seuraava tulisi sitten seuraavalle konsolisukupolvelle (uudella pelimoottorilla ja päähenkilöllä höystettynä) ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

täällä puhutaan siitä Templar Awarenessin laskemisen vaikeudesta; itsellä tulee lahjottava huutelija kadulle kun mittari ei ole vielä puoliväliä ylittänyt. Muutaman kerran mittari täyteen tuli, mutta silloin tuli huutelijaa ja "Officiaalia" vastaan, joten hyvin äkkiä mittari tyhjeni.

Todella harvoin näkyy täällä lahjottavia Heraldeja, ja vieläkin niitä harvemmin niitä officiaaleja ainakin verrattuna edellisiin osiin. En sitten tiedä mikä mättää.

Edellisten osien iskettyä lujaa on tämä muutenkin aika karvas pettymys. Ei, peli ei ole itsessään huono. Siinä on liian vähän uutta verrattuna Brotherhoodiin. Tähän asti olen huomannut ehkä kaksi mainittavaa uudistusta: langat katoilla ja itse kasattavat pommit. Toki olen vasta seq 4 alussa, mutta silti homma tuntuu siltä kuin pelaisin Brotherhoodia toisessa kaupungissa. Olen myös pelannut 3 Desmond-sequencea, ja niistä ei saa mitään irti. Jos yrittävät olla puzzleja, ovat aivan liian helppoja, koska ne pystyy juoksemaan läpi. Taustalla Desmond pälättää jotain turhaa. Mihin kaikki salaperäisyys ja mielenkiinto hävisi verrattuna esim. edellisten osien Glypheihin? Toivotaan, että loppua kohti paranee, koska into jatkaa pelaamista on aika nollissa.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Todella harvoin näkyy täällä lahjottavia Heraldeja, ja vieläkin niitä harvemmin niitä officiaaleja ainakin verrattuna edellisiin osiin. En sitten tiedä mikä mättää.

Täällä oli sama ongelma.

Edellisten osien iskettyä lujaa on tämä muutenkin aika karvas pettymys. Ei, peli ei ole itsessään huono. Siinä on liian vähän uutta verrattuna Brotherhoodiin. Tähän asti olen huomannut ehkä kaksi mainittavaa uudistusta: langat katoilla ja itse kasattavat pommit. Toki olen vasta seq 4 alussa, mutta silti homma tuntuu siltä kuin pelaisin Brotherhoodia toisessa kaupungissa.

Edelleen samoilla linjoilla. Olen järkyttävän suuri Assassin's creed- fani mutta tämä ei vaan iskenyt. Juoni oli hyvä mutta muuten oli samaa kamaa kuin ennenkin. Pari juttua ei riitä pitämään peliä tuoreena.

Olen myös pelannut 3 Desmond-sequencea, ja niistä ei saa mitään irti. Jos yrittävät olla puzzleja, ovat aivan liian helppoja, koska ne pystyy juoksemaan läpi. Taustalla Desmond pälättää jotain turhaa. Mihin kaikki salaperäisyys ja mielenkiinto hävisi verrattuna esim. edellisten osien Glypheihin? Toivotaan, että loppua kohti paranee, koska into jatkaa pelaamista on aika nollissa.

Näistä olen eri mieltä. Desmondin jutut olivat tämän pelin helmi. Joo, ne olivat helppoja mutta se ei ole se juttu. Desmondin puheet taustalla olivat ihan älyttömän mielenkiintoisia. Muutenkin Desmondin kohtaukset palasivat enemmän ykkös-osan tunnelmiin, joita rakastin. Mutta yleinen mielipide ensimmäinen osan Desmondin jutuista oli negatiivinen niin miksi samaiset ihmiset näistä Revelationsin jutuista pitäisivät.

Niin ja revelationsin viimeinen n. tunti on aivan älytöntä menoa eli sitä kannattaa odottaa.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Itel pahin ärsytyksen kohde on se, kun ei toimi Mercaneryt, varkaat tai mustalaiset! Eli ei anna niitä lähettää taistelemaan tai häirittee vartioita! Todella raivostuttavaa! Noita Den Defencejä ei tullut kuin se yks pakollinen, vaikka tarkoituksella nostin sen mittarin tappiin ja pidin sen sielä. Siinä vaiheessa mul ei ollut ne assasinit viel Masterassasin rankingin saaneita.. eli jäi sekin challenge suorittamatta, jos en sitten alusta aloita jossain vaiheessa.. tuskinpa vaan!
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Yksi harvoista pettymyksistä tässä pelissä itselle oli se, että noita Den Defence -hommia tuli vain yksi koko pelin aikana (ja sekin oli pakollinen) ja täällä puhutaan siitä Templar Awarenessin laskemisen vaikeudesta; itsellä tulee lahjottava huutelija kadulle kun mittari ei ole vielä puoliväliä ylittänyt. Muutaman kerran mittari täyteen tuli, mutta silloin tuli huutelijaa ja "Officiaalia" vastaan, joten hyvin äkkiä mittari tyhjeni.

PS. Tiedä sitten jos tätä on päivityksellä helpotettu, mutta omalla kohdalla se oli kaikkea paitsi vaikeaa.

Itse kun menin peliä läpi, niin koitin vaan pysyä niistä den defenceistä erossa. Niitä oli mahdoton voittaa (paitsi se eka joka kuului tarinaan), ja kaiken huipu oli se kun ei missään tullut heraldia tai silminnäkijää vastaan. Ainoa mikä pelissä aiheutti turhautumista!

Edellisten osien iskettyä lujaa on tämä muutenkin aika karvas pettymys. Ei, peli ei ole itsessään huono. Siinä on liian vähän uutta verrattuna Brotherhoodiin. Tähän asti olen huomannut ehkä kaksi mainittavaa uudistusta: langat katoilla ja itse kasattavat pommit. Toki olen vasta seq 4 alussa, mutta silti homma tuntuu siltä kuin pelaisin Brotherhoodia toisessa kaupungissa. Olen myös pelannut 3 Desmond-sequencea, ja niistä ei saa mitään irti. Jos yrittävät olla puzzleja, ovat aivan liian helppoja, koska ne pystyy juoksemaan läpi. Taustalla Desmond pälättää jotain turhaa. Mihin kaikki salaperäisyys ja mielenkiinto hävisi verrattuna esim. edellisten osien Glypheihin? Toivotaan, että loppua kohti paranee, koska into jatkaa pelaamista on aika nollissa.

Viimeiset 30 minuuttia räjäyttää tajuntasi!!!! :)

Ja minun mielestäni ne desmond jutut toi kyllä hitusen haastetta (tai sitten olen vaan kämmi :D), ja ne jutut joita desmond puhui, olivat kyllä ihan sairaan mielenkiintosia. Itse jäin aina paikalleni lukemaan, mitä desmond sanoo :eek:

Itel pahin ärsytyksen kohde on se, kun ei toimi Mercaneryt, varkaat tai mustalaiset! Eli ei anna niitä lähettää taistelemaan tai häirittee vartioita! Todella raivostuttavaa!

Käytätkö niitä varmasti oikein? Eli kolmio/Y, niin lahjot ne. Sitten pitää lukitauttua vartijaan ja sitten kolmio/Y uudelleen niin toimii.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Itse kun menin peliä läpi, niin koitin vaan pysyä niistä den defenceistä erossa. Niitä oli mahdoton voittaa (paitsi se eka joka kuului tarinaan), ja kaiken huipu oli se kun ei missään tullut heraldia tai silminnäkijää vastaan. Ainoa mikä pelissä aiheutti turhautumista!



Viimeiset 30 minuuttia räjäyttää tajuntasi!!!! :)

Ja minun mielestäni ne desmond jutut toi kyllä hitusen haastetta (tai sitten olen vaan kämmi :D), ja ne jutut joita desmond puhui, olivat kyllä ihan sairaan mielenkiintosia. Itse jäin aina paikalleni lukemaan, mitä desmond sanoo :eek:



Käytätkö niitä varmasti oikein? Eli kolmio/Y, niin lahjot ne. Sitten pitää lukitauttua vartijaan ja sitten kolmio/Y uudelleen niin toimii.

Nonii.. Vähän tuli aasin olo, kun todellakaan en käyttäny oikein ;) eli toi likutseminen unohtui.. Ku muistelin et se riittää et "katsoo" sitä oikeeta ukkoo mi silloin pitäis tulla se mahdollisuus lähettää ne häiritsee.. Mut iso kiitos! :)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Näistä olen eri mieltä. Desmondin jutut olivat tämän pelin helmi. Joo, ne olivat helppoja mutta se ei ole se juttu. Desmondin puheet taustalla olivat ihan älyttömän mielenkiintoisia. Muutenkin Desmondin kohtaukset palasivat enemmän ykkös-osan tunnelmiin, joita rakastin. Mutta yleinen mielipide ensimmäinen osan Desmondin jutuista oli negatiivinen niin miksi samaiset ihmiset näistä Revelationsin jutuista pitäisivät.

Vaikka koko pelisarjan juoni on hyvässä muistissa, en tosiaankaan löydä esimerkiksi Desmondin lapsuudenmuistoista mitään mielenkiintoista johon tarttua. Sen sijaan edellisissä osissa totuus "paljastui pala palalta" kun glyphejä ratkottiin. En sitten tiedä miksi, mutta odotin puzzleilta enemmän.

Niin ja revelationsin viimeinen n. tunti on aivan älytöntä menoa eli sitä kannattaa odottaa.

Tämän voimalla jaksanen pelata pelin loppuun asti ;)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Itel pahin ärsytyksen kohde on se, kun ei toimi Mercaneryt, varkaat tai mustalaiset! Eli ei anna niitä lähettää taistelemaan tai häirittee vartioita! Todella raivostuttavaa! Noita Den Defencejä ei tullut kuin se yks pakollinen, vaikka tarkoituksella nostin sen mittarin tappiin ja pidin sen sielä. Siinä vaiheessa mul ei ollut ne assasinit viel Masterassasin rankingin saaneita.. eli jäi sekin challenge suorittamatta, jos en sitten alusta aloita jossain vaiheessa.. tuskinpa vaan!

Sen challengen voi suorittaa myös pelaamalla sieltä pause-valikon kautta sitä Sequence 2:n(?) yhtä muistoa, jossa on se Den Defence -tutoriaali.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Sen challengen voi suorittaa myös pelaamalla sieltä pause-valikon kautta sitä Sequence 2:n(?) yhtä muistoa, jossa on se Den Defence -tutoriaali.

Sen Challengen sain jostain syystä suoritettuu ku viimeisenkin ukon sain Master Assasiniks koulittuu.. Eli ei jääny palkinto saamatta :)
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Uusien niksien ja tunnelmansa osalta Revelations mielestäni peittoaa edeltäjänsä. Sarjan ensimmäinen osa kylläkin on jäänyt väliin, mutta tuossa levyllähän se odottaa. Olen pitänyt pelisarjaa ärsyttävän vaikeana; en ole mikään konsoliveteraani, ja erilaisiin kontrolleihin ja kuvakulmiin on saanut totutella. Jotenkin on veemäistä, että salamurhaaja ei osaa mennä ylipäätään kyykkyyn - tai edes esim. katolla kyyristyä savupiipun taakse jemmaan tms. Kaipaisin vähintään DX:HR -tyylisiä hiiviskelyliikkeitä. Revelations jokatapauksessa on ollut mukavaa pelattavaa, ja on buustannut vaihtelevaa kiinnostustani pelisarjaa kohtaan ylös päin.

Häikkää on ollut mukavan vähän, mutta muutaman kerran tässäkin ketjussa mainittuja kattoon puoliksi uponneita vartijoita on esiintynyt. Niistä on myös ollut haittaa, kun eivät suostuneet assasinoitumaan eivätkä ottaneet heittoveitsestä. Pyssyllä piti paukutella heidät hiljaiseksi kesken jonkun varjostustehtävän. Äsken tulikin enemmän sekoilua pelissä vastaan:

Ryhmä janitsaareja seisoi melkein samalla neliöllä, osin toisiaan "läpileikaten". En voinut vastustaa kiusausta, ja lähetin rekrytoituja kavereita eliminoimaan heidät. Hahmot seisoivat edellä mainitulla tavalla vahingoittumatta saati suuttumatta, kun heitä nakeltiin heittoveitsillä. Osallistuin itsekkin telomaan heitä, ja assasinaatioanimaation jälkeen he nousivat jälleen pystyyn nököttämään. Lopulta Ezio veti sen tyylikkään sarjapuukotuksen, jota pystyin neliötä rämpyttämällä jatkamaan loputtomiin uhrin sätkiessä seinää vasten. Seuraavaksi PS3 hyytyi vain musiikin* jäädessä soimaan.

* Musiikin olin muuten ajat sitten säätänyt nollille siihen kyllästyttyäni. Jostain syystä se vain lähti soimaan suoritettuani yhden niistä Sophian kirjatehtävistä juuri ennen yllä kerrottua bugiskenaariota. Tarkistin vielä valikosta, että nollilla edelleen oli...
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Wouuuuu!!! Tuli ihan trophy-mielessä pelattua nuo loput Desmond-sequencet ja ONNEKSI pelasin!
Tässä viime hetken tunnelmat:

Eli 4 ensimmäistä desmond sequencea olivat kyllä mielenkiintoisia, tietysti demondin kertomukset paranivat aina kun edettiin. Mutta sequence 5 räjäytti pankin! Desmond ei olekaan siinä enää missään ihme maailmassa vaan... tietysti Abstergossa!
Oli hienoa saada tietää, että desmondin vanhemmat olivat lähteneet kouluttamaan hänestä assasiinia ja desmondin paettua kotoaan, hänet kidnapattiin... abstergon toimesta. Warren Vidic tiesi Desmondin taustat, mutta ykkösessä desmond yritti vakuuttaa ettei tiedä tästä mitään, vaan hän on vain baarimikko.
Nyt kaikki on paljon selvempää.

Ja mikäs sen hienompaa, kun viimeisen sequencen lopussa palattiin alkuperäisen Assassin's Creed:in maisemiin. Huoneeseen, jossa Desmondia pidettiin vankina. Ja kenttä päättyy desmondin sanoihin: "My name is Desmond Miles. And I am... an assassin.

Kaiken kaikkiaan ei voi kuin suositella noiden kenttien läpäisyä, ihan vain tuon viimeisen kentän takia. Ja vinkkinä annan, että pysähtykää ja jääkää lukemaan mitä desmond kertoo. Tarina on sanoinkuvaamattoman upea.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Tehtävät, joissa vaaditaan rekrytoitujen käyttöä joko aivan välttämättä, tai vaikka 100 % saavuttamiseksi, saisivat näkyä kartalla vain jos rekrytoituja on käytettävissä tehtävää aloitettaessa. Alkupuolella peliä jäi eräässä tehtävässä 100 % saamatta, koska sillä hetkellä ensimmäinen ja ainoa kätyrini oli aivan hetkeä aikaisemmin kohdannut tiensä pään ylivoimaisessa tilanteessa, mihin hänet vahingossa lähetin. Lisäksi...

...siinä Master Assassin -tehtävässä, jossa puolustetaan sitä kuuluttajaa kävi ikään kuin samoin:

Kaikki kätyrini olivat matkoilla, paitsi tämä tehtävän takia mukamas paikalla oleva. Panttivankitilanteessa hän seisoi katolla valmiudessa, mutta kutsutoiminto ei ollut käytettävissä, koska "kätyreitä ei ollut yhtäkään paikalla". Tilanne ehti failautua ennen kuin kätyreitä ehti palata reissuilta, ja näin muodostui retry-luuppi. En ole pelannut tehtävää vielä loppuun, mutta oletin, että tätä kattokaveria käytetään tehtävässä juuri kutsunapilla, kun kerran mitään muutakaan siinä ei voi tehdä.

Eihän tämä tietenkään maailmaa kaada, kun kerran voi aloittaa uudelleen oikein valmistautuneena. Turhauttavaa se silti on, sillä mistä pelaaja voi tietää, tarvitaanko kätyreitä väkipakolla jossakin tehtävässä.

Edit: Onnistuihan se sittenkin. Kutsunappi toimi. En ymmärrä mitä tapahtui viimeksi. *poistuu häveten takavasemmalle*
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Edit: Onnistuihan se sittenkin. Kutsunappi toimi. En ymmärrä mitä tapahtui viimeksi. *poistuu häveten takavasemmalle*

Itsellä kävi ihan samalla tavalla... Ehkäpä turhauttavin retry-luuppi, mitä olen ikinä AC sarjassa kokenut.

Nyt, kun on alkanut noita 100% synchejä vetelemään, ainakin itseäni turhauttaa se, miten HUONOSTI tässä pelissä hiiviskely on oikeastaan onkaan tehty. Ezio pystyy kävelemään, kävelemään nopeammin, juoksemaan, juoksemaan nopeammin ja rynnimään, mutta ei pysty hiipimään? Se, että juuri mihinkään ei pääse näkösuojaan on välillä tosi turhauttavaa.
Varsinkin nyt Batman Arkham Cityn jälkeen, missä hiippailu on tehty erinomaisesti. Ja tämähän pitäisi olla juuri "salamurhaus" peli...

Seuraavaan Assassins Creed peliin toivoisin juuri tähän parannusta. Arkham Cityn jälkeen myös vihollisen tekoäly tuntuu ihan naurettavan huonolta, eikä Assassins Creediin ole enään hauska palata. Harmi.

Jos ei tänä vuonna tulevassa pelissä ole mitään muutoksia, taitaa se kyllä jäädä ostamatta.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Revelations [PS3/X360]

Pelailin äsken taas parisen tuntia

Sain kerätyksi kaikki 10 Ishak Pashasin Memoir Pagea ja ohoh!... aukes tuo Hagia Sofia Challenge Level! En vielä kokeillut, mutta sen suorittamisesta saa trophyn + uuden armorin.

Nyt on jo 5 Master Assassiinia. 2 enää ja kaikki Assassin Denit on immuuneja Templar - hyökkäyksille ja Den Defenceä ei tarvitse enää jaksaa! Ja plussana päälle vielä se, että rakennuksia (pankkeja, blacksmithejä jne.) saa korjailla vapaasti. Tietysti awareness mittari nousee joka korjauksesta, mutta vaikka se olisi täynnä niin templarit ei enää voi hyökätä deneihin. LUOJAN KIITOS!

Opein myös hienon uuden liikeen. Jos juoksee (PS3:lla) O-nappia pohjassa painamalla Scaffoldia päin niin Ezio kiskaisee sen hook bladella kaaduksiin.
Ja jos joku ei tiedä mikä Scaffold on: Se on seinän vierustalla oleva kaatuva puurakennelma.

Kyseisen rakennelman sai aiemmissa osissa kaaduksiin vain työntämällä vartijan sitä päin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom