Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vuodenajat vaihtuvat tietyin väliajoin automaattisesti ja niitä voi alkupään tehtävien jälkeen vaihtaa itse valikosta.
Mitä tarkoittaa tietyin väliajoin? Joidenkin tehtävien jälkeen tms vai jotenkin ajastetusti?

Aamulla tuli prologuen verran pelattua ja ainakin alku lähti kyllä hienosti liikkeelle. Väittäisin, että yksi hienoimmista avauksista AC:n historiassa. Combat ja hiippailu tuntui myös todella hyvältä ja varsinkin combat tuntui aivan valtavalta parannukselta Valhallaan heti ekoista taisteluista lähtien. Illalla sitten paremmin pelaamaan.
 
Tänään pääsee aloittamaan tämän. Luottavaiset fiilikset, koska tykkäsin niin AC Miragesta, Avatarista ja varsinkin Star wars outlaws oli omaan makuun jopa loistava. Ubi pelit toimii itselleni yleensä. Liika pituus tosin on monet saanut lopettamaan kesken(Valhalla viimeksi), kun peliaikaa ei ole kuitenkaan itselläni liikaa, kun muutakin elämää on paljon..
 
Visuaalisesti peli on tehny ison vaikutuksen, siis ihan videoilla. Assassins Creedeihin en oo koskaan oikeen rakastunut tosin. Kiinnostaa kokeilla. Ehkä Ubi+ kautta boxilla, vaikka PS5 Pro -kokemus oliski kiva nähdä.
 
Ajastetusti siirtyessä esim. Pikamatkustuksen myötä toiseen mestaan tulee lyhyt välianimaatio, jossa kausi vaihtuu. Samalla resurssit täyttyvät uusiksi ja wanted-tilat poistuvat.
Niin ja ihan pelaamalla 2-3 tunnin välein. Mikä kuulostaa täysin hullulta, mutta ehkä se toimii käytännössä. Ainakin, jos pelailee juonta eteenpäin.

Jos taas seikkailee yhdellä alueella joku ilta pidemmän session ja kokee useamman eri vuoden ajan siinä samalla niin kyllä siinä ainakin omia asenteita pitää muuttaa.

Tosi lupaava on kyllä AC Shadows kaiken nähdyn perusteella. Teknisesti loistava, peli on aika viimeistelty ja ninjailu on näyttävää sekä hauskaa. Vielä, kun Ubisoft olisi onnistunut tarinassa, ääninäyttelyssä ja Yasuken suhteen niin käsillä olisi voinut olla aivan loistava peli. Onneksi myös onnistuivat erottumaan Ghost of Tsushimasta, vaikka vertailuja on varmasti vielä luvassa paljon jos Ghost of Yotei ilmestyy puolen vuoden päästä.
 
SkillUpin arvostelu. Periaatteessa lisää sitä samaa Assassin's Creediä. Jos siitä formaatista tykkää, niin tykkää varmasti tästäkin. Yksi iso plussa omaan makuun oli se, että tämä on vähän kompaktimpi kuin esim. Valhalla. SkillUpilla meni 40 tuntia läpipelaamiseen.

 
Viimeksi muokattu:
joo se hyvä puoli pelissä on myöskin että voi tosiaan säätää Stealth levelin vaikeusasteen, todennäköisesti tuolla Gimblen linkkaamalla videolla on se kaikkein helpoin Stealth vaikeusaste. jonka on tarkoituskin olla sellainen että vihollinen ei sinua kovin helposti huomaa ja reaktio aika on huomattavasti pisempi kun vaikeimilla stealth tasoille. eli se helpoin on niin sanottu story mode stealth vaikeusaste.

Tuossa on tosiaan kuvaus siitä

Screenshot 2025-03-20 171011.png
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas tätä hakemalla hakemista… Noh, saipahan yhen kanavan laitettua lisää blockki listalle.
Niin oli. Kun nimi on Ubisoft, niin paskaa pitää hakemalla hakea. Itse olen monta kertaa sanonut, niin itse tykkään ubin peleistä. Ubin avoimen maailman pelit ovat ihan jonkun Ghost of tsushiman tasolla, mutta toinen saa keskinkertaisia arvosteluita ja toinen huippupisteitä. Tuota en käsitä. Ubille siitäkin plussaa, että levyillä tosiaan on tavaraa(Shadows on levyillä 86.83Gt/Series X), eivätkä ole pelkästään mitään pelin avaamiseen käytettäviä avaimia levyt.
 
Tuli peliä aloiteltua täälläkin, ekat pari tuntia meni oikein mukavasti. Varsinkin naispäähahmon osuus alussa oli tosi kiinnostava. Yasuke jäi vielä vähä odottelemaan itseään, mutta ennakkotietojen perusteella hänellä pelaaminen jäänee itsellä vähäisemmäksi. Myöskään vapaata avointa maailmaa ei vielä päässyt kokeilemaan, joten sitä odotellessa. Ensivaikutelma on kuitenkin erittäin positiivinen.
 
Vuodenajat vaihtuvat tietyin väliajoin automaattisesti ja niitä voi alkupään tehtävien jälkeen vaihtaa itse valikosta.
Odotan yhä sitä peliä, jossa tuo tehtäisiin saumattomasti: pikku hiljaa lehdet ruskistuu, tippuu puusta, alkaa satamaan vettä ja räntää, kunnes tulee lumena ja maa valkoistuu. Olisi huikeaa. Nykyään se on juuri tätä että yhtäkkiä on talvi tai kesä, yleensä nimenomaan jonkin lataustauon tai mustan ruudun jälkeen.

Day 1 patchi tekee temppeleissä tavaroista tuhoutumattomia koska Japanissa pelätään että kun saat pelissä tuhota oikeita paikkoja se johtaa samaan myös tosielämässä.
Hitto tämä on ärsyttävää! Samalla logiikalla meidän pitäisi juosta ihmisten taloihin ja heitellä ruukut lattialle kolikoiden toivossa. Samoin elukoiden päälle hyppisi meistä aika moni.

Samaan aikaan aika monessa pelissä on aseita. Eikö niiden käytössä pelota mikään, mikä voisi siirtyä tosielämään? Tekopyhää hommaa. Ai niin, ja alastomuus. Se se vasta pahaa onkin: kohta on kaikki alasti jos pelissä on paljasta pintaa. (Mikä ei muuten tarkoita samaa että pitäisi olla paljastavia vaatteita ja minihameita joka naishahmolla.)

SkillUpin arvostelu. Periaatteessa lisää sitä samaa Assassin's Creediä. Jos siitä formaatista tykkää, niin tykkää varmasti tästäkin. Yksi iso plussa omaan makuun oli se, että tämä on vähän kompaktimpi kuin esim. Valhalla. SkillUpilla meni 40 tuntia läpipelaamiseen.
Huvittavasti juuri tuo kompakti kesto tässä lisää kiinnostusta. Saisi joskus läpäistyäkin.

Ja taas tätä hakemalla hakemista… Noh, saipahan yhen kanavan laitettua lisää blockki listalle.
En tiedä videon taustoja mutta olihan tuo helvetin huonoa hiippailua. Tosin keskustelu taisi asian selittää, sillä...

joo se hyvä puoli pelissä on myöskin että voi tosiaan säätää Stealth levelin vaikeusasteen, todennäköisesti tuolla Gimblen linkkaamalla videolla on se kaikkein helpoin Stealth vaikeusaste. jonka on tarkoituskin olla sellainen että vihollinen ei sinua kovin helposti huomaa ja reaktio aika on huomattavasti pisempi kun vaikeimilla stealth tasoille. eli se helpoin on niin sanottu story mode stealth vaikeusaste.

Tuossa on tosiaan kuvaus siitä

Näytä liitetiedosto 18749
Tämä siis selittää tuon ylemmän videon? Onpa taas hommaa.

Ei minua tietysti haittaa jos tuollaisen videon tekisi huumorimielessä mutta nykyajan meno tuntuu olevan sitä että noita tehdään kritisointia varten.

Hiippailuvideolla nähtävä hahmon liikkuminen on kuitenkin mukavan reaktiivista. Muistelen että AC-pelit olisi enemmän sitä "oikeaa elämää" ja menisi enemmän animaation ehdoilla. Tuossa on ehkä vähän enemmän pelimäistä liikkumista, eli hahmo tuntuu reagoivan nopeaa.

Sitähän täytyy oikeasti harkita kaupassa käyntiä. Ei vaan oikein tiedä onko järkeä kun Kingdom Come on pahasti kesken...
 
Itse olen aivan vakuuttunut pelistä, että jospa vklp aikana kävisi isossa kaupassa hakemassa oman kopion ja ehkä pleikkarille.. Ubi+ olisi myös tietenkin vaivaton, mutta en pidä aikataulupaineesta. Haluan pelata silloin peliä kun huvittaa, eikä maksaa aina kuussa lisää.
 
Ylös Bottom