Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitähän täytyy oikeasti harkita kaupassa käyntiä. Ei vaan oikein tiedä onko järkeä kun Kingdom Come on pahasti kesken...
No worries, mullaki jäi KCD2 kesken. Peli muuttui kuin salaman iskusta niiiiiiiiin helpoksi niin jotenkin mielenkiinto loppui. Toi saa tuolla odotella kunnes joskus sitten tulee taas fiilis palata Henryn saappaisiin.

No worries, mullaki jäi KCD2 kesken. Peli muuttui kuin salaman iskusta niiiiiiiiin helpoksi niin jotenkin mielenkiinto loppui. Toi saa tuolla odotella kunnes joskus sitten tulee taas fiilis palata Henryn saappaisiin.
Ei kun se eka vasta menossa kaikkine lisäreineen (eli Royal Edition). :D Intoa on niin paljon että voisin ostaa jo kakkosenkin valmiiksi. Joku 40 tuntia heilunut Henrynä menemään. Vähän veikkaan ettei Shadows pääse tarinan ja maailman osalta samaan. Itseä kun viehättää enemmän KC:n ja vaikka Witcherin kaltainen karumpi ja "realistisempi" meininki, jossa ei pelätä näyttää karujakin asioita. Itse asiassa KC alkaa nousta jo Witcherin ohi koska sillä on juuret oikeassa maailmassa.

Ei kun se eka vasta menossa kaikkine lisäreineen (eli Royal Edition). :D Intoa on niin paljon että voisin ostaa jo kakkosenkin valmiiksi. Joku 40 tuntia heilunut Henrynä menemään. Vähän veikkaan ettei Shadows pääse tarinan ja maailman osalta samaan. Itseä kun viehättää enemmän KC:n ja vaikka Witcherin kaltainen karumpi ja "realistisempi" meininki, jossa ei pelätä näyttää karujakin asioita. Itse asiassa KC alkaa nousta jo Witcherin ohi koska sillä on juuret oikeassa maailmassa.
Hauska sivuhuomio muuten on, että sekä Witcher että Kingdom Come Deliverance perustuu puolalaiskirjailija Andrzej Sapkowskin teoksiin jollain tavalla. Witcher tietenkin suoraan Noituri-saagaan ja KCD:n pääinspiraatio oli Sapkowskin Hussilaistrilogia, joka käsittelee samaa aikakautta samalla alueella. Eli jotain samaa DNA:ta siellä on tarinoiden tunnelmassa.

Tämähän ei tähän ketjuun kuulu mutta piti vain päästä sanomaan.

Tuli tuossa matkalla haettua Gigantista, vaikka ei ollut edes tarkoitus. Prologue tuli pelattua ja hieman päälle ja yhdyn kyllä mielipiteeseen parhaasta aloituksesta sarjan historiassa. No en nyt oikeasti ensimmäistä muutamaa peliä edes muista miten alkoivat :D Joka tapauksessa tuntuu alun perusteella sarja ottaneen kunnon harppauksen parempaan suuntaan. Tuo hiippailu oikein yllätti miten paljon se on parantunut.

Innolla tästä jatkaa eteenpäin ja aika näyttää millaisen maun suuhun tuo itse maailma sitten antaa.

Uskomatonta, mutta tämä peli alkanut jopa kuumottelee siihen malliin että taitaa jäädä XCX odottelemaan mahdollista Switch 2 julkaisua ja lähdettävä illasta vuoden 1579 Japaniin

Mulla kävi just toisinpäin. Piti aloittaa tänään AC mutta katsoin Xenoblade striimiä ja peli latautumassa Switchiin :D Voi toki olla että tämäkin tulee napattua pian Ubi+.

Aina vaan puhutaan pelaajista. Kuinka paljon se on myynyt?
Kuinka moni noista on vaan testannut peliä ubin+ palvelun kautta?
Ja koska tuossa verrataan sarjan aiempiin peleihin niin oliko originsin ja odysseyn aikaan jo tuo ubin+ palvelu vai puhuttiinko silloin jopa myynneistä pelkkien pelaajien sijaan.

Sama kuin se forza horizon 5:n 44 miljoonaa pelaajaa.
Saavutuksia kun katsoo niin vain 49% on ajanut edes yhden kisan intron jälkeen.
67% on suorittanut sen alun intron joten 33% ei käytännössä ole oikeasti edes pelannut koko peliä.

Aina vaan puhutaan pelaajista. Kuinka paljon se on myynyt?
Kuinka moni noista on vaan testannut peliä ubin+ palvelun kautta?

Sama kuin se forza horizon 5:n 44 miljoonaa pelaajaa.
Saavutuksia kun katsoo niin vain 49% on ajanut edes yhden kisan intron jälkeen.
67% on suorittanut sen alun intron joten 33% ei käytännössä ole oikeasti edes pelannut koko peliä.
Kyllä minä ymmärrän että puhutaan pelaajista. Jokainen on maksanut tavalla tai toisella että pääsee peliä pelaamaan. Se on selvää että Ubisoft+:n kuukausimaksu on halvempi kuin pelin ostaminen, mutta jokainen joka saadaan pelaamaan peliä on potentiaalinen lisäsisällön ostaja. Tai Ubisoft+:n tapauksessa tilauksen jatkaja.

Mun on vaikea uskoa, että monikaan tilaa jatkuvasti ubi plussaa ja sitten vain lataa pelin katsoakseen alkuvideon. Game passin kanssa on paljon helpompi kuvitella tilanne, että peliä vain kokeillaan viisi minuuttia. Minusta noista plussan tilaajista ei ole edes paljon kerrottu, että kuinka suuresta porukasta on kyse. Veikkaan, että ei ole kovin paljon jatkuvia tilaajia.

Mun on vaikea uskoa, että monikaan tilaa jatkuvasti ubi plussaa ja sitten vain lataa pelin katsoakseen alkuvideon.
Joo, tuskinpa. Eli voidaanko melkein sanoa, että tämä kaksi miljoonaa pelaajaa on pelin pelaajia tositarkoituksella. Silloin on vielä vähemmän merkitystä onko pelaaja ostanut pelin vai onko hän Ubisoft+:n tilaaja.
Game passin kanssa on paljon helpompi kuvitella tilanne, että peliä vain kokeillaan viisi minuuttia.
Game Passin kanssa tilanne on toinen jo ihan siksi että siellä on niin laaja valikoima pelejä. On siis helppo kokeilla vähän kaikkea ja pelata sitten pidempään sitä mikä iskee. Silti silloinkin tilauksesta pitää maksaa, joten kun lasketaan pelaajia, niin ne on joka tapauksessa maksavia asiakkaita. Kuten tiedetään, niin kuukausipalvelussa tietysti ylipäätään idea on siinä että saadaan mahdollisimman moni vakituisiksi tilaajiksi, jolloin ne jatkuvat tulot peittoaa uutuspelien myyntien yksittäiset piikit.

Joo, tuskinpa. Eli voidaanko melkein sanoa, että tämä kaksi miljoonaa pelaajaa on pelin pelaajia tositarkoituksella. Silloin on vielä vähemmän merkitystä onko pelaaja ostanut pelin vai onko hän Ubisoft+:n tilaaja.

No kyllä sillä on varmasti ubillekin aika iso merkitys, että maksaako peliä pelaava sen 18e vai 70-80e.
Koko ubin viesti on myös tavallaan virheellistä markkinointia jos tuon saman palvelun kautta ei voinut pelata originsia ja odysseyta heti julkaisussa sillä tietenkin niillä oli vähemmän pelaajia kun ne oli pakko ostaa täyteen hintaan.

Yhtiöt tykkää puhua pelaajista myyntien sijaan yleensä kun myynnit ei ole niin isot kuin on toivottu ja tuolla saadaan peli vaikuttamaan helposti isolta menestykseltä ja lisäksi siellä on huomattu ettei perus tallaaja edes tajua eroa.
Just eilen gamefaqsissa oli jo linkitetty tuo ja ekana oltiin huutelemassa kuinka jotkut väitti ettei peli tule myymään ja kun joku huomauttaa ettei tuossa mainita myyntejä niin alkaa nälviminen siitä, että mitä väliä myynneillä muka on. En mä ole mikään osakkeen omistaja.

Viime vuoden lopulla sony ilmoitti kuinka astro oli myynyt 1.5 miljoonaa ja sega kuinka sonic x shadows myi parissa viikossa miljoonan.
Sitten on ubi joka hehkuttaa kahta miljoonaa pelaajaa.
Mä kyllä näen aika massiivisen eron.

Näitä keskusteluja kun lukee niin tulee aina mieleen et taidan olla vähemmistössä, kun pelaan vaan pelejä enkä ole millään tavalla kiinnostunut mitä siellä taustalla tapahtuu. Oli sitten kyse myynneistä tai agendoista tai muuten pelifirmojen toiminnasta missäkin asiassa.

Kuutisen tuntia nyt takana ja edelleen maistuu todella hyvältä. Jos sarjan muutamat edelliset osat ovat menneet pikku hiljaa enemmän kohti Witcherin tyylistä peliä niin kyllä tässä on onneksi askeleet toiseen suuntaan. Tai sellainen fiilis tässä nyt ainakin tällä hetkellä itsellä on.

No kyllä sillä on varmasti ubillekin aika iso merkitys, että maksaako peliä pelaava sen 18e vai 70-80e.
Koko ubin viesti on myös tavallaan virheellistä markkinointia jos tuon saman palvelun kautta ei voinut pelata originsia ja odysseyta heti julkaisussa sillä tietenkin niillä oli vähemmän pelaajia kun ne oli pakko ostaa täyteen hintaan.

Yhtiöt tykkää puhua pelaajista myyntien sijaan yleensä kun myynnit ei ole niin isot kuin on toivottu ja tuolla saadaan peli vaikuttamaan helposti isolta menestykseltä ja lisäksi siellä on huomattu ettei perus tallaaja edes tajua eroa.
Just eilen gamefaqsissa oli jo linkitetty tuo ja ekana oltiin huutelemassa kuinka jotkut väitti ettei peli tule myymään ja kun joku huomauttaa ettei tuossa mainita myyntejä niin alkaa nälviminen siitä, että mitä väliä myynneillä muka on. En mä ole mikään osakkeen omistaja.

Viime vuoden lopulla sony ilmoitti kuinka astro oli myynyt 1.5 miljoonaa ja sega kuinka sonic x shadows myi parissa viikossa miljoonan.
Sitten on ubi joka hehkuttaa kahta miljoonaa pelaajaa.
Mä kyllä näen aika massiivisen eron.
Samaa mieltä että eihän noi ole verrannollisia, mutta ei se silti ole pois Ubilta. Firmalla on tuntunut menevän sen verran perseelleen että kahden miljoonan pelaajan rajapyykkikin on varmasti ihan tervetullut saavutus.

Ehkä tässä vaan halutaan hekumoida jonkunnäköisiä elpymisen merkkejä

Ylös Bottom