Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Ainaki mulla Series X lataili jo tuon päivityksen tuossa klo 14 aikoihin. Tais olla ubi foorumeilla nuo alustakohtaiset ajat ilmotettuna.

Okei, kiitti! PS5:llä ei ollut vielä tarjolla tuossa klo 13:30 aikoihin, kun testasin, mutta jospa se sieltä kohta sitten. Saisi tämän illan aikana latailtua, niin ehtisi vähän pelaamaankin. Huomenna pitäisi ehtiä ladata Spiderman Remastered, niin olisi sitten pelit valmiina viikonloppua varten.

Ihan alussa olen tässä, pari parin tunnin sessiota ehtinyt pelata. Ihan kiva paluu on ollut pienen tauon jälkeen AC:n pariin ja vaikka aluksi ajattelin, että jaksaakohan tuo viikinkimiljöö kiinnostaa, niin ihan kivalta on ainakin se Norjan mappi näyttänyt. Paljon siintää horisontissa tutkittavaa ja ihmeteltävää. Päätin nyt aloittaa naishahmolla ainakin alkuun. Tuo kivaa vaihtelua tuollainen naissoturi.
 
Toivottavasti tämä patchi nyt korjais sen tallennus bugin, voi hyvillö mielin sitten ostella sopivan paikan tullen.
 
Mulla on levy versio as valhallasta ja series x, onko muilla? Patchin koko oli 4,9 vaikka Ubin mukaan series x koko on 5,3 . Miten muilla? Levyltä asentaessa ilmoitti, että päivitetty versio ladataan ja asensi levyltä vain reilut 900mb ja loput lataa netistä.
 
Unohtikohan Ubisoft, että jotkut pelaavat vielä edellisen sukupolven konsoleilla, kun Xbox One X:llä repeilee vieläkin :confused:
 
Kaatuileeko peli muuten muilla kuinka usein? Mulla kaatuu lähes joka kerta pelatessa ainakin kerran, eli sininen ruutu ja herjat päälle. Alustana PS4 ja vanhaa rautaa vieläpä. Siihen nähden peli kyllä pyörii kohtalaisen hyvin, eikä mulla ainakaan nyi tms.
 
Kaatuileeko peli muuten muilla kuinka usein? Mulla kaatuu lähes joka kerta pelatessa ainakin kerran, eli sininen ruutu ja herjat päälle. Alustana PS4 ja vanhaa rautaa vieläpä. Siihen nähden peli kyllä pyörii kohtalaisen hyvin, eikä mulla ainakaan nyi tms.

Kerran kipannut XSX:llä 45 pelitunnin aikana. Veti vain jumiin, kun katselin karttaa ja oli pakko sammuttaa peli väkisin.
 
PS5 pelaajille kysymys, että mitäs olette tykänneet 3D äänistä?

Tässähän pitäisi tuki olla tuolle Tempest 3D:lle, niin oletteko testanneet?
 
Hittolainen. Viikingit ovat teemana erittäin lähellä sydäntä ja olen tykännyt Creed peleistä aina Black flag osaan asti joka oli ennen tätä viimeisin ääs peli jota olen pelannut. Nyt kun Valhallaa on pelattuna jokunen tunti ja peli on lähtenyt kunnolla käyntiin niin tunnen jo valtavan "ähkyn" iskeneen. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa tutkia maailmaa ja taistelut tuntuvat jo nyt puuduttavalta. Kaikki vain on jotenkin liian tuttua ja Ubia ja Ass Creediä. Pahoin pelkään, että kesken tulee jäämään viimeistään kun Cyberpunk kurkistaa postilaatikosta.

Pelin äänimaailmasta täytyy kuiteskin antaa iso plussa. Varsinkin musiikit ovat aivan tautisen kovaa kamaa!
 
Hittolainen. Viikingit ovat teemana erittäin lähellä sydäntä ja olen tykännyt Creed peleistä aina Black flag osaan asti joka oli ennen tätä viimeisin ääs peli jota olen pelannut. Nyt kun Valhallaa on pelattuna jokunen tunti ja peli on lähtenyt kunnolla käyntiin niin tunnen jo valtavan "ähkyn" iskeneen. Ei vaan jaksa enää kiinnostaa tutkia maailmaa ja taistelut tuntuvat jo nyt puuduttavalta. Kaikki vain on jotenkin liian tuttua ja Ubia ja Ass Creediä. Pahoin pelkään, että kesken tulee jäämään viimeistään kun Cyberpunk kurkistaa postilaatikosta.

Pelin äänimaailmasta täytyy kuiteskin antaa iso plussa. Varsinkin musiikit ovat aivan tautisen kovaa kamaa!
Samat olivat omat tuntemukseni muutaman tunnin jälkeen. Vasta muutama tunti Englantiin pääsyn jälkeen alkoi peli kiinnostaa ihan kunnolla. Tulee paljon mielenkiintoisempia hahmoja ja myös ympäristöt ovat paljon monipuolisempia ja kiinnostavampia, kun Englantia pääsee enemmän tutkimaan.

Ainakin itselleni nousi kertaheitolla erittäin hyväksi peliksi, kun olin reilun 10 tuntia pelannut. Suosittelen siis ainakin tuonne 10-15 tuntia vaiheille kunnolla pelaamaan, ja jos sittenkään ei ala kiinnostaa, niin ei ehkä sen jälkeenkään enää siitä sitten muutu?

Tosin en ole itsekään edes puolessa välissä peliä vielä (käsittääkseni), joten en osaa sinänsä sanoa tuleeko ihan loppupuolella vielä enemmän kiinnostavuuskerrointa kasvattavia juttuja esiin. Ehkä joku pelin loppuun pelannut voi tähän jotain todeta?
 
Minulla on joku 10-11 valloitettua aluetta takana ja nyt en ole toviin enää jaksanut pelata. Periaatteessa lähes joka ikinen uusi alue on täysin saman kaavan mukaan; ensimmäinen tehtävä jonka jälkeen aukeaa 2-3 vapaassa järjestyksessä suoritettavaa tehtävää, jotka ovat sitä perus copy paste tehtävää, ja viimeisenä yleensä joku hyökkäys linnakkeeseen ja pomomatsi. Ehkä eniten iloa on tuonut satunnaiset hauskat sivutehtävät. Tarina on kyllä ihan mielenkiintoinen ja jotain hyviäkin käänteitä tullut, mutta ne tehtävät ovat vaan niin itseään toistavaa pakkopullaa. Ulkoasu on kyllä uusilla konsoleilla upea.

Assassins creed niin hyvässä kuin pahassa (tosin niitä hyviä asioita saa tänä päivänä etsimällä etsiä)
 
Kyllä mulla on sen verran kartta auennut, että tiedän jo etten tästä enää kyllä innostu riittävästi. Noh ei se mitään. Sain juuri tehtyä kaupat pelistä ja nyt pelitellään sitten Miles Moralesia sen aikaa kunnes Cyber ilmestyy. :) Kyllä tämä taisi olla mun viiminen Creed peli. Katellaan sitten kymmenen vuoden päästä uudestaan :D
 
Minulla on joku 10-11 valloitettua aluetta takana ja nyt en ole toviin enää jaksanut pelata. Periaatteessa lähes joka ikinen uusi alue on täysin saman kaavan mukaan; ensimmäinen tehtävä jonka jälkeen aukeaa 2-3 vapaassa järjestyksessä suoritettavaa tehtävää, jotka ovat sitä perus copy paste tehtävää, ja viimeisenä yleensä joku hyökkäys linnakkeeseen ja pomomatsi. Ehkä eniten iloa on tuonut satunnaiset hauskat sivutehtävät. Tarina on kyllä ihan mielenkiintoinen ja jotain hyviäkin käänteitä tullut, mutta ne tehtävät ovat vaan niin itseään toistavaa pakkopullaa. Ulkoasu on kyllä uusilla konsoleilla upea.

Assassins creed niin hyvässä kuin pahassa (tosin niitä hyviä asioita saa tänä päivänä etsimällä etsiä)
Tähän on helppo samaistua, täällä on nyt n.50h takana, ja pari aluetta on vielä korkkaamatta. Taisteluväsymys alkaa iskeä siinä määrin, että haluaisin vain tarinan loppuun ja siirtyä muiden pelien pariin.

Tarina itse, on mielestäni ollut varsin kelvollinen ja mielenkiintoisia hahmojakin on mukana, mutta kyllähän tuo toisto alkaa hypätä silmille mitä pidemmälle etenee.

Silti, hyvä peli, ja itselleni menee kategoriaan "Vuoden positiiviset yllättäjät", kun odotukset tätä kohtaan oli aika nollissa.
 
Ikävä kyllä alkuinnostuksen jälkeen kiinnostus hiipui. Toki on tämä edelleen yksi sarjan parhaimmista peleistä, mutta taisteluväsymys alkoi jo itsellä näkymään 18h jälkeen. Aivan liikaa kaikkea kuitenkin ja suurin osa tekemisistä ei ole mitenkään erityisiä.

Täytyy varmaan vaan pitää taukoa ja kattella joskus myöhemmin uudestaan.
 
Kyllä mulla on sen verran kartta auennut, että tiedän jo etten tästä enää kyllä innostu riittävästi. Noh ei se mitään. Sain juuri tehtyä kaupat pelistä ja nyt pelitellään sitten Miles Moralesia sen aikaa kunnes Cyber ilmestyy. :) Kyllä tämä taisi olla mun viiminen Creed peli. Katellaan sitten kymmenen vuoden päästä uudestaan :D
Pakko silti kysyä, että olitko sen verran edennyt, että olit Englannissa ja siellä myös muutaman tunnin verran avannut karttaa, tehnyt tehtäviä ja tutustunut uusiin hahmoihin? Jos et vielä noin paljoa ollut pelannut, niin kyllä silloin hyvin herkästi tulee hyvinkin väärä mielikuva pelistä. Tuo alun Norja oli ainakin itselleni tylsääkin tylsempi sekä maisemiensa, että hahmojensa puolesta. Myös tarina on täysin onnetonta ja väkinäistä vielä tuossa vaiheessa. Peli alkaa todellakin aueta kunnolla vasta sen jälkeen kun on muutama tunti Englannissa pelaamista takana. Todella väärä mielikuva tulee pelistä ennen sitä.
 
Pakko silti kysyä, että olitko sen verran edennyt, että olit Englannissa ja siellä myös muutaman tunnin verran avannut karttaa, tehnyt tehtäviä ja tutustunut uusiin hahmoihin? Jos et vielä noin paljoa ollut pelannut, niin kyllä silloin hyvin herkästi tulee hyvinkin väärä mielikuva pelistä. Tuo alun Norja oli ainakin itselleni tylsääkin tylsempi sekä maisemiensa, että hahmojensa puolesta. Myös tarina on täysin onnetonta ja väkinäistä vielä tuossa vaiheessa. Peli alkaa todellakin aueta kunnolla vasta sen jälkeen kun on muutama tunti Englannissa pelaamista takana. Todella väärä mielikuva tulee pelistä ennen sitä.
Olen joo Englannissa seikkailemassa ja niin mielenkiintoinen kuin juoni onkin ja varsinkin jo vastaantulleet hahmot niin se ei riitä kannattelemaan peliä jos muu kokonaisuus ei vaan iske mielenkiintohermoon riittävän lujaa. Mulla on nykyään niin vähän peliaikaa mitä ennen ja olen myös nykyään erittäin armoton peleille. Jos ei parin tunnin peluun jälkeen peli iske niin se on sitten siinä. Vanha kiertoon ja uutta suoleen niin sanotusti :D
 
Ikävä kyllä alkuinnostuksen jälkeen kiinnostus hiipui. Toki on tämä edelleen yksi sarjan parhaimmista peleistä, mutta taisteluväsymys alkoi jo itsellä näkymään 18h jälkeen. Aivan liikaa kaikkea kuitenkin ja suurin osa tekemisistä ei ole mitenkään erityisiä.

Täytyy varmaan vaan pitää taukoa ja kattella joskus myöhemmin uudestaan.
Tähän pitikin joillekin toistosta ja kyllästymisestä valittaville sanoa, että tosiaankin kannattaa vaihtaa peliä välillä. Itse en jaksa juuri mitään peliä pelata loppuun asti pelaamatta välissä muita pelejä. Jopa Codien lyhyitä kampanjoita sun muita vastaavia pelaan pienissä pätkissä pelaten jotain ihan muita pelejä välissä.

Soulsborne-pelit sekä kai viimeisimpinä God of Warin ja Days Gonen olen jaksanut aivan alusta loppuun pelata niin, ettei ole tarvinnut pitää taukoa ja pelata muita pelejä välissä. Jopa sinänsä mielestäni erinomainen peli Ghost of Tsushima, on ollut sellainen, että on välissä täytynyt pitää taukoa ja pelata muuta, kun toistoa on kuitenkin vähintään samaan tapaan kuin Assassins Creedeissä.

Hauskaa ollutkin viime aikoina vähän vuorotella Valhallan ja GoT:in välillä. Kummassakin omat kiintoisat juttunsa, mutta myös tiettyä toistoa, kuten sinänsä avoimen maailman peleissä ja oikeastaan kaikkien muidenkin genrejen peleissä on.

Ei niitä pelejä ole pakko samaa peliä loppuun asti väkisin yrittää vääntää, jos alkaa tuntua jossain asiassa liikaa toistoa. Tästä huolimatta peli voi olla varsin hyvä sopivina annoksina.

Itse olen pitänyt joissain peleissä jopa yli vuoden taukoja, ennen kuin olen niitä pelannut loppuun, ja pelaaminen on niissä maistunut ihan eri malliin, kun on pitkän tauon jälkeen sitten pelin jatkanut loppuun. Toki tapansa kullakin pelata, kunhan nyt heitin tällaistakin näkökulmaa kehiin, jos peleissä tulee herkästi ähky ja kyllästyminen eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Taidan valitettavasti liittyä tähän keskeyttäneiden porukkaan. Vajaa 30 tuntia takana ja ei vaan enään pysty. Sama kävi tosin aikoinaan Odysseynkin kanssa, kunnes kevään korona touhun keskellä päätin sen vetää läpi ja huomasinkin tykkääväni kovasti. Ehkä tämän kanssa käy samoin. Sama kävi juuri uudestaan aloittamani Death Strandingin kanssa. Jotenkin motivaatio näiden avoimen mailman pelien kanssa hukassa.

Siirryn suosiolla Yakuza - Like a dragonin pariin. Se ei sentään taida olla ihan niin...avoin.
 
Itse olen ainakin vielä tykännyt aika kovastikin tästä. Tosin pääsin nyt vasta Englantiin, että tarinallisesti ollaan aikalailla alussa. Silti ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa edelleen. Naishahmolla olen mennyt. Tykkään myös tuosta kykypuusta, kun saa aika vapaasti valita, mitä haluaa ottaa.

Saa nähdä, iskeekö itselle jossain vaiheessa uupumus, mutta ainakaan vielä ei ole sellaista näköpiirissä.
 
Ylös Bottom