Ippenator
Well-Known Member
Itse olen tykännyt noista Valhallan lisäreistä varsin paljon. Tosin olen niistä silti pelannut loppuun vasta Irlannin, ja sen, joka sijoittui johonkin Pohjois-Amerikan liepeille. Molemmat olivat mukavaa vaihtelua tuohon englannin pääalueeseen. Ranskan aloitin ja sekin vaikutti ihan lupaavalta, mutta jäi sitten kuitenkin kesken, kun joku isohko kiinnostava peli tuli silloin pelattavaksi. Noissa kaikissa ainakin pelataan ihan perus Eivorilla, joten ne olivat senkin puolesta itselleni mielekkäitä.Joo, mennyt vähän meikäläisen ketjuksi tämä mutta on ainakin itse aiheesta asiaa:
Nimittäin en varmaan ikinä saa tätä läpäistyä.Nyt olisi jo kaikki alueet valloitettu 100 % ja pitäisi edistää tarinaa että pääsee eteenpäin, niin enköhän sitten mennyt sinne Mastery Challengen tyypille puhumaan auki lisää niitä haasteita, joiden ärsyttävyyttä aiemmin kommentoin.
Mutta eilen meni yksi läpi kohtuu kivutta ja toisessa nautin vihujen myrkyttämisestä. Ei noiden haasteiden vaatimukset yhdistettynä pelilogiikan hajoilemiseen vieläkään kauhean sujuvaa haasteista tee mutta silloin kun homma toimii, niin on kyllä hauskaakin hommaa. Välillä taas sitä että ukot menee haastealueen ulkopuolelle eikä niitä voi tappaa, joten ei riitä pisteet kultamitaliin. Siinä kohtaa haastetta on saattanut pelata tarkasti vajaan tunninkin ajan, joten ei kauheasti hetkessä naurata.
Sehän noissa on kivaa että pääsee näkemään erilaisia pelityylejä. Myrkyttäminen onkin ollut todella hauskaa hommaa vaikka ei sitä kyllä kauheasti pystyisi pelin avoimessa maailmassa hyödyntämään.
Arvioiden mukaan pelin 100 % läpäisy veisi 150 tuntia. Minulla on jotain 110 nyt mittarissa. Tarina vetelee viimeisiään, samoin kuin ne metsästettävät hyypiöt yms.
Ajattelin myös alunperin ostaa pelin Complete -version alesta, josta sitä on saanut alle 20 eurolla. Siinä olisi siis ihan kaikki, joten lisäreitä on vähän turha ostaa erikseen ja voi heittää levyn kaappiin kun on myös digi (kauhea kommentti varmaan tällaiselta fyysisen vannoutuneelta ystävältä). Vaan eipä se versio ole tullut alennukseen vaikka mm. lisärit on nyt 75 % alennuksessa. Yleensä tuo myös on alessa 3-4 kuukauden välein, joten ehkä se tässä vielä tulee tarjolle eikä pääse sittenkään tästä eroon.
Jottei mene ihan yksinpuheluksi, niin onko nuo lisärit pelattavan arvoisia? Oletan että on sitä samaa, mitä ehkä ottaisinkin mieluummin kuin sitä jumaltouhua, mitä on ollut mm. Odysseyksen lisäreissä ja tässä Valhallan emopelin Asgardissa. Mieluummin siis Eivorilla pelattavaa tai muulla vastaavalla eikä mitään jumalia ties missä ihmepaikoissa.
Siellä olisi vissiin Irlantia, Ranskaa ja mitähän vielä? Oletettavasti olisi siis sitä samaa? Vaan miten se Ragnarok?
Tämä olikin ihan hyvä muistutus, että voisin tuota Ranskaan sijoittuvaa lisäriä jatkaa, kun tosiaan vaikutti ihan hyvältä. Ragnarokiakin ehdin hieman kokeilla, mutta se oli juurikin sitä jumalhöttöä, joka ei itseänikään oikein kiinnosta. Varmaan sekin pitää vielä joskus yrittää pelata loppuun asti. Ainakin siinä kai pitäisi olla eniten sisältöä noista lisäreistä. Siinä onkin oma suurin kritiikki pelaamistani lisäreistä tähän mennessä, aivan liian lyhyitä siis minun makuuni. Sinä taidat yleensä toivoa ainakin jossain määrin lyhyempiä pelejä, joten ehkä ovat pituudeltaan enemmän sitten sinun makuusi.