No mulla on muutama teoria miks myi niin hyvin:
1. Peli tuli ulos pahimpaan korona-aikaan, ku porukalla ollu mitään tekemistä.
2. Uudet konsolit tulivat tuolloin myyntiin, eikä pelillä ollut juuri kilpailua uudella konsolilla.
3. Ihmiset tykkäävät viikingeistä paljon.
Mä kans ostin pelin julkkarissa, vaikka en missään vaiheessa jaksanut pelata loppuun asti.
Kyllä Valhalla, Elden Ring ja RDR2 ovat absoluuttisen objektiivisesti TODELLA PITKIÄ pelejä. Menee kaikissa varmaan 60h helposti jos vaan juoksee tarinan läpi. Ku ottaa huomioon et esim. Skyrimin pääsee jo 30h läpi, vaikka on todella massiivinen, niin ohan edellä mainitut pelit erittäin pitkiä. Voit toki väittää mustaa valkoiseksi ja sanoa et "ei se Valhalla oo yhtään pitkä. Pääset sen jo kuukaudessa läpi ku vähän speedrunnaat, etkä tee mitään ylimääräistä".
Seliseli, korona sitä korona tätä.

Sen sortin mutuilua ja foliohattuilua alkaa olla, ettei voi muuta kuin nauraa. Tuolla sinun logiikallasi sen olisi sitten pitänyt näkyä todella merkittävästi kaikkien muidenkin pidempäänkin jatkuneiden pelisarjojen myynneissä, vaan eipä niin sitten kuitenkaan käynyt. Heitän siis roskiin tuon foliohattuteoriasi. Tai voithan vaikka mutuilla siihenkin jotain, että miksi Origins myi 13,5 miljoonaa kappaletta tai miksi Odyssey myi 13 miljoonaa kappaletta? Eli enemmän kuin sitä ennen julkaistut AC-pelit vastaavissa ajoissa. Oliko silloin ehkä piilokorona?

Vai jäikö konsolien joku välisukupolvi ja sen vaikutus pelimyynteihin jotenkin huomaamatta? Sinulla onneksi löytynee tähänkin hienoja teorioita?
Ja hei kamoon järkeä kehiin ja valoja päälle kaikille täällä! Pelin pituus ja lyhyyskin ovat sellaisenaan ihan epäolennaista väittelyä. Jos joku täällä hokee, että peli on pitkä, sehän lähtee siitä, että peli on jostain syystä JUURI HÄNELLE liian pitkä. Ihan selvä itkun aihe juuri tuo täällä on oheiseen (kärjistettyyn) tapaan:
”Voivoi, kun tuo peli on minulle aivan liian pitkä, ja voi että, kun ottaa päähän kun jotkut tuollaisistakin tykkäävät ja saavat sellaista pelattavaksi mistä ihan tosissaan tykkäävät, mutta kun minä en sitten yhtään tykkää, niin ei noita saisi ollenkaan tuollaisia pelejä tehdä! Olisivatpa vaan kaikki pelit niitä juuri MINUN MIELESTÄNI sopivan pitkiä pelejä, niin olisipa maailma juuri MINULLE parempi paikka!”
Kyllä se teidän ”pitkistä” peleistä itkevien juttu on tullut todella selväksi jo lukuisien vuosien aikana. Ehkä ei olisi ihan pakko aina tuotakaan jauhaa näissä avointen maailmojen pelien ketjuissa, kun eiväthän nuo aidot avoimen maailman roolipelipainotteiset pelit ihan selvästikään ole juuri teitä varten. Ei muuta kuin pelaamaan niitä 20 tunnin sopivan pituisia putkijuoksuja. Niitäkin löytyy ihan hitoikseen. Ai niin! Mutta tuo 20 tuntiakin taitaa olla jo pitkä peli? Vai mitenkäs se olikaan?
Pelatkaa nyt hitto soikoon niitä pelejä, jotka ovat mieleenne, älkääkä väkisin menkö siihen, että kaikkien pelien pitäisi olla juuri teidän ehdoillanne kehitettyjä. Ette todellakaan ole mieltymyksienne kanssa yhtään enempää objektiivisesti oikeassa kuin ne miljoonat AC-pelejä kerta kerralta edelleen ostavat ja pelisarjasta sellaisenaan nauttivat pelaajat. Varsinkin tuon saman asian esille ottaminen yhä uudelleen ihan järjestään samojen heebojen toimesta alkaa olemaan aika kulunut juttu.