Jos joku täällä hokee, että peli on pitkä, sehän lähtee siitä, että peli on jostain syystä JUURI HÄNELLE liian pitkä.
Ei. Ensinnäkin "Pitkä" ja "liian pitkä" on eri asioita varmaan kenen tahansa sanomana.
Toisekseen uskoisin että jokainen pystyy toteamaan pelistä kuin pelistä että onko se lyhyt vai pitkä. Sinä alat halkomaan hiuksia ja tekemään asiasta jotain filosofista ongelmaa kun riittäisi vain vertailu muihin peleihin tai vaikka pelien keskiarvoiseen kestoon.
On myös ollut useita juttuja siitä, miten pelaajat ei usein läpäise edes lyhyitä pelejä, joten väittäisin sen perusteella että ilmeisesti lyhyetkin pelit on suurelle osalle niin pitkiä, ettei niistä pelata edes tarinaa läpi. Tämä on käsittääkseni fakta.
Vaan ei, sinä itket että "nuo ei tykkää minun pitkästä pelistä vaikka se ei ole pitkä koska tykkään siitä" vaikka pelien keskimääräisiä kestoja mittaavia sivustoja ja muuta dataa on helposti saatavilla.
Huvittavaa on myös se, että sanot pitäväsi pitkistä peleistä kuten Valhalla mutta samalla selität jotain ettei pituutta voi mitata tms. Eli mistä sitten tiedät että Valhalla on pitkä peli jos sitä ei voi mitenkään objektiivisesti tietää?
”Voivoi, kun tuo peli on minulle aivan liian pitkä, ja voi että, kun ottaa päähän kun jotkut tuollaisistakin tykkäävät ja saavat sellaista pelattavaksi mistä ihan tosissaan tykkäävät, mutta kun minä en sitten yhtään tykkää, niin ei noita saisi ollenkaan tuollaisia pelejä tehdä! Olisivatpa vaan kaikki pelit niitä juuri MINUN MIELESTÄNI sopivan pitkiä pelejä, niin olisipa maailma juuri MINULLE parempi paikka!”
Tämä kertookin pitkälti miksi kirjoittelet mitä kirjoittelet. Jos olet muiden tekstit yhtään tällä tapaa siis tulkinnut.
Kyllä se teidän ”pitkistä” peleistä itkevien juttu on tullut todella selväksi jo lukuisien vuosien aikana. Ehkä ei olisi ihan pakko aina tuotakaan jauhaa näissä avointen maailmojen pelien ketjuissa, kun eiväthän nuo aidot avoimen maailman roolipelipainotteiset pelit ihan selvästikään ole juuri teitä varten. Ei muuta kuin pelaamaan niitä 20 tunnin sopivan pituisia putkijuoksuja. Niitäkin löytyy ihan hitoikseen. Ai niin! Mutta tuo 20 tuntiakin taitaa olla jo pitkä peli? Vai mitenkäs se olikaan?
Miten jaksat aina toistella tätä samaa mantraa? Kukaan ei ole puhunut liiasta kestosta tai pituudesta "pitkien pelien" osalta vaan vain Valhallan kohdalla. Witcher 3:sta on toki monet sanoneet samaa mutta aika harvoin näitä vastaavia on missään muualla kuin Ubin pelien keskusteluissa. Se kertoo jotain, mitä sinä et tunnu ikinä voivan ymmärtää.
Pelatkaa nyt hitto soikoon niitä pelejä, jotka ovat mieleenne, älkääkä väkisin menkö siihen, että kaikkien pelien pitäisi olla juuri teidän ehdoillanne kehitettyjä.
Vaan kun minä satun tykkäämään tästä Valhallasta aika paljonkin. Pitääkö minun nyt lopettaa koska saatan löytää hyvistäkin peleistä asioita, joista en tykkää enkä ole pelkkää ylistysvirttä hoilaamassa?
Vastaavalla tavalla kritisoin nytkin uutta Bondia vaikka myös viihdyn sen parissa. Harva peli on niin virheetön etten keksisi edes jotain kritisoitavaa. Witcher 3:n kohdalla myös pituus alkoi väsyttää parissa kohtaa mutta vähemmän kuin mitä Ubisoftin pelit on tehneet jo vuosikausia. Ubin isoin synti kun yhä ja edelleen on se, että paisuttavat ja venyttävät sen sisältönsä niin massiiviseksi että se pursuaa korvista ulos.
Vähän ikävä niitä Ubin eroavampia teoksia, kuten Grow Up, Child of Light, yms. Osaavat tehdä siis muutakin mutta nämä varman päälle tehdyt jatko-osasarjat on sitä mitä varman päälle tehdyiltä jatko-osasarjoilta voi odottaa.