Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Tuli vähän aikaa väijyttyä uutta Assassins Creedia ja hyvältä se näytti.

Mutta rupesin pohtimaan erästä asiaa kyseisen pelisarjan tiimoilta, nimittäin dubbaukset. Suomessa valitsemme yleensä alkuperäisen kielen esim. elokuvien muodossa, ja sitten meillä on tekstitykset omalla kielellä. Olen miettinyt että kun siirrytään peleihin, niin miksi suostumme siihen että kaikki dubataan englanniksi?

Ubisoft on juuriltaan ranskalainen peliyhtiö, joten luulisi sielläkin kulttuurin olevan sen kaltainen, jossa englanninkielen ylivoimaa ei tarvitse tunkea joka paikkaan. Myös Assassins Creed pelisarjana olisi hyvät eväät tehdä vielä piirun verran realistisempaa viihdettä: Egyptissä ei puhuttu englantia, Kreikassa ei puhuttu englantia, eikä muuten pohjolan perukoillakaan tuolloin puhuttu englantia. Oikeastaan ainoa kieli joka pelaajien keskuudessa "suvaitaan" on Japani, ja sekin valitaan usein nimenomaan autenttisuuden vuoksi (esim. Ghost of Tsushima).

Miksi Ubisoft suostuu Hollywoodin ja amerikkalaisten tahtoon, jossa pelit pitää dubata pakolla englanniksi?

Tämä viesti olisi voinut olla omasta kynästä. Itse pelasin Italiaan sijoittuvat Assassin's Creed II ja Brotherhood -pelit italiaksi (vaikken kieltä osaakaan) ja enkkuteksteillä - tämä toi peliin ihan täysin erilaisen tunnelman. Ainoa ongelma oli se, että ne tulevaisuuteen/nykypäivään sijoittuvat jenkkiosuudet olivat sitten myös italiaksi, mutta tämän hyväksyi koska olivat pienempi osuus :D
Nämä uudet AC-trailerit missä puhutaan aina hassulla aksentilla englantia ovat itselleni ihan mahdotonta katsottavaa. Mutta olen ilmiselvästi vähemmistössä, koska pelit myyvät ilmeisen hyvin.
 
Gigantilta tuli eilen yöaikaan ilmoitus, että peli on lähtenyt saapumaan ja suas nähä mikä päivä peli seilaa postiluukustani sisään. Tulipas pikkutuhma ulosanto. Hihi!
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20201107-173319_OmaPosti.jpg
    Screenshot_20201107-173319_OmaPosti.jpg
    131 KB · Lukukerrat: 38
Itse taidan tiistaina hakea lähi gigantista tuon pelin niin saapi ainakin varmasti tiistaiksi ja säästää nuo gigantin postikulut (3.90). Täällä päin kun tuo posti ei jaa kirjepostia tiistaisin ja itsellä menny noihin gigantin paketteihin luotto, kun niissä helposti menee se n. viikko ennen kun ovat perillä.
 

Pari tyyppiä jo hurahtanu täysin tähän Orlog minigameen pelissä ja mitä kattelin tuota Cohhin streamiä niin näyttihän se todella mielenkiintoiselta, johon voi jäädä helposti koukkuun ja sen parissa sitten voiki mennä monta tuntia. Kerta sitä jo Gwenttiinki verrataan :). Toinen juttu oli sitten nuo "rap battlet" jotka toi mieleen Monkey islandin :) oispa jo tiistai! :)
 
Itse taidan tiistaina hakea lähi gigantista tuon pelin niin saapi ainakin varmasti tiistaiksi ja säästää nuo gigantin postikulut (3.90). Täällä päin kun tuo posti ei jaa kirjepostia tiistaisin ja itsellä menny noihin gigantin paketteihin luotto, kun niissä helposti menee se n. viikko ennen kun ovat perillä.
Perkl..taitaa se pitää hakea itselläki..
Ja jättää tämän sivun lukeminen tulevaisuuteen.....
 
Tuli tuolla Ghost of Tsushima ketjussa uhottua että ei enään koskaan avoimen mailman pelejä tähän talouteen. Nyt on sitten kummasti ruvennut kiinnostamaan juttuja ja videoita seuratessa tämä(kin) Miksi tässä aina käy näin?
 
Kuutisen tuntia tätä nyt tahkottu ja pintaa päästy raapaisemaan. Arvio kannattaa siis ottaa sen mukaan.

En ole edennyt vielä mihinkään kun kuulun pelaajiin että kaikki pitää kerätä ennen kuin mennään eteenpäin. Itse kerääminen ei ole enää niin rauvostuttavaa kuin muutamassa aiemassa pelissä. Keräämistä on paljon vähemmän ja ne näkyy kartalla kätevästi kotkan avulla. Välillä mukavasti haastetta mistä itse kerättävään kohteeseen pääsee käsiksi.

Pelissä ilmeisesti mukavasti minipelejä joista isot plussat. Juomapeliä ja noppapeliä tuli jo kokeiltua yhdessä kylässä.

Tuota laivahommaa odotin kovasti ja ainakin toistaiseksi hiukan petyin siihen. Pikkupurtilolla mentiin ja joko se meni liian lujaa tai sitten sitten sitä pitää ohjata tatilla eteenpäin jolloin se viippuu ja vaappuu joka suuntaan. Voi tosin hyvin olla että homma paranee tulevaisuudessa kun on isompi paatti käytössä ja isompi lätäkkö sille. Black Flagin tunnetta en vielä löytänyt.

Tarinasta turha sanoa sen enempää kun muutaman tehtävän olen pelannut. Alku säväytti.

Graafisesti peli ihan ookoo mutta kuitenkin pieni pettymys itselle. Ghost of Tsushiman jälkeen tosin voi olla että pettyy hetken kaikkeen.

Pienellä otannalla ihan hyvältä ja rennolta peliltä vaikuttaa!
 
Kuutisen tuntia tätä nyt tahkottu ja pintaa päästy raapaisemaan. Arvio kannattaa siis ottaa sen mukaan.

En ole edennyt vielä mihinkään kun kuulun pelaajiin että kaikki pitää kerätä ennen kuin mennään eteenpäin. Itse kerääminen ei ole enää niin rauvostuttavaa kuin muutamassa aiemassa pelissä. Keräämistä on paljon vähemmän ja ne näkyy kartalla kätevästi kotkan avulla. Välillä mukavasti haastetta mistä itse kerättävään kohteeseen pääsee käsiksi.

Pelissä ilmeisesti mukavasti minipelejä joista isot plussat. Juomapeliä ja noppapeliä tuli jo kokeiltua yhdessä kylässä.

Tuota laivahommaa odotin kovasti ja ainakin toistaiseksi hiukan petyin siihen. Pikkupurtilolla mentiin ja joko se meni liian lujaa tai sitten sitten sitä pitää ohjata tatilla eteenpäin jolloin se viippuu ja vaappuu joka suuntaan. Voi tosin hyvin olla että homma paranee tulevaisuudessa kun on isompi paatti käytössä ja isompi lätäkkö sille. Black Flagin tunnetta en vielä löytänyt.

Tarinasta turha sanoa sen enempää kun muutaman tehtävän olen pelannut. Alku säväytti.

Graafisesti peli ihan ookoo mutta kuitenkin pieni pettymys itselle. Ghost of Tsushiman jälkeen tosin voi olla että pettyy hetken kaikkeen.

Pienellä otannalla ihan hyvältä ja rennolta peliltä vaikuttaa!

Millä alustalla pelailet? Oletko Odysseytä pelannut, miten combat vertautuu siihen peliin sun mielestä? Entäs tuntuuko siltä, että enemmän itse joutuu tutkimaan maailmaa eikä juosta vain waypointtien perässä?
 
Ei varmaan olisi pitänyt ennakkoladata tätä, kun pari päivitystä jo tullut ja aina välillä tulee huvikseen testattua, että jos vaikka pääsis pelaamaan, mutta välähtää vaan pelin logo ja sitten tulee se tuttu teksti joka menee suunnilleen näin "olet liian aikaisin liikkeellä, odotappas vielä vähän aikaa" :D
 
Millä alustalla pelailet? Oletko Odysseytä pelannut, miten combat vertautuu siihen peliin sun mielestä? Entäs tuntuuko siltä, että enemmän itse joutuu tutkimaan maailmaa eikä juosta vain waypointtien perässä?
Vanhalla pleikka nelosella mennään.

Tuosta combatista en kauheasti osaa sanoa vielä mitään. Kahden näppäimen (suojaus ja kevyt isku) rämpytys on toistaiseksi riittänyt. En ole yksin juurikaan vielä taistellut. Muutaman paikan olen raidannut omalla miehistöllä mutta muuten on jäänyt yksin taisteleminen väliin. Ukko vaikuttaa kyllä paljon kömpelömmältä kuin Odysseissa. Saattaa huiskia välillä mihin sattuu. Saattaa tietysti johtua omista taidoistakin. Pelissähän saa säädettyä vaikeustasot niin combatteihin kuin stealtteihinkin.

Kartan tutkiminen on pitkälti kiinni siitä minkä pelimoodin alussa valitsee. Itsellä on isot avut päällä joten aika hyvin tiedän mistä löydän mitäkin. En tiedä noista muista moodeista mutta uskoisin että sieltä löytyy jokaiselle oma vaihtoehto jos ei halua kaikkea ilmaiseksi kartalle. En tiedä onko tämä eka mappi tarkoituksella vähän pienempi ja "köyhempi" mutta ei sieltä kauheasti ole vielä mitään löytynyt. Siis ainakaan mitään semmosta mistä mulla ei ole ollut tietoa. Ainoastaan eläimiä on löytynyt. Ei yllättäviä chestejä eikä pieniä vihollisleiriä. Tämä eka mappi on aika tutoriaalia niin eiköhän tuo muuttune pelin kuluessa.
 
Ei varmaan olisi pitänyt ennakkoladata tätä, kun pari päivitystä jo tullut ja aina välillä tulee huvikseen testattua, että jos vaikka pääsis pelaamaan, mutta välähtää vaan pelin logo ja sitten tulee se tuttu teksti joka menee suunnilleen näin "olet liian aikaisin liikkeellä, odotappas vielä vähän aikaa" :D
Ac valhalla on kyllä hyvä hankinta pääsee varmaan kärkikastiin parhaana ac pelinä. Mistä ostit :)
 
Ac valhalla on kyllä hyvä hankinta pääsee varmaan kärkikastiin parhaana ac pelinä. Mistä ostit :)
Ihan boksin storesta, kun sattui siellä tilillä olemaan rahaa valmiina. Potuttaa vaan, kun vasta viikonloppuna ehtii ehkä testaamaan, mutta sitten voikin istua sisällä leikkimässä viikinkiä, eikä ulos tarvii mennä :D
 
Gold Editionin pistin äsken tilaukseen PS4:lle Konsolinetistä, PS5 sitten aikanaan. Saa nähdä, koska tätäkään kerkeää pelaamaan. Odyssey on vielä aloittamatta ja Origins olen pelannut vajaa 53 tuntia :)
 
Saa nähdä toimiiko huomenna VPN/Location kikkaillu pelin kanssa eli ainaki Watch dogs legionin kanssa jotkut oli saanut pelin toimimaan jo päivää aiemmin siinä 15,00-17.00 aikoihin. VPN/location joko singaporee/ausseihi/uuteen-seelantiin. tämä tietenki omalla vastuulla, mutta en ole ainakaan toistaseks kuullu et kukaan ois banneja siitä saanu

Se minkä takia itse tulee noita early unlockeja käytettyä ja että haluan päästä pelaamaan näitä mahdollisimman nopeasti. johtuu täysin Fextralifestä/ignsta ja muista jotka saa pelit ennen jopa paljon ennen noita normaaleja streamaajia ja sitten se onki tehny jo yleensä ennen julkaisua most broken builds/where to find best weapons ja ihmiset jotka niitä käyttää on sillai että onpas peli tylsä ja itseentoistava ja kuului näiden Fextran/ign weapon locationeiden ja buildien käyttäjiin. itse en siis missään nimessä käytä näitä. mutta monet ikävä kyllä näitä käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
10 min arvosteluihin, +85 ja menee ostetaan julkaisussa harkintalistalle. Olettaen että Series X tai PS5 versio pyörii vakaasti 60 FPS.

 
Viimeksi muokattu:
joo 10 minsaa arvosteluihi ja tunti siihen että peli unlockkautuu :), oma arvio pelille on 82-84 +85 olisi todella positiivinen yllätys, ja hankintaan/testiin se menee joka tapauksessa uplay+ kanssa siis mennään aluksi ja sitten mahdollisesti se ps5 versio, Xbox series X versio toimi todella hyvin mitä katoin Dansgamingin menoa Xbox Series X:lla.
 
Ylös Bottom