Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Mä oon kyllä helisemässä tämän pelin kanssa. En vaan tajuu että mitä pitää seuraavaksi tehdä. Siis olen ihan alussa ja siinä vaiheessa kun pitää päivittää sitä kylää. Varsinaisia tehtäviä ei ole kartassa. Olenko ymmärtänyt oikein että alussa pitää edetä keräämällä XP:tä, jotta saa paremman levelin = Sitten sitämukaa kun level nousee niin saa parempia aseita ja pystyy tekemään enemmän niitä ryöstöjä että saa materiaalia oman kylän päivittämiseen. Ja sitten kun kylä on tarpeeksi hyvin päivitetty niin alkaa tekemään päätehtäviä? Tää on eka AC jota en tajuu
 
Mä oon kyllä helisemässä tämän pelin kanssa. En vaan tajuu että mitä pitää seuraavaksi tehdä. Siis olen ihan alussa ja siinä vaiheessa kun pitää päivittää sitä kylää. Varsinaisia tehtäviä ei ole kartassa. Olenko ymmärtänyt oikein että alussa pitää edetä keräämällä XP:tä, jotta saa paremman levelin = Sitten sitämukaa kun level nousee niin saa parempia aseita ja pystyy tekemään enemmän niitä ryöstöjä että saa materiaalia oman kylän päivittämiseen. Ja sitten kun kylä on tarpeeksi hyvin päivitetty niin alkaa tekemään päätehtäviä? Tää on eka AC jota en tajuu
En nyt muista ihan tarkkaan pelin alusta, mutta aika pikaisesti siinä sai seuraavan päätehtävän. Niitä saa sieltä kylän päärakennuksesta. Sieltä pitää käydä valitsemassa minkä alueen haluaa seuraavaksi "valloittaa". Tästä sitten muodostuu päätehtävä(t).
 
Mä oon kyllä helisemässä tämän pelin kanssa. En vaan tajuu että mitä pitää seuraavaksi tehdä. Siis olen ihan alussa ja siinä vaiheessa kun pitää päivittää sitä kylää. Varsinaisia tehtäviä ei ole kartassa. Olenko ymmärtänyt oikein että alussa pitää edetä keräämällä XP:tä, jotta saa paremman levelin = Sitten sitämukaa kun level nousee niin saa parempia aseita ja pystyy tekemään enemmän niitä ryöstöjä että saa materiaalia oman kylän päivittämiseen. Ja sitten kun kylä on tarpeeksi hyvin päivitetty niin alkaa tekemään päätehtäviä? Tää on eka AC jota en tajuu
Tuossa vaiheessa taisi nimenomaan pitää kehittää sitä kylää riittävästi ja tutkia/käyttää niitä kehitettyjä juttuja. Taisi sitten jossain vaiheessa sitä kautta saada varsinaisia juonessa etenemistä edesauttavia tehtäviä.
 
No niin, AC Valhalla vihdoin läpi. Päätarinan osalta siis. Tekemistähän tuossa olisi vielä vaikka kuinka, mutta eipä taida jaksaa. Tässäkin rykäisyssä oli sellaiset 30 tuntia liikaa. Xboxin pelikello näyttää lähes 81 tuntia, mutta pelin sisäisen tallennuksen mukaan tehokasta peliaikaa kertyi sellaiset 73 tuntia.

Pelissä ei tavallaan ole mitään valittamista. Viikinkiteema on plussaa, samoin sulavuus Xbox Series X:llä pelatessa. Grafiikka on nättiä ja avoimessa maailmassa riittää tutkittavaa. Taistelukin toimii ihan hyvin. Kaikesta tästä huolimatta peli alkaa puuduttamaan jossain vaiheessa. Se on turhaan pitkitetty saman tyyppisillä alueen valtauksilla, joista ei kuitenkaan tunnu saavan pääjuoneen kovin paljon lisää pontta. Ihan mielenkiintoista veristä valtapeliä menneisyyden Englannissa käydään vähän joka puolella karttaa, mutta nämä jäävät kuitenkin kokonaisuudesta aika irrallisiksi. Viimeiset pari tuntia mentiinkin sitten pääjuonen suhteen oikein vauhdikkaasti eteenpäin, mutta kyllä rytmitys on hitusen pielessä jos vauhtia löytyy ensin pariksi tunniksi pelin alussa ja sitten sama homma pelin lopussa.

Liian pitkä ja itseään toistava, mutta samalla hieno ja luokseen kutsuva avoimen maailman seikkailu. En olisi paskaa peliä jaksanut yli 70 tuntia pelata, joten paljon AC Valhalla teki oikein. Oikeastaan lähes kaiken, mutta liiallisen pitkityksensä takia lopussa jäi hitusen karvas maku suuhun.
 
Liian pitkä ja itseään toistava, mutta samalla hieno ja luokseen kutsuva avoimen maailman seikkailu. En olisi paskaa peliä jaksanut yli 70 tuntia pelata, joten paljon AC Valhalla teki oikein. Oikeastaan lähes kaiken, mutta liiallisen pitkityksensä takia lopussa jäi hitusen karvas maku suuhun.
Miltei sanasta sanaan ja tuntimääriin samat kommentit kuin Dragonflyllä. Yksittäiset tarina-arcit on kuitenkin sen verran hyvin kirjoitettu ja pelattavuus on osasta toiseen hioutunut erittäin toimivaksi, joten mielelläänhän tämän maaliin asti tatitti. Cyberpunkissa vaan esimerkiksi oli paremmin tehty tiivis pääjuoni ja rinnalle sivutarinaa naarattavaksi niille, jotka haluavat.

Potentiaa olisi erinomaiseksi peliksi, mutta ähky syö yhden tähden. 4/5

En tavattomasti yllättyisi, jos joskus tulevaisuudessa löytäisin Eivorini vielä kertaalleen druidien mailta. Nyt tosin useamman kuukauden tauko.
 
yksi iso vika on pelissä ja se on toi viikinki teema ei iskenyt yhtään toi aikaismpi oli parempi
 
Hei. Mitä tuossa Pig of Prophecy tehtävässä pitää tehdä? Tai siis olen katsonut youtubesta ja koittanut tehdä sen mukaan mutta ei onnistu. Googlasin ja sain käsityksen että siinä oli bugi mutta se on korjattu. Onko siinä siis joku tietty tapa miten sen pitää tehdä? Ei kai alusta tarvii aloittaa

Lisäys: kokeilin helmikuun tallennuksella jossa oon levelillä 0 ja sillä meni kerrasta läpi. Tosi kiva jos joudun aloittaa koko pelin alusta yhden bugin takia. Eikä mulla ole edes tarpeeksi kielitaitoa kysyä Ubisoftilta :/
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Mitä tuossa Pig of Prophecy tehtävässä pitää tehdä? Tai siis olen katsonut youtubesta ja koittanut tehdä sen mukaan mutta ei onnistu. Googlasin ja sain käsityksen että siinä oli bugi mutta se on korjattu. Onko siinä siis joku tietty tapa miten sen pitää tehdä? Ei kai alusta tarvii aloittaa

Lisäys: kokeilin helmikuun tallennuksella jossa oon levelillä 0 ja sillä meni kerrasta läpi. Tosi kiva jos joudun aloittaa koko pelin alusta yhden bugin takia. Eikä mulla ole edes tarpeeksi kielitaitoa kysyä Ubisoftilta :/
Tunnettu bugi ja kesäkuun päivityksen piti tuo korjata, mutta silti pelaajilla on tuon kanssa ongelmia.

Ubisoftilta kysyminen ei auta mitään, kun lupaavat vain tutkia asiaa.
 
Joo. Jätän sen nyt sitten tekemättä. Toivottavasti ei vaikuta 100%

Tein pientä vertailua

Odyssey 100 % 214h 35min
Valhalla 35.96% 169h 50min


Aika paljon on tunteja ennen kun pääsee 100%. Keskityn tällä hetkellä niihin wealtheihin ja mystereihin. Eli niihin pieniin pisteisiin ympäri karttaa
 
Aika paljon on tunteja ennen kun pääsee 100%. Keskityn tällä hetkellä niihin wealtheihin ja mystereihin. Eli niihin pieniin pisteisiin ympäri karttaa
Respect, jos tästä lähdet 100% tekemään.

Peli tuntui ilman sadan prosentin grindaustakin todella pitkältä.
 
Joo. Jätän sen nyt sitten tekemättä. Toivottavasti ei vaikuta 100%

Tein pientä vertailua

Odyssey 100 % 214h 35min
Valhalla 35.96% 169h 50min


Aika paljon on tunteja ennen kun pääsee 100%. Keskityn tällä hetkellä niihin wealtheihin ja mystereihin. Eli niihin pieniin pisteisiin ympäri karttaa
Ihan älyttömiksi paisuneet nämä, kun Origins oli sen 70-80 tuntia, jos sen pelasi 100% :D
 
Itsekin tähän puuduin noin 60 tunnin kohdalla. Liian pitkä on. Tarinavetoiset yksinpelit omaan makuun saisi kestää sen 30-40 tuntia, niin jaksaa innolla vielä läpäistä. En tiedä tuleeko tähän palattua, vaikka tykkäsin ja tarinan päätös olisi kiva kokea.
 
Itsekin tähän puuduin noin 60 tunnin kohdalla. Liian pitkä on. Tarinavetoiset yksinpelit omaan makuun saisi kestää sen 30-40 tuntia, niin jaksaa innolla vielä läpäistä. En tiedä tuleeko tähän palattua, vaikka tykkäsin ja tarinan päätös olisi kiva kokea.
En tiedä kuinka ahkerasti olet edennyt pääjuonta, mutta 60 tunnin kohdalla olet jo aika pitkällä.

Loppu oli mielestäni hyvä. Varsinkin kun vertaa puuduttavaan alueiden valtaukseen. Viimeiset pari tuntia pääjuonen osalta edettiin vauhdikkaasti. Vähän niin kuin pelin alussa.

Kärjistettynä tämä peli meni suurin piirtein näin:
1. Pelin alku, 5-10 tuntia viihdyttävää pelaamista. Uuden oppimista, tarinan käynnistymistä, matka Englantiin.
2. 50-70 tuntia saman toistoa. "Valtaa" alue, keräile resursseja matkan varrella, palaa takaisin tukikohtaan, valitse seuraava vallattava alue. Toista niin monta kertaa, että kaikki Englannissa ovat liittolaisiasi.
3. Pelin loppu, 2-5 tuntia. Tarina etenee jälleen ja sitten peli loppuukin.

Pelin maailma on yksityiskohtainen. Siellä on paljon löydettävää ja se näyttää hienolta, mutta liikaa on liikaa. Varsinaisesti pelistä on vaikea keksiä nipotettavaa, muuten kuin turhaan venytetyn pituuden osalta. Toisaalta siitä sitten onkin aika helppo nipottaa. :)
 
En tiedä kuinka ahkerasti olet edennyt pääjuonta, mutta 60 tunnin kohdalla olet jo aika pitkällä.

Loppu oli mielestäni hyvä. Varsinkin kun vertaa puuduttavaan alueiden valtaukseen. Viimeiset pari tuntia pääjuonen osalta edettiin vauhdikkaasti. Vähän niin kuin pelin alussa.

Kärjistettynä tämä peli meni suurin piirtein näin:
1. Pelin alku, 5-10 tuntia viihdyttävää pelaamista. Uuden oppimista, tarinan käynnistymistä, matka Englantiin.
2. 50-70 tuntia saman toistoa. "Valtaa" alue, keräile resursseja matkan varrella, palaa takaisin tukikohtaan, valitse seuraava vallattava alue. Toista niin monta kertaa, että kaikki Englannissa ovat liittolaisiasi.
3. Pelin loppu, 2-5 tuntia. Tarina etenee jälleen ja sitten peli loppuukin.

Pelin maailma on yksityiskohtainen. Siellä on paljon löydettävää ja se näyttää hienolta, mutta liikaa on liikaa. Varsinaisesti pelistä on vaikea keksiä nipotettavaa, muuten kuin turhaan venytetyn pituuden osalta. Toisaalta siitä sitten onkin aika helppo nipottaa. :)
Täytyypä vielä koittaa jossain vaiheessa tätä :)
 
ei oo liian pitkä yksinpeli sais olla siin' 80-100 tunnin kohdalla on oikein sopiva kesto
Mutta, jos tuosta 100 tunnista on vaikka puolet saman toistoa, niin silloin peli on liian pitkä, kun kehittäjilläkin on loppunut ideat.
 
Oon pelannut tätä nyt ps4. Tänään kävi onnellisesti kun sain ps5 tilattua. Voinko jatkaa ps5 versiosta samasta kohtaa vai joutuuko aloittamaan alusta jos haluaa ps5 versiota pelata?
 
Oon pelannut tätä nyt ps4. Tänään kävi onnellisesti kun sain ps5 tilattua. Voinko jatkaa ps5 versiosta samasta kohtaa vai joutuuko aloittamaan alusta jos haluaa ps5 versiota pelata?
Pitäisi pystyä, jos siellä pelin päävalikossa lukee, että tallennus on "cloud save" niin pitäisi siirtyä PS5:lle.

Ubisoft Connect automatically backs up one of each save type to their servers. Go onto the Ps4 version. Select load game and check to see if your recent save has already been uploaded to the Ubisoft Connect servers. (Look for an icon of a cloud with an arrow at the bottom right corner of the save.) If it hasn't, select Ubisoft Connect in the main menu, and then check load game again to see if the game uploaded your recent saves.

Once you have your most recent save file on Ubisoft Connect's servers, start the PS5 version. Your Ubisoft Connect server saves from PS4 will automatically be there. (fyi, Ubisoft Connect saves are cross-platform between all platforms.)
 
Tuli eilen ostettua tämä ensipeliksi PS5.
Nyt kun ihan ensimmäisiä hetkiä pelin kanssa on tehty niin saa antaa ihmeessä jotain aloittelijan vinkkejä/ ”mitä nyt tekisin toisin jos aloittaisin”.

Peli vaikuttaa hyvältä ja mielenkiintoiselta, ainoastaan mietin että onko tulossa mitään lyöntikomboja vai onko taistelu käytännössä RT 1 ja RT 2 näppäimen lyöntiä?
 
Ylös Bottom