Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Tuli eilen ostettua tämä ensipeliksi PS5.
Nyt kun ihan ensimmäisiä hetkiä pelin kanssa on tehty niin saa antaa ihmeessä jotain aloittelijan vinkkejä/ ”mitä nyt tekisin toisin jos aloittaisin”.

Peli vaikuttaa hyvältä ja mielenkiintoiselta, ainoastaan mietin että onko tulossa mitään lyöntikomboja vai onko taistelu käytännössä RT 1 ja RT 2 näppäimen lyöntiä?

Itse en ole loppuun vielä pelannut, mutta pelattavaa tässä on toista sataa tuntia, jos kaiken haluaa tehdä. Että sikäli kannattaa ehkä päätarinaan keskittyä, se kuljettaa pelaajaa aika hyvin ympäri karttaa. Toki tutkia kannattaa, voi mm. uutta gearia ja kykyjä löytää, jotka lisää taisteluun muutakin R1/R2 hutkimisen rinnalle.
 
Älyttömän hyvä peli täytyy sanoa. Järkyttävän hienoa että nämä pelit kestää nykyään näin pitkään. En nyt ihan hc pelaaja ole, mutta kuitenkin luukuttanu kohtuu pitkiä sessioita ja silti sai parisen kuukauttakin pelata että tarina loppu. Iso plussa tälle pelille.
 
Itse pelailen nämä season pass:in sisältävät pelit läpi vasta, kun kaikki lisäosat on ilmestyneet. Eli tässä taitaa tuo viimeinen lisäri ilmestyä ilmeisesti huomenna. Omasta mielestä parempi pelata näin, ei niin helposti se "peliähky" vaikuta noihin lisärien pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Älyttömän hyvä peli täytyy sanoa. Järkyttävän hienoa että nämä pelit kestää nykyään näin pitkään. En nyt ihan hc pelaaja ole, mutta kuitenkin luukuttanu kohtuu pitkiä sessioita ja silti sai parisen kuukauttakin pelata että tarina loppu. Iso plussa tälle pelille.
Pelin pituuden kritisointi on rankasti riippuvainen pelin sisällöstä. Valitettavasti tässä Assassin's Creedissä on niin pahasti saman toistoa, että pituus tuntuu enemmän taakalta kuin hyvältä asialta. Se ei tosin poista sitä etteikö kyseessä ole laadukas peli, koska sitä AC Valhalla on.

Vertailukohdaksi voi ottaa jonkun toisen pitkän pelin, kuten vaikka Witcher 3:n tai Skyrimin. Pelit ovat vähintään yhtä pitkiä, mutta tekeminen on monipuolisempaa. Tällöin pelin pituus kääntyy vahvuudeksi, tai vähintäänkin neutraaliksi seikaksi.
 
Pelin pituuden kritisointi on rankasti riippuvainen pelin sisällöstä. Valitettavasti tässä Assassin's Creedissä on niin pahasti saman toistoa, että pituus tuntuu enemmän taakalta kuin hyvältä asialta. Se ei tosin poista sitä etteikö kyseessä ole laadukas peli, koska sitä AC Valhalla on.

Vertailukohdaksi voi ottaa jonkun toisen pitkän pelin, kuten vaikka Witcher 3:n tai Skyrimin. Pelit ovat vähintään yhtä pitkiä, mutta tekeminen on monipuolisempaa. Tällöin pelin pituus kääntyy vahvuudeksi, tai vähintäänkin neutraaliksi seikaksi.
Tästäkin toki voi olla eri näkökulmia. Itselleni Witcher 3 oli nimenomaan varsin puuduttava kokemus, varsinkin loppua kohden mentäessä. Ei kuitenkaan pelin pituuden takia, vaan sen takia, että pelissä ei se tarinan ulkopuolella oleva tekeminen ollut itselleni kovin kiinnostavaa ja itse pääjuoni oli varsin heikko ja tylsä, varsinkin mitä lähempänä loppua oltiin. Ja tarinan ulkopuolinen tekeminen oli varsin paljon saman toistoa. Toki eri näköisten otusten jäljittämistä ja lopulta tappamista. Aina joka tapauksessa sama kaava toistui, ja alkoi sitten varsin pian sekin kyllästyttää, vaikka hetken alkupuolella innostikin.

Itselleni vastaavasti Assassins Creedit ovat lähes aina jaksaneet kiinnostaa ihan loppuun asti, kun hahmoista löytyy paljon tosielämän historiasta tunnettuja hahmoja ja heidän persooniensa ja tarinoiden seuraaminen jaksaa itseäni innostaa ja kiinnostaa.

Minua ei näissä ole pituus yleensä häirinnyt, mutta DLC:eiden taso kyllä vaikuttaa hieman kirjavalta ja esim. Odysseyn toisessa lisärissä jumalten kanssa seikkaillessa iski kyllä siihen kuvioon totaaliähky. Ei niinkään DLC:n pituuden vaan sen huonon tarinan ja itseäni kiinnostamattoman jumaldraaman takia.
 
Tästäkin toki voi olla eri näkökulmia. Itselleni Witcher 3 oli nimenomaan varsin puuduttava kokemus, varsinkin loppua kohden mentäessä. Ei kuitenkaan pelin pituuden takia, vaan sen takia, että pelissä ei se tarinan ulkopuolella oleva tekeminen ollut itselleni kovin kiinnostavaa ja itse pääjuoni oli varsin heikko ja tylsä, varsinkin mitä lähempänä loppua oltiin. Ja tarinan ulkopuolinen tekeminen oli varsin paljon saman toistoa. Toki eri näköisten otusten jäljittämistä ja lopulta tappamista. Aina joka tapauksessa sama kaava toistui, ja alkoi sitten varsin pian sekin kyllästyttää, vaikka hetken alkupuolella innostikin.

Itselleni vastaavasti Assassins Creedit ovat lähes aina jaksaneet kiinnostaa ihan loppuun asti, kun hahmoista löytyy paljon tosielämän historiasta tunnettuja hahmoja ja heidän persooniensa ja tarinoiden seuraaminen jaksaa itseäni innostaa ja kiinnostaa.

Minua ei näissä ole pituus yleensä häirinnyt, mutta DLC:eiden taso kyllä vaikuttaa hieman kirjavalta ja esim. Odysseyn toisessa lisärissä jumalten kanssa seikkaillessa iski kyllä siihen kuvioon totaaliähky. Ei niinkään DLC:n pituuden vaan sen huonon tarinan ja itseäni kiinnostamattoman jumaldraaman takia.
Odotas vaan, että olet Valhallassa pääjuonesta saanut puolet pelattua, niin siellä sitä toistoa vasta onkin :D

Itsekkin olin tämän alussa suht innoissani, että perkule tässähän on hyvä pääjuoni ja sitten kun oli noin puolet pelattu juonesta, niin se alamäki alkoi ja tuntui, että samaa tehtävää toistettiin loppupelin ajan, kunnes tuli juonen loppu.

Witcher 3 en ole vieläkään pelannut läpi, mutta kyllä siinä oli tehtävät kiinnostavampia, kuin tässä. Varsinkin sivutehtävät olivat hyvin tehtyjä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse olen taas viihtynyt tämän pelin parissa hyvin pienen tauon jälkeen. Kyllähän tässä toistoa on, mutta kivasti eri alueilla tuntuu olevan vähän erilaisia tehtäväkomboja. Siksi tämän pelaaminen onkin ollut sellaista, että olen kolunnut läpi yhden isomman alueen ja pelannut sitten taas jotain muuta välissä ja sitten pelannut tämän pelin pariin seuraavan alueen muodossa. Save näyttää nyt peliajaksi jotain 45-50 tunnin väliltä. Kiinnostusta lisäsi myös nyt se, että sain armorisetinkin päivitettyä seuraavalle tasolle, jolloin sen ulkonäkökin muuttui miellyttävämmäksi. Tähän lisänä sattui Redan kaupassakin kohdalle uusi hieno kilpi ja kirves, joten nyt on hahmon varusteetkin uudistettu hienoiksi. Oma Fem-Eivor on nyt oikein tyylikkäästi aseistettu ja puettu. Pikkujuttuja, mutta lisää kuitenkin kiinnostusta käynnistää peliä uudestaan.

Mitä taas tulee yllä esitettyyn vertaukseen Witcher 3:sta ja väitteisiin, että se olisi ollut tylsä peli tai enemmän itseään toistava kuin tämä, niin eipä voi kuin taas pyöritellä päätä ja naureskella. Siinä pelissä oli mukanaan pitävä päätarina, paljon kiinnostavia ja pitkiäkin sivutehtäviä, Witcher-kontrahdit ja lisäksi kartat täynnä ?-kohtia, joiden takaa löytyi sitten vaikka mitä. Joo kyllähän siinäkin toistoa oli jonkin verran, mutta yleisesti sanottuna Witcher 3:n tehtävät ovat kyllä syvällisimmät ja monipuolisimmat, mitä open world-peleissä on tullut vastaan niin pitkään, kuin minä jaksan muistaa. Kyllä Witcher 3 "mielenkiintoisempi", monipuolisempi ja vähemmän itseään toistava oli kuin mikään Assassin's Creed tai Ubisoftin open world ylipäätään.
 
Tästäkin toki voi olla eri näkökulmia. Itselleni Witcher 3 oli nimenomaan varsin puuduttava kokemus, varsinkin loppua kohden mentäessä. Ei kuitenkaan pelin pituuden takia, vaan sen takia, että pelissä ei se tarinan ulkopuolella oleva tekeminen ollut itselleni kovin kiinnostavaa ja itse pääjuoni oli varsin heikko ja tylsä, varsinkin mitä lähempänä loppua oltiin. Ja tarinan ulkopuolinen tekeminen oli varsin paljon saman toistoa. Toki eri näköisten otusten jäljittämistä ja lopulta tappamista. Aina joka tapauksessa sama kaava toistui, ja alkoi sitten varsin pian sekin kyllästyttää, vaikka hetken alkupuolella innostikin.

Itselleni vastaavasti Assassins Creedit ovat lähes aina jaksaneet kiinnostaa ihan loppuun asti, kun hahmoista löytyy paljon tosielämän historiasta tunnettuja hahmoja ja heidän persooniensa ja tarinoiden seuraaminen jaksaa itseäni innostaa ja kiinnostaa.

Minua ei näissä ole pituus yleensä häirinnyt, mutta DLC:eiden taso kyllä vaikuttaa hieman kirjavalta ja esim. Odysseyn toisessa lisärissä jumalten kanssa seikkaillessa iski kyllä siihen kuvioon totaaliähky. Ei niinkään DLC:n pituuden vaan sen huonon tarinan ja itseäni kiinnostamattoman jumaldraaman takia.
Menee vähän offtopiciksi, mutta nimenomaan Witcherissä on todella erilaisia sivutehtäviä. Täysin omia juttujaan, eikä vaan sitä, että tehdään sama asia kertaa x. Näissä sivutehtävissä on myös ihan kunnon tarinoita kerrottavaksi.

Tässä IGN:n otanta kymmenestä sivutehtävästä, joita ei kannata missata Witcher 3:ssa:

Witcherin pääjuonesta voi olla mitä mieltä vaan, mutta se ei poista monipuolisuutta.

Toisin kuin AC Valhallassa, jossa sivutehtävät olivat lyhyitä ja hyvin toistensa kaltaisia. Pääjuoni taas oli alueiden valtausta toisensa perään. Toki siellä oli ihan mielenkiintoisia tarinoita aatelisten välisestä valtapelistä, mutta sama kaava toistui silti alueesta toiseen. Kuten sanoin jo jossain aikaisemmassakin viestissä, niin en olisi paskaa peliä jaksanut pelata yli 70 tuntia, joten kyllä AC Valhalla hyvä peli oli. Silti kun katsoo objektiivisesti, että mitä pelissä tehtiin, niin pakko on antaa vähän sapiskaa. Pelistä näki, että sitä oli venytetty ihan vain pidemmän keston vuoksi.

Keston ei mielestäni pitäisi olla mittari hyvälle pelille ja nyt Assassin's Creedin kanssa näyttää siltä, että näin siellä Ubisoftilla kuvitellaan. Sarjan jokainen osa on ollut edeltäjäänsä pidempi. Ei hyvä, jos sisältö ei monipuolistu samassa suhteessa. 20-40 tunnin tiivisrakenteinen hyvin jaksotettu peli on parempi kuin +70 tunnin itseääntoistava grindfest, IMO.

Tarkoitus ei myöskään ole dissata koko Assassin's Creed sarjaa. Siellä on joukossa todellisia helmiä.
 
Viimeksi muokattu:
Menee vähän offtopiciksi, mutta nimenomaan Witcherissä on todella erilaisia sivutehtäviä. Täysin omia juttujaan, eikä vaan sitä, että tehdään sama asia kertaa x. Näissä sivutehtävissä on myös ihan kunnon tarinoita kerrottavaksi.

Tässä IGN:n otanta kymmenestä sivutehtävästä, joita ei kannata missata Witcher 3:ssa:

Witcherin pääjuonesta voi olla mitä mieltä vaan, mutta se ei poista monipuolisuutta.

Toisin kuin AC Valhallassa, jossa sivutehtävät olivat lyhyitä ja hyvin toistensa kaltaisia. Pääjuoni taas oli alueiden valtausta toisensa perään. Toki siellä oli ihan mielenkiintoisia tarinoita aatelisten välisestä valtapelistä, mutta sama kaava toistui silti alueesta toiseen. Kuten sanoi jo jossain aikaisemmassakin viestissä, niin en olisi paskaa peliä jaksanut pelata yli 70 tuntia, joten kyllä AC Valhalla hyvä peli oli. Silti kun katsoo objektiivisesti, että mitä pelissä tehtiin, niin pakko on antaa vähän sapiskaa. Pelistä näki, että sitä oli venytetty ihan vain pidemmän keston vuoksi.

Keston ei mielestäni pitäisi olla mittari hyvälle pelille ja nyt Assassin's Creedin kanssa näyttää siltä, että näin siellä Ubisoftilla kuvitellaan. Sarjan jokainen osa on ollut edeltäjäänsä pidempi. Ei hyvä, jos sisältö ei monipuolistu samassa suhteessa. 20-40 tunnin tiivisrakenteinen hyvin jaksotettu peli on parempi kuin +70 tunnin itseääntoistava grindfest, IMO.

Tarkoitus ei myöskään ole dissata koko Assassin's Creed sarjaa. Siellä on joukossa todellisia helmiä.
Katsoin tuon listan monipuolisiksi kehutuista Witcher 3:n sivutehtävistä, ja täytyy todeta suurimman osan niistä kokeneena (DLC:n lisätehtävä taisi olla ainoa, jota en ole pelannut), että olivathan ne varsin ok sivutehtäviksi, mutta ei niissäkään oikein missään todella säväyttävää ainesta itselleni ollut. Varmaankin se tietynlainen omaan makuuni laiskan oloinen ja monotoninen tarinankerronta on se juttu joka tuossa Witcher 3:ssa itselleni kaikkiaan tökkii.

Toki ykkösestä pidin erittäin paljon ja kakkonenkin innosti enemmän kuin kolmonen. Lisäksi kun pelimekaniikat ovat suoraan sanoen varsin kamalia esim. AC-peleihin nähden, niin Witcher 3 oli itselleni lopulta pidemmän päälle nimenomaan puuduttava ja liian pitkä peli. Eniten tämä johtui mielestäni tarinasta, ei sinänsä varsinaisesti sen pituudesta, vaan sen heikkolaatuisuudesta itselleni. Ja en kyllä löytänyt sellaista erityisen kiinnostavaa lisätekemistäkään pelimaailmasta, vaikka sivutehtäviä varsin hyvin pelissä onkin. Ja niissä on myös sinänsä pituutta ja varmasti joitakin paljonkin kiinnostavaa sisältöä. Tarinankerronta ja ideat juonikehyksissä olivat niissä kuitenkin nimenomaan omaan makuuni liian usein varsin tylsiä.

Tämä on toki vahvasti makuasia, ja tiedän, että moni pitää juuri tuosta Witcher 3:n tyylistä ja tarinankerronnasta. Itselleni se ei usein kuitenkaan oikein toiminut, ja peli olikin itselleni aika selkeä pettymys, vaikkei sinänsä toki minullekaan kaikilta osin huono peli ollut. Ei kuitenkaan millään tavalla myöskään erityinen tai mieleenpainuva.

Otan varmasti seuraavaksi työn alle juuri juuri Valhallan jatkamisen, kun siihen on pian kaikki DLC:t saatu ja saan itse Dragon Quest XI:n läpäistyä (toivottavasti 100%:sesti - nyt puuttuu vielä 3 achievementtia). Itsellänikin tapana pelata nämä tämänkaltaiset pelit loppuun vasta sitten, kun kaikki lisäsisältö on julkaistu, kuten joku muukin täällä ilmoitti tekevänsä. Täytyy palata asiaan sitten, kun olen siis Valhallan läpäissyt.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin pituuden kritisointi on rankasti riippuvainen pelin sisällöstä. Valitettavasti tässä Assassin's Creedissä on niin pahasti saman toistoa, että pituus tuntuu enemmän taakalta kuin hyvältä asialta. Se ei tosin poista sitä etteikö kyseessä ole laadukas peli, koska sitä AC Valhalla on.

Vertailukohdaksi voi ottaa jonkun toisen pitkän pelin, kuten vaikka Witcher 3:n tai Skyrimin. Pelit ovat vähintään yhtä pitkiä, mutta tekeminen on monipuolisempaa. Tällöin pelin pituus kääntyy vahvuudeksi, tai vähintäänkin neutraaliksi seikaksi.

Tää on vähän sama kun joskus puhutaan siitä, että pelien julkaisutahti on liian tiivis, että liian nopeasti tulee pelejä. En mä nyt tiedä onko Rockstarin tapakaan välttämättä hyvä julkaisun suhteen että 1 peli 10 vuoden välein. Tässä asiasassa voi käydä niin että pelin h määrä tippuu sinne 50 tuntiin, joka sitten sisältää koko 100%. Onko sekään sitten hyvä. Itselle ärsyttää maksaa pelistä 60€ jos pelin kesto on tyyliin 50-60h. Tietenki mielipide asioita joista ei voi kiistellä. Mutta sanoinpa vaan että hyvä vaan että on pelattavaa. Varsinki kun nykyään tulee niin vähän hyviä pelejä, jotka jaksaa kiinnostaa.
 
Se paras ratkaisu olisi, että avoimenmaailman peleissä pääjuoni olisi riittävän lyhyt. Pelin kestoa voidaan pidentää sivutehtävillä, uusilla erilaisilla tarinoilla ja niillä lähes joka pelistä löytyvillä repeat & grind tehtävillä. Pelien uudelleenpeluutkin menisi mukavemmin, jos tarina ei ole liian pitkä (Witcher 3 ja RDR2, meinaan just teitä).

Suurimmalla osalla pelaajista pelit jää kesken ja mitä pidempiä pelejä niin sitä varhaisempaan vaiheseen ne jää (tästä oli joku kerännyt vähän raporttiakin trophy prosenttien perusteella). Tiedä vaikka DLC/Season Pass myyntikin lisääntyisi, jos pelaajat olisivat tarinassa pidemmällä niin voisi houkutus läpäistä peli kasvaa ja ostaa uutta sisältöä, kun se nousee markkinointi ikkunaan.

AC Odysseyssa oli myös pitkä juoni, mutta toisaalta siinä oli sentään ihan hienosti rakennettu se muutaman eri tarinan varaan. Odyssey, Family ja Atlantis (joka jatkui myös Season Passissa). Eikä ne olleet vain eri chaptereita vaan menivät limittäin peliä pelatessa eteenpäin.
 
Olen pelannut tätä Valhallaa ps5 jotain kaksi tuntia ja sitten iski mielenkiinnon loppuminen. Varsinkin jos tarina kestää 70+ tuntia niin enpä tiedä tuleeko koskaan pakkopullana pelattua läpi. Ehkä joskus tulee kokeiltua uudelleen kun ei muita pelejä ole kesken.

Toi on totta mitä Rockstarista sanottiin että toi peli kymmenessä vuodessa ei ole todellakaan hyvä asia. Aivan liian kauan joutuu odottamaan uutta. Tästä loistavana esimerkkinä GTA V. Menny jo 8 vuotta eikä uutta näy.
 
Oijoi, pitäsköhän tämäkin hommata. Trailerit nyt aina tehdään näyttämään hyvältä, mutta eiköhän tämäkin ole ihan jees laajennus. Laittakaahan kommentteja ketkä tän heti hommaa!
IGN arvostelussa oltiin ainakin pettyneitä, että Ranskan pelialuetta ei erottanut Englannista yhtään. Ei ollut samaa loistoa mitä Irlanti DLC:ssä.
 
Voi olla, että Valhallan kohdalla jää season pass ostamatta, ei oikein mitään kiinnostavaa tarjolla kun vertaa vaikka Originsin tai Odysseyn vastaaviin. Odysseyn passin mukana sai pari remasteroitua peliäkin. Muutenkin noista uusista Assassin's Creedeistä Valhallassa on tylsin alue vaikka pelattavaa riittää. Egyptissä ja Kreikassa ympäristöt ovat paljon kiinnostavampia. Jotenkin kunnianhimoton olo tuosta tulee, vaikka tulee sekin jossain vaiheessa pelattua läpi varmaan. Tärkeämpää minusta on kuitenkin fiilistellä eri ympäristöissä ja pelata hitaasti tarinaa eteenpäin, jolloin jokainen sarjan peli kestää monta vuotta pelaamista eikä ähkyä saman toistosta ehdi syntyä. Jos joku peleistä alkaa tympimään, voi vaihtaa sarjan toiseen osaan. Näiden kolmen uusimman pelin kohdalla osasta toiseen voi hyppiä lennosta, kun pelimekaniikat ovat kuitenkin melko samanlaiset kaikissa.

Ubisoftin tarkoituksena käsittääkseni onkin, ettei näitä pelata hopulla läpi vaan pikku hiljaa tutkien ollaan koko ajan pelissä mukana ja siten pelaten pelit kestävät ainakin seuraavan osan ilmestymiseen asti. Nythän tilanne muuttuu entisestään tuohon suuntaan, kun seuraava sarjan peli on loputon free to play grindaus. Toivottavasti kuitenkin vielä joskus tehdään hyviä yksinpelejä sarjaan, esimerkiksi antiikin Rooma on vielä tutkimatta.
 
Voi olla, että Valhallan kohdalla jää season pass ostamatta, ei oikein mitään kiinnostavaa tarjolla kun vertaa vaikka Originsin tai Odysseyn vastaaviin. Odysseyn passin mukana sai pari remasteroitua peliäkin. Muutenkin noista uusista Assassin's Creedeistä Valhallassa on tylsin alue vaikka pelattavaa riittää. Egyptissä ja Kreikassa ympäristöt ovat paljon kiinnostavampia. Jotenkin kunnianhimoton olo tuosta tulee, vaikka tulee sekin jossain vaiheessa pelattua läpi varmaan. Tärkeämpää minusta on kuitenkin fiilistellä eri ympäristöissä ja pelata hitaasti tarinaa eteenpäin, jolloin jokainen sarjan peli kestää monta vuotta pelaamista eikä ähkyä saman toistosta ehdi syntyä. Jos joku peleistä alkaa tympimään, voi vaihtaa sarjan toiseen osaan. Näiden kolmen uusimman pelin kohdalla osasta toiseen voi hyppiä lennosta, kun pelimekaniikat ovat kuitenkin melko samanlaiset kaikissa.

Ubisoftin tarkoituksena käsittääkseni onkin, ettei näitä pelata hopulla läpi vaan pikku hiljaa tutkien ollaan koko ajan pelissä mukana ja siten pelaten pelit kestävät ainakin seuraavan osan ilmestymiseen asti. Nythän tilanne muuttuu entisestään tuohon suuntaan, kun seuraava sarjan peli on loputon free to play grindaus. Toivottavasti kuitenkin vielä joskus tehdään hyviä yksinpelejä sarjaan, esimerkiksi antiikin Rooma on vielä tutkimatta.
Aika lailla kaikesta samaa mieltä kanssasi. Tai no, aloin kyllä lämpenemään tuolle Valhallankin ympäristölle mitä pidemmälle pelasin. Kesken jätin kuitenkin, vaikka peli alkoi maistua. Muistaakseni siinä vaiheessa ilmestyi kuitenkin Cyberpunk 2077, joka kiinnosti minua vain vielä enemmän ja sen jälkeen on joitakin muitakin pidempiä pelejä tullut välissä pelattua.

Nyt kuitenkin taidan palata Valhallan pariin viimeistään lähipäivinä, ellen vielä tämän illan aikanakin.

Mielestäni olet hyvin ymmärtänyt sen, miten näitä Ubin pelejä kannattaa pelata saamatta niistä ähkyä. Hyvin on toiminut minullakin.
 
Itsellä vielä Odyssey kesken, mutta Valhallaan siirrytään kunhan tuon pelin saan päätökseen. S
Itsellä on vielä Odyssey kesken. Valhallan pariin siirryn heti, kun tuon Odysseyn saan pelattuac läpi. Itse olen aina kovasti pitänyt näistä Assassin's creed - sarjan peleistä. Tuohon Valhallaan hommasin tuon season passin nyt, kun se on boksilla pienoisessa alennuksessa vielä hetken.
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla, että Valhallan kohdalla jää season pass ostamatta, ei oikein mitään kiinnostavaa tarjolla kun vertaa vaikka Originsin tai Odysseyn vastaaviin. Odysseyn passin mukana sai pari remasteroitua peliäkin. Muutenkin noista uusista Assassin's Creedeistä Valhallassa on tylsin alue vaikka pelattavaa riittää. Egyptissä ja Kreikassa ympäristöt ovat paljon kiinnostavampia. Jotenkin kunnianhimoton olo tuosta tulee, vaikka tulee sekin jossain vaiheessa pelattua läpi varmaan. Tärkeämpää minusta on kuitenkin fiilistellä eri ympäristöissä ja pelata hitaasti tarinaa eteenpäin, jolloin jokainen sarjan peli kestää monta vuotta pelaamista eikä ähkyä saman toistosta ehdi syntyä. Jos joku peleistä alkaa tympimään, voi vaihtaa sarjan toiseen osaan. Näiden kolmen uusimman pelin kohdalla osasta toiseen voi hyppiä lennosta, kun pelimekaniikat ovat kuitenkin melko samanlaiset kaikissa.

Ubisoftin tarkoituksena käsittääkseni onkin, ettei näitä pelata hopulla läpi vaan pikku hiljaa tutkien ollaan koko ajan pelissä mukana ja siten pelaten pelit kestävät ainakin seuraavan osan ilmestymiseen asti. Nythän tilanne muuttuu entisestään tuohon suuntaan, kun seuraava sarjan peli on loputon free to play grindaus. Toivottavasti kuitenkin vielä joskus tehdään hyviä yksinpelejä sarjaan, esimerkiksi antiikin Rooma on vielä tutkimatta.

Tarkoitatko että seuraavassa AC pelissä ei ole enää 100% mahdollisuutta?
 
Tarkoitatko että seuraavassa AC pelissä ei ole enää 100% mahdollisuutta?
Siltä pahasti vaikuttaa. Se siirtyy pelityyppiin, jossa yleensä ei ole mahdollisuutta pelata peliä läpi, vaan sisältöä tulee koko ajan lisää. Varmaan siinä kuitenkin kaikki saavutukset saa tehtyä.
 
Ylös Bottom