Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin’s Creed Valhalla - viikinkiparta kasvamaan

Juu ei nämä ole huonoja pelejä todellakaan. Itsekin olen ollut pelisarjan ystävä alusta lähtien (ykkönen on kauhean aliarvostettu) ja omistan melkein kaikki pelisarjan pelit. Pitäisi myös tämä Valhalla korkata jossain vaiheessa kun ehtii :)
 
Peruspeli ei sisällä käsittääkseni Irlantia lainkaan, vaan se on tosiaan sen lisärin miljöö. Hyvä lisäri ja hieno kartta, ja nyt pitäisi erään pomovastuksen läpäisyn estänyt bugikin olla korjattu.


Mitä vikaa asenteessa sitten olisi, jos pelistä nauttii ja sitä pelaa mielellään? :) Jos ja kun pääpelistä pidit, niin ehdottomasti sitten vaan lisärien kimppuun, ovat oikein laadukkaita nekin.

Ok, olin vaa jostain syystä semmoses käsitykses et se ois ollut peruspelissä. Noh eipä mitään, sitten kohti Irlantia lisärin pariin jossain välissä!
 
Nyt on pääpeli paketissa 100% ja platina, siihen meni reilut 193h, enkä ole koskenut vielä mihinkään dlceehen mitä nyt kävin sitä rogue like ilmasta dlceetä kokeilee pari kierrosta. Uskomattoman iso jööti ja yllättäen kaiken sen jäätävän pökäleen jälkeen jäin jopa kaipaa lisää, mut siihen auttaa nyt wrath of the druids, siege of paris ja ragnarok dlceet johon saan varmasti upotettua yheensä toiset 100+ tuntia. Ei pahalla mut semmonen pieni väsymys vaa tuli että ei tekis pahaa nyt pitää pieni tauko ennen ku hyppään lisärien pariin.
 
Tuli nyt pienehkön tauon jälkeen lähettyä viikingi botskilla kohti Irlantia, melko samaa menoahan siel on mitä pääpelissä, olen ymmärtänyt et kaikki dlceet on lähes identtisiä, eli tarina, sit tyhjennät näitä pisteitä mapista ym jne. Mut sehä ei meitsiä haitannut pääpelissä eikä haittaa tässäkään. Gameplay voi välillä olla kyl niin terapeuttisen brutaalia et piti oikee otta pikku pätkä talteen o_O

 
Tuli nyt pienehkön tauon jälkeen lähettyä viikingi botskilla kohti Irlantia, melko samaa menoahan siel on mitä pääpelissä, olen ymmärtänyt et kaikki dlceet on lähes identtisiä, eli tarina, sit tyhjennät näitä pisteitä mapista ym jne. Mut sehä ei meitsiä haitannut pääpelissä eikä haittaa tässäkään. Gameplay voi välillä olla kyl niin terapeuttisen brutaalia et piti oikee otta pikku pätkä talteen o_O


Itse palasin tämän pariin todella pitkän tauon jälkeen, ja on kyllä maistunut. Historia-friikkinä tykkään näissä AC-peleissä noista oikeista ja varsin realistisen oloisista ympäristöistä, sekä siitä miten on useita historiallisesti tärkeitä paikkoja, monumentteja sekä historiallisesti merkittäviä suurmiehiä ja suurnaisia kuvattu.

Melkoisen brutaalia menoa on tosiaan taisteluissa kovimmillaan. Taitaa olla tässä Valhallassa nimenomaan näin korostuneesti. Tai toki taisi Odysseyssakin olla samantyyppistä menoa? Ja oliko Originsissakin? Muissa AC-peleissä en muista ihan niin rajua olevan, että päitä ja raajoja lentelee kirveiden ja miekkojen iskuista.
 
Viimeksi muokattu:
No tämä on mun uusin ac sitten black flagin nii en tiedä miten sen jälkeen, mut varmaa joo tässä on vedetty tämä väkivalta pykälän kovemmaks varmaa just koska viikingi teema tai mistä minä tiien. Mut ei äkkiseltää tuu mieleen että raajoja ja päitä ois lentänyt. Mut kyllä, AC pelit toimii kyllä erinomaisesti myös historian tunneista ja mitä tulee rakennuksii niin ulkonäöllisesti kun historian kannalta nii siinä assassins creed sarja toimii mielestäni parhaiten jo ihan ekasta osasta lähtien ja aina vaan paranee.
 
Ostin tämän PS5:lle, ja muutaman tunnin kerkesin pelata. On muuten harvinaisen ruma ja bugi en peli. Jo heti ekassa kohtauksessa oli leijailevia kynttilöitä. Yhdessä "taukaumassa" taivas oli täynnä mustia neliöitä. Hhamomallit ovat kuin suoraan jostain PS3:n pelistä. Odyssey näytti jo PS4:lla niin paljon paremmalta, ja sekin on näköjään päivitetty PS5:lle vielä paremmaksi. Mutta tässä on kyllä törkeän hyvät musiikit, mutta vähän tuntuu, etten jaksa pelata tätä kokonaan läpi.
 
Ostin tämän PS5:lle, ja muutaman tunnin kerkesin pelata. On muuten harvinaisen ruma ja bugi en peli. Jo heti ekassa kohtauksessa oli leijailevia kynttilöitä. Yhdessä "taukaumassa" taivas oli täynnä mustia neliöitä. Hhamomallit ovat kuin suoraan jostain PS3:n pelistä. Odyssey näytti jo PS4:lla niin paljon paremmalta, ja sekin on näköjään päivitetty PS5:lle vielä paremmaksi. Mutta tässä on kyllä törkeän hyvät musiikit, mutta vähän tuntuu, etten jaksa pelata tätä kokonaan läpi.
Sulle osunu pahat bugit kohdalle, kun itsellä ei mitään tuommoisia ilmestynyt läpipeluun aikana.

Ja omasta mielestä tämä oli myös graafisesti todella hieno, mutta ehkä sulla bugaa grafiikatkin sitten :confused:
 
Sulle osunu pahat bugit kohdalle, kun itsellä ei mitään tuommoisia ilmestynyt läpipeluun aikana.

Ja omasta mielestä tämä oli myös graafisesti todella hieno, mutta ehkä sulla bugaa grafiikatkin sitten :confused:
Muuten kyllä samaa mieltä, mutta siinä ihan alussa kun oltiin Norjassa, niin siellä en kyllä jotenkin pitänyt yhtään pelin ulkoasusta. Se Norja oli jotenkin huonosti ja tylsästi tehty. Lumimaisemat ovat useimmissa peleissä aneemisen surkeasti tehtyjä, ja yleensä niihin ympäristöihin painotetut pelit eivät ole minulle maistuneet. Onneksi tuosta alun jälkeen pääsee aika pian brittein saarille, jotka ovatkin sitten erittäin hyvän näköistä graafisesti ja jotenkin muutenkin mielekkäämmän ja viihtyisämmän oloista aluetta.

Erinomainen peli mielestäni, mutta on pelissä kyllä massiivisuutta. Olen pitkälti yli toistasataa tuntia nyt pelannut, eikä vaikuttaisi loppu kovin lähelläkään vielä häämöttävän. Teen toki näissä AC-peleissä varsin mielellään suurimman osan sivutehtävistäkin - toki aika lailla päivän fiiliksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Muuten kyllä samaa mieltä, mutta siinä ihan alussa kun oltiin Norjassa, niin siellä en kyllä jotenkin pitänyt yhtään pelin ulkoasusta. Se Norja oli jotenkin huonosti ja tylsästi tehty. Lumimaisemat ovat useimmissa peleissä aneemisen surkeasti tehtyjä, ja yleensä niihin ympäristöihin painotetut pelit eivät ole minulle maistuneet. Onneksi tuosta alun jälkeen pääsee aika pian brittein saarille, jotka ovatkin sitten erittäin hyvän näköistä graafisesti ja jotenkin muutenkin mielekkäämmän ja viihtyisämmän oloista aluetta.

Erinomainen peli mielestäni, mutta on pelissä kyllä massiivisuutta. Olen pitkälti yli toistasataa tuntia nyt pelannut, eikä vaikuttaisi loppu kovin lähelläkään vielä häämöttävän. Teen toki näissä AC-peleissä varsin mielellään suurimman osan sivutehtävistäkin - toki aika lailla päivän fiiliksen mukaan.

Se Norja nyt oli semmonen ns. tutoriaali alue johon nyt ripoteltu hieman tehtäviäkin, mut joo minunki mielestä se oli tylsän valkoinen aneeminen mesta. Mut peli alkaakin varsinaisesti kun pääsee Englantiin, sielä on sitten tosi kaunista ja jotkut mestat kun suoraan satukirjasta. Sekä muut mestat missä seikkaillaan. Ite täs vedin just kaikki dlceet läpi, Irlanti oli mielestäni näistä kolmesta tylsin mutta odotin siitä ehkä eniten, jotenkin olin päässäni kuvitellut sen Irlannin olevan kun Braveheartista vihreineen vuorineen ja vesiputouksineen, se oli kaikkea muuta kun sitä.

Pariisi oli sitten jo ehkä sitä mitä odotin Irlannista, sodan ja ruton runtelema mutta myös erittäin kauniita vihreitä laaksoja sen ruton ja sodan runteleman slummien seassa. Mutta sitten se mistä odotin jostain syystä vähiten, eli Dawn Of Ragnarok oli sitten näistä kolmesta se paras DLC, siinä tuotiin peliin jo paljon uutta eikä kierrätetty sitä vanhaa.

Toki se peruspilari oli se sama: Avaa mappi-> juokse pisteiden ja aarteiden perässä jne, mut pelattavuuteen tuotiin ripaus maustetta ja ragnarokin jälkeen takaisin "normi maailmaan" tuntui niin tylsältä että olis tosi tylsää jatkaa siitä mut onneksi pääpeli oli jo koluttu 100% läpi nii ei tarvinnut sen puolesta stressata.

Grafiikat on kyllä tässä ehkä kauneempia mitä olen missään (ubisoft) pelissä nähnyt että sen puoleen mulla ei ole mitään valittamista, olin oikeestaan yllättynyt miten hienosti ne oli tehty. Ihan sieltä kärkipäästä ehdottomasti eikä jää yhtään esim: Horizonin alle sen puolesta.
 
Tuli tämäkin peli laitettu koneeseen muutaman kuukauden tauon jälkeen. Eilen pääsin Englantiin, ja tänään tuli siellä vietettyä semmoset 8 tunnin seikkailut.

Se joka on keksinyt nuo sivutehtävät, ansaitsisi todellakin jonkun palkinnon. Muutaman kerran tuli revettyä oikein totaalisesti. Esimerkiksi se "kirottu talo" joka haisi kakalle. Sen jälkeen piti vähän kylvettää perheen isää lammessa. Toinen oli se hullu pariskunta, joka pyysi tuhota koko heidän kämppänsä, ja tuikkaa kämppä lopuksi tuleen. Ja se nudistileiri missä piti varastaa strippareiden vaatteet! Ei jessus, innolla jo odotan mitä kaikkea hullua on vielä tulossa.

Tuli selailtua sitä peli sisäistä kauppaa. Siellä oli se kartan avaus-sydeemi. Se vähän kutkuttais ostaa, kun tässä tämä kartta on kyllä suht iso, eikä minulla todellakaan ole aikaa nouhota joka nurkkaa. Onko tuo edes wortti?
 
Kyl itekki roposia laittelin laittoman paljon tähän peliin, mutta lähinnä kosmeettisiin asuihin ja jotain aseita, mutta en niihin karttahommeleihin kun kuitenkin tykkään nuohota paikat läpi nii mulle se ei olisi ollut järkevä sijoitus. Ehkä se sit on niille hyvä jotka ei jaksa/ole aikaa nuohota joka nurkkaa.
 
Ylös Bottom