Menee vähän offtopiciksi, mutta nimenomaan Witcherissä on todella erilaisia sivutehtäviä. Täysin omia juttujaan, eikä vaan sitä, että tehdään sama asia kertaa x. Näissä sivutehtävissä on myös ihan kunnon tarinoita kerrottavaksi.
Tässä IGN:n otanta kymmenestä sivutehtävästä, joita ei kannata missata Witcher 3:ssa:
Oh Side Quests of Plenty...
nordic.ign.com
Witcherin pääjuonesta voi olla mitä mieltä vaan, mutta se ei poista monipuolisuutta.
Toisin kuin AC Valhallassa, jossa sivutehtävät olivat lyhyitä ja hyvin toistensa kaltaisia. Pääjuoni taas oli alueiden valtausta toisensa perään. Toki siellä oli ihan mielenkiintoisia tarinoita aatelisten välisestä valtapelistä, mutta sama kaava toistui silti alueesta toiseen. Kuten sanoi jo jossain aikaisemmassakin viestissä, niin en olisi paskaa peliä jaksanut pelata yli 70 tuntia, joten kyllä AC Valhalla hyvä peli oli. Silti kun katsoo objektiivisesti, että mitä pelissä tehtiin, niin pakko on antaa vähän sapiskaa. Pelistä näki, että sitä oli venytetty ihan vain pidemmän keston vuoksi.
Keston ei mielestäni pitäisi olla mittari hyvälle pelille ja nyt Assassin's Creedin kanssa näyttää siltä, että näin siellä Ubisoftilla kuvitellaan. Sarjan jokainen osa on ollut edeltäjäänsä pidempi. Ei hyvä, jos sisältö ei monipuolistu samassa suhteessa. 20-40 tunnin tiivisrakenteinen hyvin jaksotettu peli on parempi kuin +70 tunnin itseääntoistava grindfest, IMO.
Tarkoitus ei myöskään ole dissata koko Assassin's Creed sarjaa. Siellä on joukossa todellisia helmiä.