Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Astro Bot

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Ensimmäinen maailma läpäisty kokonaisuudessan ja onhan tämä nyt törkeän hyvä peli. Mitä enemmän Sonyn pelit on tuttuja sitä enemmän tulet pitämään Astrosta, on tämä loistava tasohyppely myös mutta paljon jää uupumaan jos et tunnistä näitä hahmoja ja pelejä mitä tässä vastaan tulee.

Nipotuksen aiheet liittyy pelin options valikkoon, ei nimittäin ole mitään säätömahdollisuuksia. Ei voi säätää tattien nopeutta joka on ihan järkyttävän hidas, ei voi säätää audio balanssia, ei ole mitään muuta kuin invert kamera sekä saa valita onko hdr kirkas vai ei. Ihan käsittämättömän suppeat options valikot muuten näin eheässä paketissa, todella outoa.

No voihan niitä aina tuoda patchilla mutta kyllä tuollaiset pitäisi olla mukana alusta asti. Muuten jokainen Sony+tasohyppely fani tulee rakastamaan peliä sen hilpeän pelaamisen ja nerokkaiden pelielementtien että loistavien kontrollien takia.

Pelissä on one hit kill mekaniikka joten se voi tulla ärsytyksenä joillekkin mutta checkpointteja on todella tiuhaan tahtiin. Bossilla sallittiin pari ylimääräistä osumaa.

EDIT: HUOM! Pelaajien mukaan tässä on vakava bugi joka vaatii välitöntä korjausta. Useat pelaajat ovat ilmoittaneet että jos PS5 kaatuu pelaamisen aikana se pyyhkii koko pelin tallennukset pois. Tämä on usealle käyttäjälle jo tapahtunut.

 
Viimeksi muokattu:
EDIT: HUOM! Pelaajien mukaan tässä on vakava bugi joka vaatii välitöntä korjausta. Useat pelaajat ovat ilmoittaneet että jos PS5 kaatuu pelaamisen aikana se pyyhkii koko pelin tallennukset pois. Tämä on usealle käyttäjälle jo tapahtunut.

Onneks tuli heitettyä tallennus pilveen vaikka yleensä en niin tee tällaisten lyhyempien pelien kanssa kuin mahdollisesti vasta läpäisyn jälkeen jos on new game+
Eipä tuo tänään kaatunut kertaakaan viiden tunnin session aikana. Sen sijaan pleikkarin levyasema kyllä pitää aika ikävän kuuloista surinaa aina kun se pyörittää levyä. Toivottavasti on vaan astron levy joka aiheuttaa jotain resonanssia eikä koko asema leviämässä.

Muuten kyllä oli kiva pelata vaikka aluksi sai hetken säätää jotta sai ohjaimen kajarista tulevat äänet tasapainoon kotiteatteri kajareista tulevien äänien kanssa.
Tässä on siis sama homma mitä playroomin kanssa eli varmaan kolmannes pelin äänistä tulee ohjaimen kajarista ja jos vetää sen volumen nolliin pleikkarin asetuksista niin sitten ne äänet puuttuu kokonaan.
Sitä en kokeillut miten tuo toimii jos pelaa kuulokkeilla. Jos osa äänistä silloinkin tulee vain ohjaimen kajarista niin se on aika paskaa suunnittelua.

Pelattavaa tässä on ainakin mulle aivan tarpeeksi sillä tuon viiden tunnin jälkeen olen vasta kolmannessa "maailmassa".
Salaisia kenttiä olen löytänyt kaksi ja kakkos maailmasta tein myös kaikki extra haasteet jotka löytyy sieltä avaruudesta.
Jos vaan menee aina planeetalta toiselle niin nuokin missaa täysin.

Kaikki eri kyky gimmickit on olleet ihan kivoja ainakin vielä. Toivottavasti tämä playroomin kyky ei tee paluuta sillä se oli ylivoimaisesti huonoin asia koko paketissa.

astro.jpg
 
Ensimmäiset tyypit otettu ja toisen maailman puolivälissä, joten vielä mukavasti matkaa!

Ensimmäinen suuri bossi oli hienosti omistettu Returnalin suuntaan. Vain "muutamia" tuttuja elementtejä otettu mukaan :). En viitsi tuosta spoilata, sillä toivon että kaikki saavat nähdä, kokea ja löytää viittaukset itse. Sen takia en itse katso muiden viestejä tai videoita, sillä haluan ensimmäisen läpipeluun pelata vain itsekseni.

Kaikkinensa voi todeta että pitkästä aikaa tuntuu pelaavan peliä, josta tulee hyvälle mielelle. Ei stressiä, ei mailanpuristamista vaan puhdasta viihdettä!
 
Eihän tässä ole mitään järkeä, miten hyvä peli tämä onkaan. Pitkästä aikaa ihan oikeasti videopeliltä tuntuva videopeli, jonka pelaaminen on pelkkää nautintoa. Jatkuvasti ruudulle pusketaan oivaltavia, värikkäitä ja erityisesti hymyilyttäviä asioita. Omaa pelihistoriaa tulee tämän teoksen myötä myös kerrattua. Tähänkin peliin suosittelen hyppäämään täysin sokkona mukaan, sillä erinäisten viittausten ja silmäniskujen löytäminen itse on oma juttunsa. Samaisesta syystä en tässä lähde tarkemmin erittelemään pelissä löytämiäni asioita.

Hieman jopa epäilin trailereista vaikuttuneenakin poikkeuksellisen korkeaa arvostelumenestystä, mutta kyllä tämä vain on juuri niin hyvä peli kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Minusta tämä tekee usein Marion työt paremmin kuin putkimies itse, vaikka Nintendon ikoni on aina omaan pelikatalogiin kuulunut. Jopa nostalginen FF7 Rebirth ja hieno tulokas Stellar Blade saavat antaa tilaa uudelle ykköselle "Vuoden 2024 paras peli"-listallani.

Ei voi toistaa liian monta kertaa, että toivottavasti tämä menestyy myös myyntien osalta. Tässä on ymmärtääkseni taustalla järkevän kokoinen tiimi, kehitysaika oli uudeksi peliksi kohtuullinen eikä kehityskustannuksetkaan varmasti liikkuneet sadan miljoonan yläpuolella. Tässä olisi kyllä sellainen paketti, jonka pitäisi aukaista silmiä niin pukumiesosastolla kuin pelaajienkin parissa.
 
Eihän tässä ole mitään järkeä, miten hyvä peli tämä onkaan. Pitkästä aikaa ihan oikeasti videopeliltä tuntuva videopeli, jonka pelaaminen on pelkkää nautintoa. Jatkuvasti ruudulle pusketaan oivaltavia, värikkäitä ja erityisesti hymyilyttäviä asioita. Omaa pelihistoriaa tulee tämän teoksen myötä myös kerrattua. Tähänkin peliin suosittelen hyppäämään täysin sokkona mukaan, sillä erinäisten viittausten ja silmäniskujen löytäminen itse on oma juttunsa. Samaisesta syystä en tässä lähde tarkemmin erittelemään pelissä löytämiäni asioita.

Hieman jopa epäilin trailereista vaikuttuneenakin poikkeuksellisen korkeaa arvostelumenestystä, mutta kyllä tämä vain on juuri niin hyvä peli kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Minusta tämä tekee usein Marion työt paremmin kuin putkimies itse, vaikka Nintendon ikoni on aina omaan pelikatalogiin kuulunut. Jopa nostalginen FF7 Rebirth ja hieno tulokas Stellar Blade saavat antaa tilaa uudelle ykköselle "Vuoden 2024 paras peli"-listallani.

Ei voi toistaa liian monta kertaa, että toivottavasti tämä menestyy myös myyntien osalta. Tässä on ymmärtääkseni taustalla järkevän kokoinen tiimi, kehitysaika oli uudeksi peliksi kohtuullinen eikä kehityskustannuksetkaan varmasti liikkuneet sadan miljoonan yläpuolella. Tässä olisi kyllä sellainen paketti, jonka pitäisi aukaista silmiä niin pukumiesosastolla kuin pelaajienkin parissa.
Tulin just ensimmäisen session jälkeen kirjoittelemaan ennen nukkumaanmenoa pauttiarallaa mitä sanoit niin en ala toistamaan. Tunsin itseni kymmenenvuotiaaksi taas kun tätä pelasin, ja niin teki 48v vaimonikin - hänelle taisinkin tokaista jotain siihen tyyliin että ihan kun pelaisi skidinä Super Mariota! Ihan käsittämättömän hauska, soljuva, erittäin pelattava, tuntuu että ukko menee tuolla kentillä ajatuksen voimalla vaikka sormethan sitä ohjailee.

72/300 bottia kerätty, jollain 90% tehoilla (eli että kaikista kentistä en löytänyt noita kaikkia). Tiiä sitten meneekö kuinka haastavaksi myöhemmissä kentissä, toivottavasti ei liikaa koska olen nauttinut tuosta 'flowsta' mitä saa kun painaa menemään ilman isompaa tuskaa ja uudelleen yrittämistä.
Pidin valtavasti PS5 mukana tulleesta Astro Botista ja tämä vaikuttaa olevan vähintäänkin yhtä laadukas tekele
Tämä on parempi, paljon parempi! Vaikka oli se PS5 mukana tullut tekelekin melkoisen hyvä :)
 
Viimeksi muokattu:
Tulin just ensimmäisen session jälkeen kirjoittelemaan ennen nukkumaanmenoa pauttiarallaa mitä sanoit niin en ala toistamaan. Tunsin itseni kymmenenvuotiaaksi taas kun tätä pelasin, ja niin teki 48v vaimonikin - hänelle taisinkin tokaista jotain siihen tyyliin että ihan kun pelaisi skidinä Super Mariota! Ihan käsittämättömän hauska, soljuva, erittäin pelattava, tuntuu että ukko menee tuolla kentillä ajatuksen voimalla vaikka sormethan sitä ohjailee.

72/300 bottia kerätty, jollain 90% tehoilla (eli että kaikista kentistä en löytänyt noita kaikkia). Tiiä sitten meneekö kuinka haastavaksi myöhemmissä kentissä, toivottavasti ei liikaa koska olen nauttinut tuosta 'flowsta' mitä saa kun painaa menemään ilman isompaa tuskaa ja uudelleen yrittämistä.

Tämä on parempi, paljon parempi! Vaikka oli se PS5 mukana tullut tekelekin melkoisen hyvä :)
Huhhuh, kun toiset uskaltaa elää reunalla ja sanoa vaimon iän ääneen :D

Meillä lapset innostu tästä siihen malliin, että eivät unta saaneet viime yönä kun menin sanomaan että "huomenna voi sitten jokainen vuorollaan testata".

Saisi tuo ps5 Pro tulla ASAP että saatais toinen konsoli talouteen niin isäkin pääsisi joskus pelaamaan
 
Löytypä muuten optionsista pari hyvää asetusta. En käynyt niitä eilen kunnolla läpi ja toinen antaa mahdollisuuden painaa ympyrä nappia joka palauttaa kameran hahmon taakse ja auttaa tuohon hitaasen kamera ongelmaan. Toinen on mahdollisuus siirtää kaikki ohjaimen liikuttelu perseilyt vasempaan tattiin ja on sellaiselle joka vihaa motion controlleja niin oiva asetus.
 
Näytti olevan Prismassa 54,95€ , niin matkaanhan se lähti.
Tässä onkin ollut vähän peli taukoa, niin varmaan voi venähtää ilta.
 
72/300 bottia kerätty, jollain 90% tehoilla (eli että kaikista kentistä en löytänyt noita kaikkia). Tiiä sitten meneekö kuinka haastavaksi myöhemmissä kentissä, toivottavasti ei liikaa koska olen nauttinut tuosta 'flowsta' mitä saa kun painaa menemään ilman isompaa tuskaa ja uudelleen yrittämistä.

Kun menet jo pelattuun kenttään uudestaan niin voit kentän alussa ostaa linnun 200 kolikolla joka toimii tutkana ja helpottaa bottien löytymistä huomattavasti.
Pelihän tuota ei kerro ja vasta kun se alkoi piipittää kentän puolvälissä niin tajusin mitä se tekee.
 

15 lisäkenttää tulossa jottei lopu kesken pelailut :)
Tämä on hyvä uutinen minulle, jota lähinnä ärsyttävät lyhyet pikkupelit, vaikka kuinka hyviä muutoin olisivatkin. Mikään ei ole niin ärsyttävää pelaamisessa, kuin erinomainen peli, joka loppuu aivan liian pian.

Alkaa tehdä mieli harkita tämän ostamista ihan lähiaikoina. Toki edelleen kuulostaa liian pieneltä peliltä täyteen hintaan ostettavaksi, mutta jos fyysistä versiota saa jo reiluun viiteenkymppiin, niin siihen hintaan voisi alkaa jo harkita, vaikka en yleensä enää mielellään pelejä fyysisinä ostakaan.
 
Tämä on hyvä uutinen minulle, jota lähinnä ärsyttävät lyhyet pikkupelit, vaikka kuinka hyviä muutoin olisivatkin. Mikään ei ole niin ärsyttävää pelaamisessa, kuin erinomainen peli, joka loppuu aivan liian pian.

Alkaa tehdä mieli harkita tämän ostamista ihan lähiaikoina. Toki edelleen kuulostaa liian pieneltä peliltä täyteen hintaan ostettavaksi, mutta jos fyysistä versiota saa jo reiluun viiteenkymppiin, niin siihen hintaan voisi alkaa jo harkita, vaikka en yleensä enää mielellään pelejä fyysisinä ostakaan.
Mitä jos ostaisit lapsellesi lahjaksi? Sitten ei ärsytä lyhytkestoisuus koska ei ole sinun peli? :D Sellainen psykologinen aivonkääntötemppu ;D
 
Mitä jos ostaisit lapsellesi lahjaksi? Sitten ei ärsytä lyhytkestoisuus koska ei ole sinun peli? :D Sellainen psykologinen aivonkääntötemppu ;D
Hyvä idea! Tuolla kyllä perustelen täysihintaista ostosta jo paljon paremmin! Pojan syntymäpäivä on reilun kuukauden päästä, mutta jos nyt vähän enakkolahjaa, ja sitten joku toinenkin lahja itse synttäreille! :D Hyvä poika on, joten kyllä kaksikin lahjaa helposti ansaitsee. :)
 
Ylös Bottom