Strooper12
Well-Known Member
Tulin just ensimmäisen session jälkeen kirjoittelemaan ennen nukkumaanmenoa pauttiarallaa mitä sanoit niin en ala toistamaan. Tunsin itseni kymmenenvuotiaaksi taas kun tätä pelasin, ja niin teki 48v vaimonikin - hänelle taisinkin tokaista jotain siihen tyyliin että ihan kun pelaisi skidinä Super Mariota! Ihan käsittämättömän hauska, soljuva, erittäin pelattava, tuntuu että ukko menee tuolla kentillä ajatuksen voimalla vaikka sormethan sitä ohjailee.Eihän tässä ole mitään järkeä, miten hyvä peli tämä onkaan. Pitkästä aikaa ihan oikeasti videopeliltä tuntuva videopeli, jonka pelaaminen on pelkkää nautintoa. Jatkuvasti ruudulle pusketaan oivaltavia, värikkäitä ja erityisesti hymyilyttäviä asioita. Omaa pelihistoriaa tulee tämän teoksen myötä myös kerrattua. Tähänkin peliin suosittelen hyppäämään täysin sokkona mukaan, sillä erinäisten viittausten ja silmäniskujen löytäminen itse on oma juttunsa. Samaisesta syystä en tässä lähde tarkemmin erittelemään pelissä löytämiäni asioita.
Hieman jopa epäilin trailereista vaikuttuneenakin poikkeuksellisen korkeaa arvostelumenestystä, mutta kyllä tämä vain on juuri niin hyvä peli kuin mitä numerot antavat ymmärtää. Minusta tämä tekee usein Marion työt paremmin kuin putkimies itse, vaikka Nintendon ikoni on aina omaan pelikatalogiin kuulunut. Jopa nostalginen FF7 Rebirth ja hieno tulokas Stellar Blade saavat antaa tilaa uudelle ykköselle "Vuoden 2024 paras peli"-listallani.
Ei voi toistaa liian monta kertaa, että toivottavasti tämä menestyy myös myyntien osalta. Tässä on ymmärtääkseni taustalla järkevän kokoinen tiimi, kehitysaika oli uudeksi peliksi kohtuullinen eikä kehityskustannuksetkaan varmasti liikkuneet sadan miljoonan yläpuolella. Tässä olisi kyllä sellainen paketti, jonka pitäisi aukaista silmiä niin pukumiesosastolla kuin pelaajienkin parissa.
72/300 bottia kerätty, jollain 90% tehoilla (eli että kaikista kentistä en löytänyt noita kaikkia). Tiiä sitten meneekö kuinka haastavaksi myöhemmissä kentissä, toivottavasti ei liikaa koska olen nauttinut tuosta 'flowsta' mitä saa kun painaa menemään ilman isompaa tuskaa ja uudelleen yrittämistä.
Tämä on parempi, paljon parempi! Vaikka oli se PS5 mukana tullut tekelekin melkoisen hyväPidin valtavasti PS5 mukana tulleesta Astro Botista ja tämä vaikuttaa olevan vähintäänkin yhtä laadukas tekele
Viimeksi muokattu: