HideoMiyamoto
Well-Known Member
Ben Starr vahvistaa että on Astro Botin ääni.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nyt on mullaki platina hommattuna.
Ei tarttenutkaan avata korkkia jotta sai haasteet tehtyä vaikka splashing sprint ja to the beat haasteet oli jo sellasia, että meinas usko loppua.
Splashing sprint ihan heittämällä pelin vaikein kenttä mulle eikä varmaan 30 yritystä riitä läpäisyyn.
Kaiken kerättävän siivoaminen meni helposti kun se lintu löytää myös piilotetut maalialueet ja palapelin palat.
Sellaset 15 tuntia oli kellossa kun kaikki oli kerätty ja sitten vielä pari tuntia lisää loppujen trophyjen keräämiseen.
Nyt nautin alkoholia ja kuuntelen sitä soundtrackia joka ihme kyllä iskee paremmin tälleen erikseen kuunneltuna.
Tuo kuulemma on myös spotifyn valikoimissa, mutta en mä sellasta käytä.
On tuolla kyllä pituutta kun nyt kuunnellut melkein 40 minsaa ja vasta biisi 14 / 87 menossa.
Oliko teillä muuten mitään suosikki asua vai pelasitteko ihan vakio astrolla?
Mä käytin pelkästään gravity rushin Katin asua sen jälkeen kun sen sain.
Tätä toivon minäkin! Kyllä ainakin täällä meidän palstalla tuntuu olevan kohtalainen pöhinä päällä kun kurkkaa myös tuonne 'Pelien ja laitteiden hankintaketjuun'.Ei voi toistaa liian monta kertaa, että toivottavasti tämä menestyy myös myyntien osalta. Tässä on ymmärtääkseni taustalla järkevän kokoinen tiimi, kehitysaika oli uudeksi peliksi kohtuullinen eikä kehityskustannuksetkaan varmasti liikkuneet sadan miljoonan yläpuolella. Tässä olisi kyllä sellainen paketti, jonka pitäisi aukaista silmiä niin pukumiesosastolla kuin pelaajienkin parissa.
Open World pelinä tämä ei olisi kyllä ikinä toiminut. Näin tiiviimpi kokemus on paljon parempi tällaiseen peliin.Alunperin suunnittelivat open world peliä mutta päätyivät sitten lopulta paljon tiiviimpään pakettiin joka oli avain pelin menestykseen.
Astro Bot devs ditched an "expansive" open-world game because a "two-course meal" beats eating "a lot of food at a buffet"
He's right, and he should say itwww.gamesradar.com
Mä olen kanssa hörähdellyt useasti noille pähkähulluille hahmoille ja pienenpienille animaatioille mitä maailma on väärällään. Pakko oli mm. vetää se yksi boss gorilla heti uudestaan läpi kun huvitti niin suuresti ensin hakata sen silmät punaiseksi ja sen jälkeen viimeistellä se vetämällä siltä hampaat paskaksi mitä helvettiä sentään kirjoitettuna melkoisen brutaalin kuuloista mutta ei se tuossa pelissä ole kun pelkästään hauskaaharvoin on pelissä ääneen nauranut pelkästään siitä syystä että pelimekaniikat ovat niin oivaltavia.
No, ainaki pelaajat voi tukea ostamalla näitä ainutlaatuisia ja loistavia yksinpelejä. Itsekin maksoin täyden hinnan tästä ilomielin.Astro Bot on siinäkin mielessä mielenkiintoinen peli, että se saa tarkastelemaan pelialaa yleisemminkin. Jos nyt miettii pelkästään Sonyn tuoreimpia julkaisuja, niin tämä peli tehtiin noin 60 hengen tiimillä kolmessa vuodessa. Visio oli tiimillä kohtalaisen selvä, pitkäaikainen kokemus tiimissä vahvasti läsnä ja keskityttiin olennaiseen - eli kivan pelin tekemiseen. Toisenlainen esimerkki on Concord, jota rakennettiin kuin Iisakinkirkkoa 160+ tekijän voimin. Tiimissä oli ilmeisesti kaikenlaista säveltäjää "professorista" lähtien ja tärkeää oli saada mm. roskapöntölle oikeat pronominit. Lopputulos oli täydellinen mahalasku hintalapultaan mitä vain 100 ja 300 miljoonan dollarin välillä. Peli, jota pidempään jopa kärpäset elävät.
Vaikka Astro Bot on virkistävin uutuus moneen vuoteen, en näe sille kuitenkaan ihan loputtomasti mahdollisuuksia. Pelimaailma on kuitenkin niin olennaisesti Pleikkaria, eikä siitä aiheesta saa ihan joka tilanteeseen puskettua uutta peliä. Nyt 30-vuotisjuhlien kynnyksellä ajoituskin osui siis nappiin. Loistava malli tässä on kuitenkin muita pelejä varten, kuten jo tuli aiemmin todettua. Ei voi tosin rehellisesti väittää, että tämä olisi jotenkin uusi keksintö. Tämä on oikeastaan Nintendon malli, mutta vain tehokkaammalla raudalla.
Olisin positiivisesti yllättänyt, jos tämä peli jotenkin kääntäisi Sonyn kelkkaa pelien tekijänä. Toisaalta kun katsoo pelialaa pidemmältä ajalta, niin samat nimikkeet siellä vuodesta toiseen tuottavat ne isoimmat hillot. Joku hemmetin COD on pysytellyt rahakkaimpien tuotosten listalla varmaan sen 20 vuotta, eikä loppua näy. Siihen kylkeen ne perinteiset EA:n urheilupelit ja muutama kiinalainen gacha, niin voidaan puhua jo jonkinlaisesta luovuuden köyhyydestä. Ja koska Sonylla ei ole varallisuutta ostaa näitä valmiita rahaprinttereitä, on sen tehtävä sellainen itse. Satojen miljoonienkaan polttaminen liveservice-kaatopaikalla ei tunnu missään, jos se jättipotti osuu kerrankin kohdalle.
Nautin nyt Astro Botista täysin siemauksin, mutta tämän jälkeen on laskeuduttava pilvilinnoista siihen harmaaseen maailmaan, jota GaaS hallitsee.
Itselle on tullut vastaan jo muutama vähän haastavampi kohta. Välillä on saanut miettiä enemmän että mitä tekee. Mutta ei tämä ole niin haastava kuin vaikka eka Crash Bandicoot. Kuvittelisi että pääsee aika helposti läpi.Ilmeisesti pelissä ei ole haastetta nimeksikään? Jos näin, niin vielä isompi kumarrus sille, että miten ovat saaneet tehtyä pelistä niin hauskan pelattavan, että sitä jaksaa pelata jopa ilman haastetta.
Ja pitää muistaa että tämähän on koko perheen peli. Jos on peliharrastusta parisenkymmentä vuotta niin kyllähän se ohjain on enemmän ja vähemmän sisäänkasvanut siihen käteen kiinni.Itselle on tullut vastaan jo muutama vähän haastavampi kohta. Välillä on saanut miettiä enemmän että mitä tekee. Mutta ei tämä ole niin haastava kuin vaikka eka Crash Bandicoot. Kuvittelisi että pääsee aika helposti läpi.
Kyllä ne pyörteetkin sieltä löytyy, ei tarvitse mitään myöhemmin avattavia lisäkikkoja. nimimerkillä nelos maailmassa menossa ja kaikki pyörteet kerätty sitä mukaa kun tulleet vastaanKolme kenttää ja pari niitä lyhyempiä rykäyksiä pelattu ja onpahan loistava teos. Ei toisaalta mitään kauhean ihmeellistä Astro's Playroomiin verraten, ainakaan vielä, mutta en toisaalta odottanutkaan kuin "sitä samaa". Astro's Playroom oli mielestäni jo sekin niin hyvä että jo sekin riittää vallan mainiosti että on "vain" sitä samaa mutta enemmän.
Se tosin ihmetytti että jo noiden kolmen kentän joukkoon mahtuu jo pari löytämätöntä juttua, siis niitä pyörteitä. Ihan ihme paikassa täytyy olla tai sitten on joku kikka ettei niitä vielä voi löytää tai jotain. Yritin molempia pyörteen sisältäviä kenttiä useamman kerran ja mielestäni nuohosin joka paikan molemmista.
En kaipaa tuohon siis mitään suoraa vastausta että miten löytyy, kunhan totesin että tosiaan erikoista että heti alussa jotain noin hyvin piilossa.
Ja kun on kerran taso suoritettu niin voi mennä kenttään uudestaan, ostaa siitä heti kentän alusta sellaisen lasikuvun alla olevan pulun 200lla kolikolla jonka pään päällä tutka vilkuttelee suuntaan missä on jotain löytämätöntä. Oli sitten piilokenttä, botti tai palapelin palanenKolme kenttää ja pari niitä lyhyempiä rykäyksiä pelattu ja onpahan loistava teos. Ei toisaalta mitään kauhean ihmeellistä Astro's Playroomiin verraten, ainakaan vielä, mutta en toisaalta odottanutkaan kuin "sitä samaa". Astro's Playroom oli mielestäni jo sekin niin hyvä että jo sekin riittää vallan mainiosti että on "vain" sitä samaa mutta enemmän.
Se tosin ihmetytti että jo noiden kolmen kentän joukkoon mahtuu jo pari löytämätöntä juttua, siis niitä pyörteitä. Ihan ihme paikassa täytyy olla tai sitten on joku kikka ettei niitä vielä voi löytää tai jotain. Yritin molempia pyörteen sisältäviä kenttiä useamman kerran ja mielestäni nuohosin joka paikan molemmista.
En kaipaa tuohon siis mitään suoraa vastausta että miten löytyy, kunhan totesin että tosiaan erikoista että heti alussa jotain noin hyvin piilossa.