Minulle on ehkä jäänyt suomennoksista joku vanha(?) tunne siitä että ne eivät vastaisi alkuperäistä ideaa, joten siksipä niitä ei tule pidettyä päällä. Ilmeisesti ainakin Sonyn peleissä voisi kannattaa siis laittaakin ne päälle? Olen ainakin lukenut ajoittain että ne olisivat laadukkaita ja nimenomaan luovia.Onpa outoa lukea tästä pelistä englanniksi - vähän pliisun kuuloisia kenttänimiä. Minulla peli alkoi automaattisesti suomeksi enkä jaksanut alkaa säätää kieltä japaniksi, mutta kokemus on ollut mainio. Rikasta ja kekseliästä suomen kieltä kenttänimissä ja tekstinpätkissä. Ja hauskasti tässä suomeksi pelatessakin japani paistaa läpi, kun aina "BOTTI PELASTETTU" -tekstin väristessä ruudussa lukee nopeasti optisena harhana アソビ (Asobi) PELASTETTU. Puhumattakaan Astro Botin inisemästä japanista: "mite~", "biri biri biri" (sähköiskussa), "yoissho" jne.
Hyvä että suomennokset kehittyy peleissäkin. Muussa viihteessähän ne on meillä päin olleet jo kauan todella hyvin tehtyjä. Tietää eron jos on katsonut miten muualla tehdään tekstitykset, ensinnäkin niin että kirjoitetaan ihan kaikki mitä hahmot puhuvat sen sijaan että tiivistettäisiin asia jne.
Mietin viimeksi tätä pelatessa että tämä ei onnistuisi kuin Sonylla ja Nintendolla. Mitä Xboxin vastaava edes olisi? Nostalgiaa ei ole samalla tapaa ja se mitä on, olisi jotain Marcus Fenixiä, urheiluautoja ja UNSC:n sotilaita. Jo tässä Astrossa on ne ajoittaiset golfarit ja pesäpalloilijat sitä tylsintä sakkia niin MS:llä olisi tarjonnassa paljon enemmän tuollaista tylsää tarjontaa. No, toki sinne historiaan mahtuu jotain väriläiskiäkin mutta voi kysyä niiden kohdalla että kuka muistaa ja/tai liittää Xboxiin.En voi sanoa että olisin moneen vuoteen nähnyt erinomaisia Marvel sarjoja, mutta olen sinne piilotettujen easter eggien takia kaikki katsonut lävitse. Senpä vuoksi tämmönen pleikkarin historialla höystetty easter egg peli on kyllä ihan täydellinen. Paljon on lapsuuden pelisankareita bongattu botteina.
Astron parissa myös yllättyy kuinka hyvin itsekin nämä pleikkarin hahmot tuntee vaikka ihan kaikkea ei ole itse edes pelannut.
Ei kyllä haittaisi jos olisi edes mahdollisuus ottaa ne lisäsydämet halutessaan. Itse pelaan ihan hyvin ilmankin mutta toisaalta checkpointitkin niin lähellä että ei olisi oikein kauheasti eroa joutuuko ottamaan uusiksi vai menisikö vain yksi sydän.Liki täydellinen siksi että pelin ulkoasu antaa ymmärtää että peli sopii alakoululaisillekin, mutta kyllä tuo yhdestä iskusta kuolema tekee tästä liian armottoman omalle eskarilaiselle ja ykkösluokkalaiselle. Toivoisi että noi parin osuman avustukset mitä saa vastuksiin saisi myös peruskenttiin, jotta kaikki pystyisi tästä nauttimaan
Ei tämä mielestäni "liian" helppo ole mutta helppo kyllä. Sellainen mukavan rento - paitsi joissain kohdin sitten nostaakin pykälän tai pari haastavammaksi.Mielestäni peli on välillä kyl liian helppo mut muutamassa kentässä joutunut monesti yrittää uudelleen. Muksulle ei ole ollut liian vaikea. (7v)