Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Astro Bot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Ja kun on kerran taso suoritettu niin voi mennä kenttään uudestaan, ostaa siitä heti kentän alusta sellaisen lasikuvun alla olevan pulun 200lla kolikolla jonka pään päällä tutka vilkuttelee suuntaan missä on jotain löytämätöntä. :) Oli sitten piilokenttä, botti tai palapelin palanen
En helvetti ala mitään almuja ottamaan, saati siitä kolikoita maksamaan. Hakkaan päätä seinään vaikka loppuelämän että itse löydän enkä jonkun pulun avulla. :D

Neljävuotias heitti tämän kaupassa koriin ja sanoi että isi pelaa nyt tämän. Olin päättänyt olla ostamatta, mutta uskoin nyt johdatukseen.

Ollut hauskaa pelata koko perheenä tätä kyllä. En oikein osaa pureutua siihen miksi peli on niin hauska, vaikka lähtökohtaisesti näin helpot pelit aiheuttaa vain patin otsaan. Hyviä bängereitä kyllä ollut musaosastolla.

Neljävuotias heitti tämän kaupassa koriin ja sanoi että isi pelaa nyt tämän. Olin päättänyt olla ostamatta, mutta uskoin nyt johdatukseen.

Ollut hauskaa pelata koko perheenä tätä kyllä. En oikein osaa pureutua siihen miksi peli on niin hauska, vaikka lähtökohtaisesti näin helpot pelit aiheuttaa vain patin otsaan. Hyviä bängereitä kyllä ollut musaosastolla.
En mä nyt sanoisi tätä liian helpoksi. Varsinkaan jos pienemmän lapsen kanssa pelaa. Ihan mukavia haasteita on tullut vastaan. Sopivan vaikeita tälläiseen rentoon peliin.

En oikein osaa pureutua siihen miksi peli on niin hauska, vaikka lähtökohtaisesti näin helpot pelit aiheuttaa vain patin otsaan.

Itsellä se maaginen ainesosa oli ne kaikki cameo botit ja niiden hauskat animaatiot kunhan niille sai omat tavarat gatcha koneesta sekä varsinkin ne viisi muille peleille omistettua kenttää.
Ilman noita tämä olisi ollut varsin keskinkertainen kokemus kun joka kentässä vaan pelastetaan ne botit eikä ne eri kyvytkään ole pysyvä osa astron arsenaalia.

Peli on saanut päivityksen, mutta sen sisältö on arvoitus.

Ehkä se vaikuttaa siihen tallennusten katoamiseen jos peli kaatuu tai sähköt menee.
Redditissä joku sanoi pelin tallentavan vain silloin kun palaa takaisin alkuruutuun joka olisi aika typerää.
Toisaalta ei tuo mikään mahdottomuus olisi sillä kaikki vanhat halot oli myös sellaisia, että ne tallensi vasta kun valitsit quit & save vaihtoehdon vai mikä olikaan.
Mulla on tuosta ihan kokemusta kun olen pelannut kaikki yhdeltä istumalta ja kerran jouduin pelaamaan puolet pelistä uudestaan kun ne checkpointit ei oikeasti tallentaneet mitään.

Tänään sitten toinen pelikerta ja heti alkoi löytyä "pyörteitä". Eipä ne niin vaikeita sitten olleetkaan tai sitten tänään oli jokin eri asetus aivoissa päällä. Toki kenttiä sai nuohota nytkin mutta tajusin molemmista heti paikan nähdessäni että "aha, no tässähän se on".

Eka maailma on myös pelattu 100 prosenttisesti. Ihmettelin ensin että miten voi puuttua yksi botti mutta sinne ilmestyi vielä viimeinen niistä lyhyemmistä kentistä. Maailman pomomatsi oli hauska mutta se ja yksi aiemmin pelattu kenttä muistutti VR-Astroa paljon.

Melko lyhythän tämä taitaa olla kun parissa illassa vetelee 100 % yhden maailman mutta en valita. Mukava että tuntuu oikeasti edistyvän pelissä eikä niin että viikossa tulee joku 10 % etenemistä ja peli kestää useamman kuukauden pelata läpi.

Tosin se täytyy lisätä että en olisi tästä(kään) pelistä maksanut 70 tai 80 euroa, mitä varsinkin Sony nykyään pyytää. Maksamani 55 euroa oli kuitenkin täysin ok.

Viimeksi muokattu:
No niin lopputekstit rullasi. On tämä hyvä ja koukuttava peli. Botteja nyt 205/300, pleikkari näyttää prosenttien olevan 67% ja aikaa mennyt 16 tuntia. Osa, varsinkin ne kentät joissa on vain yksi botti niin on kyllä pirun vaikeita. Ja se ärsyttää entisestään kun aloittaa alusta. On muutama v-alkuinen sana kuulunut kun niitä jauhaa. Kolme maailmaa kerätty kaikki. Katotaan jaksaako noita vaikeita kenttiä jauhaa ja menettää hermonsa.

Toisen maailman ns. "kolmio-kentät" oli vähän ärsyttäviä. Ei siksi että olisivat varsinaisesti vaikeita vaan koska etäisyyksiä oli ajoittain vaikea hahmottaa. Erityisesti ne yhden kentän "sähköaitojen" sijainti oli vaikea hahmottaa kun niillä ei ole varjoja tai heijastusta maassa tai vastaavassa. Menihän se lopulta mutta turhautti kun tuntui koko ajan että vika oli pelissä eikä pelaajassa.

Samalla hoksasi että ei tämä tarkkuustasohyppelystä menisi ja hyvä että peli tuntuu tämän tiedostavan muuten. Yleensä kun ei ole mitään millintarkkaa hyppelyä.

Viimeksi muokattu:
Sen verran oli pakko jatkaa, että saisi noi loputkin botit kerättyä. No nyt on 300/300. Huhhuh paria kenttää sai aloittaa alusta varmaan sata kertaa. 3 trophyä puuttuu enää platinasta. Mutta kyllä saa jäädä platina keräämättä. Aivan sairas ja mahdoton se viimeinen... Sata estettä pitäis hyppiä yhdellä täydellisellä menolla. Joo o. Tämän on kyllä joku kiduttaja tehnyt, joku joka vetänyt nenäänsä muutakin kuin raitista ilmaa.

Sen verran oli pakko jatkaa, että saisi noi loputkin botit kerättyä. No nyt on 300/300. Huhhuh paria kenttää sai aloittaa alusta varmaan sata kertaa. 3 trophyä puuttuu enää platinasta. Mutta kyllä saa jäädä platina keräämättä. Aivan sairas ja mahdoton se viimeinen... Sata estettä pitäis hyppiä yhdellä täydellisellä menolla. Joo o. Tämän on kyllä joku kiduttaja tehnyt, joku joka vetänyt nenäänsä muutakin kuin raitista ilmaa.
Niitä on 301 ja sanon että tuon vikan kanssa meni itselläkin sen verran yrityksiä että piti tulla puhaltelemaan höyryjä aina välillä :D

Mulle se taas oli selvästi helpompi mitä se splashing sprint haaste.
Hassua kuinka toiselle yksi juttu on vaikea missä taas toiselle ei. Siis meinaan että pelihän on kuitenkin teknisiltä haasteiltaan melko samanlainen kaikissa kentissä (variaatioilla - ajoitus, liike, ajoitus). Voipi olla että olen tuurilla vetänyt tuon Splashing Sprintin kun en edes muista millainen se on.
Kaikkein hassuinta on että olen ylipäänsä kyennyt näillä nakkisormilla ja satavuotiaan reflekseillä suorittamaan noi kaikki kentät :)

On kyllä huikea peli. Pitää tuossa loppuvuodesta kattella mitä kaikkea sitä onkaan tänä vuonna tullut ulos ja pelattua. Potentiaalista vuoden peli ainesta tämä on kyllä itselleni.

1,5 tuntia ja noin 100 yritystä meni itsellä viimeisessä haasteessa, mutta nyt on platina plakkarissa. :D Loppuvaiheessa oli kyllä jo oppinut kentän niin hyvin että olisi melkein silmät kiinni pomppinut loppuun. Vaan olipahan huikea peli! Pitkästä aikaa peli jota sai pelata hymy jatkuvasti korvissa asti.

Nyt tuli saman pelisession aikana vastaan ihan hiton kovia kenttiä. Ensimmäinen näistä, nimeltään Downsize Surprise oli sellainen, että sen mekaniikan ympärille voisi rakentaa vaikka kokonaisen pelin. Sen verran hieno systeemi se oli. Tuli itse asiassa mieleen että tuosta voisi tehdä Antman-pelin, jos siis haluaa lisenssipelin tehdä. Tosin mieluummin ottaisin tuollaisen pelimekaniikan ympärille rakennetun ihan alkuperäisen teoksen mutta tulipahan vain mieleen että tuohon lisenssiin se sopisi kuin nyrkki silmään.

Toinen kenttä taas oli kyseisen maailman loppuhuipennos eli Bot of War. En olisi odottanut tuollaisen mukaelman tuovan niin huikeita fiiliksiä mutta niin vain niitä tuli. Olivat vielä tehneet God of Warin kirvesmekaniikankin mukaan!

Kolmannen maailman alussa nyt olen ja peli on ilman näitä kahta huippukohtaakin ollut tasaista laatua ja viihdykettä. Tässä on kyllä potentiaalia vaikka ja mihin. Tuosta ensin mainitun kentän mekaniikasta tuli muuten Mariot mieleen. Niissä on yhtä yllättäviä, virkistäviä ja huikeita pelimekaniikkoja, jotka sitten saatetaan jo hylätä sen yhden kentän jälkeen. Samalla hieno esimerkki siitä, miten ei ainakaan tule mitään "Ubisoft-ähkyä", jossa venytetään ja imetään kaikki mehut jostain parista asiasta.

Onpa outoa lukea tästä pelistä englanniksi - vähän pliisun kuuloisia kenttänimiä. Minulla peli alkoi automaattisesti suomeksi enkä jaksanut alkaa säätää kieltä japaniksi, mutta kokemus on ollut mainio. Rikasta ja kekseliästä suomen kieltä kenttänimissä ja tekstinpätkissä. Ja hauskasti tässä suomeksi pelatessakin japani paistaa läpi, kun aina "BOTTI PELASTETTU" -tekstin väristessä ruudussa lukee nopeasti optisena harhana アソビ (Asobi) PELASTETTU. Puhumattakaan Astro Botin inisemästä japanista: "mite~", "biri biri biri" (sähköiskussa), "yoissho" jne.

Konsolin mukaan 92 % läpäisty ja 287 bottia kerätty, ja jo alkumetreiltä alkaen oli selvää, että ylivoimaisesti vuoden paras peli. Vahvimpia osa-alueita kenttäsuunnittelu, musiikit ja haptisuus.

Ai niin, ja minulla taisi mennä edellä puhuttu "Splashing Sprint" aika sukkana läpi, kunhan olin kentän alun laavaosiota tahkonnut kymmenisen kertaa.

Kaksi ekaa maata tahkottu kaikki keräten ja onhan tämä aivan mahtava hyvän mielen peli.

En voi sanoa että olisin moneen vuoteen nähnyt erinomaisia Marvel sarjoja, mutta olen sinne piilotettujen easter eggien takia kaikki katsonut lävitse. Senpä vuoksi tämmönen pleikkarin historialla höystetty easter egg peli on kyllä ihan täydellinen. Paljon on lapsuuden pelisankareita bongattu botteina.

Tähän vielä vaihtelevat ominaisuudet ja teemakentät niin onhan tässä liki täydellinen paketti.

Liki täydellinen siksi että pelin ulkoasu antaa ymmärtää että peli sopii alakoululaisillekin, mutta kyllä tuo yhdestä iskusta kuolema tekee tästä liian armottoman omalle eskarilaiselle ja ykkösluokkalaiselle. Toivoisi että noi parin osuman avustukset mitä saa vastuksiin saisi myös peruskenttiin, jotta kaikki pystyisi tästä nauttimaan

Mielestäni peli on välillä kyl liian helppo mut muutamassa kentässä joutunut monesti yrittää uudelleen. Muksulle ei ole ollut liian vaikea. (7v)

Molemmat kerännyt noin 100 bottia mutta onneksi vielä monta maailmaa näkemättä.

Liki täydellinen siksi että pelin ulkoasu antaa ymmärtää että peli sopii alakoululaisillekin, mutta kyllä tuo yhdestä iskusta kuolema tekee tästä liian armottoman omalle eskarilaiselle ja ykkösluokkalaiselle. Toivoisi että noi parin osuman avustukset mitä saa vastuksiin saisi myös peruskenttiin, jotta kaikki pystyisi tästä nauttimaan
Ettei olisi päässyt unohtumaan minkälaisia olivat esim. 8-bittisen nintendon tasoloikat vaikeusasteeltaan, tämähän on kirjaimellisesti lasten leikkiä niihin verrattuna.

Ylös Bottom