Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Aha, meikäläinenkin oli sitten tuota uutta yleisöä. Kyllä nuo myynti lukemat varmaan ihan kelvolliset on ja toivottavasti lisääntyneen näkyvyyden myötä myynti vielä kasvaisi. Itse kyllä odotin Astrobotilta ihan jättimenestystä myynneissä, mutta ehkä pleikkarikansa ei vaan enää tänä päivänä ole tottunut tasoloikkia pelamaan niin hanakasti. Kyllähän osalta jäi jopa Astro's Playroom pelaamatta, vaikka sen ilmaiseksi sai konsolin mukana.Genressään myynnit olivat kuitenkin jopa hyvät:
"..it compares favorably to other recently released family friendly platforms. In Europe, launch sales of Astro Bot were 34% higher than those of 2022’s Sonic Frontiers and 52% bigger than those of 2020’s Crash Bandicoot 4."
Lisäksi 1,5 miljoonan kappaleen myynneissä jopa 37 % oli uutta yleisöä*. Eli voidaan todellakin sanoa, että tällä pelillä on ollut arvostelumenestyksen lisäksi myös vetovoimaa. Ja ihan perustellusti.
*Sony on määritellyt tässä tapauksessa uuden yleisön sellaiseksi, joka ei ole ostanut pariin vuoteen pleikkarin first-party-pelejä.
PS5 Exclusive Astro Bot Sells 1.5 Million in 2 Months - IGN
PS5 exclusive Astro Bot has sold 1.5 million copies so far, Sony has announced.www.ign.comSony Reveals Impressive Astro Bot Sales Data
1.5 million copies have been sold since launch!www.thegamer.com
Tätä ei voi tarpeeksi alleviivata. Kiipeilyapina on paskinta ikinä. Vähän auttoi että otti pois liikeohjaukset mutta silti tympeä mekaniikka, joka aikarajoituksella entistä ärsyttävämpi.Tuota kiipeilyapinaa lukuunottamatta, hyviä kenttiä kaikki!
Kannattaa tsekata Returnal, sekään ei ole ihan sitä tavanomaisinta Sonya. Itsellä nyt pelauksessa ja hyvin virkistävä tapaus.Sonyn modernit yksinoikeus pelit on itselleni (Demon's Souls/Bloodbornea lukuunottamatta) täysin turhanpäiväisiä ja jotenkin niin samasta puusta veistettyjä (tarinavetoisia, elokuvallisia action/seikkailu tylsyyksiä) että Astro Bot on oikeasti raikas tuulahdus.