Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Joo mutta olen kyllä itsekin samaa mieltä, että tonnin autossa ei ehkä tuota täyskaskoa kannata pitää. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

"Uutta" Kärryä pitäisi alkaa katselmaan, on aika loupua uskollisesta sotaratsusta Pasuuna 3B kun kaupungissa et juuri mitään tee kahdella autolla, varsinkaan isolla ja pienellä farmarilla. Mielessä pyörinyt että 2005-2010 hintaluokkaa 6k-12k. Farmari mieluiten kun taloudessa 2 x koiraa vaikka toinen on mallia kääpiö.

VW Golf variant, Opel Astra H näin alustavasti pyörinyt mielessä. Ajo on lähinnä taajamassa pyörimistä ja satunnaisia reissuja pidemmälle, kerran kuussa. Mieluiten liikkeestä niin olisi ehkä "helpompi" hukata vanhat romut.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Jep,

Autoilun ihanuutta parhaimmillaan.... Menin tänään bussilla töihin...

[video=youtube;kxXyvpRPcZ4]https://www.youtube.com/watch?v=kxXyvpRPcZ4&x-yt-cl=84503534&x-yt-ts=1421914688[/video]

"Uutta" Kärryä pitäisi alkaa katselmaan, on aika loupua uskollisesta sotaratsusta Pasuuna 3B kun kaupungissa et juuri mitään tee kahdella autolla, varsinkaan isolla ja pienellä farmarilla. Mielessä pyörinyt että 2005-2010 hintaluokkaa 6k-12k. Farmari mieluiten kun taloudessa 2 x koiraa vaikka toinen on mallia kääpiö.

VW Golf variant, Opel Astra H näin alustavasti pyörinyt mielessä. Ajo on lähinnä taajamassa pyörimistä ja satunnaisia reissuja pidemmälle, kerran kuussa. Mieluiten liikkeestä niin olisi ehkä "helpompi" hukata vanhat romut.

Yllä olevasta videosta huolimatta olen itse ollut Volvo V50 varsin tyytyväinen. Noita nyt saa hintahaitarilla 5k-30k riippuen kilsoista, varusteista, vuodesta, koneesta yms.
Ei liian kallis, mutta kuitenkin laadukas auto ajettavaksi ihan matka-ajoonkin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Volvo saanut meidän Fiatin taudin. Se tosin tekee ajossakin tuota välillä pakkasilla. Mittari käynyt neljästi korjauksessa, mutta ei auta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Volvoista meni vähän luotto kun mälläsin -04 V40 risteyksessä, kaikki muut airbagit laukesi paitsi ratin :D Mutta toki kaikki autot ovat omia yksilöitä.

Auton ostoaikeet meni toistaiseksi jäihin, kiitos pikku työtapaturman ja nyt jalka paketissa. Mutta onpahan tässä aikaa selailla lisää nuita.

http://www.nettiauto.com/volvo/v50/6982220 Tuommoista tässä alustavasti kyylinyt

Ja yllärinä http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6562028
 
Mulla oli tuollainen Volvo aikoinaan, pari litrasella padalla ihan oolrait peruskippura, ei mitään huonoa sanottavaa mutta ei mitään erityisen hyväkään, tekee tehtävänsä. Vaihdoin uudempaan Audiin kun näytti avaruuslaivan ohjaamolta kaikkine nappeineen/valoineen ja sen jälkeen kerran vastaavalla Volvolla ajanut niin eron kyllä huomaa mutta Audiin kanssa painitaan ihan eri hintaluokissakin. Volvon ratti on kuin raktorissa Audiin jälkeen, pirun iso mutta sekin varmaan johtuu nykyisestä tottumuksesta pieneen kisakireään.

Volvo vaan alle, kyllä ne ruotsalaiset autoja osaavat tehdä. Olympiarenkaat tai nuoli koristaa todennäköisesti seuraavaa omaa autoa myös.
 
Omistamisen tuskaa tuli taas kun xenon valo meni pimeäksi, googlailin mitä uudet lyhdyt maksaa ja täällä rikkaiden Härmälässä saa pulittaa n.100€ kappaleelta polttimosta. eBay auki ja Saksasta tilaukseen kaksi Philipsin D3S poltinta (samaa kamaa mitä audi käyttää tehtaallakin) hintaan 68€ parilta. Viitsinyt edes audi centterin hintaa kysyä, veikkaus että lähemmäs 500€ asennuksen kanssa. Vaikka Audilla kiva ajaa on niin kyllä sen verran lompakkoa katson että jos pystyy 400€ säästämään niin vähän vaivaa voi nähdä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Isot pojat puhuvat, että ebayssä olisi paljon kiinanpaskapiraattia noiden xenonien osalta. Siis myyvät philipsinä yms. mutta paketissa jotain luokatonta kuraa. Toivottavasti saat aidot polttimot.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Top rated seller, eBay lupaa fyrkat takaisin jollei homma toimi. Palautteet kunnossa ja meriitit, luotto kova sen puolesta ja Saksasta tulevat.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Tulipa eilen vaihdettua perheen toinen Skooda Fordiin. Mallina Mondeo ST220.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Hopat menee samaan kastiin ranskalaisten kanssa. Itse en lähtisi omistamaan, jos omista rahoista olisi kyse, enkä varsinkaan omilla rahoilla takuuajan ulkopuolella. Toivotaan kuitenkin, että on toimiva peli ilman sen suurempia murheita! :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Itsellä ollut aina tuo sama asenne ranskalaisia, italialaisia, opeleita ja Fordeja kohtaan.

Kun tuli tarve 7 paikkaiselle diesel automaatille, niin pari vuotta sitten Citroën grand Picasso oli ainut vaihtoehto. En voisi enempää tyytyväinen autoon olla ja ajatus sitikasta on kääntynyt siihen, että seuraavakin on sitikka.

Toisaalta 3v sitten kakkosautoksi löytyi 500eurolla 2005 vuoden diesel Fiat stilo. Ollut täysin huoleton peli koko ajan.

Eli jos uudehkoista autoista puhutaan, taitaa olla ihan sama millä ajaa. Juurtunut mielikuvat 80-90 luvuilta..
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Ranskalaiset ovat edelleen kuin ennenkin: mukavia ajaa, mutta varsinkin sähköiltään äärettömän vikaherkkiä! Jos sellaiseen kätensä sotkee, saa samalla varautua, että sitä moottorin ja päästöjen vikavaloa saa sitten olla kosteilla ja kylmillä keleillä nollailemassa, jos ei nyt jatkuvasti niin ainakin toistuvasti. Niin oli homma viime vuosikymmenen loppupuolella, kun opiskeluaikoina Citikkojen korjauksia ja huoltoja olin työnjohtamassa ja niin tuntuu olevan edelleen.

Vaan on niissä saksalaisissakin vikansa, varsinkin VAG-konsernin puolella. Volkkareissa on 100k jälkeen jo toistuvia ongelmia jakopään kanssa, ketjut venyvät. Uusissa Passattien TDI-koneissa kuuleman mukaan on nyt tänä talvena, joka käsittääkseni on kyseisen mallisarjan ensimmäinen talvi, alkanut paljastumaan jäätyviä starttimoottoreita, joita nyt sitten aletaan kevään aikana takaisinkutsuina korjailemaan. Audit taas kuluttavat edelleen öljyä siihen tahtiin, että sellainen 2 litrainen turbo "vähän käytettynä" siinä karvan alle 100k kohdilla on ns. "hit or miss"-ostos. Voipi saada parilla kympillä hyvän pelin vuosiksi, tai voi olla konevaurio jo aluillaan, jota saa sitten isolla rahalla korjailla muutaman vuoden päästä.

Vaan mikä auto sitä olisikaan ikuisesti kestävä nykyaikana? Bisnesmaailma on tullut kauas niistä ajoista, kun Mersulla pääsi puoli miljoonaa kuluvia osia vaihtamalla ja peltiä hitsaamalla. Nykyään 200k on autolle kuin autolle jo saavutus, valitettavasti.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Mulla on Audi ollut sitten hit, eipä öljyä syö eikä vikoja ole ollut, koputetaan puuta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Kolme vuotta Alfalla ja suurin korjauskulu on jäätyvät käkkärivaijerit. Muuten pelkkiä perushuoltoja... ABC:n rinkelipullakerho tiesi et nää ei toimi, vaan hyvin on toiminut pakkaissa, kesällä, milloin vaan. 18" gummekset vaan hiton kalliit. :D
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Syyskuussa 2005 valmistettu ihan ensimmäisiä 159 malleja.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Nyt kävi onni onnettomuudessa, hirveällä kiireellä ajoin perjantai iltana Espooseen ja siitä piti suunnata Turkuun, rupesin kuutelemaan että nyt kuuluu rinkeli mersun konehuoneesta jokin ääni mikä ei sinne kuulu. Pakko oli päästä eteenpäin mutta tein päätöksen että Audi ei liiku metriäkään että nyt on keksittävä vara-auto nopeeta jostain, hyvä niin. Tilasin lavettiauton tänään että viekää korjaamolle ja sieltä soittivat että helvetin hyvä päätös, jakopään hihnasta lähtenyt puolet hampaista huitsin nevadaan, korjaussumma 650€. Säästin juuri tuolla päätöksellä n. 6000€
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Omistamisen ihanuutta oli kyllä 06' vuoden Lexus IS250.
Syksyllä menin myymään ja välillä vieläkin tulee mieleen se täysnahkasisusta ja ilmastoidut jakkarat. Ja ne helvetin kalliit vakuutukset :D Huvikseni kävin saman sarjan aikaisempaa mallia koeajamassa vaan puhkiruostunut romuhan se oli. Toivottavasti joku päivä riittäs rahat laittaa toinen samanlainen, laiskahan se 2.5 mylly on mutta pitkillä matkoilla ei perse paljoa puutunut.

E: Omistamisen tuskasta tuli mieleen kun samainen auto otti yhteen jänön kanssa moottoritiellä. Jäniksen tullessa alamaskista sisään auto niiasi vähän eteenpäin, seuraavalle huoltoasemalle pysähdyin katsomaan ettei puskuri haljennut. No eihän se puskuri ollut menny miksikään, kaikki nesteet vaan valui pihalle ja tukirakenteet paskana, ihan metallitolpankin oli vääntänyt U-keksiksi. Kotiin oli vain hieman matkaa ja täydennetyllä paisunta säiliöllä perille. Hieman tarkemmin tutkittua löytyi jäniskin konehuoneesta, jalat siististi leikkautuneena irti.
Vakuutus korvasi neljättä tonnia ja itelle jäi onneksi vain se omavastuu. Muutama hirvikin tuli nähtyä sen auton ratissa, jos normaali rusakko meinaa tulla levysoittimesta sisälle niin mitähän se hirvi olisi tehnyt? Tapauksiin ei liity ylinopeus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Meillä on vaimolla ollut kakkosautona jo useamman vuoden Fiat Stilo. Ollut todella hyvä kulkine ilman ongelmia tms. Kuluttanut vähän dieseliä ja ollut halpa ylläpitää.

Ulkonäkö ollut vain hieman hurja, kun keulasta on paristakin kohdasta pelti aika pahasti lommolla.

No viikko sitten yritettiin katsastaa (aikaisemmin mennyt ongelmitta läpi), niin nyt oli etujouset poikki ja tuulilasi täytyisi vaihtaa. Myös ABS jarrujen merkkivalo on mittaristosta palanut.

Päätimme sitten, että kun dieseliä ei ole hetkeen tarvittu kakkosautoon ja ulkonäkö on mitä on, niin ei korjata itse vaan vaihdetaan autoa.
Eihän tuo kallis olisi ollut korjata kyllä. Tuulilasi 235e, jouset noin 50e yhteensä ja merkkivalon vaihtaa helposti itse, kun tuo mittaristo on helppo irroittaa. Mutta ulkonäkö ku oli mitä on ja dieseliä ei tarvittu ni päädyttiin tosiaan vaihtoon.

Budjettia ei ollut kovinkaan paljoa, ja pienikulutuksinen bensa kun oli haussa niin vaihtoehtoja ei monia ollut. Hyvin nopeasti kävi selväksi, että Citroën C3 olisi varteenotettava vaihtoehto. Hinta, ylläpitokulut, kulutus jne kaikki täsmäsi.
Onhan meillä ollut myös yli 2v Citroën Grand C4 Picasso johon ollaan oltu äärimmäisen tyytyväisiä.

Vaikka aina ennen olin ranskalaisia vastaan, on mieleni alkanut muuttua vahvasti. Haluaisin seuraavaksi itselleni uudemman Grand Picasson.

No alettiin katselemaan C3:ia ja 1.4 litran bensalla sekä ilmastoinnilla löytyi jokunen auto ja ehkä niistä paras kotiseudulta vieläpä.

Juuri katsastettu pari viikkoa sitten. Jakopäärempat tehty hiljattain, kytkin uusittu 2000km sitten jne.

Koeajolla ihastuin täysin. Auto oli hämmästyttävän hyvä ajaa kaikilla teillä ja nopeuksilla, vaikka on ns. pikkuauto. Tilaa on sisällä edessä ja takana isollekin ihmiselle. Kaikinpuolin hämmästyttävän hyvän oloinen auto. Samalta istumalta päädyttiin tekemään kaupat.
Kuvia:
http://omenanraato.1g.fi/kuvat/C3/

Jos joku haluaa edullisesti pistää itselleen jokapäiväiseen ajoon Fiatin, tai vaikka varaosiksi ostaisi, niin tästä löytyy:
http://m.nettiauto.com/fiat/stilo/8193746
 
Ylös Bottom