Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Suosittelen lämpimästi kilpailuttamaan autovakuutuksia, mikäli laskut ahdistavat. Erot voivat olla toisinaan melko järkyttäviä.

Meilläkin oli aiemmin IFillä autovakuutukset periaatteella "kun siellä on kaikki muutkin talouden turvat." POP Vakuutukseen siirryttyä mun auton (silloin BMW 330i) vakuutus täyskaskolla tipahti melkein 500€/vuosi ja rouvallakin parisen sataa (BMW 116i). If tuntuu rokottavan rajusti etenkin vähänkään tehokkaampien/isomoottorisempien autojen kohdalla. POPissa vakuutukset paremmin yksilöitävissä turva turvalta, kun IFillä kaskon tasot jaettu karkeammin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Suosittelen lämpimästi kilpailuttamaan autovakuutuksia, mikäli laskut ahdistavat. Erot voivat olla toisinaan melko järkyttäviä.

Meilläkin oli aiemmin IFillä autovakuutukset periaatteella "kun siellä on kaikki muutkin talouden turvat." POP Vakuutukseen siirryttyä mun auton (silloin BMW 330i) vakuutus täyskaskolla tipahti melkein 500€/vuosi ja rouvallakin parisen sataa (BMW 116i). If tuntuu rokottavan rajusti etenkin vähänkään tehokkaampien/isomoottorisempien autojen kohdalla. POPissa vakuutukset paremmin yksilöitävissä turva turvalta, kun IFillä kaskon tasot jaettu karkeammin.

Sillon kun mulla oli vielä bemareita, niin koitin kilpailuttaa muita, mutta eivät päässeet edes lähelle. Puhuttiin satasien eroista silloinkin. Audi, BMW, Mersu on sellaisia joissa noita eroja tosiaan saa todella rajusti kilpailuttamalla.

Sen jälkeen olikin sitten parit Skodat ja nyt Sitikka ja eroja ei juuri ole. Paitsi juuri sen verran, että keskittämisalennuksen ansiosta nykyinen on halvin mitä on tarjolla, mut noi tietyt merkit on sellasia et kannattaa tosi tarkkaan katsoa mistä ottaa.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Ihan on täyskasko. Ei sitä tiedä kuinka pahasti tulee joku päivä vielä törttöiltyä. Ja siis täsmennyksenä pelkkä liikennevakuutus lohkaisee tuosta summasta sen reilu 500e.

Jos auton arvo on ~1000€ niin kannattaa harkita tarkkaan onko järkeä pitää täyskaskoa. Jos kaskon hinta on vaikkapa ~400-500€ vuodessa niin kahdessa vuodessa auton arvon verran on mennyt rahaa kaskoon. Jos tuon kahden vuoden jälkeen kolaroi auton niin maksavat ~700€ korvauksen jos menee lunastukseen. Pieniä kolhuja tuon hintaisessa autossa ei välttämättä kannata korjatakaan.

Meillä kakkosauton arvo lienee jotain 3000-4000€ enkä ole siinä täyskaskoa pitänyt. Ykkösautossa on täyskasko, mutta se on sen verran kalliimpi, että kannattaa pitääkin.

Tuolta kannattaa katsoa saisiko halvemmalla vakuutuksen. Käytännössä sama kuin POP-vakuutus.
https://www.saastopankinvakuutukset.fi/
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Jos auton arvo on ~1000€ niin kannattaa harkita tarkkaan onko järkeä pitää täyskaskoa. Jos kaskon hinta on vaikkapa ~400-500€ vuodessa niin kahdessa vuodessa auton arvon verran on mennyt rahaa kaskoon. Jos tuon kahden vuoden jälkeen kolaroi auton niin maksavat ~700€ korvauksen jos menee lunastukseen. Pieniä kolhuja tuon hintaisessa autossa ei välttämättä kannata korjatakaan.

Meillä kakkosauton arvo lienee jotain 3000-4000€ enkä ole siinä täyskaskoa pitänyt. Ykkösautossa on täyskasko, mutta se on sen verran kalliimpi, että kannattaa pitääkin.

Tuolta kannattaa katsoa saisiko halvemmalla vakuutuksen. Käytännössä sama kuin POP-vakuutus.
https://www.saastopankinvakuutukset.fi/

Muuten ihan hyvä, mutta auton arvo on tosiaan vähän enemmän kuin tuon tonnin. Kiitos kuitenkin vinkistä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Rullaan Ford Mondeo -01:llä (sedan). Auton arvo noin 1000e. Vuodessa kuitenkin lähes saman verran joutuu maksamaan vakuutuksia. Osaako kukaan kertoa, että kauan pitää ajella, että alkaa bonuksia kertymään? Kokoajanhan niitä tietysti kertyy, mutmut..

Tästähän tämä koko keskustelu lähti liikkeelle, joten varmaan siitä jäi (myös itselle) mielikuva että koko keskustelussa puhuttiin noin tonnin autoista. :D
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Joo mutta olen kyllä itsekin samaa mieltä, että tonnin autossa ei ehkä tuota täyskaskoa kannata pitää. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

"Uutta" Kärryä pitäisi alkaa katselmaan, on aika loupua uskollisesta sotaratsusta Pasuuna 3B kun kaupungissa et juuri mitään tee kahdella autolla, varsinkaan isolla ja pienellä farmarilla. Mielessä pyörinyt että 2005-2010 hintaluokkaa 6k-12k. Farmari mieluiten kun taloudessa 2 x koiraa vaikka toinen on mallia kääpiö.

VW Golf variant, Opel Astra H näin alustavasti pyörinyt mielessä. Ajo on lähinnä taajamassa pyörimistä ja satunnaisia reissuja pidemmälle, kerran kuussa. Mieluiten liikkeestä niin olisi ehkä "helpompi" hukata vanhat romut.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Jep,

Autoilun ihanuutta parhaimmillaan.... Menin tänään bussilla töihin...

[video=youtube;kxXyvpRPcZ4]https://www.youtube.com/watch?v=kxXyvpRPcZ4&x-yt-cl=84503534&x-yt-ts=1421914688[/video]

"Uutta" Kärryä pitäisi alkaa katselmaan, on aika loupua uskollisesta sotaratsusta Pasuuna 3B kun kaupungissa et juuri mitään tee kahdella autolla, varsinkaan isolla ja pienellä farmarilla. Mielessä pyörinyt että 2005-2010 hintaluokkaa 6k-12k. Farmari mieluiten kun taloudessa 2 x koiraa vaikka toinen on mallia kääpiö.

VW Golf variant, Opel Astra H näin alustavasti pyörinyt mielessä. Ajo on lähinnä taajamassa pyörimistä ja satunnaisia reissuja pidemmälle, kerran kuussa. Mieluiten liikkeestä niin olisi ehkä "helpompi" hukata vanhat romut.

Yllä olevasta videosta huolimatta olen itse ollut Volvo V50 varsin tyytyväinen. Noita nyt saa hintahaitarilla 5k-30k riippuen kilsoista, varusteista, vuodesta, koneesta yms.
Ei liian kallis, mutta kuitenkin laadukas auto ajettavaksi ihan matka-ajoonkin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Volvo saanut meidän Fiatin taudin. Se tosin tekee ajossakin tuota välillä pakkasilla. Mittari käynyt neljästi korjauksessa, mutta ei auta.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Volvoista meni vähän luotto kun mälläsin -04 V40 risteyksessä, kaikki muut airbagit laukesi paitsi ratin :D Mutta toki kaikki autot ovat omia yksilöitä.

Auton ostoaikeet meni toistaiseksi jäihin, kiitos pikku työtapaturman ja nyt jalka paketissa. Mutta onpahan tässä aikaa selailla lisää nuita.

http://www.nettiauto.com/volvo/v50/6982220 Tuommoista tässä alustavasti kyylinyt

Ja yllärinä http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6562028
 
Mulla oli tuollainen Volvo aikoinaan, pari litrasella padalla ihan oolrait peruskippura, ei mitään huonoa sanottavaa mutta ei mitään erityisen hyväkään, tekee tehtävänsä. Vaihdoin uudempaan Audiin kun näytti avaruuslaivan ohjaamolta kaikkine nappeineen/valoineen ja sen jälkeen kerran vastaavalla Volvolla ajanut niin eron kyllä huomaa mutta Audiin kanssa painitaan ihan eri hintaluokissakin. Volvon ratti on kuin raktorissa Audiin jälkeen, pirun iso mutta sekin varmaan johtuu nykyisestä tottumuksesta pieneen kisakireään.

Volvo vaan alle, kyllä ne ruotsalaiset autoja osaavat tehdä. Olympiarenkaat tai nuoli koristaa todennäköisesti seuraavaa omaa autoa myös.
 
Omistamisen tuskaa tuli taas kun xenon valo meni pimeäksi, googlailin mitä uudet lyhdyt maksaa ja täällä rikkaiden Härmälässä saa pulittaa n.100€ kappaleelta polttimosta. eBay auki ja Saksasta tilaukseen kaksi Philipsin D3S poltinta (samaa kamaa mitä audi käyttää tehtaallakin) hintaan 68€ parilta. Viitsinyt edes audi centterin hintaa kysyä, veikkaus että lähemmäs 500€ asennuksen kanssa. Vaikka Audilla kiva ajaa on niin kyllä sen verran lompakkoa katson että jos pystyy 400€ säästämään niin vähän vaivaa voi nähdä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Isot pojat puhuvat, että ebayssä olisi paljon kiinanpaskapiraattia noiden xenonien osalta. Siis myyvät philipsinä yms. mutta paketissa jotain luokatonta kuraa. Toivottavasti saat aidot polttimot.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Top rated seller, eBay lupaa fyrkat takaisin jollei homma toimi. Palautteet kunnossa ja meriitit, luotto kova sen puolesta ja Saksasta tulevat.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Tulipa eilen vaihdettua perheen toinen Skooda Fordiin. Mallina Mondeo ST220.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Hopat menee samaan kastiin ranskalaisten kanssa. Itse en lähtisi omistamaan, jos omista rahoista olisi kyse, enkä varsinkaan omilla rahoilla takuuajan ulkopuolella. Toivotaan kuitenkin, että on toimiva peli ilman sen suurempia murheita! :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Itsellä ollut aina tuo sama asenne ranskalaisia, italialaisia, opeleita ja Fordeja kohtaan.

Kun tuli tarve 7 paikkaiselle diesel automaatille, niin pari vuotta sitten Citroën grand Picasso oli ainut vaihtoehto. En voisi enempää tyytyväinen autoon olla ja ajatus sitikasta on kääntynyt siihen, että seuraavakin on sitikka.

Toisaalta 3v sitten kakkosautoksi löytyi 500eurolla 2005 vuoden diesel Fiat stilo. Ollut täysin huoleton peli koko ajan.

Eli jos uudehkoista autoista puhutaan, taitaa olla ihan sama millä ajaa. Juurtunut mielikuvat 80-90 luvuilta..
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Ranskalaiset ovat edelleen kuin ennenkin: mukavia ajaa, mutta varsinkin sähköiltään äärettömän vikaherkkiä! Jos sellaiseen kätensä sotkee, saa samalla varautua, että sitä moottorin ja päästöjen vikavaloa saa sitten olla kosteilla ja kylmillä keleillä nollailemassa, jos ei nyt jatkuvasti niin ainakin toistuvasti. Niin oli homma viime vuosikymmenen loppupuolella, kun opiskeluaikoina Citikkojen korjauksia ja huoltoja olin työnjohtamassa ja niin tuntuu olevan edelleen.

Vaan on niissä saksalaisissakin vikansa, varsinkin VAG-konsernin puolella. Volkkareissa on 100k jälkeen jo toistuvia ongelmia jakopään kanssa, ketjut venyvät. Uusissa Passattien TDI-koneissa kuuleman mukaan on nyt tänä talvena, joka käsittääkseni on kyseisen mallisarjan ensimmäinen talvi, alkanut paljastumaan jäätyviä starttimoottoreita, joita nyt sitten aletaan kevään aikana takaisinkutsuina korjailemaan. Audit taas kuluttavat edelleen öljyä siihen tahtiin, että sellainen 2 litrainen turbo "vähän käytettynä" siinä karvan alle 100k kohdilla on ns. "hit or miss"-ostos. Voipi saada parilla kympillä hyvän pelin vuosiksi, tai voi olla konevaurio jo aluillaan, jota saa sitten isolla rahalla korjailla muutaman vuoden päästä.

Vaan mikä auto sitä olisikaan ikuisesti kestävä nykyaikana? Bisnesmaailma on tullut kauas niistä ajoista, kun Mersulla pääsi puoli miljoonaa kuluvia osia vaihtamalla ja peltiä hitsaamalla. Nykyään 200k on autolle kuin autolle jo saavutus, valitettavasti.
 
Vastaus: Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Mulla on Audi ollut sitten hit, eipä öljyä syö eikä vikoja ole ollut, koputetaan puuta.
 
Ylös Bottom