Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaa meillä on täällä autot-osio myös. Ensimmäinen ”sähköauto”-kokeilu käynnistetty ja XC60 plugari tilattu. Mutta olisin valinnut kyllä Saabin itsekin jos olisi vielä kiska pystyssä. Toisaalta tämä on ensimmäinen Volvo itselle. Nihkeästi oli valinnanvaraa kun halusin plug-in SUVin nelivetona. Mersua mietin hetken, mutta varusteita olisi pitänyt ottaa paljon lisää. Tällaiselle 35v papalle Volvo alkaa varmaan olla sopivan rauhallinen peli
 
Jaa meillä on täällä autot-osio myös. Ensimmäinen ”sähköauto”-kokeilu käynnistetty ja XC60 plugari tilattu. Mutta olisin valinnut kyllä Saabin itsekin jos olisi vielä kiska pystyssä. Toisaalta tämä on ensimmäinen Volvo itselle. Nihkeästi oli valinnanvaraa kun halusin plug-in SUVin nelivetona. Mersua mietin hetken, mutta varusteita olisi pitänyt ottaa paljon lisää. Tällaiselle 35v papalle Volvo alkaa varmaan olla sopivan rauhallinen peli
Äläs nyt ala masentelemaan!! 35v täällä myös toukokuusta asti. No minkä painon vuoksi kurvisilla maaseututeillä vauhdissa häviät, saat varmasti sitten takaisin liikennevaloista lähtiessä. Kerta pluggarin hankit, niin luultavasti noita valolähtöjä on vähän useammin päivän aikana:p
 
Äläs nyt ala masentelemaan!! 35v täällä myös toukokuusta asti. No minkä painon vuoksi kurvisilla maaseututeillä vauhdissa häviät, saat varmasti sitten takaisin liikennevaloista lähtiessä. Kerta pluggarin hankit, niin luultavasti noita valolähtöjä on vähän useammin päivän aikana:p
No joo onhan tuo 2100kg ja alle 6s 0-100 aika häiriintynyttä, mutta Volvolla ajetaan hattu päässä arvokkaan hitaasti kartanon pihaan.
Kartano on vielä hankkimatta
 
Britit ostavat enemmän avoautoja kuin mikään Euroopan valtio. Itsekin hurahdin tällä puolella lahtea asuessani ja onhan tuo mahtava kun kerran viikossa aurinko paistaa:)Näytä liitetiedosto 6623

Huomasin saman ilmiön tänne muuttaessani, mikä yhdistettynä mielikuvaan aina sateisesta maasta tuntui vähän hupsulta. Mutta toisaalta täällä osataan ottaa ilo irti auringosta aina kun sitä näkyy, joka vuosi sattuu helmi-maaliskuussa se yksi outo päivä kun lämpö kohoaa +20 asteeseen ja samantien on jengi kruisailemassa avoautoilla ja tepastelemassa ilman paitaa :D Hieno kiesi!
 
Myitkö jonkun toisen auton pois vai ostitko ihan legitin leikkikalun? :)

Siisti on :cool:
Vaihdettiin päikseen vaimon tuota uudempaan autoon. Täällä briteissä käytetyt autot ovat varmaan 50% halvempia mitä Suomessa ja "vähän kilometrejä ajettu" on saanut uuden merkityksen. Tämä yksilö vm2018 ja ajettu 7500 km :D
Virityspajalle vien syksystä myös kunhan valmistajan takuu loppuu.
Huomasin saman ilmiön tänne muuttaessani, mikä yhdistettynä mielikuvaan aina sateisesta maasta tuntui vähän hupsulta. Mutta toisaalta täällä osataan ottaa ilo irti auringosta aina kun sitä näkyy, joka vuosi sattuu helmi-maaliskuussa se yksi outo päivä kun lämpö kohoaa +20 asteeseen ja samantien on jengi kruisailemassa avoautoilla ja tepastelemassa ilman paitaa :D Hieno kiesi!
Kiitos! Keli ollut kyllä harvinaisen surkea tänä keväänä ainakin Lontoossa.
 
Nyt tuli hurahdettua auton pesuhommiin. Muutama olut ja aurinkoinen keli tekee touhusta mukavaa ja on yllättävän addiktoivaa löytää ties mitä putsaustekniikoita
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210613_145255~2.jpg
    IMG_20210613_145255~2.jpg
    4,1 MB · Lukukerrat: 33
  • IMG_20210613_145244~2.jpg
    IMG_20210613_145244~2.jpg
    4,4 MB · Lukukerrat: 33
  • IMG_20210613_145238~2.jpg
    IMG_20210613_145238~2.jpg
    2,9 MB · Lukukerrat: 33
Nyt tuli hurahdettua auton pesuhommiin. Muutama olut ja aurinkoinen keli tekee touhusta mukavaa ja on yllättävän addiktoivaa löytää ties mitä putsaustekniikoita
Kyllä komppaan tätä äärimmäisen mukavaa ja rentouttavaa kun ajan kanssa tekee.

Ja häpäkseni myönnän, että tällaisiin YouTuben auton detailing videoihin koukutuin jossain vaiheessa pahasti :
 
Perheenlisäyksen ja työn vaihdon johdosta piti löytää auto, joka kattaa kaikki tarpeet:
-568l takakontti
-tilaa neljälle aikuiselle ja lastenistuimelle
-säädettävät iskunvaimentimet
-Neliveto
-tehoja 280hv vauhdinnälkään

On ollut mainio peli tähän mennessä ja bonuksena melko harvoin näkee liikenteessä Lontoossa:)

20230226_085221~2.jpg
 
Perheenlisäyksen ja työn vaihdon johdosta piti löytää auto, joka kattaa kaikki tarpeet:
-568l takakontti
-tilaa neljälle aikuiselle ja lastenistuimelle
-säädettävät iskunvaimentimet
-Neliveto
-tehoja 280hv vauhdinnälkään

On ollut mainio peli tähän mennessä ja bonuksena melko harvoin näkee liikenteessä Lontoossa:)
Hieno kulkuväline. En tunnista mallia enkä jaksa googlata, joten sen ehkä olisi voinut heittää mukaan. VW:llä toki hienon näköisiä kulkineita useammissakin eri malleissa ja joskus itsekin niitä harkinnut. Toki en noin uutta miltä tämä vaikuttaa.

Asioita ihmettelevänä yksilönä jäin miettimään että onko isokin "bonus" että on harvinainen auto? Minulle riittäisi että oma mobiili sopii itselle eikä ole väliä onko niitä muualla paljon vai vähän.
 
Asioita ihmettelevänä yksilönä jäin miettimään että onko isokin "bonus" että on harvinainen auto? Minulle riittäisi että oma mobiili sopii itselle eikä ole väliä onko niitä muualla paljon vai vähän.
Vastaan tähän omalta osaltani, vaikkei kysymys minulle ollutkaan esitetty. Omalla kohdalla auton tarve olla erikoinen on laskenut kokoajan iän myötä. Mieluummin otan varmatoimisen, suhteellisen uuden sekä takuunalaisen auton. Mahdollisimman huolettoman siis. Tähän päälle haluan niin paljon ajomukavuutta parantavia varusteita kuin budjetti kestää. Ei se tietysti haittaa, jos auto on harvinaisempi, mutta en ole siitä valmis hirveästi ekstraa maksamaan, joten autoni ei ole harvinainen. :) Tietysti tämän varmatoimisen huolettoman auton rinnalla voisi olla joku harrasteauto jolla ajellaan muutaman kerran kesässä, mutta sen suhteen on vielä kukkaron nyörit pysyneet kiinni.

Nuorempana tilanne oli autojen suhteen toinen. Silloin auton nimenomaan piti olla sporttinen ja "erikoinen".
Kaksi ensimmäistä omaa autoani olivat:
-Vuoden -85 kakkoskoppainen GTI Golf täydellä korisarjalla, madalluksilla, ralliratilla ja muilla "amisherkuilla". 18-vuotiaan pojanklopin unelma siis. :D
-Seuraavaan autoon tulikin sitten iso hyppäys niin tehoissa, varusteissa kuin vuosimallissa, mutta myös hinnassa. Se oli vuoden -00 S4 Audi. Neliveto ja lastutettuna noin 310hv. Tuplaturbo vauhditti 2.8 litran veekutosta.

Tämän jälkeen onkin ollut vain kaksi perhefarmari Ford Focusta. Toki niissäkin hyvä varustelutaso, mutta eivät ole erikoisia eivätkö tehokkaita, mutta aahh niin huolettomia.

Autohistoriastani muuten näkee, että vaihdan autoa harvoin. Tosi harvoin. Yleensä samalla autolla mennään vuosia ja taas vuosia.
 
No, jos harvasta puhutaan niin minulla on kolmas auto menossa. Ensimmäisen oman auton taisin ostaa 2004.

Mitä taas tulee siihen että täytyisi olla mahdollisimman tuoretta ja takuullista että on huoleton... Minulla on vähän sellainen fiilis että se rahasumma minkä tuoreemmasta ja takuullisesta täytyy maksaa ei ole sen "huolettomuuden" arvoista.

Lainausmerkit sen vuoksi että tuntuu että tuttavapiirissä tuoreempia autoja huolletaan ja korjataan jatkuvasti ja rahaa palaa satasia, jopa tonneja mutta oma 2002 vuoden japsi se vain porskuttaa. Sen hinta oli 1100 euroa ja vaikka sen kestävyydestä ei ollut mitään tietoa niin yksi isompi remontti voi olla uudemmissa autoissa jo tuon verran.

Mikään asiantuntija en tietenkään ole mutta tosiaan oma näkemys on että en koe järkeväksi panostaa kun ei tunnu että sille rahamäärälle saa vastinetta. Varsinkin kun vanhemmistakin autoista löytyy kyllä jo ne kaikki tarpeelliset ominaisuudet. Itse asiassa jo omassani on sellaisia juttuja, joita en tarvitse, kuten vakionopeudensäädin tai penkinlämmittimet. Ikinä en ole tarvinnut/käyttänyt kumpaakaan yhdessäkään autossa. Samoin sähkölasit voisin heittää järveen ja ottaa helpommin korjattavat ja varmemmat veivilasit tilalle. Tosin niitäkään tarvitse ikinä aukoa kun on ilmastointi. En edes muista milloin olen aukonut auton laseja viimeksi.

Sitten vanhemmista autoista puuttuu kaikki ylimääräinen monimutkaisuus, joka on ikävän usein sitä että juuri mitään ei voi tehdä itse vaan se on aina huoltamoreissu. Pelkkä vikakoodin kuittaus voi pakottaa maksuhommiin vaikka ei olisi mitään ajoa estävää vikaa, jos olen oikein siis tajunnut.

Eikös muutenkin autoteollisuus(kin) mene siihen suuntaan että aletaan maksamaan kuukausimaksua eri ominaisuuksista? Kun luin tuosta niin luulin vitsiksi ja kun tajusin että totta niin jatkoin silti nauramista asian typeryydelle. Luulisi että jos ne asiat on jo autossa valmiina niin niiden vakiovarusteiksi lisääminen toisi ostajia enemmän mitä saadaan sillä että kaikki on mukana mutta kaiken käytöstä pitää erikseen maksaa :D
 
No, jos harvasta puhutaan niin minulla on kolmas auto menossa. Ensimmäisen oman auton taisin ostaa 2004.
Ensimmäinen oma auto vuonna 2007, ja vasta toinen kosla menossa. Auton vaihtamisesta uudempaan on puhuttu vaimon kanssa jo monta vuotta, mutta sitten tuli pandemiaa ja sotaa. Nyt enää edes tiedä, millaisen kiesin haluaisin.
 
Ylös Bottom