Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Batman: Arkham Asylum [X360 Ennakkofiilistelyt]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aake85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ainoa mitä jäi kaipaamaan oli tekstitys, mutta voisin kuvitella että kokoversiosta se vaihtoehto löytyy.

Muuten tosi hyvää kamaa, vaikka tuo demon kattava pelaaminen olikin tultua jo monesti katsottua tubesta videolta.

Tekstityksen voi kyllä pistää päälle valikosta.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ainahan vaikeustasoa voi nostaa haasteen lisäämiseksi. Esim. tässä vaikeimmalla pelattuna roistoilta häviää ne varoitusmerkit päiden päältä jne.
Ei se helppous aina ole pahasta kunhan on muita nippeleitä kuten pituus ovat korvaamassa tätä "puutosta" ;)

Tuollaiset avut (vielä enemmän paina B ja sun muut peruskontrollien esittämiset) ovat alkaneet nykyään ärsyttää jostain syystä aivan älyttömästi. Batmanissakin liikaa pyörii erialaista apua näkyvillä - aivan kuin pelaaja olisi niin tyhmä, ettei sadannen kerran tajua mistä napista se ilmanvaihtoritilä lähtee irti.

Tosiaan Batmanin tyylisessä supersankaripelissä ei minuakaan haittaa helppous (kunhan se ei ole liiallista), mutta jos demo antaa suuntaa kokoversioon ei siitä pitäisi olla huolta.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Saiko tuossa demossa muuten vaikeustasoa säädettyä? Mistä valikosta?
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ihan hyvältä vaikutti. En ole koskaan pitänyt hiiviskelystä peleissä, mutta tässä demossa ainakin hiiviskely rajoittui oikeastaan vain katonrajassa roikkumiseen, josta sitten pystyi tekemään erilaisia yllätysiskuja. Varmasti ihan mielenkiintoista kun soppaan sekoitetaan sekä aseettomia nyrkkisankareita että aseellisia vihollisia.

Lopullisessa pelissä pelaaminen on varmasti erittäin mielekästä, kunhan kontrolleihin tottuu ja peli pakottaa käyttämään enemmän älliä eri tilanteissa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Saiko tuossa demossa muuten vaikeustasoa säädettyä? Mistä valikosta?
Demossa ei ole vaihdettavaa vaikeustasoa, itsekkin olisin kaivannut sellaista ihan testi mielessä demoon.

Kazi, olen kanssasi samoilla linjoilla; en itsekkään pidä tuollaisesta kädestä pitelystä mutta huomasin sen yllättäen toimivan tässä vain pelin eduksi. Etenkin tuon crapling hook vempaimen operointi on todella sulavaa tuon vinkki kuvakkeen ansiosta. Tämä avustus nopeuttaa liikkumista/pakenemista varjoihin aivan suunnattomasti. Vihollisen narraaminen ja pako katon rajaan tapahtuu kirjaimmellisesti viidessä sekunnissa tämän systeemin ansiosta. Ei noin nopean toiminta sarjan tekeminen onnistuisi ilman minkäänlaisia automaatti tähtäyksiä ja vinkkejä noin saumattomasti.

Mutta asia erikseen ovatkin sitten juuri mainitsemasi ilmastointikanavat ja muut interaktiiviset vihjeet... Liekkö tälläiset avut peleissä vain helpottakseen oikean kohdan löytämistä objetkin aktivoimiseksi. Mutta on myös hyvä muistaa että kyseessä on vasta pelin aloitus, joten kädestä pitämiseltä ei voi välttyä.

EDIT: Left 4 Dead:issä taitaa olla tähän astisista vinkki systeemeistä se hienostunein malli käytössä.
Siinä vihjeet pyörivät pelissä niin kauan kun pelaaja nämä oppii/sisäisti jolloin vinkit sulkeutuivat. Saisivat muutkin ottaa mallia suuresta ja mahtavasta Valvesta!
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Pidän suuresti sellaisista peleistä kuin Splinter Cell, Assassin’s Creed, Prince of Persia ja Metal Gear Solid. Näin ollen voisi olettaa, että testattuani tulevan Batman Arkham Asylumin demoa olisin siitä suuresti innoissani. Omalla asteikollani Lepakkomiehen uusin päätyy kuitenkin vain kategoriaan ”ihan kiva ja alelaarista voin mukaan ottaa”.

Älkää kuitenkaan ymmärtäkö väärin: lisenssipeliksi Arkham Asylum on huippuluokkaa. Tarina mielisairaalan sekaisin laittavasta Jokerista mahdollistaa kätevästi kaikkien muistettavimpien Batman-pahisten käyttämisen yhdessä ja samassa pelissä. Lontoolaisen Rocksteady Studiosin uusin taidonnäyte tuntuu kuitenkin tekevät ”dead spacet”: pelissä ei ole ainuttakaan omaa ideaa, vaan kaikki on lainattu muualta.

Graafisesti ympäristöt vaikuttavat yksityiskohtaisilta ja sarjakuvamaisen muovisilta, kun taas kenttäsuunnittelu vaikuttaa erittäin putkimaiselta: jokainen uusi huone on kuin puzzle, josta pitää selvitä oikealla tavalla. Äänimaailma on tehty ammattitaidolla ja mukana ovat animaatiosarjasta tutut äänet Mark Hamill Jokerina ja Kevin Conroy Batmaninä. Varsinaiset ääniefektit sen sijaan eivät ole ainakaan minun korviini millään tavalla erikoisia, vaan kategoriassa ”ihan jees”.

Batmanin ohjaaminen tapahtuu kolmannesta persoonasta Gears of Warin malliin, mutta kiihkeissä taisteluissa kuvakulma siirtyy taaemmas Assassin’s Creedin malliin. Itse taistelu tuo mieleen Prince of Persian ja Splinter Cellin hidastempoisen rytmisen nappien painelun. Batman ei käytä ampuma-aseita, joten aseistettuja vartijoita täytyy lähestyä mieluiten ylhäältä ja takaapäin hiiviskellen Metal Gear Solidin malliin. Tässä auttaa merkittävästi LB-napista käynnistyvä ympäristöä eri tavalla katseleva tila, joka muistuttaa kovasti Metroid Prime –pelien Scan Visoria.

Dead Space ei sisältänyt lainkaan omia ideoita, mutta kaikki sen osa-alueet oli toteutettu loistavasti. Tämän vuoksi toiminnallisen selviytymiskauhun ystävillä oli kissanpäivät pelin parissa jouluna 2008. Batman Arkham Asylum tekee saman Lepakkomiehen ystäville tuottaen samalla suuren palveluksen lisenssipelien genrelle (koska lisenssipelit ovat tunnetusti yleensä kauheaa tuubaa). Kaikista ansioistaan huolimatta minun ei kuitenkaan tarvitse fanittaa uutta Batman-peliä.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Mitä pahaa siinä on jos lainataan jostain jos se vain tehdään hyvin ja tyylillä? Ja onneksi eivät tehneet tästä mitään avoimessa Gotham Cityssä tapahtuvaa peliä. Kaikenmaailman gta:t ja saints row:t on vääristäneet pelimaailman ihan täysin, aina pitäis olla 100 hehtaaria koluttavaa joka suuntaan, yleensä vielä ilman minkäänlaista tekemistä. Täysin oikea ratkaisu pistää rajattu pelialue käyttöön, ja ottaa siitä mahdollisimman paljon irti. Käsittääkseni tässä kuitenkin ollaan Arkhamin saaren ulkotiloissa myöskin. Ja luulisin että mielisairaalat ei ole niitä avarimpia tiloja...

Ja itse olen tullut siihen tulokseen että Assassins Creedin, ja nyt tämän Batmanin tyylinen taistelu on erittäin hieno juttu. Mitä järkeä pelata huippuassasiinilla tai Batmanin kaltaisella tylyttäjällä jossei se ole tyylikkään näköistä. Mieluummin muutamalla napilla tehtyjä liikkeitä, jossa on panostettu ajoitukseen ja tilanteiden arvioimiseen.

Ja eiköhän Splinterit ja MSG:t ole hiipimissänsä velkaa Batmanille, joka on sentään 1930-luvulta asti hiippaillut ja levittänyt pelkoa rikollisisssa :)
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Kyllähän se oli oikein mukavaa menoa. Jotkut valittivat että oli helppo... Viimesen huoneen joutui ottamaan uusiksi varmaan 4kertaa kun ramboilu koitui kohtaloksi. Jostain syystä se rt + y ei halunnut ottaa toimiakseen. Homma meni sitten hiukan odotteluksi kun yksi kerrallaan pikkuhiljaa tappoi kaverit. Huomenna uusiksi jos keksis uusia tapoja touhuta :)
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Kommentti pelin Hard-vaikeustasosta:
In hard you got things like no warning of incoming attacks in FreeFlow - this adds a massive new challenge to the game. Thugs reaction time, speed, damage and willingness to take advantage of you when you're under attack all increase. In the rooms with armed thugs, these will look up on gargoyles for you so you need to be more careful when navigating the room. The bosses will also be more difficult with more dangerous attacks on hard.
Tällaiset vaikeustaso muutokset ovat juuri parhamipia. Muutokset jotka vaikuttavat merkittävästi pelin luonteseen, esim. varoitukset vihollisten päältä ja tuo vartioiden gargoyl tutkailu. Tällaiset lisät ovat huomattavasti fiksumpi ratkaisu kuin pelin väkisin vaikeuttaminen. Toinen pelisarja mikä onnistuu pelin vaikeuttamisessa loistavasti on Resident Evil, aina jokin muuttuu merkittävästi pelin vaikeimmilla tasoilla. Bättiksen Hard kuulostaa jopa sellaiselta että pelin voisi hyvin aloittaa juuri tuolla vaikeustasolla.

EDIT: Pelin ensimmäiset 10 minuuttia. Video kattaa intron joka johtaa demon tapahtumiin, sisältää tietenkin Spoilereita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ihan mukavalta toiminnalta tuntu, grafiikatkin näytti oikein kivalta :) Tappelu oli ihan mukavan soljuvaa, ainut mikä ärsytti oli se, etteivät vastustajat pudottaneet aseitaan kun ne löi maahan. Enkä myöskään huomannut että mätkiessä olisi mitään verta tirskunut. Pieniä yksityiskohtia, jotka loisivat tunnelmaa paljon, jos olisivat mukana. Vai pelasinko vaan niin kiireisenä etten huomannut kyseisiä asioita?
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

oliskohan koko versiossa tuota verta kenties saatavilla jostain optionista päälle? :) olisihan se hienon näköistä todellakin... nyt on taas parikertaa pelattu demo läpi ja alkaa nopeutumaan vihulaisten tyrmäys :D erittäin viihdyttävää toimintaa.. menee tilaukseen.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Demo oli mukavaa pelattavaa. Jopa niin mukavaa, että saattaa tulla ostettua jo julkaisun pakeilla.
Koko versiosta vaan toivottavasti tulee monipuolisempi, mutta tunnelma ja pelattavuus oli kohdallaan.
Voisi sen demon vielä kerran vetäistä läpi...
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Väkivallan puute häiritsee minua, pakko myöntää. Peli ideahan on joutua kaikista sairaista paikoista siihen sairaimpaan: mielisairaalaan. Tunnelmanhan pitäisi olla ihan mahdottoman ahdistava ja punaisen pitäisi pärskyä oikein urakalla, jos minulta kysytään. Vastustajien pitäisi olla täysiä friikkejä, keillä viiraa päässä ja pahasti. Batmaninkin pitäisi olla peloissaan mokomasta ympäristöstä.
Arkham Asylumissä ei nyt vain ole näitä ominaisuuksia, vastustajatkin tuntuvat dialoginsa perusteella ihan normaaleilta vartijoilta. Pelin viimeisessä osiossa olin jo miltei unohtanut olevani mielisairaalassa, paikka tuntui pikemminkin varastolta.

Myöskin noottia pitää jaella turhasta toistosta. Ainoa esine jonka päälle voit piiloutua on tuo veistos, ja viholliset ovat aina saman näköisiä ilman paitaa kulkevia perus-"thugeja".

Onhan peli silti mahtava, mutta kun kukaan (edes itse hra. Puha, yllätys yllätys) ei siitä löydä mitään kritisoitavaa, oli pakko vähän kopauttaa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Väkivallan puute häiritsee minua, pakko myöntää. Peli ideahan on joutua kaikista sairaista paikoista siihen sairaimpaan: mielisairaalaan. Tunnelmanhan pitäisi olla ihan mahdottoman ahdistava ja punaisen pitäisi pärskyä oikein urakalla, jos minulta kysytään. Vastustajien pitäisi olla täysiä friikkejä, keillä viiraa päässä ja pahasti. Batmaninkin pitäisi olla peloissaan mokomasta ympäristöstä.
Arkham Asylumissä ei nyt vain ole näitä ominaisuuksia, vastustajatkin tuntuvat dialoginsa perusteella ihan normaaleilta vartijoilta. Pelin viimeisessä osiossa olin jo miltei unohtanut olevani mielisairaalassa, paikka tuntui pikemminkin varastolta.

Myöskin noottia pitää jaella turhasta toistosta. Ainoa esine jonka päälle voit piiloutua on tuo veistos, ja viholliset ovat aina saman näköisiä ilman paitaa kulkevia perus-"thugeja".

Onhan peli silti mahtava, mutta kun kukaan (edes itse hra. Puha, yllätys yllätys) ei siitä löydä mitään kritisoitavaa, oli pakko vähän kopauttaa.

Batman on nimenomaan kouluttanut itsensä mentaalisesti niin kovaksi ettei hän anna pelon hallita ollenkaan. Ja verenpuute ei ole aina huono asia kumminkaan kun miettii että silläkin voi läträtä liikaakin. Arkhamista kumminkin löytyy tavallisia rikollisia sekä nämä Batmanin nemesikset Jokerista Myrkkymurattiin ja Baneen. Demosta on paha mennä sanomaan vaihtelusta, onhan se kumminkin vain pelin alusta ja mitä nyt kuvia katsellut niin kyllä siinä uloskin pääsee että tuskin maiseman vaihtelusta on puutetta :) Mutta tietty Batman fanina tämä on oma mielipiteeni ja jokaisella on oikeus omaansa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ei kyllä ollut minkäänlaisia odotuksia peliä kohtaan mutta demon ladattuani rakastuin syvästi peliin sillä tykkään juuri tuollaisista strategia vaanintapeleissä joissa voi valita etenemis tavan ( suoraan päin tai hiljaa yksitellen). Kyllä demon ansiosta menee ostoon heti kaupan hyllyltä vaikkakin tuntuva määrä tuo 70e meikäläisen lompsaan. Sitten täytyis viel cod mw2 ostaa. (140e :( )
pelissä ei ole ainuttakaan omaa ideaa, vaan kaikki on lainattu muualta.

Itteä rupee pikkuhiljaa ottaan pattiin tää sama virsi, maailmassa on olemassa monia kmmeniä tuhansia eri pelejä ---> kuinka edes mahdollista että jokaisessa pelissä olisi jotain uutta ja mullistavaa??? Ja jos pelissä ei oo mitään uutta niin sitten siitä täytyy valittaa.. Ei voi ymmärtää.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ei kyllä ollut minkäänlaisia odotuksia peliä kohtaan mutta demon ladattuani rakastuin syvästi peliin sillä tykkään juuri tuollaisista strategia vaanintapeleissä joissa voi valita etenemis tavan ( suoraan päin tai hiljaa yksitellen). Kyllä demon ansiosta menee ostoon heti kaupan hyllyltä vaikkakin tuntuva määrä tuo 70e meikäläisen lompsaan. Sitten täytyis viel cod mw2 ostaa. (140e :( )

Näin ihan vain hienoisena offtopikkina: Molemmat halvimmillaan noin 90 euroon. Batmanin hinta näyttää olevan se 35 puntaa (keräilyversio 60 puntaa) halvimmillaan.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Taitaapi olla, ettei DC hyväksy verellä mässäiltyä välivaltaa, vaikkakin onhan niitä sarjakuvia paljon, missä sellaistakin on.

Vaikutti kyllä niin hyvältä peliltä, että ostoon menee heti julkkarina. Toivottavasti tuo johtolankojen etsiminen on tehty hyvin. Condemned 2 tapainen olis poikaa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Näin ihan vain hienoisena offtopikkina: Molemmat halvimmillaan noin 90 euroon. Batmanin hinta näyttää olevan se 35 puntaa (keräilyversio 60 puntaa) halvimmillaan.

Play.com? En tiedä mutta itse olen hieman ennakkoluuloista sorttia, mieluummin ostan pelit kaupasta mistä tuotteen saa heti käteen eikä tarvitse pelätä ja toivoa että tuleeko peli ollenkaan. Mutta jos tosiaan heti julkasuna 35 puntaa (onko sinne mahollista maksaa puntina ku kummiski euromaassa eletään?) niin täytyy vakavasti harkita nettikaupasta ostoa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Batman-sarjakuvathan ovat nykyään hyvinkin väkivaltaisia, synkkiä ja brutaaleita. Arkham Asylum on jo askel parempaan suuntaan videopelien saralla, mutta paremminkin voisi olla.
 
Ylös Bottom