Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1

Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Tähän en usko. Vaikken ole CoD -pelisarjaan viimeiseen kahdeksaan vuoteen koskenutkaan, niin uskon pelin olevan edelleen niin suosittu esim. kilpapelaamisen piireissä, että peli myy flopatessaankin enemmän kuin omaan pelaamiseen paremmin soveltuva Battlefield.

Täälläkin käytiin jo läpi että disliket eivät kerro myyntiluvuista, mutta Codin trailerilla on tällä hetkellä yli 2,5 miljoonaa dislikea, vieläkö on uskoa että peli myy helvetisti?

Epäilen että tulee tekemään aikamoisen käyrän alaspäin sarjan myyntiluvuissa. Sen sijaan Battlefield 1 näyttäis olevan kaikkien huulilla, myös vanhojen Cod-konkareiden.

Toivottavasti floppais oikeen kunnolla niin vois ottaa Activision dollarin kuvat silmiltä pois ja nähdä vähän mitä täällä tapahtuu ja mitä on tehty prinkkalaa päin.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kyllä täälläki COD konkari jättää tulevan avaruusp*skan ostamatta ja suuntaa katseen takaisin Battlefieldiin. :D Toivotaan että tuleva COD floppaa ja laittavat MW remasteredin erikseen myyntiin.

Onneksi joku uskaltaa tehdä jotain "uutta" ja poiketa massasta palaamalla vanhoihin kunnon aikoihin. Itseäni ei haittaisi vaikka melkein kaikki joutuisivat pelaamaan kivääreillä ja harvoille jaettaisiin sarjatuliaseet WW1 ajan mukaisesti.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kyllä täälläki COD konkari jättää tulevan avaruusp*skan ostamatta ja suuntaa katseen takaisin Battlefieldiin. :D Toivotaan että tuleva COD floppaa ja laittavat MW remasteredin erikseen myyntiin.

Onneksi joku uskaltaa tehdä jotain "uutta" ja poiketa massasta palaamalla vanhoihin kunnon aikoihin. Itseäni ei haittaisi vaikka melkein kaikki joutuisivat pelaamaan kivääreillä ja harvoille jaettaisiin sarjatuliaseet WW1 ajan mukaisesti.

Kunnon pulttilukko hippaa niin sillä lähtee, mitä siihen tulee että saadaanko cod 4 remastered erikseen niin kyllä.. Niinhän sieltä tuli aikoinaan myös call of duty remastered joka tuli ainoastaan MW 2 hardenedin mukana.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kunnon pulttilukko hippaa niin sillä lähtee

Kyllä, tämä peli suorastaan huutaa sellaista vanhan liiton järeää kivääriä (ei sniper), joka osuessaan tappaa laakista. Haittapuolena laukausten välissä tuleva pakollinen piinaavan pitkältä tuntuva aseenrassaustuokio tarkoittaa sitä, että ohiammuttu vastapeluri suolestaa sinut siihen paikkaan.

Tämäntyyppistä meininkiä Bäfä ygöseen niin ollaan hillopurkin äärellä.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kyllä, tämä peli suorastaan huutaa sellaista vanhan liiton järeää kivääriä (ei sniper), joka osuessaan tappaa laakista. Haittapuolena laukausten välissä tuleva pakollinen piinaavan pitkältä tuntuva aseenrassaustuokio tarkoittaa sitä, että ohiammuttu vastapeluri suolestaa sinut siihen paikkaan.

Tämäntyyppistä meininkiä Bäfä ygöseen niin ollaan hillopurkin äärellä.

Itse en ihan laakista vainaa -mekaniikalle lämpene; 2 torso-osumaa olisi ehkä lähempänä. Siinä saataisiin vielä paremmin niitä kiihkeitä kaksintaisteluita aikaan, kun ensin vihollisen nähnyt ei välttämättä saisi helppoa tappoa. Nykyinen Frostbite taipuu muutenkin huonosti hardcore-tyyliselle matalan elinvoiman pelimekaniikalle.

Toivotaan kuitenkin DICEltä rohkeutta jättää liiat sarjatuliruiskuttimet pois ja riittävästi hitaan tulinopeuden perusaseita peliin.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Toivotaan kuitenkin DICEltä rohkeutta jättää liiat sarjatuliruiskuttimet pois ja riittävästi hitaan tulinopeuden perusaseita peliin.

Eivät tule tätä tekemään, mikäli historia otetaan tässä huomioon. Ensimmäinen maailmansota on nimenomaan sarjatulen näytös jos mikä. Joukot ajettiin juoksuhaudoista suoraan saksalaisten konekiväärien murhaavaan ristituleen. Juoksuhautojen vyörytykseen oli jo konepistooli käytössä.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Eivät tule tätä tekemään, mikäli historia otetaan tässä huomioon. Ensimmäinen maailmansota on nimenomaan sarjatulen näytös jos mikä. Joukot ajettiin juoksuhaudoista suoraan saksalaisten konekiväärien murhaavaan ristituleen. Juoksuhautojen vyörytykseen oli jo konepistooli käytössä.

Kokonaan eivät jätä pois, mutta tarkoitin että ovat toivottavasti selkeästi sivuroolissa kun verrataan nykypäivään sijoittuvaan peliin. Rivisotilaan yleisin ase oli kuitenkin pulttilukkoinen pitkä kivääri vielä pitkään ensimmäisen maailmansodan jälkeenkin.

Ehkä ne sitten varataan jollekin hahmoluokalle, veikkaan että medicille. Pioneeri saisi konepistoolit, support tukiaseet ja scout sitten jotain muuta...
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Eivät tule tätä tekemään, mikäli historia otetaan tässä huomioon. Ensimmäinen maailmansota on nimenomaan sarjatulen näytös jos mikä. Joukot ajettiin juoksuhaudoista suoraan saksalaisten konekiväärien murhaavaan ristituleen. Juoksuhautojen vyörytykseen oli jo konepistooli käytössä.

En nyt sanoisi että ihan näytös vaan että 1. kerran historiassa isommassa välienselvittelyssä oli sarjatuliaseita laajalti käytössä, niistä erityisen pahaa jälkeä tekivät konekiväärit vaikkakin määrällisesti niitä oli suhteellisen vähän.

Mikäli historia otetaan huomioon niin tilanne olisi juurkin niin kuin Aphex sanoo eli ettei olisi liiaksi sarjatuli, tai edes kertatuli kättäpidempää käytettävissä. Ei nyt mitään statistiikkoja ole tässä käsillä, mutta kyllä mutulla sanoisin että automaattiaseet laskettiin sadoissa tai korkeintaan tuhansissa vähän isommankin armeija yksikön käsissä noihin aikoihin. Ruumiit taas saatettiin laskea pahimmissa taisteluissa sadoissakin tuhansista eli siihen voi vähän yrittää suhteuttaa.

Perus pulttilukko kivääri oli todellakin se perus sotilaan työkalu, samoin kuin oli sitä paljolti myös toisessakin maailmansodassa. Toivottavasti peli on uskollinen historialle edes etäisesti ja joka toisella vastaantulijalla ei ole automaattiasetta käytössä. Tämä on itselläkin vähän huolenaiheena että lähtevät liikaa revittelemään niillä eli täysin samoilla linjoilla Aphexin kanssa.

Miten sitten ihan käytännössä? Bäfässä? Kiintiöt kuten olisi hyvä juttu, mutta en tiedä miten muksutjuksut siihen suhtautuu, tuleeko poru kun ei aina saa lempipyssyä? :mad: Red Orchestrassa (WW2) oli kiintiö systeemi ja jos en väärin muista niin 8 tiimistä yhdelle irtosi puoliautomaatti kivääri ja yksi oli KK mies. Loput veti pulttilukolla asiaan kuuluvasti. En tiedä, aika haasteellinen toteuttaa tämä juttu siten että kaikilla olisi mukavaa ja ettei samaan aikaan näyttäisi ihan typerältä historiaan viitaten. (liikaa automaattiaseita) Olisiko sitten jokin pick up weapon juttu tehtävissä, esim. valtaat jonkun alueen ja saat pääsyn bunkkeriin vaihtamaan pulttarin harvinaislaatuisen puoliautomaatti kiväärin, tai konepistoolin tms. KKt oli siihen aikaan melko isoja ja painavia härveleitä eli niitä ei paljon taistelun tiimellyksessä voi kovin nopeasti liikuttaa. Toivottavasti kuitenkin pelissä voi edes vähän, vaikka muutaman ennalta määritetyn "KK pisteiden" välillä. Täysin kiinteät KK paikat olisi ehkä pitkällä tähtäimellä vähän huono idea pelillisesti. Jäämme odottelemaan että mitä DICEllä hihassa tähän liittyen, on kyllä pitkään aikaan mielenkiintoisin julkaisu kaikinpuolin kun on vähän oudot ympyrät nyt. Yksi innoittaja on omallekin kohdalle nimenomaan tuo pulttari-painotteinen gameplay, toivottavasti toteutuu!
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Ei nyt mitään statistiikkoja ole tässä käsillä, mutta kyllä mutulla sanoisin että automaattiaseet laskettiin sadoissa tai korkeintaan tuhansissa vähän isommankin armeija yksikön käsissä noihin aikoihin.
Sodan alussa Saksan armeijalla oli 12000 MG 08 konekivääriä ja sodan loppuun mennessä kyseistä kk:ta oli hankittu noin 100000 kpl. Siihen päälle sitten vielä kp:t ja pikakiväärit (joka on muuten suomalaisessa termistössä eri ase kuin kk, koska se on lipassyöttöinen) . Saksan armeija tosin oli varustautunut sotaan selvästi monia muita maita paremmin. Muistelisin esim. että Saksalla oli joko konekivääreitä tai (kenttä)tykistöä (tai molempia) moninkertainen määrä, kuin Venäjän armeijalla.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Sodan alussa Saksan armeijalla oli 12000 MG 08 konekivääriä ja sodan loppuun mennessä kyseistä kk:ta oli hankittu noin 100000 kpl. Siihen päälle sitten vielä kp:t ja pikakiväärit (joka on muuten suomalaisessa termistössä eri ase kuin kk, koska se on lipassyöttöinen) . Saksan armeija tosin oli varustautunut sotaan selvästi monia muita maita paremmin. Muistelisin esim. että Saksalla oli joko konekivääreitä tai (kenttä)tykistöä (tai molempia) moninkertainen määrä, kuin Venäjän armeijalla.

Jeeep, eli en tiedä mistä lähteestä tiedon sait mutta jos pitää paikkaansa niin aika oikein mutuilin sitten. Lähteissä German Empirellä vahvuus 4.5 miljoonaa ja lopussa liikekannalla 11 miljoonaa miestä 251 eri divisioonassa. Eli jos menisi hypotettisesti tasan (tuskin nyt oikeasti meni) niin huipussaankin, eli sodan loppuvaiheessakin kokonaisen divisioonan KKt olisi laskettu vain sadoissa_jopa saksalla vaikka oli eniten röpöttimiä. Ei niitä ihan riesaksi saakka ollut, eikä varsinkaan alkuvaiheessa. Ja vielä vähemmän muiden maiden armeijoilla, saksa oli tässä(kin) asiassa aikoinaan edelläkävijä. Toivottavasti peli kunnioittaa näitä speksejä edes etäisesti, sama tietenkin myös tankkien ja lentokoneiden suhteen. Että olisi suhteellisen pienessä roolissa ja ei olisi ihan niin hektistä menoa ajoneuvoilla kuin nelosessa. Siinä nyt on jos jonkin näköistä himmeliä joka suunnassa ja koko ajan...
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Pikaisella haulla huomaa, ettei konepistoolit näytelleet kovinkaan suurta osaa ekassa maailmansodassa. Ainoa laajemmassa käytössä ollut ase oli tämä. Ja sekin vasta vuoden -18 puolen välin jälkeen. Briteillä ja jenkeillä ei konepislareita ollut lainkaan, ranskalaisilla moinen viritys ja italiaanoilla tälläinen, mikä ei ollut kannettava laitos. Tavallisen jalkaväen mosurin ase oli kivääri, suurin osa ei ehtinyt konepistooleista kuullakkaan ennen sodan päättymistä. Haulikoita ja erilaisia pistooleja ja revolvereita kyllä oli joka osapuolella.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Forgotten Weapons -Youtube-kanavalla on aika paljon kiinnostavia harvinaisten aseiden esittelyitä, ja tässä linkki WWI-aikakauden videoihin. Kyllä siltä aikakaudelta löytyy monenlaista teknologiaa peliin laitettavaksi, mutta kuten aiemmin totesin, toivon että DICE pysyy suunnilleen realistisessa jakaumassa erilaisten asetyyppien välillä.

Tässä vielä hauskaa roolipelaamista tyypillisellä jalkaväkimiehen aseella:

[video=youtube;JZLKtm7HcG4]https://www.youtube.com/watch?v=JZLKtm7HcG4[/video]
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

tusssskin tässä kummiskaan mitään kovin ihmeelleisiä aseita tullaan näkemaan, ensimmäinen ww oli kummiskin sitä aikaa kun just jouset ja nuolet oli vahdettu ruutiaseisiin. ehkä muutama ase/ajoneuvo jota ei suunnittelu pöydältä kerenny pois. aika alkeellista södänkäynti voi olla luvassa mutta kyllä se voi silti kiinnostavaa olla. noh oli miten oli odotan innolla tulevaa.
Ei jousipyssyistä ihan suoraan hypätty ensimmäisen maailmansodan aseisiin. Siinä välissä ehti olla mm. lunttu-, pii- ja nallilukkoisten aseiden aikakausi. Nallilukko oli jo melkoinen edistysaskel verrattuna lunttulukkoon, vaikka molemmat olivat vielä suustaladattavia.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Voiko onlinessä ratsastaa hevosella? Jos niin tuleeko sen ampumisesta vehicle destroyed bonus? :D
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]




Tuolla esittelevät tietoja aseista: https://www.battlefield.com/games/battlefield-1/weapons

Siellä löytyy käsiaseista perinteiset vaihtoehdot kuudesta eri kategoriasta. Jokaisesta aseesta kolme valmista viritysvaihtoehtoa, lisäksi pääsee vaihtamaan mm. skinin, pistimen ja tähtäimen. Tässä mennään helposti iholle asti, kiitos jatkuvien lipastuksien jonka välissä vihu on ehtinyt jo juoksuhaudalle asti. Täten myös lyöntiaseilla on tärkeä merkityksensä, niillä voi myös tuhota piikkilankaa ja ajoneuvoja. Pistin aseen piipussa on yksi tälläinen työkalu. Kuten arvata saattoi ja trailerista jo näkyi, ei perinteinen sirpale/painekranaatti ole ainoa vaihtoehto, sieltä löytyy kaasukranaatit joista osa tekee vähän vahinkoa mutta kestää pidempään ja jytkymmät vähemmän aikaa mutta ova tuhoisampia. Eräs itävaltalainen korpraalihan sai tälläisestä maistaa.

There are six categories of weapons.
There are your Shotguns (great for blasting enemies from up close), SMGs (made for short range rapid-fire), LMGs (amazing at tearing things apart from medium range), Semi Autos (balanced and powerful), Sidearms (great in a pinch), and Sniper Rifles (which do exactly what you think).
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Melko nannaa on kyllä luvassa, tämä ja Titanfall 2 niin loppuvuodelle ei muita pelejä tarvitakkaan :D moninpelissä tulee jokainen kuti olemaan ratkaiseva kun lataa asetta niin toisella on hyvät saumat käydä pistimellä tai nuijalla vetäsemässä nirri pois :D tärkeää on myös tuo sinappikaasu että sillä saadaan raukat istumasta nurkista ja muista paikoista esille ettei koko ottelua olla piilossa ampumassa.
 
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

There are six categories of weapons.
There are your Shotguns (great for blasting enemies from up close), SMGs (made for short range rapid-fire), LMGs (amazing at tearing things apart from medium range), Semi Autos (balanced and powerful), Sidearms (great in a pinch), and Sniper Rifles (which do exactly what you think).

Kuulostaa kyllä typerältä että kertalaukauskiväärit olisivat vain snipereita. Semi-autot todennäköisesti ovat luotispämmiä, sarjatuliaseista puhumattakaan.

Vaikuttaa siltä että DICEllä ei ole ollut rohkeutta muuttaa modern military shootereista tuttua asejakaumaa. Harmillista pelaajien aliarvioimista, mutta ehkä suuret massat ovat sen ansainneet.

edit: linkki oikeasti hyvälaatuiseen versioon teaserista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1 [Hype - 21.10.2016]

Kuinka niin? Eihän se tarkoita, että näissä välttämättä on silti pakollista kiikaria.

Ei tarkoita, mutta jako tuollaisiin aseluokkiin [Sniper Rifles (which do exactly what you think)] implikoi hyvin vahvasti samanlaista tasapainotusta kuin BF3-4:ssä. Eli pulttilukkokivääri on melko hyödytön aseluokka sarjatuli- ja puoliautomaattiaseiden luotimeressä. Historiallisesti (tai edes historiallisten fps-pelien kontekstissa) tarkempi ja miellyttävämpi balanssi tarkoittaisi sitä, että pelin tärkein ase on perussotilaan henkilökohtainen ase, eli pulttilukkoinen kivääri. Samalla tavalla kuin nykyaikaan sijoittuvissa peleissä tärkein ase on rynnäkkökivääri.

Lue tämän sivun aiemmista viesteistäni millaiseksi toivon pelin asebalanssin muodostuvan.
 
Ylös Bottom