Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1943 [XBLA]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

"Ennen kuin voit linkittää Xbox Live -pelaajatunnuksesi EA-tiliisi, sinun on kirjauduttuva mihin tahansa EA:n netissä pelattavaan peliin Xboxilla tai Xbox 360:llä.".

EA Suomen puhelinpalvelu on ollut jälleen toiminnassa 1.9. lähtien ja palvelee maanantaista perjantaihin klo 14-18.00 numerossa: 09 2319 4356
(Maksaa paikallisverkkomaksun. Tarkista tarkat kustannukset omalta teleoperaattoriltasi.)

Tekninen tukemme palvelee myös sähköpostin välityksellä: tekninentuki@ea.com


Helppoa?
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Ei se ole oikeasti niin vaikeeta. Menet vaikka '43 nettisivuille, loggaat sisään EA-tunnuksillasi ja linkität sieltä tagisi EA:n tilille. Vie aikaa joku 5 minuuttia ja sitten toimii
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Todella outoa, peli antaa joskus outoa artifaktia, joka sitten katoaa hetken päästä kun siirtyy toiselle alueelle.

Tämän tyyppistä:
http://hem.bredband.net/bridah/BF2_77.50_AGP_D3D_00.jpg
Edit. Ps. Tuo on siis esimerkki miltä se ruutu noin näyttää, ei siis suora screenshot minun konsolistani.

Kellään ollut vastaavaa?

Mikään muu peli ei tuota anna. Rupesi pelottamaan että ei kai tässä ole konsoli kärähtämässä.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

EA Suomen puhelinpalvelu on ollut jälleen toiminnassa 1.9. lähtien ja palvelee maanantaista perjantaihin klo 14-18.00 numerossa: 09 2319 4356
(Maksaa paikallisverkkomaksun. Tarkista tarkat kustannukset omalta teleoperaattoriltasi.)

Tekninen tukemme palvelee myös sähköpostin välityksellä: tekninentuki@ea.com


Helppoa?

Ei oo helppoo...

Kokeilen kaikkee ja googlailen ja katotaan miten saan toimii. Löytyy PClle BF 1942-->2142 niin tuskin tää 1943 on erikoisempi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Todella outoa, peli antaa joskus outoa artifaktia, joka sitten katoaa hetken päästä kun siirtyy toiselle alueelle.

Tämän tyyppistä:
http://hem.bredband.net/bridah/BF2_77.50_AGP_D3D_00.jpg

Kellään ollut vastaavaa?

Mikään muu peli ei tuota anna. Rupesi pelottamaan että ei kai tässä ole konsoli kärähtämässä.
Kerran on minulla tullut vastaan tommosta, mutta ei kyllä noin isoissa määrin. En muista mikä kenttä oli menossa sillon. Hävis kun rupesin sniperilla zoomailemaan ja sen jälkeen ei ole näkynyt. Mullaki kävi mielessä, että kuhan vaan ei ois boksi vetelemässä viimesiään..
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Todella outoa, peli antaa joskus outoa artifaktia, joka sitten katoaa hetken päästä kun siirtyy toiselle alueelle.

Tämän tyyppistä:
http://hem.bredband.net/bridah/BF2_77.50_AGP_D3D_00.jpg
Edit. Ps. Tuo on siis esimerkki miltä se ruutu noin näyttää, ei siis suora screenshot minun konsolistani.

Kellään ollut vastaavaa?

Mikään muu peli ei tuota anna. Rupesi pelottamaan että ei kai tässä ole konsoli kärähtämässä.

Äänien puolella on myös mukavia "hiljaisia" hetkiä yhtäkkiä ja äänet loppuvat joskus kesken, oletteko huomanneet tällaista?
taitaa liittyä lähinnä lentokoneisiin ... mutta ehkä kanavia on vaan rajoitettu määrä siihen nähden, mitä pelissä tapahtuu :o
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Äänien puolella on myös mukavia "hiljaisia" hetkiä yhtäkkiä ja äänet loppuvat joskus kesken, oletteko huomanneet tällaista?
taitaa liittyä lähinnä lentokoneisiin ... mutta ehkä kanavia on vaan rajoitettu määrä siihen nähden, mitä pelissä tapahtuu :o

Huomasin tuon myös pari kertaa, lähes kaikki äänet hiljenevät sekunniksi, ihan kuin tuo "pätkisi". En usko että tuo johtuu kanavista sillä ei se nyt hiljentäisi kaikkia ääniä noin "pätkimällä". Kunhan vain jättäisi ylimenevät äänet pois.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Muutama tunti tuli eilen pelattua illasta ja todella koukuttavaa :cool: ainut miinus tuossa aloituksessa että joutu rämpyttämään sata kertaa quick matchia ennenkuin pääsi pelaamaan, aina lykkäs viestiä ettei ole pelepjä saatavilla.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Pirun vaikea classi pelata tuo infantry. Turpaan tulee huolella.

-Usein rifleman ounaa sinut kaksinkamppailussa jopa lähietäisyydeltä
-Tankki ounaa sinut, jos sillä on täydet helat, etkä pääse piilosta tykittämään. Sinko latautuu hitaasti.

Katsellaas nyt. Bad Companyssakin specialist vaikutti alussa ihan lussulta, mutta lopulta oli jopa sangen dominoiva classi. Tässä vain ovat mapit huomattavasti suurempia, joten lähitaistelun merkitys on hyvin pieni.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Pirun vaikea classi pelata tuo infantry. Turpaan tulee huolella.

-Usein rifleman ounaa sinut kaksinkamppailussa jopa lähietäisyydeltä
-Tankki ounaa sinut, jos sillä on täydet helat, etkä pääse piilosta tykittämään. Sinko latautuu hitaasti.

Katsellaas nyt. Bad Companyssakin specialist vaikutti alussa ihan lussulta, mutta lopulta oli jopa sangen dominoiva classi. Tässä vain ovat mapit huomattavasti suurempia, joten lähitaistelun merkitys on hyvin pieni.

Sen muutaman pelin kun eilen nyt pääsi pelaamaan niin infantry toimi itsellä parhaiten. Olin jopa yhdessä matsissa koko servun paras(siis eniten pisteitä ja tappoja) ja käytin kokoajan infantrya. Tiedä sitten onko esim. meillä sen verran erilaiset pelityylit vai mitä...

Tykkäsin myös scoutista pienen kokeilun perusteella, mutta taas riflemanista en juurikaan. Jotenkin se oli sellainen niin välimallin classi.

Toisaalta peliaikaa on statsien mukaan hurjat 44 minuuttia tms. joten mistä tässä vaiheessa nyt mitään tietää :D

Loppuis nyt tää prkl työpäivä niin pääsis itsekin pelaan... itsensä kidutusta lukea täältä porukan fiiliksiä kun koko päivä pelattu, ei nyt kyllä mene nallekarkit ihan tasan.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Riflemanista on jo tullut oma lemppari, jotenkin niin mahtava se Garandi :]

Kyllähän tuo kaikista vasemmanpuoleisin luokista, juurikin vissiin RIFLEMAN, on niin paras että!! :)

Peli vaikuttaa tuon puolen tunnin Trialin (kahden roundin) perusteella aikas hienolta. Äänet ovat hyvät ja monipuolisuutta riittää aika hyvin. Ja tuo turkoosi merivesi hiekkapohjalla.. Ah!
Tosiaan Garandilla tuli heti ekalla pelikerralla kuusi tappoa ja yksi kuolema, meni aika hyvin. Wake Island on ainoa kokeiltu kenttä, ja vaikuttaa kivalta.
Välillä sniperit meinaavat käydä ärsyttäviksi, ei nyt kuitenkaan liiaksi.

Mitenkäs noita ilmapommituksia tilaillaan?
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Siel on lentokenttien lähellä sellanen bunkkeri johon menet sisälle painamalla B:tä. Kartassa sen kuvake on sellainen et siin on kolme pientä lentsikkaa lomittain
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Niitä vihollisten pommittajia on hauska ampua alas.. Pudottavat aina pomminsa kun yksi tuhoutuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Muutama kierros tuli kokeiltua Wake Islandin valloittelua eilisyönä, ja hyvinhän tuo 1943 potkii eteenpäin. Paketti on jotakuinkin yhtä hyvin kasassa kuin PC-puolen ammoisessa 1942:ssa, eli sotimisen leveyttä riittää mukavasti sekä maalla, merellä että ilmassa.

Massapelaajien iloksi ja hardcore-sissien kauhuksi 1943 tarjoaa kevyttä arcadepyssyttelyä minimirekyylillä ja loppumattomilla padeilla varustettuna. Liikkumispuolta on kuitenkin lainailtu pahiskomppanian suunnalta, eli 1943 on jonkinasteinen semiarcade-hybridi lajityypissään. Jeepit ja tankit ovat toiminnoiltaan ja liikkumiseltaan jees, mutta lentokoneisiin olisi toivonut hieman enemmän jämäkkyyttä lisää aka Battlestationsit nykyisen lepakkoleijumisen sijaan. Eniten itseä kuitenkin häiritsee ruudulla killittelevät väri-ikonit vihuista sekä lippupaikoista. Aloittelijapelaajille varmasti hyvä apuna, mutta kokeneemmille kalkkiksille nuo ruudun täyttävät lirpakkeet lähinnä häirisevät. Optio kuvakkeiden poistamiseen olisi jeppis, sillä alaoikealla kartasta näkee riittävät infot, ja vihut nyt sentään pitää osata spotata suorilta ilman apuikoneita. Lisäksi risti ilmestyy tähtäimen kohdalle oman joukkuetoverin ampumista varoittamaan (tosin tämä ei toiminut aina toivotulla tavalla matkan päästä), eli kaiken kuvallisen säläkuorrutuksen voisi jättää valinnanvaraiseksi featureksi niille, jotka ominaisuutta kaipaavat.

Myös noista loppumattomista padeista ja latautuvista räjähteistä voitaisiin debatoida hieman. Jos pelaajalle annettaisiin alussa vaikkapa x lipasta ja x räjähdettä (sinko/kranaatti/c4), ja hoppuisampi ruiskureijo menee nämä latingit ennenaikaisesti tuhlaamaan, niin ammukset voisi hyvin käydä "lataamassa" täyteen vaikkapa oman lipun luona tai pölläistä tapetulta vihulta uusi asesetti (mikä on nytkin mahdollista). Olisi huomattavasti dramaattisempaa menoa, kun pateja ei voisi vain tuhlailla ja mennä jonnekin puskaan takaisin odottamaan automaagi-ihmettä. Makuasioita tietenkin, eikä nykyinenkään systeemi ihan katastrofi ole, sillä pakollisissa lipaslatauksissa voi tulla äkäinen vihulainen näköpiiriin ja sitä kautta hätäkakkakin maastohousuun. Jonkinlaista tolkkua siis onneksi vaaditaan yhteenotoissa. Saaria, aseluokkia ja kaikkea muuta herkkua voisi tietenkin olla paljon enemmänkin, mutta tällaisenaan ja tähän hintaan ei voi juuri valittaa.

Erityisen hyvää 1943:ssa on lukuisat tukipisteet, joita pelaajat keräävät auttaessaan omaa joukkuettaan eteenpäin. Esimerkiksi tankki- ja lentskaritapoista, vihulipun valloituksista ja oman lipun puolustamisista saa plussapojoja. Bonuksena toisen kollegapelaajan jelppaamisesta saa niin ikään tukipisteitä, joten kattava pistesysteemi kannustaa oivallisesti oman joukkueen tukemiseen toiminnan keskellä. Ja kuka nyt sellaista joutotyhmyyttä tekisikään että syöksisi esimerkiksi lentokoneen epämääräisissä kikkailuyrityksissään suoraan veteen ja saisi siitä miinuspisteitä...ehm. Myös alkuperäisia saaria on kivasti muokkailtu eteenpäin, kun löytyypi monennäköisiä juoksuhautoja, hiekkasäkkisuojia jne. Piristävät mukavasti tutuilla 1942-poluilla käyskentelyä.

Massiivinen pääpelimuoto Conquest ja erittäin monipuolisesti lähestyttävät saaret ovat ehdottomia avaintekijöita 1943:n menestyksessä. Lippupaikkojen valtaamisessa, alueiden hallussapidossa ja keskinäisessä voimasuhdeväännössä oli magneettinen vetovoima jo PC-puolella, eikä tästä paljon jäädä jälkeen konsoliversiossakaan, kun ottaa huomioon että kyseessä on riisuttu uudelleenlämmittely reilut puolenkymmentä vuotta vanhasta sotatemuttelusta. Dicelle hattua myös visuaalisesta ilmeestä, joka kestää tarkastelua yllättävän hyvin modernien kollegoidensa rinnalla. Joka puolella rytisee, paukkuu ja paikkoja menee säpäleiksi, vaikkakin Bad Companyn tyylin vain puolituisesti. Äänipuolta pitää sen sijaan tarkastella vielä uudestaan, sillä vaikka kaikkinainen hemulointi kuulosti varsin rouhevalta, niin itsellä oli vaikeuksia hahmottaa vihujen liikkeitä maastossa (siis silloin kun ympärillä ei ollut jatkuvaa meteliä). 1943 kun sisältää - uskokaa tahi älkää - täysrymistelyn ohella runsaasti taktisemman hiippailun elementtejä, joten hienovaraisempi kuulostelumahdollisuus on toivon mukaan audioissa messissä. Kuulokkeilla eilen pelailin, tosin en tuohon niin hirmusti kiinnittänyt huomiota, joten voin olla väärässäkin.

Pelinteko/hakumuodot tuntuisivat verkolliseen toimintaan olevan riittävät ja käytössä selkeät. 1943 (kuten kaikki muutkin kimpparähinät) ovat parhaimmillaan tutun porukan kanssa, joten pelin tarjoama "pelaa kaverin kanssa" -haku on tähän kohtaan ehtaa nannaa. Pelihaussa näkyi olevan vielä ongelmia vapaiden pelien löytämisen ja liittymisen kanssa, mutta ongelmat korjattaneen ripeällä aikataululla kuntoon, kuten eilisissä EA:n pikailmoituksissa ja Paavinkin uutisessa on nähtävissä.

Kokonaisuutena 1943 on hämmästyttävän monipuolinen ja laaja verkkosotailu kun otetaan huomioon, että kyseessä on todellakin "vain" latauspeli. 1200 MS-pojolla 1943 on helposti hintansa väärti kaikille tämän lajityypin ystäville, ja samalla jokseenkin huikean korkean ilmanalan mittatikku kaikille tuleville Live/PSN-titteleille.

**** / *****

PS. Oho, tulipas turhaketta höpinää taas kerraksensa =o.

Yökkö-EDIT: Peleihin pääsy on edelleen työn takana. Moneen kertaan sai tuloksetta pikajoinailla random-matsiin, kunnes lopulta lykästi. Vapaiden servujen selaamismahdollisuus (Browse available servers tms) ei olisi myöskään paha juttu, jotta voisi valita minkälaiselle saarelle haluaa mukaan heittäytyä. Nyt sellainen onnistuu vain oman privaservun tekemisen kautta. Tosin onko silloinkin niin että täsmälleen 15 pelaajaa tarvitaan, jotta pelin voi startata? En ole kokeillut, mutta näin ymmärsin servuinfosta. Olisihan tuo kiva järjestää pienimuotoisempiakin kärhämiä tyyliin 4 vs 4 tai 5 vs 5, ettei huonossa tapauksessa tarvitse koko iltaa vartoilla sotiin pääsyä. Huomasin myös kaipaavani molemmille osapuolelle erillistä ennakkoilmoitusta pelin päättymisestä joko voittoon tai tappioon. Nyt valloittelut päättyvät kuin seinään ilman kannustetta viimeisen puristukseen, vaikka yläruudun lipullisista voimasuhteista voikin tilanteen tsekkailla. Muitakin viilaushuomioita tuli tehtyä, mutta tosiaan jos vain nuo servut saadaan ruotuun, niin eipä näillä niin väliä.

Yökkö-EDIT 2: Klo 03:n jälkeen pääsi suoraan ekalla yrittämällä pelaamaan, kun isoin europelaajaporukka vetäytyi bunkkereihinsa nukkumaan. Noh, kohta päässee alkuillastakin.
Hyvin skulaa pelit kyllä. Keskimatkan tuikuttelijana infantry-luokan iskijä tuntui sopivan omaan pelityyliin parhaiten, vaikka lähitaisteluaktiivina rifleman pitäisi olla se ykkösvalinta. Scouttinakin tuli sniputeltua, vaan ei vain tuo paikallaan kyykkiminen ja sopivien kämppimestojen etsiminen tunnu omimmalta, vaikka kohteita tulikin muutama tiputeltua. Tykinruokaiseksi rivimieheksi on syntynyt, joten sillä tiellä jatketaan...pum pum. Mutta nyt nuq nuq, niin jaksaa sitten toistekin taas pum pum. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Corcalle hatunnosto hyvin kirjoitetusta mini-arviosta.

Nyt tuo infantrykin aukesi itselle vähän paremmin, kun pelasin tiukkana taisteluparina riflemanin kanssa. Loistava parivaljakko, joista toinen napsii jalkaväkeä kauempaa ja toinen taistelee ajoneuvoja vastaan ja auttelee kaveria kun pystyy. Tällä parivaljakolla voi sitten tarvittaessa miehittää tankin hyvinkin tehokkaasti ja korjata sitä tarpeen tulleen.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Trialia kokeilin ja kamulla kattelin vähä koko peliäkin ja onnekseni en ostanut. Hieno ja varmaan hyväkin peli... Talvea ja BF:BC2 odotellessa.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [XBLA]

Dodiin! Nyt kun vihdoin pääsin pelaamaankin niin ei voi muuta sanoa kuin että vau! Tähän hintaluokkaan täysin ohittamaton tekele jos vain sotapelit maistuu. Äänimaailma on jotain jumalaista ja oikealla porukalla taattua lystiä. Tähän tulee uppoamaan monenmonta piiitkää viikonloppua :D Nähdään taistelukentällä ja pahoiteluni jos saat kunnian maistaa kivääriäni ja kuse sukkaasi jos minut kehtaat ampua :p
 
Ylös Bottom