Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jumalauta rupee keittämään, kun saa puolituntia yrittää kohdistaa tähtäyksen vihollista kohti.

En tiedä miten tykkäät tähtäillä, mutta itse sytyn hitaalle tähtäykselle. Pienensin sitä senssiä noin puolet mitä siinä palkissa oli valmiina ja jo rupesi osumaan! Kannattaa kokeilla mikä toimii itsellä parhaiten.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tähtääminen on tosissaan vaikeaa, samoten on todella hankala erottaa vihollista taustaa vasten. Niin kirjavat puvut ja kirjavat maisemat, että saa tuolla 42" telkkarillakin kyhjöttää klyyvari kiinni ruudussa, että näkee vihut riittävän aikaisin.

Kauheaa sontaahan tuo nettipeli on, kun ei ole päässyt tutuilla squadeilla pelaamaan. Eilen yritin pari tuntia joinia suomalaisten peleihin, enkä kertaakaan päässyt mihinkään squadiin mukaan, joten lopetin sitten pelaamisen siihen. Random-sakin kanssa aivan uskomattoman kauheaa, ilmeisesti kaikki CoD:n pelaajat rynnänneet mehuissaan kokeilemaan. Tiimipelistä ei tietoakaan, kukaan ei puhu mikkeihin ja sakki kyhjöttää vihun respassa eikä välitä m-comeista jne. Toivottavasti noita Suomipelejä alkaisi löytymään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

eikös tossa alkuvalikon kohdassa my soldier pääse säätämään kun ton jenkin varusteita??? toinen kysymys kuinka paljon ekspaa saa/vai saako ollenkaan jos läpäsee yksinpelin?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Aseita saa auki multipuolelle myös CO-OP puolelta.

Noita co-opissa avattavia aseita ei ilmeisesti saa auki moninpeliin muualta kuin sieltä co-opista? Nimittäin muistan lukeneeni, että siinä sanottiin "Co-op exclusive weapons". Mielestäni hyvä juttu, niin co-opin peluustakin palkitaan jollain tapaa.


eikös tossa alkuvalikon kohdassa my soldier pääse säätämään kun ton jenkin varusteita??? toinen kysymys kuinka paljon ekspaa saa/vai saako ollenkaan jos läpäsee yksinpelin?

Joo siinä esikatselussa näkyy tosiaan vain se jenkkisotilas. Mutta kun sä valitset sen jenkin puvun, samalla vaihtuu myös sen toisen puolen (ketä ne nyt oli? PLR?) puku. Siinä valikossa, mistä valitset sen camouflagen, se camon kuvake on puolitettu kulmasta kulmaan ja siitä näkee molempien puolten camon.


Tähtääminen pelaa itselläni aivan normaalisti. Meneekin paljon paremmin KDR:n osalta kuin BFBC2:ssa (jossa KDR oli luokkaa 0.80 muistaakseni). Nyt on KDR luokkaa 1.00 (oli jopa 1.37 alkuvaiheessa! :D). Ja ei, en ole mikään KDR-huora, se vain kertoo edes jotenkin epämääräisesti suuntaa antavasti, että miten osut. Accuracy olis tietenkin parempi, mutta kun itse räiskin peleissä ihan muuten vaan ympäristöön ja muualle, niin peleissä tuo osumatarkkuus näkyy aina aikalailla päin peetä.


Eilen oli aivan mahtavat ownaget Grand Bazaarissa (ottakaa huomioon, että tuo oli ehkä kolmas pelini BF3:ssa, rankistakin näkee):

Näytä liitetiedosto 7877

Siellä yhdellä kujalla on kyllä aina aivan mahtavat väännöt, kun toisessa päässä kujaa hilluu vihollisen tankkia ja toisesta päästä ryntäilee vihulaisia. Mikähän lippu siinä nyt on, A..? En yhtään muista. Mutta on kyllä ollut parhaat väännöt siellä sitä lippua puolustaessa. Tuolla tuli sitten kunnon killing spree, kun jäin siihen ihme autotalliosioon nurkan taakse odottelemaan. Omat oli jossain siellä kujan toisessa päässä ja viholliset oli keskittyneinä niihin. Yksi toisensa jälkeen vihut ryntäili sinne autotalliin ja saivat maistaa M4A1:n ruutia. Lopulta lipas tyhjeni, mutta paikalle tuli varmaan joku 3 vihua, pisla käteen (äänenvaimennettu M9211 (en edes yritä muistaa noita numeroita oikein), sain sen liittymällä EA Gun Clubiin) ja pari ensimmäistä lakoon, äkkiä kauheat CoD-tyyliset ADHD-rynnimiset karkuun lataamaan ja vaikka joka puolelta tulitetaan, niin ihme ja kumma, jotenkin pronen ja "väistelyn" avulla saan niitattua loputkin vihut. Tulihan tuossa samassa ilmeisesti tuo 11 tapon killstreakkikin, joka näkyy tuolla "My Soldier" -statseissa.


Ja jetteihin olen päässyt jo useita kertoja. Caspian Borderissa melkein aina kun kuolin, pystyin spawnaamaan jettiin. Tosin en oo noilla osunut vielä mihinkään, PC:llä tuo osuminen tuntui paljon helpommalta. Vielä kun tähtäinkin on aina ihan kohdallaan tai oon ottanut ihan tarpeeksi ennakkoa vihun lentokoneeseen, niin ei silti muka osu. Hyvä että myös nerffaavat tuota konetta jollain tapaa tulevassa pätsissä. Padilla lentely on kyllä 10 kertaa helpompaa ja pysyin heti ilmoissa koko erän ajan. =D Harmi etten saanut aikaiseksi kuin yhden Kill Assistin, mutta tulipa vähän tatsia tuohon koneella lentelyyn.


Ja tästä koko Battlefield 3:sta tulee kyllä mieleen BFBC2:n, Killzone 2:n, CoD4:n ja BF2:n sekoitus. Maittava resepti.

EDIT: Grand Bazaarin sadekelistä tulikin mieleeni, että eikös BF3:een pitänyt tulla dynaamisesti vaihtuvat sääolosuhteet ja kellonajankin piti pystyä valitsemaan? Eikö DICE vielä sanonut, että serverin asetuksista saa nuokin sitten valittua, että peli alkaa vaikka sadekelillä, mutta dynaamisesti sade voi sitten vaikka loppua. Ei mielestäni tarvis olla edes mikään dynaaminen, kun ei nuo matsit niin kauaa kestä (ainakaan Conquest), mutta kunhan sais valittua vaikka päivän Tehran Highway'hyn ja aurinkokelin Grand Bazaariin. Tois vähän vaihtelua.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

AIM assistin otin pois asetuksista. Oli eilen ihan hauskaa pelailla conquestia ja rushia.

Mitenkäs tuossa CO-OPissa kun pelaan Herra X:n kanssa ja jään kenttään 3 jos haluan jatkaa pelaamista myöhemmin niin ilmeisesti minun pitää pelata Herra X:n kanssa ja en voi pelata Herra Y:n kanssa jos X ei esimerkiksi ole paikalla.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No täytyy kokeilla tota sensin pienentämistä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Joo mulle kuka odotti yksinpeliltä vähintään samanlaista kuin Bad Company2 oli, on peli ainakin tähän asti ollut surkea pettymys. Eikä tuo Co-op;kaan vakuuta.
Online puolella en ole vielä käynytkään. Sille siis viimeiset odotukset ennen kauheaa pettymystä koko pelistä. No ei kai ny sentään..? :eek:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No täytyy kokeilla tota sensin pienentämistä.

Senssin pienentäminenkään ei tunnu auttavan, vaikee tähdätä ja miksei voi yksin kertaista senssisäätöä cod tyyliin 1-10
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Joo mulle kuka odotti yksinpeliltä vähintään samanlaista kuin Bad Company2 oli, on peli ainakin tähän asti ollut surkea pettymys. Eikä tuo Co-op;kaan vakuuta.
Online puolella en ole vielä käynytkään. Sille siis viimeiset odotukset ennen kauheaa pettymystä koko pelistä. No ei kai ny sentään..? :eek:

Kannattaa muistaa, että Battlefield-sarja on moninpelisarja, ja tuo yksinpeli on tullut "yhteisön pakosta" mukaan. En ole itse edes kokeillut, enkä kokeile.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kannattaa muistaa, että Battlefield-sarja on moninpelisarja

Jep, ensimmäinen kerta kun Battlefield tarjoaa yksinpelin. Nämä sivujuonteet Modern Combat ja Bad Companyt ovat sitä jo toki tehneet aiemmin. Itselle yksinpelit fps-räiskeessä ovat turha kummajainen, kurisioteetti. Ellei sieltä sitten löydy poikkeuksellisen hienoa tarinaa, pelkkä ampumata ei riitä. Onko jengi jatkossa valmiita enään maksamaan 8-10 tunnin räiskeestä täysihintaisen pelin hintalappua? Mobiilipuolen aivopesu kun opettaa nopeasti muutaman euron pikaviihteeseen.

Verkossa sieltä löytyy niin paljon enemmän, kun vastapuolta ei ohjaa koneäly vaan toinen kaltaisesi sattumanvarainen koheltaja. Sosiaalinen näkökulma myös tuo paljon extraa, vaikka se ei olisi Demons Soulsin haamuja kummempaa. Kuten KonsoliFIN:n podcastissa oli aiheesta mainintaa, ovat nämä menossa yhä enemmän kohti verkkopalvelua, Battlelog ja sen toisen -Elite esimerkkeinä. Siellä ei ole enään sijaa yksinpelille.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Noniin, nyt on tullut joku 8h pelailtua tätä, ja kyllä tämä vaan upealta peliltä tuntuu! Jokainen matsi on aina vähän erilainen, riippuen oman squadin kokoonpanosta. Suurimmaksi osaksi on tullut pelattua tuolta assaulttia, vanhana medicinä selkärangassa tekohengitykset ja laastarit. Tuolla ensimmäisellä rynkyllä pärjännyt ihan hyvin, kun siihen saa äänenvaimentimen, pimeänäkövermeet ja käsituen niin eipä sitä muuta sitten tarvitakkaan. Helikopterilla ja hävittäjällä lentämisessä olen yhtä huono kuin aina ennenkin, mutta ampujan paikalla olo luonnistuu vallan mainiosti.

Parhaimmat mapit tähän mennessä omasta mielestä konkkana: Metro, Tehran Highway, Grand Bazar ja Firestorm, rushissa taas Kharg Island, Metro, Firestorm ja Tehrani. Caspian ja Seine jääneet vähälle peluulle, pitäisi niihin vielä tutustua enemmän.

Oli tämä peli kyllä odotuksen väärti, vielä kun pääsee joskus pelaamaan suomalaisessa squadissa, sitten mennään niin että sorkat heiluu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei tuu mitään pelaamisesta kun toi tähtääminen on aivan totaalista rautakankipaskaa. Näyttöasetuksista kun pisti resoksi 576p niin johan rupes pelittään tähtäys betasta tutulla tavalla, mutta visuaalinen puoli oli sitten ihan nurinkurin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen illalla tuli 4 tuntii pelailtuu. Ihan ok kenttiä, mut osa peliseurasta ihan urpoja. Pari italialaista jannuu oli 2 vika kentäs miun squadissa, ja seurasivat minuu nenä kiinni perseessä...
Jos ei olleet hanurissa kiinni, sitte pyörivät päättömästi jossain kentän laitamilla. Ja se älytön höpötys niihin mikkeihin koko ajan... LOL. Saivat 2 erään yhteensä vissiin 3 tappoa... :D

-J-
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen tuli tykitettyä moninpeliä monta tuntia, joten tässä omia kommentteja:

Pelaan itse Engineerillä, joten joutuu aina mapissa valita ottaako anti-air singon vai anti-armor singon. Hieman tuntuu että ottaa aina sen väärän. Mutta ai sitä onnea kun vihollisen tankki ajaa hyvin sijoitettuun miinoitteeseen. Muista classeista olen huomannut että harva menee Mediciksi ja vielä harvempi Supportiksi. Välillä jopa toivoo että kuolisin kun singosta on loppunut panokset ja on rynkyssäkin vain yksi lipas jäljellä, ja miinatkin on siroteltu jo kauan aikaa sitten.

Moninpelissä tuntui että mikit pätkivät paljon (teki kommunikaatiosta hyvin vaikeaa), lisäksi lagipiikkejä esiintyi silloin tällöin pelatessa, tosin se on näin suuren julkaisun kohdalla ihan ymmärrettävää. Yllättävästi vaikka Rush oli Bad Company 2:sessa se lempipelimuoto, Battlefield 3:sessa Conquest on ylivoimaisesti paras. Pääsee jopa taktikoimaan ja ainoastaan suurimmissa mapeissa on tullut se fiilis että 24 pelaajaa on ehkä liian vähän, esim 32 tai 40 olisi sopivampi määrä.

Liityin samantien KFIN Platooniin (tästä lähtien kutsun sitä klaaniksi), mutta ihmettelin että tuleeko siitä mitään muuta hyötyä kuin turhaksi luokittelemani Battlelog, vai saako esim. jostain koneen valikoista nähdä missä omat klaanilaiset pelaavat, vai pitääkö jokainen pelaaja olla kaverilistalla? Esim. MAGissa tuo klaanilaisen kanssa pelaaminen on toteutettu ehkä parhaiten ikinä, joten ihmettelen että miksi sitä ei tuettaisi Battlefieldissä.

Lopuksi voi myös sanoa että kun aloin pelaamaan BF3 niin tuli vain sellainen fiilis että "tää tuntuu ihan Bad Company 2:selta". Ja mapeista sen verran että onhan tuolla ihan ok mappeja, mutta Back 2 Karkand lisäriä odotan innolla.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen illalla tuli 4 tuntii pelailtuu. Ihan ok kenttiä, mut osa peliseurasta ihan urpoja. Pari italialaista jannuu oli 2 vika kentäs miun squadissa, ja seurasivat minuu nenä kiinni perseessä...
Jos ei olleet hanurissa kiinni, sitte pyörivät päättömästi jossain kentän laitamilla. Ja se älytön höpötys niihin mikkeihin koko ajan... LOL. Saivat 2 erään yhteensä vissiin 3 tappoa... :D

-J-

Joo. Voitaisiin alkaa täällä Konsolifinissä pikkuhiljaa sopimaan jo joitakin Suomipeli-ajankohtia, jotta kaikki pääsisivät nauttimaan tästä pelistä. Tällä hetkellä fiilikset pelistä on aivan uskomattoman huonot, kun ei ole kertaakaan päässyt 3 muun mikkiä käyttävän suomalaisen kanssa pelaamaan. Aivan älyttömän surkea kokemus random-peliseuran kanssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mites jos teen uuden PSN-ID:n niin pystyykö sillä pelaamaan onlinessa tällä PS3:lla missä olen sen koodin käyttänyt vai onko se vain tuolla nickillä millä olen se käyttänyt?

Toinen niin onkohan kukaan huomannut mitään hyvää tutorialia youtubessa jetteihin tai kopuihin. Ihan onnetonta edes yrittää tällä hetkellä :eek:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oon avannut Assaultille tuon ACOG scopen (ACOG vai AGOC? :D). Pitääkö mun saada tappoja käyttäen sitä, jotta saan avattua seuraavan scopen (taisi olla se HOLO)? Ja sittenkö pitää taas HOLO scopella saada tappoja, jotta aukeaa sitä seuraava scope?

Tuo helikopteri on aivan mahtava. Osuu HC:ssäkin loistavasti pilotin paikalta niillä machine guneilla. Siinä Canals -kentässä (Conquestissa) sain todella helposti tuhottua samalla lennolla vihollisten helikopterin, veneen ja muutaman jalkaväen juoksijankin. :p
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oon avannut Assaultille tuon ACOG scopen (ACOG vai AGOC? :D). Pitääkö mun saada tappoja käyttäen sitä, jotta saan avattua seuraavan scopen (taisi olla se HOLO)? Ja sittenkö pitää taas HOLO scopella saada tappoja, jotta aukeaa sitä seuraava scope?

Riittää kun pelaat vaan sillä aseella. Ei väliä mitä siinä on kiinni.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mites jos teen uuden PSN-ID:n niin pystyykö sillä pelaamaan onlinessa tällä PS3:lla missä olen sen koodin käyttänyt vai onko se vain tuolla nickillä millä olen se käyttänyt?

Ainakin itse pystyn veljen kanssa pelata samalla koodilla, molemmilla oma psn-tunnus tietenkin. Eli pitäisi toimia myös uudella nickilläsi.
 
Ylös Bottom