Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä
Tossa pelasin viime yönä ja täytyy vähän pistää muutama miete.
Ensinnäkin ärsyttää paikoin lagi, mutta vielä ärsyttävämpää on oma toverit jotka väkisin menee vastustajan ammuttavaksi, vaikka itse yrittää mennä sieltä mistä homma voi onnistuakin (rush). Näin joutuu urhan usein itsekin leikkimään yksinäistä sankaria, vaikka tarkoitus ja halu olisi pelata joukkuepelinä. Ai niin ja moni ei myöskään osaa antaa niitä parannuspakkauksia tai ammuslootia, joita itse jakelen jatkuvasti.
Damavand mikä lie nyt onkaan niin jäi huvikseni kokeilemaan mortaria sinne omalle baselle. Tappoja tuli moniakin ihan vaan sinne päin pistämällä missä joku oli osunut vihuun ja näkyi kartalla. Tuota mortaria ei ollut bad companeissa joten olihan sillä ihan kiva vähänä aikaa paukutella. Typerää on vaan, jos jää suojaan baseen niin ainut johon lopulta kuolin oli toinen mortarin pistäjä johon en ehtinyt ampua tarpeeksi nopeasti. Lisäksi kun on nuo löputtomat ammukset, mutta toisaalta jos mortareita olis vaan joku muutama niin ei siitä silloinkaan kauheasti hyötyä olisi. Ja tuo mortar on myös aika ilkeä kun jos m-com on paikassa, jossa sen päällä ei ole mitään niin joku kun laittaa sen räjähteen niin mortaria vaan sinne niin kaveria kuolee, jos siellä sitä ollaan peruuttamassa. Toki mortarissa menee aina hetki uuden panoksen laittoon mutta aika hyvällä tahdilla sitä voi laittaa. No tuli kokeiltua ja ehkä joskus voi käyttää, mutta tuo on vähän typerää kykkimistä jne.
Samassa mapissa tuli ensimmäinen multi kill otettua. Rushissa puolustajana kaksi claymorea m-comin viereen ja porukkaa tuli monta sitä kohti, räjähdys ja vaatimattomat 4 tappoa.
Claymoret on vähän niin ja näin. Meinaan on aika tehokkaita ja kovin moni ei niitä osaa varoa vaan juostaan sinne m-comille varomattomasti ja tappoa tulee. Tuossa esim. squad rushissa kun pelasin niin oli ihan jatkuvaa claymorejen kylventää m-comin luo puolin toisin. Onneksi käyttöä rajoittaa se, että niitä voi olla yhdeltä pelaajalta vain 2 samaan aikaan ja se myös, että kun kuolee ne katoavat.
Sitten jet puolelle. Tuolla jetillä ampuminen on aivan tuskaa ja sillä vähän lennellyt niin hiukan oppinut lentämään, mutta vain yhden tapon olen saanut, kun joku ei osannut oikein lentää jetillä niin ammuin alas. Oli miten oli niin tuntui se kyllä hyvältä kun sai edes jonkun alas. No jetistä helikopteriin ja on aivan jörjetöntä tuo toisten lentäminen koptereilla. Suurinosa ajaa miten sattuu eli ei mitään vakautta ja mahdollisuutta osua vastustajiin. Lisäksi moni on ajanut kopterin maahan ja omat tietty kuolee jne. En itse ole kopterilla hyvä lentämään, mutta jotkut saavat minut tuntemaan itseni ihan ok lentäjäksi. Siksi en yleensä kopteriin mene lentämään sen takia ja jos sitä ei osaa yhtään ajaa niin parempi jättää ajamatta.
Lisäksi yksi todella typerä bugi on kyllä pelissä. Kun pelasin monia tunteja niin sain useamman tapon niin, että olin seinän toisella puolella kuin vastustaja joka oli maakuuasennossa ja jalat tulivat seinän läpi. Eihän sitä tohtinut jättää paikkaa käyttämättä, joten ei muuta kun jalkoihin kuteja.
Edit. Miten monta kutia tolla ekalla singolla engineerella tarttee raskaan tankin tuhoamiseen. Ei meinaan kauheasti innostanut, kun kokeilin kylkeen pistää 2 ammusta ja mitään pisteitä tai tankin hyytymistä ei vieläkään näkynyt. Luonnollisesti kukaan muu siinä oleva oma ei voinut yrittää tankkia tuhota ja ei oikein onnaa jos tarttee jonkun tyyliin 5 ammusta tuhoamiseen. Kuitenkin tuon singon lataaminen kestää jne.