Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onko kellään ongelmia päästä pelaamaan onlineen tällä hetkellä? Itsellä pukkaa Erroria ja viestinä lukee "Connection to the EA servers heve been lost", jonka jälkeen peli alkaa lataamaan ja loading teksti jää vilkkumaan ruudulle eikä mitään tapahdu. Ei auta kuin sulkea peli, mutta aina käynnistettäessä tulee sama ongelma uudelleen ja uudelleen. Olisiko joku filu korruptoitunut yms.? Vinkkejä toivotaan...

Itsellä sama homma. "The connection to the EA Online has been lost."

Kaikki muut nettiominaisuudet toimii niinku pitääki. Ja pari kaveria näyttää olevan pelaamassa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Välillä tosin tuntuu, että siellä on botteja oma puoli täynnä, niin päätöntä se meno on. Tuossa juoksin yhdellä runilla about 2min supon perässä ammukset lopussa. Hypin myös naaman edessä ja huutelin " give me some ammo!", eikä mitään reagointia. Onneksi pelasin assaulttina, pistin kaverin pislalla hengiltä, nappasin kitin ja heitin ammot itelle, vaihdoin kitin, herättelin urpon ja jatkoin matkaa :D

Jetille Service Star 1 ansaittuna. Melko Top Gun fiilis on Air Radar/ECM Jammer/Guided missile setillä, kun pystyy kylvämään tuhoa maahan ja pitämään ilmaherruuden samalla. Khargissa taisin 5 jettiä, 3 kopua ja 4 tankkia tuhota yhen kiekan aikana. Ja ainut kuolema tuli kun törmäsin mastoon.

"Välillä" on kyllä oma tiimi täynnä noita botteja, yritetään aina väkisin kulkea sitä ainoaa vihollisen valvomaa kujaa pitkin :D Yksin pääsee helposti muualtakin ohi, mutta silti kukaan ei lähde seuraamaan/spawnaa samaan paikkaan.

Mie oon jättäny guided missilen käyttämättä, tilalla on rocket pods, joilla tuntuu saavan jalkaväkeäkin ammuttua ihan hyvin. Tankit ja jetit taas tuhotaan konetykillä. Toissapäivänä Kharg Island rush puolustajana tuli ensimmäinen multikill :D. Nopea bursti tankkiin ja ruudulle tuli pidempi lista nimiä, taisi olla melko täynnä porukkaa tai jotain ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kyseessä on viestiketjun edellisellä sivulla mainittu ihan suunniteltu huoltokatko.

Näinköhän, Battlelog kertoo seuraavaa

NOTICE Be advised: We are seeing connectivity issues to the PC, PS3 and Xbox 360 back-end systems. DICE and EA are working on resolving the problem.
 
Jeb, tuntuu että KDn perässä porukka vain kun moisenki lisäsivät scoreboardiin näkyviin. Itelekki on muutama tappio tullut huippu sotilaiden ansiosta. Mutta siltikki menny WL ratio kohta 2.5 verran plussalle. Eise auta kuin jumalauta pelata sitä objectia, vaikka yksin (conquest). Eilen illallakin kaverin kans kahestaan hoidettiin tosi tiukka erä kotiin. Oli kai meillä 10muutaki, mutta ei vissiin ajan tasalla. 32minuutin conquest erän jälkeen voitettiin lukemin 5-0. Ace ribbon ja Ace Squad ribbon sieltä tuli ihan normaalisti. Ja ketkä oli kärjessä, suomalaiset :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Näinköhän, Battlelog kertoo seuraavaa
Eli huoltokatko ei vaan mennyt ihan putkeen. Huoltokatko alkoi siis klo 11 (Suomen aikaa) ja periaatteessa loppui puoliltapäivin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Argh, huomenna koko ilta PSN verkko alhaalla ja tänään ei välttämättä kerkeä paljoa pelailla. Hirveet nikkikset iskee jo etukäteen ^^

BF3 a.k.a sosiaalisenelämäntuhoaja
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Uusia leluja avautuu kuin lahjapaketteja lapsuuden jouluissa. Stinger tuskin kaipaa enempiä selittelyjä, tämä olaltalaukaistava infrapunaohjautuva ilmatorjuntaohjus. Eilen mentiin myöhään yöhön suomiporukoilla ja hauskaa oli. Tässä kentässä Caspian Border päästiin paikoin siihen varsinaiseen Battlefield-henkeen, jossa koko kalusto pyöri yhteisten maalien kimpussa. Leikatussa pätkässä se ei ehkä niinkään välity, mutta siinä hengessä mentiin. Ryhmänjohtaja spottaa kohteet minne hyökätä ja kaikki yhdessä maaleja mihin iskeä. Kaiken aikaa äänijuttelu jauhaa pätkinnästä huolimatta. Videossa näkyy miten hävittäjät puolustautuvat flareja purskauttamalla.

[MEDIA]3527[/MEDIA]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mie oon jättäny guided missilen käyttämättä, tilalla on rocket pods, joilla tuntuu saavan jalkaväkeäkin ammuttua ihan hyvin. Tankit ja jetit taas tuhotaan konetykillä. Toissapäivänä Kharg Island rush puolustajana tuli ensimmäinen multikill :D. Nopea bursti tankkiin ja ruudulle tuli pidempi lista nimiä, taisi olla melko täynnä porukkaa tai jotain ;)

Rocket podeja kokeilin pari erää, kyllähän niillä saa mayhemiä aikaan mantereella. Kaks omaa onnistunut niillä tappamaan, enkä yhtään vihua. Pitänee pysyä ohjuksissa, niillä sentään osuu vihun tankkeihin :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tossa pelasin viime yönä ja täytyy vähän pistää muutama miete.

Ensinnäkin ärsyttää paikoin lagi, mutta vielä ärsyttävämpää on oma toverit jotka väkisin menee vastustajan ammuttavaksi, vaikka itse yrittää mennä sieltä mistä homma voi onnistuakin (rush). Näin joutuu urhan usein itsekin leikkimään yksinäistä sankaria, vaikka tarkoitus ja halu olisi pelata joukkuepelinä. Ai niin ja moni ei myöskään osaa antaa niitä parannuspakkauksia tai ammuslootia, joita itse jakelen jatkuvasti.

Damavand mikä lie nyt onkaan niin jäi huvikseni kokeilemaan mortaria sinne omalle baselle. Tappoja tuli moniakin ihan vaan sinne päin pistämällä missä joku oli osunut vihuun ja näkyi kartalla. Tuota mortaria ei ollut bad companeissa joten olihan sillä ihan kiva vähänä aikaa paukutella. Typerää on vaan, jos jää suojaan baseen niin ainut johon lopulta kuolin oli toinen mortarin pistäjä johon en ehtinyt ampua tarpeeksi nopeasti. Lisäksi kun on nuo löputtomat ammukset, mutta toisaalta jos mortareita olis vaan joku muutama niin ei siitä silloinkaan kauheasti hyötyä olisi. Ja tuo mortar on myös aika ilkeä kun jos m-com on paikassa, jossa sen päällä ei ole mitään niin joku kun laittaa sen räjähteen niin mortaria vaan sinne niin kaveria kuolee, jos siellä sitä ollaan peruuttamassa. Toki mortarissa menee aina hetki uuden panoksen laittoon mutta aika hyvällä tahdilla sitä voi laittaa. No tuli kokeiltua ja ehkä joskus voi käyttää, mutta tuo on vähän typerää kykkimistä jne.

Samassa mapissa tuli ensimmäinen multi kill otettua. Rushissa puolustajana kaksi claymorea m-comin viereen ja porukkaa tuli monta sitä kohti, räjähdys ja vaatimattomat 4 tappoa. :D Claymoret on vähän niin ja näin. Meinaan on aika tehokkaita ja kovin moni ei niitä osaa varoa vaan juostaan sinne m-comille varomattomasti ja tappoa tulee. Tuossa esim. squad rushissa kun pelasin niin oli ihan jatkuvaa claymorejen kylventää m-comin luo puolin toisin. Onneksi käyttöä rajoittaa se, että niitä voi olla yhdeltä pelaajalta vain 2 samaan aikaan ja se myös, että kun kuolee ne katoavat.

Sitten jet puolelle. Tuolla jetillä ampuminen on aivan tuskaa ja sillä vähän lennellyt niin hiukan oppinut lentämään, mutta vain yhden tapon olen saanut, kun joku ei osannut oikein lentää jetillä niin ammuin alas. Oli miten oli niin tuntui se kyllä hyvältä kun sai edes jonkun alas. No jetistä helikopteriin ja on aivan jörjetöntä tuo toisten lentäminen koptereilla. Suurinosa ajaa miten sattuu eli ei mitään vakautta ja mahdollisuutta osua vastustajiin. Lisäksi moni on ajanut kopterin maahan ja omat tietty kuolee jne. En itse ole kopterilla hyvä lentämään, mutta jotkut saavat minut tuntemaan itseni ihan ok lentäjäksi. Siksi en yleensä kopteriin mene lentämään sen takia ja jos sitä ei osaa yhtään ajaa niin parempi jättää ajamatta.

Lisäksi yksi todella typerä bugi on kyllä pelissä. Kun pelasin monia tunteja niin sain useamman tapon niin, että olin seinän toisella puolella kuin vastustaja joka oli maakuuasennossa ja jalat tulivat seinän läpi. Eihän sitä tohtinut jättää paikkaa käyttämättä, joten ei muuta kun jalkoihin kuteja. :D

Edit. Miten monta kutia tolla ekalla singolla engineerella tarttee raskaan tankin tuhoamiseen. Ei meinaan kauheasti innostanut, kun kokeilin kylkeen pistää 2 ammusta ja mitään pisteitä tai tankin hyytymistä ei vieläkään näkynyt. Luonnollisesti kukaan muu siinä oleva oma ei voinut yrittää tankkia tuhota ja ei oikein onnaa jos tarttee jonkun tyyliin 5 ammusta tuhoamiseen. Kuitenkin tuon singon lataaminen kestää jne.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

"Välillä" on kyllä oma tiimi täynnä noita botteja, yritetään aina väkisin kulkea sitä ainoaa vihollisen valvomaa kujaa pitkin :D Yksin pääsee helposti muualtakin ohi, mutta silti kukaan ei lähde seuraamaan/spawnaa samaan paikkaan.

Mie oon jättäny guided missilen käyttämättä, tilalla on rocket pods, joilla tuntuu saavan jalkaväkeäkin ammuttua ihan hyvin. Tankit ja jetit taas tuhotaan konetykillä. Toissapäivänä Kharg Island rush puolustajana tuli ensimmäinen multikill :D. Nopea bursti tankkiin ja ruudulle tuli pidempi lista nimiä, taisi olla melko täynnä porukkaa tai jotain ;)
Jep, itsekkin olen jeteillä vaihtanut noihin rocket podseihin, mutta kyllä niitä kannattaa ampua tankkeihinkin ja sitten pääaseella viimeistellä niin tulee varma destroyed vehicle ja lista nimiä. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Edit. Miten monta kutia tolla ekalla singolla engineerella tarttee raskaan tankin tuhoamiseen. Ei meinaan kauheasti innostanut, kun kokeilin kylkeen pistää 2 ammusta ja mitään pisteitä tai tankin hyytymistä ei vieläkään näkynyt. Luonnollisesti kukaan muu siinä oleva oma ei voinut yrittää tankkia tuhota ja ei oikein onnaa jos tarttee jonkun tyyliin 5 ammusta tuhoamiseen. Kuitenkin tuon singon lataaminen kestää jne.

En kyl tiiä, että montako tarvii, mutta suoraan edestä sitä ei kannata millään kissanpieruilla sohia. Edessä on kovimmat armorit ja sinne se tykin piippukin osoittaa 90% ajasta.
Tähän voisi heittää suomen armeijan oppeja, eli laukauksen jälkeen laukauspailla olevien suhteellinen elinikä on noin 3 sec. Joten laukaus ja heti liikkeeseen. Yrityksenä tietenkin juosta tankin taakse ja siinä juostessa käyttää hyvät ampumapaikat hyväksi. Jos olet yksin, niin kovimpien tankkien kanssa ei kannata ottaa yhteen luullen, että saa sen yksin hoidettua päiviltä. Tarvitaan muita sinkoilijoita tai vähintääkin yksi ammuslaatikoiden heittelijä juoksemaan perässä. Aina kannattaa tietenkin ampua, kun mahdollisuus, mutta ei ainakaan samassa paikassa lataillen. Tuo perus kissanpierusinko ei kyllä mitenkään tuo kuningas oloa kun tankki pistää murkulaa niskaan.

Ja toimiikos muuten tuo TEAM CHAT ollenkaan? Eilen kuulin suomibossessa muiden puheet, mutta nyt ei tahdo squadeissakaan kukaan puhua mitään. Kokeilin sitten tiimi chattiakin eikä kolmen matsin aikana ole kuulunut kenenkään jorinoita.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En kyl tiiä, että montako tarvii, mutta suoraan edestä sitä ei kannata millään kissanpieruilla sohia. Edessä on kovimmat armorit ja sinne se tykin piippukin osoittaa 90% ajasta.
Tähän voisi heittää suomen armeijan oppeja, eli laukauksen jälkeen laukauspailla olevien suhteellinen elinikä on noin 3 sec. Joten laukaus ja heti liikkeeseen. Yrityksenä tietenkin juosta tankin taakse ja siinä juostessa käyttää hyvät ampumapaikat hyväksi. Jos olet yksin, niin kovimpien tankkien kanssa ei kannata ottaa yhteen luullen, että saa sen yksin hoidettua päiviltä. Tarvitaan muita sinkoilijoita tai vähintääkin yksi ammuslaatikoiden heittelijä juoksemaan perässä. Aina kannattaa tietenkin ampua, kun mahdollisuus, mutta ei ainakaan samassa paikassa lataillen. Tuo perus kissanpierusinko ei kyllä mitenkään tuo kuningas oloa kun tankki pistää murkulaa niskaan.

Ja toimiikos muuten tuo TEAM CHAT ollenkaan? Eilen kuulin suomibossessa muiden puheet, mutta nyt ei tahdo squadeissakaan kukaan puhua mitään. Kokeilin sitten tiimi chattiakin eikä kolmen matsin aikana ole kuulunut kenenkään jorinoita.

Eilen oli ainakin hurjasti liikkeellä vihutiimeissä porukkaa, jotka ajoivat tankin suoraan mun ajaman tankin eteen poikittain ja käänsivät ainoastaan piipun osoittamaan muhun. :D Siinä sitten ammuttiin vuorotellen molemmat ne kolme kutia. Vihutankki räjähti aina kolmannen jälkeen ja omassa oli vielä eloa jäljellä joku 30 prosenttia tms. Erona siis se, että vihutankki ampui mun ohjastamaa tankkia suoraan vahvasti panssaroituun keulaan, kun taas mä ammuin sen heikommin panssaroituun sivuun tai parhaassa tapauksessa kaikkein heikoimmin panssaroituun persiiseen.

Jos/kun pelaan Engineerinä niin valitsen sen EXPL:n kohdasta "specialization", jonka ansiosta saa lisää räjähteitä kantoon. Mm. sinkoon lisää ammuksia ja enemmän miinoja.

Ja tuo chätin toimivus on ainakin tähän saakka ollut ihan henkimaailman juttuja. Joskus toimii, joskus ei. Omasta kokemuksesta VOIP:n vaihtaminen Squadista Teamiksi poistaa yleensä suurella varmuudella ainakin/varsinkin juuri ne oman Squadin äänet. :D Eli kannattaa pitää Squadina se VOIP.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Milloinkohan patch 1.02 on tulossa?

On kyllä joutunut välillä vaihtelemaan servuja esimerkiksi Rush jos siinä ei vaan tapahdu mitään tai tulee spawni killereitä. Kyllä välillä on joitain helmiäkin pelejä. Itseäni ihmetyttää tuo lagi esim vihollinen tulee minua vastaan, tulittaa kerran ja se on siinä. Sitten itse saan välillä kuluttaa puoli lippaallista että tapahtuu jotain. Kävin EA:n feedback foorumille laittamassa bugilistaa. Toivottavasti porukka joka ei halua vallata lippuja tai vallata M-COMeja siirtysi pelaamaan TM matseja. Toivoisin että voice korjaus tulisi pian, olisi niin mukava pelailla ja puhua suomalaisten kanssa.

Tuota kampanjaa tullut pelattua normaalilla ja toinen tehtävä oli kyllä vaikea :O Botitkin tiesi missä olin vaikka olin maassa makaamassa :O
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Milloinkohan patch 1.02 on tulossa?

Tuota kampanjaa tullut pelattua normaalilla ja toinen tehtävä oli kyllä vaikea :O Botitkin tiesi missä olin vaikka olin maassa makaamassa :O


Tää on kyllä ärsyttävää. Ja kaveri seisoo vieressä ja ampuu ihan ilman huolia ja ite hädin tuskin pysyn hengissä siellä muurin takana.

Jäänyt kyllä yllätys yllätys toi yksinpeli melko vähälle tässä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Millä ihmeellä ihmiset saa aikaan noita kopteri ja jetti tappoja?
Pelikellossa takana 26 tuntia ja olen kuollut 2 kertaa kopterin ampumana, nolla kertaa jetin ampumana.

Päivän Battlefield Hetki:
Tähtää tankkia Javelinilla
Lock and Fire
Tankki peruuttaa karkuun
Javelin kaartaa perässä ja osuu Reconia poskeen
PWND

EA:n serverifixi lisäsi lagia ainakin hetkellisesti. 1 vs. 1 tilanteet menee aina persneton puolelle kun nautittavissa on puolen sekunnin viive.
Ja sitä jojotusta on nyt muuallakin kuin teheranissa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jotain pikku yhteyshäröjä tänään pelissä, mutta lähdin silti rohkeasti kaatuilemaan online-puolelle.

Oliko tähän mitään selitystä (muuta kuin lagi) kun itse saan yleensä paukuttaa kymmenkunta laakia kertatulella vastapuolen jantteriin ja toisaalta itse putoan monesti kertalaakista? En tietty ole katsonut missään matsissa peiliin joten ei tiedä vaikka olisin joka matsissa kalsareissa liikenteessä. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jotain pikku yhteyshäröjä tänään pelissä, mutta lähdin silti rohkeasti kaatuilemaan online-puolelle.

Oliko tähän mitään selitystä (muuta kuin lagi) kun itse saan yleensä paukuttaa kymmenkunta laakia kertatulella vastapuolen jantteriin ja toisaalta itse putoan monesti kertalaakista? En tietty ole katsonut missään matsissa peiliin joten ei tiedä vaikka olisin joka matsissa kalsareissa liikenteessä. :)

Normaalia ja totuttele siihen. Joskus käy toisinkin päin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tää on kyllä ärsyttävää. Ja kaveri seisoo vieressä ja ampuu ihan ilman huolia ja ite hädin tuskin pysyn hengissä siellä muurin takana.

Jäänyt kyllä yllätys yllätys toi yksinpeli melko vähälle tässä.

Just vetäsin yksinpelin läpi. Oli se hienoo! Parissa kohdassa oli todella eeppistä. Esim.
Siinä kun venäläiset laskuvarjojoukot täyttää taivaan.
Menee kyllä pituudeltaan lyhyimpään luokkaan ikänä. Mielelläni olisin tota vielä jatkanut pidempäänkin.

Mutta tosiaan, on siellä paljon rasittavuuksia vastassa. Normi on joissakin kohdissa yllättävän vaikea ja juuri siitä syystä, että vaikka olet missä niin tulitusta tulee päin kokoajan. Siinä ei betoniporsaat auta, eikä sijoittautumisella ole kovinkaan paljoa taktista merkitystä. Lisäksi, jos vihuilla ei ole skiriptattua starttia, niin seuraavat sinua tähtäimillään seinien läpi ja heti kun vähän vilahdat jostain ikkunan nurkasta, niin henki pois. Siellä harjoitusrata kohdassa tämä oikein korostui. Pahin rasittavuus oli kuitenkin checkpointtien huono sijoittelu joissakin kohdissa. Useammin kuin kerran jouduit taistelemaan eka yhden vaikean ja pitkän kohdan vain kuollaksesi seuraavan vaikean kohdan alussa. Ja kuolema vei sitten kilometritolkulla taaksepäin.

Ja jos ei tuota seinien läpi seuraamista voi pitää tekoaälyn fiksuutena, niin täytyy todeta tekoälyn olevan aika tyhmää. Rasittavaa ampua suojien takana kykkivät vihut vain huomatakseen, että täydennys porukka menee tismalleen samoihin suojiin. Ainuttakaan flankkiä ei näkynyt ja kranujakin taisi tulla niskaan vain parissa kohtaa. En sitten tiedä miten vaikealla tasolla pelatessa, mutta normin tekoäly on luokkaa juokseva maalitaulu.

Silti... Tykkäsin. Vauhdikas stoori oli.
 
Ylös Bottom