Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Täysin samaa mieltä ja tämä video todistaa sen, taito on nyt erittäin tärkeässä asemassa: advanced metro tactics: suppression - YouTube

Erittäin innolla odotan päivitystä myös boksille. :rolleyes:

No huhhuh, PC:llä 64 pelaajan metrossa ja mahoton ukkoja yhessä ahtaassa käytävässä. Eiköhän tuo ollu jo vähän turhankin
kärjistetty esimerkki supressionista, mikä nyt ei normimatseissa kyllä ihan noin toimi. :cool:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ohan toi suppressionin vaikutus ihan naurettava tällä hetkellä. Vedin eilen pc:n puolella padilla ja olin ykkösenä omassa tiimissä ja kaikkiaan joku 5. Mad skills? Not!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuo nyt on ilmeisesti sitä PC-jonneilua. Eihän tuollaista tilannetta edes pysty konsoleilla syntymään. Onko se ihan pakko pelata pelin ahtainta karttaa ahtaen siihen niin paljon miestä kuin vain suinkin. Ei oo mikään ihme että pelin balanssit alkaa kusemaan, kun samoilla asetuksilla pitäis pelata myös Caspiania, Firestormia, Khargia jne (eli just niitä laajoja karttoja mitä PC-pelaajat muna huurussa odottivat ennen pelin julkaisua). Mut samoja jonneja ne PC-pelaajatkin näyttävät olevan metron 64p ollessa suosituin mappi PC:llä. Pisteet ja tapot ratkaisee, ei se miten pelataan. Sellainen se ihminen usein on. Kokeilkaapa siellä PC-puolella sitä metroa esim 24 pelaajalla, eipä oo tullu vastaavia tilanteita vielä kertaakaan vastaan.

Video kyllä tiivistää pelin nykyisen tilanteen hyvin, spray'n'pray on päivän sana ainakin noissa pienissä mapeissa nykyään ja se on vain ikävä tosiasia. Seuraava patchia odotellessa jossa Dice sitten taas tuota muokkaa joko suuntaan tai toiseen ... taas kerran. :D
Mun mielestä pienissä mapeissa päivän sana on päästä yllättämään vihollinen ja viimeistellä se ennen kuin se ehtii reagoimaan. Jos taas joutuu päinvastaiseen tilanteeseen, niin eihän siinä juuri muu kuin spray'n'pray auta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No tuo oli kyllä kieltämättä aika arsesta jo kyllä. Ite en oo kyl kuitenkaan hitbox -ongelmiin vielä törmänny tässä.

Et sitten hirveästi ole vihuja ampunut. Mitään muuta peli ole täynnä kuin hitbox-ongelmia. Patchin jälkeen olen lukemattomia kertoja päässyt vihun selkään, upottunut siihen koko lippaallisen ilman YHTÄÄN hitmarkkeria ja kuollut kun kaveri kääntyy ja puukottaa.. Yes, i mad :mad: Grizzly tuumasi ykis päivä, että ei oikein kiinnosta pelata päivityksen jälkeen. Itsellä rupeaa olemaan vähän samat fiilikset, mikä on sääli. Peli kuitenkin oli aivan hemmetin hyvä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jottei menisi pelkäksi videoiden postailuksi, niin laitan tähän viestin, jonka kirjoitin aiemmin klaanimme foorumille:

Tuo suppression-efekti on mun mielestä just sopiva nyt (ennen patchia). Siitä on selvää hyötyä kun antaa suojatulta, mutta se ei vielä kokonaan pilaa 1vs1-tilanteita. 1vs2-tilanteet ovatkin sitten hankalampia kun luodit lentävät minne sattuu, mutta sehän vain kannustaa liikkumaan squadina tai "taisteluparina".

Tossa patchissa se on kyllä vedetty yli, mitä noita videoita on katsonut. En ymmärrä muutosta.

Tuohon suojatuli hommaan on muutenkin varmaan ollut hankala löytää balanssia, itse olen järkeillyt muutamia vaihtoehtoja että mitä tapoja sen toteuttamiseen on:

1. Nostetaan Time to kill erittäin korkeaksi, jolloin sotilaat hakevat suojaa heti kun napsuu. Tarkoittaisi myös sitä että pelissä täytyisi olla luokkarajoituksia, jotta kaikki eivät voisi vetää sahalla nappi pohjassa tappaen kaiken. Ei toimi.

2. Suppression-efekti aiheuttaisi vain visuaalista huojuntaa joka vaikeuttaisi tähtäystä, eikä satunnaista hajontaa olisi ollenkaan. Tämäkään ei varmaan toimisi, voisi lentää laatta vartin pelin jälkeen.

3. Suppression aiheuttaisi vain huomattavaa rekyylin kasvamista. Tämä voisi toimia, mutta rekyylin täytyisi olla satunnaisesti poukkoilevaa, jottei PC:llä voisi tehdä esim. macroja jotka "poistaisivat" tämän efektin. Tämäkään ei siltikään ehkä toimisi, koska taitavat pelaajat pystyisivät silti ampumaan kohteeseen tarkasti, vaikka ovatkin "suppressed". Siinä menisi koko suppression-mekaniikan idea.

4. Nykyinen systeemi, jossa suojatuli aiheuttaa satunnaista hajontaa ja pientä visuaalista efektiä. IMO paras systeemi. En vain ymmärrä että miksi sitä piti mennä nostamaan koska se väistämättä pilaa 1vs1-tilanteet. Se joka pääsee ampumaan ensin ja jolla on isompi lipas, voittaa, vaikka ampuisikin ensin ohi. Hieman ehkä kärjistettyä, mutta ei hyvä.

Mun mielestä tuo mekaniikka on hyvä idea ja nykyinen toteutus ehkä paras mahdollinen (vaikka 1vs1-tilanteissa onnella saattaakin olla pieni osuus), toivottavasti se patchataan sitten kesäkuussa takaisin.

Tai sitten innostun siitä ja vedän supolla piippu kuumana...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikäs trolli se siellä purnuaa? Oot tainnu vaan joutua huonoihin matseihin, joissa et oo todennäköisesti myöskään pärjänny.
Katse peiliin. Omasta mielestä pätsin jälkeen vaan parantunu ja nyt sitä taitoa kyllä nimenomaan just vaaditaan. Eikä enää
tartte minkään input lagin kanssa tuskastella, joka oli ennen pätsiä kyllä pelin pahin ongelma PS3:lla. Attachmentit aseissa
on suuressa roolissa jos puhutaan esim. rekyylin ja spreadin vähentämisestä. Noh, toivottavasti EA:lla riittää sympiatiaa laitella
rahoja tililles, josko saisit vielä vähän extraa korvausmuodossa.


Nyt olet enemmän pihalla, kuin lumiukko. Päivityksen jälkeen nimenomaan taidolla ei tee yhtään mitään vaan nimenomaan se kumpi näkee ensimmäisenä on kaksintaisetelun voittaja.

Päivityksen avulla haluttiin saada COD-jonnet peliin mukaan ja pärjäämään taitavien kanssa kuten esimerkiksi minun. Se joka väittää, että nyt vaaditaan taitoa puhuu paskaa. Sen voi todeta, kun käy lukasemassa noita tilastojen kärkipäissä olevien mielipiteitä
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Perseestä tämmönen kun kusevat jonkun asian patchissa ja korjausta saa odottaa kuukausitolkulla, jos nyt sekään auttaa.. Sitten nämä laidasta laitaan balanssi muutokset :mad: Veikkaan, että seuraavan patchin myötä suppression muutetaan aivan minimaaliseksi, jolloin siitä ei taas ole mitään hyötyä. IMO paras olisi, jos suppression lisäisi rekyyliä ja sumentaisi näyttöä, mutta bullet spreadia ei välttämättä tarvisi ollenkaan. Ennen patchia oli ihan ok, ehkä vähän herkemmin olisi saanut näyttö sumentua.

E: Pitääpä vielä tänään antaa patchille mahdollisuus ja palata testaamaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Nyt olet enemmän pihalla, kuin lumiukko. Päivityksen jälkeen nimenomaan taidolla ei tee yhtään mitään vaan nimenomaan se kumpi näkee ensimmäisenä on kaksintaisetelun voittaja.

Päivityksen avulla haluttiin saada COD-jonnet peliin mukaan ja pärjäämään taitavien kanssa kuten esimerkiksi minun. Se joka väittää, että nyt vaaditaan taitoa puhuu paskaa. Sen voi todeta, kun käy lukasemassa noita tilastojen kärkipäissä olevien mielipiteitä

Mitä tekemistä CODilla on tämän asian kanssa? Kyseisessä pelissähän ei käsittääkseni ole suppression-efektiä, vaan kaksintaistelut voittaa aina nopeampi ja parempi ampuja. Vai olenko väärässä, en ole koskaan CODia pelannut.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Päivityksen avulla haluttiin saada COD-jonnet peliin mukaan ja pärjäämään taitavien kanssa kuten esimerkiksi minun. Se joka väittää, että nyt vaaditaan taitoa puhuu paskaa.

Tuolla kun pelaa muiden suomalaisten kanssa, ei kukaan nosta itseään muiden yläpuolelle, vaikka tilastojen pohjalta näin voisivat hyvin tehdäkin. Siellä edelleen ne jotka ovat aiemminkin pärjänneet, ovat yhtä edelleen erän päätteeksi listojen kärkipaikat miehittäneet. Että sikäli päivitys ei tuonut helpotusta meille bäfä-jonneille.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikäs trolli se siellä purnuaa? Oot tainnu vaan joutua huonoihin matseihin, joissa et oo todennäköisesti myöskään pärjänny.
Katse peiliin. Omasta mielestä pätsin jälkeen vaan parantunu ja nyt sitä taitoa kyllä nimenomaan just vaaditaan. Eikä enää
tartte minkään input lagin kanssa tuskastella, joka oli ennen pätsiä kyllä pelin pahin ongelma PS3:lla. Attachmentit aseissa
on suuressa roolissa jos puhutaan esim. rekyylin ja spreadin vähentämisestä. Noh, toivottavasti EA:lla riittää sympiatiaa laitella
rahoja tililles, josko saisit vielä vähän extraa korvausmuodossa.

Tämä taisi olla vastaus tuohon mun kommenttiin?

Tuossa ny viimeisin matsi mikä löytyy logista, joten en ihan allekirjoita väittämääsi pärjäämisestä Battle Report - Battlelog / Battlefield 3

Se on kiva, että sun mielestä peli on parantunut.

Oma mielipiteeni heijastelee fiiliksiä vajaan 400 tunnin jälkeiseen kokemukseen ennen patchia, sekä muiden asiansa omaavien mietteitä pohjaten. Attachmenteilla ei juurikaan ole väliä post-patch jälkeisessä ajassa, päinvastoin. Ihan sama mitä siihen laittaa kiinni, niin lopputulos on aivan yhtä paska. Liikkuvaan kohteeseen et osu ja jos vihu ampuu kohti, niin ihan sama vedätkö nappi pohjassa vai burstailetko.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hyvä tuo päivitys on. Erityisesti lisäkilkkeiden osalta meno on loogisempaa ja todellakin voi rakentaa eri aseista erilaisia kombinaatioita. Osa boonuksista ja miinuksista on asekohtaisesti erilaisia että siinäkin riittää kokeilemista.
Mielestäni foregrip ja silu oli aiemmin aivan must mutta nyt kyseinen kombinaatio toimii tasan sillä etäisyydellä ja siinä tarkoituksessa missä se logiikan mukaankin pitäisi pelata. Siis läheltä ja salaa.

Ainut mikä vähän mietityttää on tuo supression. Se on ehkä pikkasen liian isoksi vedetty. Aeimmin niitä suppression ribboneita ei juurikaan saanut mutta nyt niitä sataa laariin. Mutta tyytyväinen olen nykytilanteeseen...

...pl. tämä osumien reisteröimättömyys! Jos pelaan esim suomalaisten kanssa niin purevat nurmea silloin kun ase käskee mutta ootappa ku peliin tulee saiga-squadi venäjältä. Saa paranovin poikia tykittää mutta ei lyijy maistu! 1 vs. 1 ja naamaan lasettaa menemään mutta silti tullaan läpi. Eihän siinä mitään mutta ku omalla vuokraservulla tulee tuollaista lagifestiin viittaavaa niin kyllähän se harmituttaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En oo ite huomannut mitään epäbalanssia tuossa Suppressionissa. Hyvin toimii mielestäni edelleen, nyt siitä tulituen antamisesta on jotain hyötäkin, toisin kuin ennen päivitystä. Suppression-ribboneita vaan tippuu nyt ehkä vähän liian tiuhaan tahtiin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuo Beemer nyt on tunnettu troolari tällä keskustelupalstalla, joka ei ole tainnut mistään pelistä vielä mitään positiivista sanoa. Aina on kaikki pielessä. Eikä ne statseilla leijumiset paljon vakuuta, jos et uskalla edes psn tunnustasi kertoa. Ei tainnut mennä vielä asia perille edellisen jäähyn jälkeen. Parasta vaan olla ruokkimatta trollia ja jättää täysin huomiotta. Anteeksi offtopic, ei mulla muuta tällä kertaa.


Miksi pitäisi positiivista sanoa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa. Päivitys on täysi paska ja sillä selvä joka on linjassa huippupelaajien kommenttien kanssa.

Sehän nyt on jo nähty ettei Dice osaa tehdä kunnollista nettikoodia. Tämäkin piti olla pieni twiikkaus muutaman aseen kohdalta, mutta vetivätkin kaikki uusiksi houkutellen codi-pelaajia. Tuo uusi dlc adhd-kenttä on selvä merkki, että tätä viedään codin suuntaan ja haetaan pelaajia sieltä. Rahaa on pakko tahkota, mutta pelit tehdään päin persettä ja päivityksiä saa odotella sen 6kk julkaisusta ja silloinkin peliä viedään huonompaan suuntaan eikä nettikoodia saada rakennettua toimivaksi. Sen näkee jonkun postaamasta videosta kuinka surkeaa koodaustaitoa on käytetty hitboxien suhteen, eikä kyse ole todellakaan käyttäjien nettiyhteydestä.

Tämä on vain huono peli muiden EA pelien joukossa esim. Nhl ym.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miksi pitäisi positiivista sanoa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa. Päivitys on täysi paska ja sillä selvä joka on linjassa huippupelaajien kommenttien kanssa.

Sehän nyt on jo nähty ettei Dice osaa tehdä kunnollista nettikoodia. Tämäkin piti olla pieni twiikkaus muutaman aseen kohdalta, mutta vetivätkin kaikki uusiksi houkutellen codi-pelaajia. Tuo uusi dlc adhd-kenttä on selvä merkki, että tätä viedään codin suuntaan ja haetaan pelaajia sieltä. Rahaa on pakko tahkota, mutta pelit tehdään päin persettä ja päivityksiä saa odotella sen 6kk julkaisusta ja silloinkin peliä viedään huonompaan suuntaan eikä nettikoodia saada rakennettua toimivaksi. Sen näkee jonkun postaamasta videosta kuinka surkeaa koodaustaitoa on käytetty hitboxien suhteen, eikä kyse ole todellakaan käyttäjien nettiyhteydestä.

Tämä on vain huono peli muiden EA pelien joukossa esim. Nhl ym.

Kerrotko mulle sitten mikä peli on hyvä? Niin pääsen sitä sitten moittimaan. Taidan olla ainut kenen mielestä battlefield meni patchin jälkeen parempaan suuntaan. Yksin ei pärjää suppressionin takia, joka lisää taistelupareja tai jopa, että pysyy squadin mukana. En näe patchissa mitään negatiivista. Olis myös kiva saada sulta noita huippupelaajien kommentteja, hekin taitavat vaan vinkua, koska famasilla ei tee enää mitään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miksi pitäisi positiivista sanoa jos ei ole mitään positiivista sanottavaa. Päivitys on täysi paska ja sillä selvä joka on linjassa huippupelaajien kommenttien kanssa.

Sehän nyt on jo nähty ettei Dice osaa tehdä kunnollista nettikoodia. Tämäkin piti olla pieni twiikkaus muutaman aseen kohdalta, mutta vetivätkin kaikki uusiksi houkutellen codi-pelaajia. Tuo uusi dlc adhd-kenttä on selvä merkki, että tätä viedään codin suuntaan ja haetaan pelaajia sieltä. Rahaa on pakko tahkota, mutta pelit tehdään päin persettä ja päivityksiä saa odotella sen 6kk julkaisusta ja silloinkin peliä viedään huonompaan suuntaan eikä nettikoodia saada rakennettua toimivaksi. Sen näkee jonkun postaamasta videosta kuinka surkeaa koodaustaitoa on käytetty hitboxien suhteen, eikä kyse ole todellakaan käyttäjien nettiyhteydestä.

Tämä on vain huono peli muiden EA pelien joukossa esim. Nhl ym.

No älä pelaa jos peli ei miellytä. Kun sanoit, että änäri on sysi paska peli niin minusta siinä ei oo mitään vikaa. Ja Peileistä ei saada koskaan täydellisiä.

Näköjään servuissa(ainenkin privoissa) voi pelata 1vs1 pisteidenkanssa.
 
Ylös Bottom