Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä
Jottei menisi pelkäksi videoiden postailuksi, niin laitan tähän viestin, jonka kirjoitin aiemmin klaanimme foorumille:
Tuo suppression-efekti on mun mielestä just sopiva nyt (ennen patchia). Siitä on selvää hyötyä kun antaa suojatulta, mutta se ei vielä kokonaan pilaa 1vs1-tilanteita. 1vs2-tilanteet ovatkin sitten hankalampia kun luodit lentävät minne sattuu, mutta sehän vain kannustaa liikkumaan squadina tai "taisteluparina".
Tossa patchissa se on kyllä vedetty yli, mitä noita videoita on katsonut. En ymmärrä muutosta.
Tuohon suojatuli hommaan on muutenkin varmaan ollut hankala löytää balanssia, itse olen järkeillyt muutamia vaihtoehtoja että mitä tapoja sen toteuttamiseen on:
1. Nostetaan Time to kill erittäin korkeaksi, jolloin sotilaat hakevat suojaa heti kun napsuu. Tarkoittaisi myös sitä että pelissä täytyisi olla luokkarajoituksia, jotta kaikki eivät voisi vetää sahalla nappi pohjassa tappaen kaiken. Ei toimi.
2. Suppression-efekti aiheuttaisi vain visuaalista huojuntaa joka vaikeuttaisi tähtäystä, eikä satunnaista hajontaa olisi ollenkaan. Tämäkään ei varmaan toimisi, voisi lentää laatta vartin pelin jälkeen.
3. Suppression aiheuttaisi vain huomattavaa rekyylin kasvamista. Tämä voisi toimia, mutta rekyylin täytyisi olla satunnaisesti poukkoilevaa, jottei PC:llä voisi tehdä esim. macroja jotka "poistaisivat" tämän efektin. Tämäkään ei siltikään ehkä toimisi, koska taitavat pelaajat pystyisivät silti ampumaan kohteeseen tarkasti, vaikka ovatkin "suppressed". Siinä menisi koko suppression-mekaniikan idea.
4. Nykyinen systeemi, jossa suojatuli aiheuttaa satunnaista hajontaa ja pientä visuaalista efektiä. IMO paras systeemi. En vain ymmärrä että miksi sitä piti mennä nostamaan koska se väistämättä pilaa 1vs1-tilanteet. Se joka pääsee ampumaan ensin ja jolla on isompi lipas, voittaa, vaikka ampuisikin ensin ohi. Hieman ehkä kärjistettyä, mutta ei hyvä.
Mun mielestä tuo mekaniikka on hyvä idea ja nykyinen toteutus ehkä paras mahdollinen (vaikka 1vs1-tilanteissa onnella saattaakin olla pieni osuus), toivottavasti se patchataan sitten kesäkuussa takaisin.
Tai sitten innostun siitä ja vedän supolla piippu kuumana...