Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hömm, enemmän kai tuosta suppressionista nyt on haittaa kuin hyötyä. Itse näkisin, että edellinen supression olisi ollut (efektiä olisi hiukan voinut vahvistaa) tarpeeksi hyvä, mitä nyt niitä sup-asseja olisi saanut tulla hiukan helpommalla. Nyt niitä sitten tulee liian helposti ja samalla ns. ottava osapuoli ei kykene tekemään mitään tilanteessa kun paikat alkavat pölisemään. Eihän se nyt oikeastikaan niin mene, että jos joku ampuu sinne päin missä olet, niin muutut kuolaavaksi idiootiksi josta ei ole mitään hyötyä?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itelläkään ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa pätsistä, peli-ilo nousi ja koukuttavuus myös...

Muuten oon samaa mieltä, mutta myös pari huonoa juttua patchi toi mukanaan:

- Aseiden kustomointivalikossa se valittu ase aina häviää X:ää painaessa ja se pitää valita jotenkin kierosti uudestaan (en vieläkään ymmärrä tuota systeemiä oikein)
- Squadista ei voi enää kickiä porukkaa pois
- Jotkut(?) co-op-tehtävät jää latausruutuun, josta peli on pakko sammuttaa (en tiedä oliko tämä ongelma jo aiemmin, mutta on jo käynyt kahdesti nyt patchin jälkeen, eikä olla edes pelattu kuin ehkä 10 tehtävää)

Muuten aivan mainio patchi omasta mielestäni. Toinen valituksen aihe on - jolla ei tosin ole tekemistä patchin kanssa -, että DICE meni sekoittamaan nuo CQ- ja Rush Only -serverit joiksikin "Urban Warfareiksi" ja "Epic Battleseiksi". Oikeastaan ainut, mitä voi nyt pelata, on tuo Epic Battles. Onneksi asia korjattiin sitten custom-servereillä, mutta miksei DICE voisi silti samantien palauttaa muutaman noita aivan alkuperäisiä servereitä, joissa pyörii kaikki mapit ja pelkkä CQ tai Rush. Custom-servereistäkin löytyy nykyään kymmeniä "XXXX tickets Metro/Bazaar/Seine" -servuja, mutta vain harvoja "All Maps HC CQ Only" -servuja.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tulipahan nyt taas pelailtua tunti-pari rush/cq/tdm "oikeilla" servereillä ja ihan hyvin toimi ja hauskaa oli.

G53 +foregrip+flash suppressor tuntui toimivan hyvin ja porukkaa tippui ihan nätisti. Hiukan uudenlaista lähestymistapaa koitin... Kun vihulaisen näkee niin nappi pohjaan vaan, sen jälkeen vasta tähtää niin ei ainakaan samantien henki iteltä lähde :D. Ja IMO tankeilla on paljon hauskempi leikkiä kun nuo ei enää kestä niin montaa iskua.


Onhan tuossa suppression- jutussa puolensa, hiukan helpompi esim. Metrossa edetä m-comeille kun pistää pari luotia pahisten suuntaan ja sitten pistää juoksuksi. Pitää vaan taas ajatella eri tavalla tuolla taistelukentällä...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kyt puol tuntia ladannut tuota päivitystä, aikaa jäljellä 705 minuuttia! 4% valmiina. 24m netti, eli onkohan servereillä ruuhkaa tms? Onko muilla ollut lataamisen kanssa ongelmia?

minullakin näytti aluks jotain 800 minuuttia. loppujen lopuks meni 2,5 tuntia patchin ja b2k uudelleen lataamiseen 10m netillä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Muuten aivan mainio patchi omasta mielestäni. Toinen valituksen aihe on - jolla ei tosin ole tekemistä patchin kanssa -, että DICE meni sekoittamaan nuo CQ- ja Rush Only -serverit joiksikin "Urban Warfareiksi" ja "Epic Battleseiksi". Oikeastaan ainut, mitä voi nyt pelata, on tuo Epic Battles. Onneksi asia korjattiin sitten custom-servereillä, mutta miksei DICE voisi silti samantien palauttaa muutaman noita aivan alkuperäisiä servereitä, joissa pyörii kaikki mapit ja pelkkä CQ tai Rush.
En tiedä montakohan kertaa täälläkin on sanottu, mutta kaikki serverit, joiden nimi on SERVERnumerosarjaX (EU) tai PnumerosarjaY (East US) pyörittää pelkkää konkkaa tai rushia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No ei todellakaan pitäs olla realistinen peli ja ei sinne päin olekaan. Tarkoitin ainoastaan tuota supressionin vaikusta pelillisesti, että tietyssä mielessä jopa ihan realistinenkin siltä osin.
Enpä oo itte ammuskellu ku RK:lla armeijassa, joten en tiiä sitten noista aseiden rekyyleistä mikä on missäkin aseessa sitten se realistiseen suuntaan oleva. Kaiken kaikkiaan kuitenkin
itse olen tyytyväinen uuteen päivitykseen.

Millä tapaa tuo on realistista? Kaveri ampuu luodin 10 metriä ohi, niin kaverin näkökenttä sumenee, housuihin turahtaa ja rupeaa räiskimään luoteja minne sattuu? Juuh okei. Onko kukaan koskaan ollut kohti tulevassa luotisateessa, että voi sanoa näkökentän sumenevan tuolla tavalla? Juuh okei...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Millä tapaa tuo on realistista? Kaveri ampuu luodin 10 metriä ohi, niin kaverin näkökenttä sumenee, housuihin turahtaa ja rupeaa räiskimään luoteja minne sattuu? Juuh okei. Onko kukaan koskaan ollut kohti tulevassa luotisateessa, että voi sanoa näkökentän sumenevan tuolla tavalla? Juuh okei...

Hehhh... Hidastappa hieman. Ensiksi tuo supressioneffecti tulee kun kuteja (parhaiten tietenkin kkk:sta ja snipuista)ammutaan n. 2-3m säteelle ympärillesi ja jos se tulee yhtään kauemmas, niin voin sanoa että silloin ruutu EI sumene liikaa tähtäämiseen koht. tarkasti.

Tuskin oikeasti näkökenttä sumenenee, kun luotikuuro tulee kohdallesi, mutta silloin luultavasti pelko (paitsi jos olet pilvessä :rolleyes:) saattaa vallata mielesi ja hidastaa refleksejä ja muutenkin kroppasi kontrollia. En ainakaan itse keksi konstia pelissä ilmentää pelkoa (siinähän ei olisi mtn järkeä jos ukko hyppäisi esim. automaattisesti maahan kun sinua ammutaan :D)ja siksi supression effeckti on mielestäni vain hyvä.

Estääkseni väärinkäsityksiä sanon että postauksilla jossa kommentoin beemerin postauksia, en suinkaan yritä lynkata beemeriä maanrakoon, vaan haluan esittää kommenttini (HUOM:MYMIELIPIDE) mielestäni hieman liioiteltuihin postauksiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mun mielestä se hahmo voisi vaikka ampua välillä itseään jalkaan, jos oikein säikähtää. :D Olisi paljon hauskempaa kuin tämä krooninen ohiampuminen.

Onko toi jotenkin niin säädetty, ettei vahingossakaan yksikään hauleista osu jos tulee tarpeeksi suppressionia? Näyttää siltä kuin nuo oikein tarkoituksella väistäisivät vihollisen.

28al1z4.jpg


Doom-graffoilla oleva kuva napattu tästä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mun mielestä se hahmo voisi vaikka ampua välillä itseään jalkaan, jos oikein säikähtää. :D Olisi paljon hauskempaa kuin tämä krooninen ohiampuminen.

:D ...tai pudottaa tussarinsa maahan :)

Onko toi jotenkin niin säädetty, ettei vahingossakaan yksikään hauleista osu jos tulee tarpeeksi suppressionia? Näyttää siltä kuin nuo oikein tarkoituksella väistäisivät vihollisen.

Jos tuolla suppressionilla ja osumattomuudella on joku tekemällä tehty yhteys niin sitten ollaan kyllä mielestäni hakoteillä ja pahasti. Siitä olen Bossin kanssa samaa mieltä, että näkökentän sumentuminen on ihan ok keino kuvata tuntemuksia tilanteesta jossa joku ampuu kovilla kohti, mutta siihen sen pitäisi sitten jäädä. Minkäänlaista extra-rekyyliä tai varsinkaan pelin päättämää ohiampumista ei kaivata.

EDIT:
Tai mistäs minä tiedän miltä se tuntuu kun ammutaan kohti. Ainoa kerta kun on kuulaa tullut niskaan oli Santahaminassa pistooliradalla kun naapuriradan kaverin kuti kimmahti sirpaleliivin rintamukseen. En kyllä muista, että näkökenttä olisi sumentunut tai että olisin ampunut itseäni jalkaan... :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hehhh... Hidastappa hieman. Ensiksi tuo supressioneffecti tulee kun kuteja (parhaiten tietenkin kkk:sta ja snipuista)ammutaan n. 2-3m säteelle ympärillesi ja jos se tulee yhtään kauemmas, niin voin sanoa että silloin ruutu EI sumene liikaa tähtäämiseen koht. tarkasti.

Tuskin oikeasti näkökenttä sumenenee, kun luotikuuro tulee kohdallesi, mutta silloin luultavasti pelko (paitsi jos olet pilvessä :rolleyes:) saattaa vallata mielesi ja hidastaa refleksejä ja muutenkin kroppasi kontrollia. En ainakaan itse keksi konstia pelissä ilmentää pelkoa (siinähän ei olisi mtn järkeä jos ukko hyppäisi esim. automaattisesti maahan kun sinua ammutaan :D)ja siksi supression effeckti on mielestäni vain hyvä.

Estääkseni väärinkäsityksiä sanon että postauksilla jossa kommentoin beemerin postauksia, en suinkaan yritä lynkata beemeriä maanrakoon, vaan haluan esittää kommenttini (HUOM:MYMIELIPIDE) mielestäni hieman liioiteltuihin postauksiin.

Tai sitten Dicen konttorilla on pelattu liikaa Need For Speediä. Siinä on ruutu samalla tavalla blurrattu siinä vaiheessa kun iskee ilokaasut kehiin. En tosin omissa silmissä ole huomannut +250km/h nopeuksissa Supressionfield 3 kaltaisia sumenemisia. Eli metsään on menty... olisivat nyt vaikka tehneet niin, että kohtitulevista luodeista äänet sumenee ja tulee ns. "hiljainen hetki"-efekti, joka oikeassa elämässä on.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Doom-graffoilla oleva kuva napattu tästä.

Tuttu tunne tämäkin. Ja jos tämän jälkeen vielä joku väittää että supression shaissessa ei ole mitään vikaa ... no sitten väittää, mutta tosiasiahan on että se kustu nyt pahemman kerran. Ei auta itku (ei edes täällä KFIN:ssä), spreijaamista palkitaan ja näillä mennään seuraavaan patchiin saakka.


Ja kun meillä on nyt nämä ihanaiset "privaatti serverit" niin mitenkäs olisi jos herätettäisiin se 12v12 turnaus pikkuhiljaa taas henkiin? Kun muistaakseni tälläinen oli tulossa jo julkaisuun mutta privojen puutteen takia sitä "lykättiin"?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hehhh... Hidastappa hieman. Ensiksi tuo supressioneffecti tulee kun kuteja (parhaiten tietenkin kkk:sta ja snipuista)ammutaan n. 2-3m säteelle ympärillesi ja jos se tulee yhtään kauemmas, niin voin sanoa että silloin ruutu EI sumene liikaa tähtäämiseen koht. tarkasti.

Tänää todistettua, istuin hummerin takapenkillä kun Julius pistää 2 kutia pislalla kohti autoa, kun hyppään ulos naama on aivan puurossa. Itellä viel menis tuo naaman puuroutuminen läpi, mutta tuo rekyylin nousussa+kutien järjettömässä hajonnassa ei oo enää mitää järkee.

Tuttu tunne tämäkin. Ja jos tämän jälkeen vielä joku väittää että supression shaissessa ei ole mitään vikaa ... no sitten väittää, mutta tosiasiahan on että se kustu nyt pahemman kerran. Ei auta itku (ei edes täällä KFIN:ssä), spreijaamista palkitaan ja näillä mennään seuraavaan patchiin saakka.

Ja jos yhtä kauan menee kun tässä patchissa nii saadaan odottaa ja todella kauan. Eli joskus kesän lopulla jos sais jotai fixiä tuohon -.-
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuskin oikeasti näkökenttä sumenenee, kun luotikuuro tulee kohdallesi, mutta silloin luultavasti pelko (paitsi jos olet pilvessä :rolleyes:) saattaa vallata mielesi ja hidastaa refleksejä ja muutenkin kroppasi kontrollia. En ainakaan itse keksi konstia pelissä ilmentää pelkoa (siinähän ei olisi mtn järkeä jos ukko hyppäisi esim. automaattisesti maahan kun sinua ammutaan :D)ja siksi supression effeckti on mielestäni vain hyvä.

Itseasiassa pelko saa kehon tuottamaan adrenaliiniä, jonka päinvastoin pitäisi nopeuttaa refleksejä yms. Mutta enpä tosiaan keksi mitään (parempaa) keinoa ilmentää pelkoa pelissä, joten sumentuvaan näyttöön on tyytyminen. Tosin nykyään sitä on ihan liikaa. Bullet spread pois, rekyyliä pienemmäks ja sumennusta hiukan heikommaksi niin ois hyvä.


E: DICE voisi tehdä niin, että julkaisisivat suppressive effectiä heikentävän patchin heti kun saavat sen valmiiksi ja loput korjaukset sitten myöhempään isoon patchiin. Ei tarvitsisi montaa kuukautta tämän kanssa taistella..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itseasiassa pelko saa kehon tuottamaan adrenaliiniä, jonka päinvastoin pitäisi nopeuttaa refleksejä yms. Mutta enpä tosiaan keksi mitään (parempaa) keinoa ilmentää pelkoa pelissä, joten sumentuvaan näyttöön on tyytyminen. Tosin nykyään sitä on ihan liikaa. Bullet spread pois, rekyyliä pienemmäks ja sumennusta hiukan heikommaksi niin ois hyvä.

No ei se nyt välttämättä noinkaan mene. Stressireaktio saattaa hyydyttää kokeneenki jermun paikoilleen ja kykenemättömäksi toimimaan (fight, flight, freeze). Mutta koska tämä on peli niin keskitytään mieluummin pelillisiin ominaisuuksiin. Minusta tuo supo-efekti sinällään on hyvä sumentumisineen mutta sitä on kyllä kieltämättä aikas paljon. Toisaalta se saattaa muuttaa pelityyliä varovaisemmaksi. Nyt kuitenki melkosta ADHD-hippaa tuo meno. Varsinki normissa.

Vaikuttaa vähän siltä niinku sitä olisi lipsahtanut vahingossa liikaa. Olisivat vain laajentaneet sitä aluetta missä se entisenlainen supressioni alkaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pahasti mättää ainakin haulikon kanssa toi suppression efekti. Vedettiin äsken kunnon ticketeillä metroa ja omaan varustukseen kuului alusta loppuun 870mcs. Jokaisessa lähitaistelussa sai kirota, koska ei saanut ruutu sumeana kontaktin viimeistä kaveria hengiltä. Panokset vaan losahti läpi ja joka toisella panoksella tuli hitmarkki. Sitten pari hassua laukausta omaa torsoa kohti ja henki pois. Kill camissa loisti joka kerta vastustajan energiana 50-75%. Tuli myös huomattua seuraavalla rundilla reconilla pelleillessä sama laukausten hajonta. Kun kohde ampui n. 200m päästä kohti kertatulella eikä yksikään luoti osunut lähellekään niin suppression efekti oli jo niin voimakas, että ampumani laukaukset menivät useita metrejä ohi siitä mihin tähtäsin. Kohde yritti irtautua tilanteesta, mutta sai samantien kuulan kalloonsa kun ruutu kirkastui.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onneksi dice ilmeisesti myönsi jo mokansa suppressionin kanssa ja aikovat tuunata sitä pienemmäksi. Toivottavasti tapahtuu nopeasti eikä vasta muutaman kuukauden päästä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mikä noita igloja ja stingereitä oikein vaivaa päivityksen jälkeen? Välillä eivät lukitu vaikka kopteri ois parin metrin päässä...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onneksi dice ilmeisesti myönsi jo mokansa suppressionin kanssa ja aikovat tuunata sitä pienemmäksi. Toivottavasti tapahtuu nopeasti eikä vasta muutaman kuukauden päästä.

Hieno juttu! Missä ne tuohon ottivat kantaa? En siis epäile sanojasi, olisi vain mukava itsekin lueskella mitä tarkkaanottaen kommentoivat...

Mikä noita igloja ja stingereitä oikein vaivaa päivityksen jälkeen? Välillä eivät lukitu vaikka kopteri ois parin metrin päässä...

Huomannut saman. Lukitusta ei tapahdu jos kohde on "liian lähellä". Samoin lukitusvaikeuksia tuntuu olevan jos lentohärveli on aivan maanpinnan tasalla tai hyvin lähellä sitä.

Ehkä tässä on kyseessä 'you get some, you loose some' -ratkaisy ts. lukituksen nopeutta on kompensoitu käpälöimällä lukitusetäisyyttä myös lähietäisyyksillä. Eli ei kaukaa muttei myöskään liian läheltä. Tämä nyt ihan vain mutuiluna.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Stingereihin vaikuttaa below radar nykyään eli jos kopu lentää matalalla, niin siihen ei voi lukittautua. Eikä siinä vielä kaikki. Nykyään noi AA ohjukset ei edes aina tee vahinkoo vaikka osuiskin, eikä oo varmaan ainoita joissa hit detection kusee.
 
Ylös Bottom