Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Edellisessä viestissä kerroin mielipiteeni, ja tuntuu että saman mielipiteen jakaa iso osa tämänkin foorumin käyttäjistä. Tilastot ovat suurimmalle osalle tärkeitä.

Tämä on vain sinun olettamasi. Ne porukat joissa itse pelaan, on painoarvo tiukoissa matseissa. Satojen/tuhansien eurojen laitteita ei ole hankittu tilastonikkarointiin, sitä riittää jo tuolla työelämän puolella riittämiin. Peleistä haetaan haasteita, tekemisen meininkiä ja sitä aitoa voittamisen iloa. Siinä tilastoille ei juuri jää sijaa. Kiva niitä on käydä kurkkaamassa, mutta niiden ei anneta vaikuttaa liiaksi pelaamiseen.

Onko pelaaja tahdoton moukka, joka on näin helposti tilastoilla orjuutettavissa?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tämä on vain sinun olettamasi. Ne porukat joissa itse pelaan, on painoarvo tiukoissa matseissa. Satojen/tuhansien eurojen laitteita ei ole hankittu tilastonikkarointiin, sitä riittää jo tuolla työelämän puolella riittämiin. Peleistä haetaan haasteita, tekemisen meininkiä ja sitä aitoa voittamisen iloa. Siinä tilastoille ei juuri jää sijaa. Kiva niitä on käydä kurkkaamassa, mutta niiden ei anneta vaikuttaa liiaksi pelaamiseen.

Onko pelaaja tahdoton moukka, joka on näin helposti tilastoilla orjuutettavissa?

Perustan tämän olettamuksen (valitettavasti?) niihin n. 124 tuntiin, jotka olen tähän peliin elämääni kuluttanut. Ehkä sitten minun peliseurani ei ole yhtä hyvää, kuulunhan itsekin siihen seuraan :confused:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Perustan tämän olettamuksen (valitettavasti?) niihin n. 124 tuntiin, jotka olen tähän peliin elämääni kuluttanut.

Ja tämä kaikki sen takia, että on saatu tilastot kaunisteltua keinoja kaihtamatta? Otan osaa. Senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka aidon peli-ilon metsästämiseen.
 
Voishan sitä itekki vähän kommnentoida tota tilastoshaibaa. Onhan se ehkä ihan kiva jos W/L & K/D ratio on yli 1 mut itellä yleensä ne ollu alle sen eikä haittaa sinänsä yhtään. Tärkeintä on aina se, että pelit on mahdollisimman tasaväkisiä eikä jengi perseile niis matseissa. Vaikka ite aika paljo pelaan randomienkin kanssa, niin ei se vastustajan nöyryyttäminen mitää peli-iloa tuo. Tiukat vääntämiset ja tiimipelaaminen tuo sen Bf hengen IMO.
Ite käyn silloin tällöin TDM:ää tykittää et saa nopeita tappoja kerättyä aseille et saa lisähärpäkkeitä auki jne. Siellä se meno ei oo kovin tiimipainotteista kun randomisti spawnaillaan ja räiskitää.
Mitä toho USAS-12 op juttuu tulee niin muutaman kerran oon vaa kuollut siihen mutten epäile etteikö se ois vähä ylivoimanen ase. Lähietäisyyksillehä noi haulikot on tarkotettu eikä sillee et tiputetaa viel jostai 100metrin päästä. Saiga-12k tuntu ihan jees ja samoten ne muutki haulikot mut pääasiassa kädessä on joku rynkky. An-94 seuraavaksi testipenkkiin.

YGrizzly : "Onko kukaan muuten kokeillu saako tolla assaultin defibrillilaattorilla porukkaa tapettua? BC2:ssa ainakin pysty, muttei ole tässä ikinä tullut kokeiltua kun se puukotus animaatio on vaa nii hieno ;)

Ei pysty tappamaan. Tosiaan tuo myytti testattiin tuolla aikasemmin linkitetyssä tubepätkässä. Harmi kun ei voi :/

Btw. Miksi tässä Bf3 kranaattia ei voi pitää kädessä ollenkaan ennen kuin heittää? Bad Companeissa pysty, samoin Bf1943. Ja Pc-versiossa ne voi ottaa myös käteen sen, kuten puukonkin. Voihan moran ottaa käteen myös konsoleillakin.. Hmm..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Btw. Miksi tässä Bf3 kranaattia ei voi pitää kädessä ollenkaan ennen kuin heittää? Bad Companeissa pysty, samoin Bf1943. Ja Pc-versiossa ne voi ottaa myös käteen sen, kuten puukonkin. Voihan moran ottaa käteen myös konsoleillakin.. Hmm..

Voihan, painat L2 kun olet heittämäs ja siinä samalla painat R1 ja voit vapauttaa L2, kun aijot heittää niin vapautat R1 :P
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei pysty tappamaan. Tosiaan tuo myytti testattiin tuolla aikasemmin linkitetyssä tubepätkässä. Harmi kun ei voi :/

Tuossa videon kohdassa 4:56 vihulainen kuolee defasta ja seuraa "confirmed". Kuten Aphex tuossa jo aiemminkin totesi.

Itsellä on nyt reilut 50h takana tätä peliä, on ensimmäinen räiskintä mitä olen verkossa pelannut ja opittavaa kyllä riittää. Ainakin tuon oman squadin toiminta on valitettavan usein heikkoa, porukka säntäilee eri suuntiin ja yhteistyö puuttuu. Välillä onneksi löytyy kunnon tyyppejä ja päästään asiaan, etenkin tuon tankin kanssa heiluminen on osoittautunut mukavaksi touhuksi osaavan (ja mikillisen) kaverin kanssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla avautu tuossa joku aika sitten tankille guided shell vaan en vissii osaa käyttäää sitä.:D Voisko joku kertoo miten tätä käytetään ku mulla se ei lukihe kohteita vaikka tankin tähtäin osottaa esim helikopteriin ja yritän painaa ampuma nappia ni ei tuu sitä neliöö näkyviin, pitääkö tossa painaa jotain nappia sit erikseen vai vai pitääkö se kohde maalata jollai eriaseella tai jtn vai häh?
 
Voihan, painat L2 kun olet heittämäs ja siinä samalla painat R1 ja voit vapauttaa L2, kun aijot heittää niin vapautat R1 :P

Ahaa, kiitos tiedosta.. Miks en oo ennen huomannu/älynny? Eipä missää tietääkseni ole edes neuvottu. Kannatti kysyä..

Ahaa, eli defoil pystyykin tappamaan.
Mut kuka hullu lähtee yrittämään kymmentä kertaa yhtä jannua vastaan? :D onkohan sitten HC:ssa parempi, dunno. Ois voinu mun puolest pitää sen, että ykkösellä tipauttaa noillaki. Ihan kiva ois välil leikkiä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla avautu tuossa joku aika sitten tankille guided shell vaan en vissii osaa käyttäää sitä.:D Voisko joku kertoo miten tätä käytetään ku mulla se ei lukihe kohteita vaikka tankin tähtäin osottaa esim helikopteriin ja yritän painaa ampuma nappia ni ei tuu sitä neliöö näkyviin, pitääkö tossa painaa jotain nappia sit erikseen vai vai pitääkö se kohde maalata jollai eriaseella tai jtn vai häh?
1. Guided shell lukittuu yksinään vaan maa-ajoneuvoihin, veneestä en ole varma. Jettien/hekojen maalaamiseen vaaditaan SOFLAM tai CITV-isäntä siellä tankissa.
2. Siinä on tietty etäisyys, jolta se toimii.
3. Ei tarvitse painaa mitään, osoita kunnes punainen neliö -> ammu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ja tämä kaikki sen takia, että on saatu tilastot kaunisteltua keinoja kaihtamatta? Otan osaa. Senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka aidon peli-ilon metsästämiseen.

Enpä usko, että Aphexi nyt ihan tuota tarkoitti. Välillä se on kiva ottaa balsamia haavoille kunnon rökityksen jälkeen. En usko, että kukaan nauttii niistä läpijuoksu matseista, puolin ja toisin, joten asian dramatisointia ei nyt ehkä ihan tuolle tasolle kannata viedä. Koen olevani oikeutettu kommentoimaan, koska yhden jos toisenkin kerran olen squadin kanssa vihun puolelle hypännyt tasoitusmielessä.

Tänään tuli sitten koettua kunnon löytystä, ehkä ansaitusti alkuillan pelien johdosta, meidän supertiimiltä taas :D Battlelog / Sign in Pääsi verdat ja Deodor kokeilemaan oikein kunnolla mitä BF3 pahimmillaan voi olla.

Mutta kyllä sieltä smurffeistakin löytyy ihan kovia porukoita kampoihin laittamaan. Tai en ainakaan huomannut juuri kenelläkään tagia jotka sai tapettua illan viimeisissä matseissa Battlelog / Sign in . Tosin meidän squadilla meni aika paljon aikaa guided shelleillä leikkiessä ja Canalissa Panadoli kärsivällisesti jaksoi pistää hekoa kuntoon, kun nyt vihdoin ja viimein sillä opettelin lentämään :o Hitto kun kädet hikosi jännityksestä niin paljon, että luiskahteli sormet ampumanapilta koko ajan.. Ei sen puoleen, en minä mihinkään olisi edes osunut. Paitsi maahan. Väärinpäin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oli kiva pelata suomalaisia vastaan tarkemmin sanottuna kfinistä tuttuja suomalaisia vastaan. Oli ilo huomata suomalaisen laadun olevan hyvät taktiikat ja armoton usas + fragi yhdistelmä. :) Itsekkin päädyin käyttämään sitä sitten muiden ohella, squaditovereiden suostuttelun jälkeen. Joka oli tyyliin näin "Okei saat luvan käyttää usasia täällä on tyyliin kolmella tai neljällä vihulle."

Battlelog / Sign in

Parempi kuitenkin lähteä tästä nukkumaan aamulla oikeita hommii hommii ku pelkkä lippujen valtaus bäfässä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Loistavat oli kyllä illan matsit, välillä tuli turpaan ja välillä taas voittoa loppupuolella. Tuo canals meni vahvasti kikkailun merkeissä, Deviljoun kera onnistuttiin yksi vaunu upottamaan mapin sisään ja yhdessä vaiheessa oli kovaa yritystä onkia vihujen tankkia kanaalista ylös, mutta kun ei nouse liian korkeat seinät esteenä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

MITÄ?! Voiko tässä muka kokata kranaattia? Miten oon missannut tän L2+R1-jutun? :o
Ei voi kokata. Se naatti pysyy vaikka koko pelin sun kädessä ja kun heität sen, se räjähtää yhtä hitaasti kuin normaali naatti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ja tämä kaikki sen takia, että on saatu tilastot kaunisteltua keinoja kaihtamatta? Otan osaa. Senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka aidon peli-ilon metsästämiseen.

Ilman tilastojakin olisi kurjaa hävitä. Tarkoitan siis sitä, että ihmisen luonne on sellainen voittamisen haluinen lajista/pelistä riippumatta. Itse en hirveästi statseista välitä, pelinautinto on minulle iso osa peliä. Mutta ei sitä oikeasti jaksa 5 kierrosta enempää ottaa turpaan KFIN tiimiltä, varsinkin jos omalla puolella on randomeita jotka eivät muuta osaa, kuin odottaa sitä helikopteria siellä basessa. KFINiläisten kanssa on hienoa pelata, kun kaikki menee niinkuin pitääkin. Jokainen tietää oman tehtävänsä. Se on nautintoa minulle. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ilman tilastojakin olisi kurjaa hävitä. Tarkoitan siis sitä, että ihmisen luonne on sellainen voittamisen haluinen lajista/pelistä riippumatta.

Tottakai on mukavampi voittaa kuin ottaa tunti turpaan. Tosin kyllä hyvä matsi voi muuten antaa paljon, vaikka tappiomerkintä sieltä lopulta annettaisiin. Silloin mennään metsään, kun lähdetään pelaamaan tilastojen vuoksi. Verkkopelaamisen ikävät lieveilmiöt ovat paljolti selitettävissä juuri tällä. Winnerjoinaaminen, häviön alla quittaamiset, glitsaaminen, baserape, ym. Aphex itsekin tiesi tähän lääkkeen ja se on tilastojen piilottaminen vain pelaajansa itsensä tarkasteltavaksi monen mutkan taakse. Ihmisluontoon kuuluu näemmä addiktoitua numeroista, vaikka se tässä yhteydessä tarkoittaisi pelielämyksestä karsimista. Peräänkuuluttaisin Sisua, sitä kun periksi ei anneta vaikka kaikki ennusmerkit näyttäisivät varmaa tuhoa. Antaa enemmän kuin numerot jossain taululla.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Peräänkuuluttaisin Sisua, sitä kun periksi ei anneta vaikka kaikki ennusmerkit näyttäisivät varmaa tuhoa. Antaa enemmän kuin numerot jossain taululla.
Ja mitä Nisu tarkoitti löytyy tästä:

[video=youtube;8xuv9RVss_Y]http://www.youtube.com/watch?v=8xuv9RVss_Y[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oli kiva pelata suomalaisia vastaan tarkemmin sanottuna kfinistä tuttuja suomalaisia vastaan. Oli ilo huomata suomalaisen laadun olevan hyvät taktiikat ja armoton usas + fragi yhdistelmä. :) Itsekkin päädyin käyttämään sitä sitten muiden ohella, squaditovereiden suostuttelun jälkeen. Joka oli tyyliin näin "Okei saat luvan käyttää usasia täällä on tyyliin kolmella tai neljällä vihulle."

Battlelog / Sign in

Parempi kuitenkin lähteä tästä nukkumaan aamulla oikeita hommii hommii ku pelkkä lippujen valtaus bäfässä.

Tulee mieleen joku muukin verkkosotapeli jossa on välillä nähtävissä ns. "try hard" meininki. Mulla on aina ollut, kaikissa peleissä, semmonen inho OP pyssyjä kohtaan etten salli itseni niihin kajoavan. En osaa selittää miksi. MW2:ssa se oli UMP, BOPS:issa Famas. Tässä pelissä tota USASia en ole kokeillut mut luultavasti en tule sitäkään käyttämään. Jo pelkkien puheiden perusteella uskon näin. Muutenhan pelin aseet ovat mielestäni erittäin hyvin balanssissa. Sniput lievästi alitehoisia IMO.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Loistavat oli kyllä illan matsit, välillä tuli turpaan ja välillä taas voittoa loppupuolella. Tuo canals meni vahvasti kikkailun merkeissä, Deviljoun kera onnistuttiin yksi vaunu upottamaan mapin sisään ja yhdessä vaiheessa oli kovaa yritystä onkia vihujen tankkia kanaalista ylös, mutta kun ei nouse liian korkeat seinät esteenä.

joo se lavi jäi kyllä hämärästi sinne meren pohjaan...kiva bugi.. kyljelleen merenphjassa ( sen vehkeenhän pitäis kellua, tais jäähä joku luukku auki)

mato oli viellä siellä sisällä kun uudestaan spawnasin sinne... kiva katella merenpohjaa. siellä se lavi makas koko erän kun ei sitä sieltä saannu tuhottuakaan. Tuntuisi et löydän noilla vaunuilla kaikki maholliset bugit/ saan sen jäämään kiinni jonnekkin... Dicen pitäis vaatia jonkin sortin ajolupa ennekuin antavat noita härveleitä mun ajettavaksi :)

Tuntu muuten mikit pelaavan pirun hyvin eilen yöllä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Huoh.. Haku on käytössä ja aivojen käyttö sallittua, ellei jopa suotavaa. Ehkä hippainen kärsivällisyyttä ei tekisi pahaa. Olet linkittänyt EA-tiliisi vanhan PSN-tunnuksen ja sen takia Battlelog ei tunnista sitä. Käy täältä https://www.ea.com/profile/register?returnurl=http://www.ea.com/fi katsomassa mikä PSN-tunnus siihen on linkatt. Jos väärä, niin vaihda se.



No älä nyt suutu :D Enhän mä nyt kaikkea voi osata :) aloittelia kun olen...
 
Ylös Bottom