Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Miten peli laskee lopetetun matsin? Onko se jo luovuttamista kun peli on avaamassa uutta kenttää ja siinä vaiheessa poistuu quitin kautta? Itse en ole löytänyt parempaa hetkeä poistua pelistä. Kesken kahinoiden ei ole vielä kertaakaan tullu lähettyä.

Eilen Bomituksen jalan jäljissä pääsin kokeilemaan uusia karttoja sekä HC pelimuotoa. Kahdella sanalla voin kuvailla illan onnistumiseni: ***** HUONO! Vieraat kentät ja kaikilla tavoilla ihan erilainen pelimaailma, joten 3kenttää meni ihmetellessä. Mihin pitäis mennä, miten kannattaa edetä sekä tankilla ajossa ei saa vaihdettua kuvakulmaa R3:sta. Oli kyllä hankala eka kokemus, mut pakko palata uudestaan. Mikä eniten otti noissa matseissa päähän niin omat ampui kohtuu monta kertaa mut hengiltä! Kujalle juostessani huomasin, että oma kaverihan se siellä. Taidanpa mennä kaveriksi siivuttamaan nurkkia niin WTF! Kaveri kääntyy ja heittolaukauksella tappaa mut siihen. Paras kokemukseni oli yhdellä lipulla valtaamassa. Vihuja ei missää, rauhassa tapitan siinä lipun juuressa kunnes oma kaveri tulee aukialle ja sarja naamaan. Sen verran fiksu, että herätti mut henkii ja sain capture flagin. Juuri kun olin poistumassa seuraavalle lipulle niin toinen oma ukko tulee ja ampuu mut siihen lipulle. :(

Ja anteeksi Bomille kun olin niin huono(kaveri poistui toiselle serverille meikän takia :) ) ja ekassa kartassa KERRAN ammuin vahingossa Bomin tankkia omalla ku tuli kuoleesta kulmasta :D Sen jälkeen katsoin tarkkaan mihin luotini lähetin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tai vielä parempi, "Platoon of last stand" mihin pääsee jos lopetettuja pelejä on alle 5 prosenttia alotetuista. Tietäis ainakin että porukka ei lähde litomaan vaikka oiskin tulossa turpaan. Nisun 2 % taitaa olla paras mihin oon törmänny, itellä 4 %. Jollain rölleillä oon nähny 16 prosenttiakin. Hyvä!

Tuo lopetusprosentista pelaajan tuomitseminen "rölliksi" on melkoisen mustavalkoista ajattelua. Itsellä se on tällä hetkellä 21% ja todellakaan en peliä sen takia lopeta, että siellä turpaan tulee. Prosenttia kuitenkin voi nostaa esimerkiksi omassa tapauksessa lapsi, joka ei odota, että matsi on lopussa, vaan vaatii huomionsa sillä samaisella sekunnilla, kun huuto alkaa ja jollei sitä saa, siitä seuraa infernaalista raivoa.
 
Eipä ole kunnolla saanut pelattua bäfäriä kun kadottaa yhteyden ea:n servereihin lähes jokaisessa matsissa jossain vaiheessa. Alkaa nousta se kuuluisa krpä ottaan ja lujaa!! Nytkin kokeilin joku puoli tuntia ja appajee, 6 mappia joista 5stä pihalle.
 
Miten peli laskee lopetetun matsin? Onko se jo luovuttamista kun peli on avaamassa uutta kenttää ja siinä vaiheessa poistuu quitin kautta? Itse en ole löytänyt parempaa hetkeä poistua pelistä. Kesken kahinoiden ei ole vielä kertaakaan tullu lähettyä.

Eilen Bomituksen jalan jäljissä pääsin kokeilemaan uusia karttoja sekä HC pelimuotoa. Kahdella sanalla voin kuvailla illan onnistumiseni: ***** HUONO! Vieraat kentät ja kaikilla tavoilla ihan erilainen pelimaailma, joten 3kenttää meni ihmetellessä. Mihin pitäis mennä, miten kannattaa edetä sekä tankilla ajossa ei saa vaihdettua kuvakulmaa R3:sta. Oli kyllä hankala eka kokemus, mut pakko palata uudestaan. Mikä eniten otti noissa matseissa päähän niin omat ampui kohtuu monta kertaa mut hengiltä! Kujalle juostessani huomasin, että oma kaverihan se siellä. Taidanpa mennä kaveriksi siivuttamaan nurkkia niin WTF! Kaveri kääntyy ja heittolaukauksella tappaa mut siihen. Paras kokemukseni oli yhdellä lipulla valtaamassa. Vihuja ei missää, rauhassa tapitan siinä lipun juuressa kunnes oma kaveri tulee aukialle ja sarja naamaan. Sen verran fiksu, että herätti mut henkii ja sain capture flagin. Juuri kun olin poistumassa seuraavalle lipulle niin toinen oma ukko tulee ja ampuu mut siihen lipulle. :(

Ja anteeksi Bomille kun olin niin huono(kaveri poistui toiselle serverille meikän takia :) ) ja ekassa kartassa KERRAN ammuin vahingossa Bomin tankkia omalla ku tuli kuoleesta kulmasta :D Sen jälkeen katsoin tarkkaan mihin luotini lähetin.

Hyvin se meni, mutta paremmin ois varmaan menny jos ois sullaki ollut headset käytössä. Se tuo aika paljon lisää etua sotimiseen, että tulee randomeillekki juteltua sen kanssa.

Enkä poistunut sun takia vaan mulla jämähti peli ja jouduin boottaamaan pleikkarin enkä enää päässyt takaisin. Koitin kutsua sut sen jälkeen samaan peliin, mutta en saanut vastakaikua. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

On mulla headsetti tossa tv-tasolla :p Oon ymmärtänyt ettei se toimi tässä pelissä edes siedettävästi?!? Pitää ensi kerralla virittää tulille.

Ensi puraisuna uudet kartat tuntuvat camppaajien paratiiseiltä. Snipereitä on vähintäänki riittävästi joka kartassa. Itselle ne ovat lähes kaaottisia ku eivät ole vielä yhtään tuttuja. Ei se auta ku treeniä, treeniä!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tai vielä parempi, "Platoon of last stand" mihin pääsee jos lopetettuja pelejä on alle 5 prosenttia alotetuista. Tietäis ainakin että porukka ei lähde litomaan vaikka oiskin tulossa turpaan. Nisun 2 % taitaa olla paras mihin oon törmänny, itellä 4 %. Jollain rölleillä oon nähny 16 prosenttiakin. Hyvä!

Mikä ***** siinä on että SUN pitää aina tulla lässyttämään
Ootko tienny että se laskee quitiksi senkin jos yhteys katkeaa, ja olen takunnu tuon saatanan modeemin kans varmaan 2 päivää ja nyt toimii
En ole koskaan lopettanu jos on meinannu tulla turpaan sen nyt jo huomaa w/l ratiostaki
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eipä ole kunnolla saanut pelattua bäfäriä kun kadottaa yhteyden ea:n servereihin lähes jokaisessa matsissa jossain vaiheessa. Alkaa nousta se kuuluisa krpä ottaan ja lujaa!! Nytkin kokeilin joku puoli tuntia ja appajee, 6 mappia joista 5stä pihalle.
Hah, en oo siis yksin tämän ongelman kanssa. Eilen illalla lensin pihalle useamman kerran matsissa ja reilun tunnin jälkeen alkoi riittämään. Tänään ajattelin vetää tuon sp kampanjan loppuun, mutta eipä tuotakaan tarvitse näköjään tehdä kun jatkaminen kaatuu "connection to ea online server was lost" ilmoitukseen. Wtf dice, tartteeko single player kampanjaan ea:n serverit?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hah, en oo siis yksin tämän ongelman kanssa. Eilen illalla lensin pihalle useamman kerran matsissa ja reilun tunnin jälkeen alkoi riittämään. Tänään ajattelin vetää tuon sp kampanjan loppuun, mutta eipä tuotakaan tarvitse näköjään tehdä kun jatkaminen kaatuu "connection to ea online server was lost" ilmoitukseen. Wtf dice, tartteeko single player kampanjaan ea:n serverit?

Sun pitää aloittaa tällä hetkellä meneillä oleva tehtävä alusta "Mission Replay" kohdasta niin rupee toimimaan! Tai aloitat uuden kampanjan jos et ole kauhean pitkällä siinä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Sun pitää aloittaa tällä hetkellä meneillä oleva tehtävä alusta "Mission Replay" kohdasta niin rupee toimimaan! Tai aloitat uuden kampanjan jos et ole kauhean pitkällä siinä.
Jeh, testaillaan! Kiitos! Vielä kun sais ton moninpelin pelaamaan, hohoo!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Reppee perse tuohon Wake Islandin bugiin jossa kun spawnaa hyökkääjänä sinne vasemmanpuoleiseen baseen niin kaveri tippuukin taivaasta ilman laskuvarjoa ja kuolee.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuo lopetusprosentista pelaajan tuomitseminen "rölliksi" on melkoisen mustavalkoista ajattelua. Itsellä se on tällä hetkellä 21% ja todellakaan en peliä sen takia lopeta, että siellä turpaan tulee. Prosenttia kuitenkin voi nostaa esimerkiksi omassa tapauksessa lapsi, joka ei odota, että matsi on lopussa, vaan vaatii huomionsa sillä samaisella sekunnilla, kun huuto alkaa ja jollei sitä saa, siitä seuraa infernaalista raivoa.

Jep, tämä tai mikä tahansa muu häiriötekijä pelaajilla joilla ei ole mahdollisuutta lukittautua suljettuun kammioon bäfäämään.

Mutta onko kellään faktista tietoa siitä, minkälainen pelistäpoistuminen tuota "stat of shamea" kasvattaa? Itse lopetan pelit aina rundin alussa ennen lähtölaskennan loppua, pelin omasta valikosta. Tuntuu, että tämäkin nostaa quit-percentagea sillä oma lukemani näyttäisi vastaavan melko hyvin yhdeltä istumalta pelattujen rundien ja lopuksi tehdyn quitin (käänteistä) suhdetta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vielä kun sais ton moninpelin pelaamaan, hohoo!

Nämä ongelmat viittaavat vahvasti tuonne verkkolaitteisiin. Samaahan on nähty ja kuultu aiemminkin, eikä pelkästään DICE:n peleissä. Ja kuitenkaan ongelma näinkin vakavana ei kosketa kuin murto-osaa porukoita (=josta voi päätellä vian olevan muualla kuin pelissä).

Tälläinen ohje löytyi maailmalta:

If you are playing on PS3 , please enable the following online ports on your connection:
TCP : 80, 443, 9988, 10000-10100, 17502, 42127
UDP : 3659, 14000-14016

Lähde: https://help.ea.com/article/online-ports-for-battlefield-3


Tuo yksinpelin outo "failed to connect to EA" näyttäisi viittaavan tilastojen kirjaamiseen servereille. Sen ongelman ratkaisuun tarjotaan taas tälläistä:

----- Lets Fix it -----

Most Common Causes
Broken UPNP on your router. Disable it.

- This is post 2009 routers. Some 2009 / 2010 Routers will come under this. Log into your routers backend. Disable UPNP and a default PAT system will kick in. This will make ports forward more stable

Firewall Blocking / etc
- Boot MSconfig in start. Disable ur Firewall and AV if its a windows based one. Disable any other process there that might affect u and reboot.

ECN Packets has been enabled by a Net Speed Tool

To fix this :
1. open a CMD prompt AS ADMINISTRATOR
2. type "netsh"
3. type "int tcp set global ecncapability=disabled"

ECN packets are Refused by EA. These are FAKE packets to fool the connection.

Router Firewall problem

Disable ur Routers firewall (To test only)
Or use DMZ this will put the device on the outside of the firewall.

Lähde: EA Disconnects - Fix - Forums - Battlelog / Battlefield 3
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

On mulla headsetti tossa tv-tasolla :p Oon ymmärtänyt ettei se toimi tässä pelissä edes siedettävästi?!? Pitää ensi kerralla virittää tulille.
VOIP toimii hyvin mutta vain kahden miehen squadissa.


Onko teillä muilla viimeisen päivityksen jälkeen ruvennut peli kaatuilemaan entistä tiheämpään tahtiin?.. kahden päivän aikana Peli jumittanut useammin kuin aikaisemmin yhteensä
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mitä tekemistä quit prosentilla on minkään kanssa?

Ei niihin peleihin kannata jäädä itseään kiusaamaan jos joutuu apinalauman kanssa samaan liemeen tai jos peli lagaa pahasti.
Sen 60 euroa kun tästä pelistä on maksanut niin mielestäni saa pelata ihan niin kuin haluaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mitä tekemistä quit prosentilla on minkään kanssa?
...niin mielestäni saa pelata ihan niin kuin haluaa.

Joo, niin saa. Minun mielestäni tämä peli on palkitsevimillaan silloin jos ennalta lähes varmalta näyttävän tappion saa käännettyä voitoksi, johtuipa se nyt vaikka sitten tiimikavereina häärivästä "apinalaumasta". Ja olenpa sitä mieltä, että objectiven aktiivinen pelaaminen lähes poikkeuksetta kannustaa pahintakin apinalaumaa menemään hetkeksi itteensä, ryhdistäytymään ja pelaamaan ajatuksella.

Häiritsevää lagia en ole huomannut pelissä ainakaan kahteen viikkoon.

Edelleen, minun mielestäni tuo lopetusprosentti on ihan hyvä rintamakarkuruusindikaattori. Tosielämän kiireistä johtuvia lopetuksia lienee jokaisella.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mitä tekemistä quit prosentilla on minkään kanssa?

No ei mitään.

Mutta katsoskun ihmisen lasta kiehtoo ajatus siitä, että yhden Numeron perusteella voi vaivattomasti päätellä toisesta kaikenlaista, pelityylistä aina luonteenpiirteisiin saakka ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itselläni on se että en lähde pois serveriltä jos serverillä on suomalaisporukkaa ja varsinkin tiimissä. Yleensä siitä pidetään squadissa suullinen äänestys että vaihdetaanko servua. Enemmän omiin servuilta lähtöön on vaikuttanut se että jos spawnikillaajia on pelissä, huomaan että porukka ei oikeasti yritä tehdä mitään vaan löhöilee basessa ja tulittaa vihuja. Parhaimmat peli on niitä missä tapahtuu ja porukka pyrkii etenemään kunnolla. Nykyään harmiksi rush matsit päättyy yleensä toiseen M-COM paikkoihin.

Onko teillä muilla viimeisen päivityksen jälkeen ruvennut peli kaatuilemaan entistä tiheämpään tahtiin?.. kahden päivän aikana Peli jumittanut useammin kuin aikaisemmin yhteensä

Ei ole. Itselläni tuo on pikemminkin vähentynyt. Ei ole kertaakaan tuo peli kaatunut päivityksen jälkeen. Tosin ennen päivitystä on kaatunut.


Tässä tullut muutama bugi vastaan:
- Joku elvyttää minut ruutu jää siniseksi (yrittääkö peli vihjata että olen smurffi)
- Joskus se aloitus kello juttu jää vielä pelatessa näkyviin ruutuun

Sitten tuosta B2K:sta että hyvä setti mutta olisi kaivannut hiontaa hieman. Varsinkin ruudunpäivityksen kanssa hieman ongelmia. Ja esim. 12x ballistic scopea kun käyttää niin kuva ei ole terävä vaan näyttää PS2:n pelistä.
Antaisin kokonais arvosanaksi 9/10
Ihan koko rahan arvoinen paketti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

ISO kiitos! Nämä pitää testailla, vaikka olenkin melko varma että nämä asetukset on tullut jo hoidettua Zyxelin puolelta. Jännä juttu sinänsä, kun ongelmia ei ole aiemmin ollut edes BF3:n kanssa. Voi tietty johtua jostain ISP:n ongelmista (maaseutu + ilmakaapelit != win), tai vaihtoehtoisesti toi Zyxelin boksi alkaa taas lahoamaan WLAN:n osalta (olis vissiin viides boksi jossa WLAN alkaa pätkimään 6kk käytön jälkeen).
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vaikka itselläni on tuo quit-prosentti korkealla, niin ei se tarkoita, että quittaisin aina kun on tulossa turpaan. Muutaman kerran netti katkeillut ja sitten kun on se +50 kaverii, jotka pelaavat Bäfää, niin inviteä sataa kokoaika. Muutenkin pysyn yleensä pelissä muutaman erän ja jos oma apinalauma ottaa edelleen turpaan kokoaika, niin se on sitten quittin paikka. Ei mua kiinnosta pätkääkään jäädä pelaamaan jossain joukkueessa, jossa äo'n keskiarvo on puolet kengännumerosta.

Aamen.
 
Ylös Bottom