Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Don't rivive me bro! podcastissa puhuu tuo pääsunnittelija, supressionista puhutaan ~9 minsan kohilla.
Don't Revive Me Bro! - Podcast with Demize99

Höhöö, jätin tuohon taustalle tuon podcastin pyörimään ja jossain vaiheessa havahduin siihen, kun Demize99 sanoo, että "PC-puolella USAS oli erittäin suosittu, mutta PS3:n puolella sitä hädin tuskin käytettiin." :eek:

Ei taida statistiikat oikein kertoa koko totuutta...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jees, eilen tuli pelattua taas jonkun verran ja kyllä voin nyt osittain myöntääkin, että tuota supressionia on kyllä liikaa (riippuen tietenkin tilanteesta).
Kyllähän esim. 1 vs 1 -tilanteet menee kyllä aika länkkärityylin last man standing -meiningiksi, jossa se kaveri kyllä yleensä pyyhkii lattiaa, joka ensimmäisenä
kerkee tulen avata, ellei sitte oo ihan onneton räpeltäjä vastassa. Toisaalta taas tuo supressionin nykynen vaikutus voi toimia paremmin vaikkapa squad vs
squad -tilanteissa, jossa taustatulen antamisen merkitys kasvaa jonkin verran. Siitä realistisuudesta sen verran, että tuo silmien sumentuminen nyt on pelissä
varmaan ainoa keino kuvastaa sitä, kun joku räikyttää sua kohti liipasin pohjassa, että alkaa soltulla vähä jännäkakka oleen päntseissä. Muuta ns. realistista tuossa
ei kyllä sit olekaan. Toivottavasti tulis pätsiä ASAP, jotta saatais tuo supression sopivaan balanssiin. Vielä sen verran, että aseissa on kyllä sitä rekyyliä ehkä pikkusen
liikaakin. Ainakin joidenkin aseiden kanssa tuntuis tällä hetkellä siltä - ehkä pitää vielä lisää saada tuntumaa eri attachmenteilla.

En tiedä onko tää jo ollu täällä aiemmin mut pistetään vaikka pienenä jäniskevennyksenä tähän:

http://www.youtube.com/watch?v=WMcM7OpC2dI
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ootteko huomannu että ois ollu hyötyä/vaikutusta tuohon supressioniin noista SPECIALIZATIONSien COVR tai SUPR?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Nyt on sitten "uusi" Battlefield korkattu. Alku oli hyvä, ehdin yhden Canals TDM:n pelata, ja sitten alkanut Metro Rush jäädytti konsolin :rolleyes:. Sain nemesis medalin, vaikka Battlelogin mukaan tarvitsisin siihen vielä 33 ribbonia. Otin heti aluksi käyttöön AK-74:n flash suppressorilla ja piipun alle otin GP-30 dartin. Ampuminen ei äkkiseltään tuntunut juurikaan erilaiselta, mutta kun suppressionia alkoi tulemaan ei enää osunut mihinkään. Anti-aliasingin poistaminen tuntui selkeyttävän grafiikoita, mutta koska input lagia ei minulla ennenkään ollut, ei ohjauksessa tuntunut eroa. Vielä täytyy odotella B2K-lataus jotta illalla voi vihdoin lähteä kokeilemaan onneaan suomiservereille. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kauan väheksymäni tankin upgrde IR smoke on kyllä viimeistään patchin jälkeen osoittautunut elintärkeäksi Javelinien ja muiden keskellä. Pelasti minut tankkitaisteluisa eilen monta kertaa. Aluksi oli orpo olo ilman lämpökameraa mutta kyllä jalkaväkeä erottaa ilman sitäkin. Omissa peleissä IR savuja tullut harvoin vastaan, joten moni tankkikuski tuskin edes osaa odottaa sitä ja on hetken ihmeissään kun guided shell ei osukaan. Suosittelen lämpimästi.
 
Höhöö, jätin tuohon taustalle tuon podcastin pyörimään ja jossain vaiheessa havahduin siihen, kun Demize99 sanoo, että "PC-puolella USAS oli erittäin suosittu, mutta PS3:n puolella sitä hädin tuskin käytettiin." :eek:

Ei taida statistiikat oikein kertoa koko totuutta...

No itse mitä pc:llä kerkesin ennen patchiä pelata, kuolin pari kertaa USASiin. Ja metro ym lähitaistelukentissä ei sitä tullut paljoakaan vastaan. Toisin kuin psllä sitä kuoli metrossakin montakymmentä kertaa per rundi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kauan väheksymäni tankin upgrde IR smoke on kyllä viimeistään patchin jälkeen osoittautunut elintärkeäksi Javelinien ja muiden keskellä. Pelasti minut tankkitaisteluisa eilen monta kertaa. Aluksi oli orpo olo ilman lämpökameraa mutta kyllä jalkaväkeä erottaa ilman sitäkin. Omissa peleissä IR savuja tullut harvoin vastaan, joten moni tankkikuski tuskin edes osaa odottaa sitä ja on hetken ihmeissään kun guided shell ei osukaan. Suosittelen lämpimästi.

Tankki taisteluissa on tullu itelle vastaan harvoin semmonen kuski joka käyttää savuja tai jos on edes niitä käytössä. Nämä kuskit kyllä on melko helppo tuhota pääase-guido-(pääase) yhistelmällä nykyään. Patchin jälkeen olen kuitekki muuttanu ampuma järjestystä tilanteen mukaan, esimerkiksi jos pääsee huomaamatta ampuma asemaan niin otan yleensä eka jo guidon ja sitte pääase koska siinä on aikaa lukita ennen kuin se kuski tajuaa mitään ja sitte kun vihu alkaa kääntyyn niin se on jo myöhästä kun tulee jo pääaseesta. Ite oon käyttäny savuja heti kun sain ne auki.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään löysin mun suosikki aseen; SKS iron sightilla ja flash suppressorilla. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Don't rivive me bro! podcastissa puhuu tuo pääsunnittelija, supressionista puhutaan ~9 minsan kohilla.
Don't Revive Me Bro! - Podcast with Demize99

Ohan se hyvä et ne on itekki huomannu tuon överiks vetämisen, mutta millon tähän saahaan korjaus sitähän ei taas tiiä kukaan. Ja kuka prkl menny valittamaa et ampuu 200 kutia lmg:llä kohti snipua ja snipu vielä tappaa? Eikö se nyt pitäs olla iha maalaisjärjellä käsitettävissä että pitkällä matkalla ei ehken kannata lähtee haastaa snipua oikeestaa millään muulla ku snipulla. Ja nää jätkät vielä jauhaa et on taktisempaa kun on tuo supression nui vahvaa :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Patchin jälkeen on tullut kokeiltua paljon eri aseita & erillaisia yhdistelmiä.. recon Buffista Olen erittäin tyytyväinen & Oli myös mukava yllätys että mappeja on hieman muokattu :)

Suppression On vedetty nyt ihan överiksi eikä Automaattisilla aseilla tunnu osuvan vaikka aivan selvästi ampuu keskelle rintaa. Mutta näillä eväillä mennään kohti seuraavaa patchia..

Pelasin tänään aamupäivällä pari-peliä TDM (ensimmäistä kertaa tässä pelisarjassa) Ja olihan se ihan hauskaa vaihtelua vaikkei ihan sitä oikeaa Bäfäriä olekkaan ;) Tuli myös huomattua että Semi-automaattiset Kiväärit kärsivät vähemmän Suppression efectistä kuin Automaattiset aseet.. Hitmarkit tulee niinkuin pitääkin vaikka kuinka roiskivat päin levyä!

Tässä pieni montage Aamupäivän Peleistä
[video=youtube;mbVy0Jh0Mg0]http://www.youtube.com/watch?v=mbVy0Jh0Mg0&feature=plcp&context=C478d10cVDvjVQa1PpcFPAkzEWnEAT78ypzbjy2FOK yV0uqRo6-FQ%3D[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pahasti mättää ainakin haulikon kanssa toi suppression efekti. Vedettiin äsken kunnon ticketeillä metroa ja omaan varustukseen kuului alusta loppuun 870mcs. Jokaisessa lähitaistelussa sai kirota, koska ei saanut ruutu sumeana kontaktin viimeistä kaveria hengiltä. Panokset vaan losahti läpi ja joka toisella panoksella tuli hitmarkki. Sitten pari hassua laukausta omaa torsoa kohti ja henki pois. Kill camissa loisti joka kerta vastustajan energiana 50-75%. Tuli myös huomattua seuraavalla rundilla reconilla pelleillessä sama laukausten hajonta. Kun kohde ampui n. 200m päästä kohti kertatulella eikä yksikään luoti osunut lähellekään niin suppression efekti oli jo niin voimakas, että ampumani laukaukset menivät useita metrejä ohi siitä mihin tähtäsin. Kohde yritti irtautua tilanteesta, mutta sai samantien kuulan kalloonsa kun ruutu kirkastui.

Niin onhan se huvittavaa koodaustaitoa jos sisäänpäin tulevat luodit vaikuttaa ulospäin lähtevien luotien lentorataan. Miten on mahdollista jos sulla on ase suoraan kohdistettu eteenpäin X kohtaan ja sinua kohti tuleekin luoteja jolloinka avaat tulen niin luodit menevätkin vaikka 2metriä vasemmalta ohi X kohdan. Eli Dice on saanut päähänsä, että luodeilla on tunteet "iiik sieltä tulee luoteja kohti tehdään kaarrosliike vasemmalle" :D

Tämä on ehkä 2000-luvun noloin koodausmoka. :D:D

Lisäksi tuo lämpöohjautuvat ohjukset kopterissa/jeteissä on loputon oravanpyörä. Ohjukset->flare->ohjukset-flare- ohjukset flare- ohjukset- aja kauemmas jne.

Mortaria ei saa asennettua mihinkään :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

äsken löysin puukko hippa servun :) ja en sen nimee tarkkaa muista seli jotain "24/7 conquest knife only". On se naurettetavan näköstä, kun 24 pelaajaa on samassa läjässä puukottamassa toisiaan ja pyrivät ympyrää toistensa ympärillä. tässä sen matsin reportti Battlelog / Sign in
en tiedä paljon oli tikettejä alussa, koska itse liityin peliin vasta aika loppuvaiheessa.
suosittelen kokeilemaan :).
 
Niin onhan se huvittavaa koodaustaitoa jos sisäänpäin tulevat luodit vaikuttaa ulospäin lähtevien luotien lentorataan. Miten on mahdollista jos sulla on ase suoraan kohdistettu eteenpäin X kohtaan ja sinua kohti tuleekin luoteja jolloinka avaat tulen niin luodit menevätkin vaikka 2metriä vasemmalta ohi X kohdan. Eli Dice on saanut päähänsä, että luodeilla on tunteet "iiik sieltä tulee luoteja kohti tehdään kaarrosliike vasemmalle" :D

Tämä on ehkä 2000-luvun noloin koodausmoka. :D:D

Lisäksi tuo lämpöohjautuvat ohjukset kopterissa/jeteissä on loputon oravanpyörä. Ohjukset->flare->ohjukset-flare- ohjukset flare- ohjukset- aja kauemmas jne.

Mortaria ei saa asennettua mihinkään :D

Me vissiin pelataan eri peliä. Tässä ketjussa keskustellaan Battlefield 3:sta.

Ja se mortar kyllä asettuu lähes mihin tahansa paitsi omaan baseen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Noniin tuli tänään hankittua tuo Professional Russian assignment. Kesti jonkin aikaa kunnes löyty hyvä squadi jolla peli kulki hyvin. Parasta oli kun matsit oli tiukkoja. Tuossa viimeisimmässä matsissa tuli pistettyä 45 vs 49 tilanteesta voitto mutta se oli todella tiukka :O Nuo matsit pelailin normal servulla koska niitä oli enemmän. Muuten vaikuttaako M320:een tuo räjähdys specification? Tänään vaikka osuiin viholliseen niin ei ei aina vienyt kaikkea damagea vaan piti pamauttaa esimerkiksi vieressä olevaan autoon? Mietin vain että kuinka paljon tuo vaikutti kun unohdin silloin käyttää sitä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Perun sanani osalti. Tuo Suppression on tosiaan tehty joiltain osin päin persettä. Tänään huomasin, kun snipu oli noin kymmenen metrin päässä ja siinä nyyppänä ammuskeli koko ajan minusta ohi. Olin ite jonkun kontin takana ja siitä aina kävin kurkkaamassa ja ammuskelin snipua päin. Tämä snipu oli jonkun muurin takana, josta näkyi vain tämän pää. Ammuskeltuani bursteja sinne suuntaan vähän, kyllästyin ja jäin oikein seisomaan paikalleni ja tähtäsin rauhassa päähän. Tähtäin oli aivan pään päällä, aseena Supportin M240 ja ammuin vielä silleen yksi luoti kerrallaan, että varmasti osuu. Mitä vielä! Ammuin noin 5 luotia samalla tyylillä, snipun koko ajan ampuessa minusta ohi, vaikka itsekin seisoin paikallaan (varmaan tähän snipuunkin vaikutti tuo Suppression). Tuossa oli jo selvästi kusetuksen makua. Selvästi tehty tuo Suppression-homma niin, että KAIKKI luodit menee ohi. :|

Pitäydyn edelleen kuitenkin siinä kannassa, että muuten tuo Suppression on toteutettu varsin hyvin. Eli tuo alue, josta luodin pitää viuhua ohi, on nyt ihan sopiva, samoin se blur-efektin kesto. Ainoa vituttava asia, joka on pakko muuttaa pian, on tuo tarkkuuden vähentäminen, kun kuva on sumeana. Kyllä se pelkkä sumea kuva riittäisi aivan mainiosti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ja se mortar kyllä asettuu lähes mihin tahansa paitsi omaan baseen.

Nojuu, kun ei vaan asennu. Putki on vain ilmassa esim. Grand Bazaarissa. Ihan sama minne laitat, niin sitä ei saa maahan..... Hieno päivitys.

Ja edelleen mitä supressioniin tulee, niin ottakaa kaveri mukaan ampumaan. Ammutte seinään ja katsotte mihin se osuu suhteessa tähtäimeen. Melko huvittavaa nuo "pelästyneet luodit" efekti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Muuten vaikuttaako M320:een tuo räjähdys specification? Tänään vaikka osuiin viholliseen niin ei ei aina vienyt kaikkea damagea vaan piti pamauttaa esimerkiksi vieressä olevaan autoon? Mietin vain että kuinka paljon tuo vaikutti kun unohdin silloin käyttää sitä.
Mitä meinaat? Ei se räjähde spec muutakuin lisää räjähteiden määrää (2x?). Kranaatti spec lisää kranaatteja (heitettävät ja toobattavat). BC2:en räjähdyksen damagen lisääjää ei ole BF3:ssa.
 
Ylös Bottom