Vastaus: Battlefield 4
Heh, naureskelin itekki justiinsa kun pelailin rushia zavodissa. Ensimmäiset objektiivit ja meillä puolustusvuoro. Äkkiseltään katottuna siinä kallioiden päälle omia reconeita 8 kappaletta (PS3)

Hirveä suihkinta vaan kävi ja luodit viuhu metsän uumeniin. Toki sitten vastapuolella oli varmaan saman verran reconeita ja eipä ne siitä sitten kauheasti päässyt objektiiveille...
Ei tosiaan kauhean kauan kannata paikoillaan pysyä missään...

Ite ainaki järjestää pompin kokoaja edetessä ja vetelen siksakkia varsinkin jos jotai aavaa aluetta. Aika monta kymmentä tuntia pelannu reconia ite ja käytännön mahdottomuus osua jos toinen hyppii ja kääntyilee... Tuurilla voi osua mutta headshotin saaminen on sitten täysin joulua reconin osalta jos napsahtaa.
Itse olen ollut BF3 profiilipelaaja, eli siis tarkoituksellisesti keskittynyt yhteen osa-alueeseen pelissä.
Olen 110% tiimipelaaja (miinus skills kun ei mene putkeen).
BF3 rankedissa 1019 pelituntia, assault 61 service star, defibilator 19000 revausta. HC ja Normi molemmat. Engineerillä 6 star (jos nyt kaluston mukana)
Support ja Recon muutamia minuutteja jos nyt juuri minun on heitettävä spawn tai ammoa porukalle, poikkeuksellisesti, tilanteen vaatiessa sitä ratkaisua.
Kovimman paskennuksen suhteessa muihin luokkiin on kokenut assault BF4, varsinkin defien käytön suhteen. Scoretkaan ei niin väliä tai edes nopean revauksen 20% health.. mutta 10 sekunnin revaus aika puolittunut domin 5 sekunttiin, ei voi revata uudestaan ja bugaaminen estää osan revaamisista. Assault muutama rynkky tasapaksuja OP mutta kuitenkin carbinet korvaa nekin hyvin. Health bag.. noh normissa nousee health itsestään ja HC.. ei nurkan takaa tiedä onko bagin heittänyt omille vai vihujen hyödyksi lojumaan.
Assault profiloituneena revaajana tarkoittaa siis että oli kyseessä bf3 sitten bazaar tai firestorm, tankki hetkellisesti (muutoin engi jos kiinteästi), jalkaväki squad pystyssä pitävä selkaranka. jne.tms.. minä olin se assault defeillä siellä. joku muu hoiti muut hommat, koska tiiminä ja squadina.
Totean:
Ei mikään ihme että squadien yhdessä pysyminen randomien kanssa on epäselvää kun assaullteja on yhä vähemmän, engineer ja recon jyllää. Support lanaa siellä ammojensa, claymoren ja c4 jne kanssa.
Eli siis se pointti:
Sattuman varainen randomeista koostuva tiimipelaaminen kaatuu yhteistyön puutteeseen koska ainoa mitä tarvitaan on yleinen ylivoimatilanteiden saavuttaminen, ei varsinainen tarve olla squadin avun ulottuvilla.
Toivottavasti ps4 Bf4 tarvitaan muutakin kuin Recon vs Engineer ja ampumakilpailu
Kaikki uudistukset ovat hankaloittaneet tiimipelaamista. Tosin uudet metodit korvaavat ne.
Kuitenkin on yhä vaikeampi perustella miksi olla assault, jos assaultin odotetaan revaavankin joskus.
Ei mikään ihme että Recon vetää, varvashippa puolella vielä tehokkaampi.