Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Kopterit ei olleet ylivoimaisia BF3:ssa... Niin surullista kuin se onkin.

Haluaisit kopuista siis ylivoimaisen? Voi elämä... :rolleyes:

Snowblindin pari sivua sitten listaamista ehdotuksista olen Below radarista samaa mieltä. En ymmärrä, miksi se ei ole mukana BF4:ssa, koska se toisi juuri sopivasti jännitettä koptereiden ja maajoukkojen välille.

Itse en ole stigla-huora (kaikissa Battlefield-peleissä varmaan yhteensä n. 40 tappoa niillä) enkä kopterihirmu. Mutta tiedän miten ihania ne matsit ovat, joissa yksi kopteri pystyy lukitsemaan joukkueen beissiin eikä heillä mitään keinoa päästä sieltä pois.

Onko kukaan muuten itkenyt EAlle kun China rising ei siirry ton päivityksen mukana, vaikka oli ennakkotilannut PS3-version?

EA:n selityksen mukaan ei niitten kuulukaan siirtyä, ei preorderissa eikä CR limited editionissa. Ennenkuin saivat virallisen linjan kohdilleen, jotkin valittajat saivat uudet koodit EA:n supportista, mutta nykyään eivät niitä anna.

Edit. Olen sitä mieltä että mbt law on paska ase, mutta ei sillä yksin kyllä saa tankkia paskaksi kuin vahingossa edes HC:ssa. Sama javelinin kanssa ilman maalaajia, saa olla paskin tankkikuski jos jää siihen ottamaan vastaan ne 4-5 kutia.

Onneksi pelaajia jotka kantaa kyseistä asetta on aina enemmän kuin yksi. Ja disableen/mobility hittiin ei tarvita 4-5 osumaa.

Haluaisit kopuista siis ylivoimaisen? Voi elämä... :rolleyes:

Itse en ole stigla-huora (kaikissa Battlefield-peleissä varmaan yhteensä n. 40 tappoa niillä) enkä kopterihirmu. Mutta tiedän miten ihania ne matsit ovat, joissa yksi kopteri pystyy lukitsemaan joukkueen beissiin eikä heillä mitään keinoa päästä sieltä pois.

Ei, en halua että niistä tehdään ylivoimaisia. Ja sitä ne eivät myöskään BF3.ssa olleet. Se mitä haluan on se että sen taitavan pilotin pudottaminen vaatii myös taitoa jossaan suhteessa siihen paljon taitoa sen kopun hallinta ja niitten herneitten vastustajan pikku neniin tunkeminen vaatii. Nyt sen taitavimman pilotinkin pystyy koulutettu simpanssi pudottamaan helposti ilman suurempaa aivotyöskentelyä.

Nyt kun tämä on jatkunut jo vissiin sen neljättä sivua haluan YHTEEN kysymykseen vastauksen.

Miten joku elementti pelissä voi olla ylivoimainen jos noin 80% pelaajista ei saa sillä mitään aikaan ja niitä todellisia alan osaajia ei riitä kuin ehkä pari joka viidenteen peliin? Tämä siis BF3.ssa ja lähinnä jetti ja tst-kopu, nelosessa vielä harvempi pystyy mihinkään järkevään.

Se ei ole pelin vika jos te ette ole edes yrittäneet opetella käyttämään kaikkia ajoneuvoja edes välttävästi vaan tukeudutte pelkästään siihen helpoimpaan counteriin.
Edelleenkin Battlefieldiin on aina kuuluneet ajoneuvot erottomattomasti, ilman niitä se ei ole Battlefield vaan jotaan muuta. Peli ei ole koskaan ollut se helpoiten lähestyttävä arcade-fps, eikä sitä pidä mennä muutamaan vaikka pelaajakunta laajenee ja enemmistö alkaakin olla tyhmiä kuin saappaat, valitettavasti...

Vastatkaa kiitos.

Pitäisiköhän Assault luokkaakin nerffata kun top-inffihermannit kiskoo sillä publapalloja 7 k/d.lla käkeen? Tai pitäisikö AA buffin hengessä tuoda myös vuorilla snipaaville ressukoille hakeutuvat luodit jottei niillä olisi pahamieli?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei, en halua että niistä tehdään ylivoimaisia. Ja sitä ne eivät myöskään BF3.ssa olleet. Se mitä haluan on se että sen taitavan pilotin pudottaminen vaatii myös taitoa jossaan suhteessa siihen paljon taitoa sen kopun hallinta ja niitten herneitten vastustajan pikku neniin tunkeminen vaatii. Nyt sen taitavimman pilotinkin pystyy koulutettu simpanssi pudottamaan helposti ilman suurempaa aivotyöskentelyä.
Se että apinakin osaa ampua alas jonkun laitteen johon ei käytännössä käsipelillä pitäisi osua (esim. hävittäjä) on juuri se mitä nykyajan sodankäynti on.

Oikeastaan missään muualla kuin "rättipäämaissa" missä asejärjestelmät ovat rajoitettuja budjetin tai maahantuontiestojen takia ei käytetä enää kk:ta tai it-tykistöä lentovehkeiden alas ampumiseen. Liikkuva ja helposti piiloitettava ohjusauto tai olalta laukaistava on se mikä sen vatkaimen tuo alas ellei oteta lottotyylistä onnenonkijaista mukaan lukuihin (esim. RPG:llä Irakissa alas ammutut jenkkikopterit :D ).

Se mistä mielestäni olisi pitänyt enemmän nillittää oli ettei yksi pieni scout kopteri tullut alas kolmella (!!) ohjuksella jos mukana sattui olemaan yksi tai kaksi kaveria korjaamassa sitä HITSIPILLILLÄ... :P
Edes tupla IGLA (yksi taivaalle, toinen perään tähdäten niin että kummatkin osuu sekunnin sisällä) ei välttämättä riittänyt tuomaan alas vehjettä jonka panssarointi on luokkaa "hernerokkapurkki"...

Realismiin vetoaminen on paskin argumentti ikinä argade-shootterissa... poistetaan samantien revive ja helaus, inssille yksi sinko kantoon ja sitä rataa... Flareja taitaa myös lentovehkeistä löytyä useampi setti kuin se yksi 40 sekunnissa...

Tämä on edelleenkin vain peli johon ajoneuvot kuuluu. Voisiko joku nyt vastata miten joku elementti pelissä voi olla ylivoimainen jos edes 4/5 osaa pelaajakunnasta ei osaa ja pysty niillä tekemään mitään järkevää?

Realismiin vetoaminen on paskin argumentti ikinä argade-shootterissa... poistetaan samantien revive ja helaus, inssille yksi sinko kantoon ja sitä rataa... Flareja taitaa myös lentovehkeistä löytyä useampi setti kuin se yksi 40 sekunnissa...

Tämä on edelleenkin vain peli johon ajoneuvot kuuluu. Voisiko joku nyt vastata miten joku elementti pelissä voi olla ylivoimainen jos edes 4/5 osaa pelaajakunnasta ei osaa ja pysty niillä tekemään mitään järkevää?

On se hieno, että meillä on näitä 1/5 pelaajakunnan eliittiä, jotka hoitaa 4/5 pelaajakunnan kitinästä. Se on muuten arcade;) Kopterit kuuluu vähän samaan kategoriaan omissa kirjoissa reconeiden kanssa, että puuhaavat omiaan vaikuttamatta conquestin lopputulemaan juurikaan.

No vastaatko nyt itse ekaksi mikä se sun Kaikenkattava ja Paras idea helikoptereita vastaan on? SRAWit millä on melko mahdoton osua liikkeessä olevaan kopteriin 100 metriä kauemmas? Ei niihin tehoa kuitenkaan esim. kk:kaan mitenkään järkevästi (minigunit jotenkuten).

Eli sun idea olisi että esim. 300-400 metristä helikoperi = invul? ja 0-300 metristä vaan lähes mahdottomat pudottaa? :rolleyes:

Itse en tosiaankaan kaipaa tilanteita mitä esim. 3:ssa oli jossa yksi kopterikuski piti esim. koko spawni -laivaa "hallussa" eikä sen tappaminen onnistunut koska yhden ohjuksen ehti laukaista ennen kuin sai "autowin" nappulasta kuulaa naamaan.

Ja mitä tuohon "4/5" pelaajakunnasta tulee, niin 90% publapeleistä löytyy kaveri joka vetelee maata pitkin / talojen välistä no-problemo ja pyörähtää suunnilleen kolikolla ja osuu sniperin tarkkuudella noilla scouttikoptereilla, eli ihan turha vedota siihen että siellä ei olisi kavereita joilla on tattiohjain näpeissä ja eivät osaisi lentää...

Täytyy sen verran nyt sanoa että Jamppi tuskin on halunnut että koptereista tehdään ylivoimaisia. Tällä hetkellä igla/stinger on suhteessa ylivoimainen kopun suojatoimiin sekä kopterin ominaisuudet huomioon ottaen. Tätä peliä kuitenkin pelaavat 2 erilaista tyyppiä, peruspubla hermannit ja sitten ne jotka pelaavat peliä myös competitivena. Ja ne jotka on näitä peruspublaajia ei varmaankaan tajua kuinka päin persettä tällä hetkellä on tuo kopu/stigla suhde. Jos yritetään ajatella sillä tavalla että peliä pelataan myös competitivena on kopterit tehty turhaksi näitä ajatellen. Ainoa joo mikä voi pysyä ilmassa on scout 2 korjaajan kanssa mutta sitäkään kun ei pysty lentämään jos siihen paukuttaa active radaria ja 2 stiglaa. Eli kopterin on aivan turha tässä tapauksessa. Ja vielä kun aletaan pelaamaan klaani matsia tietää jo idioottikin että paras ase ilmaan vastaan on tämä yhdistelmä jolloin kopterit/jetit on tehty turhaksi peliä varten. Sama koskee mbt lawia. Jos 1 squadilliselta engejä kestää 10s saada tankki pois on tankitkin tehty turhiksi. Ja näissä klaani matseissa se tiimipeli korostuu, se mitä publalla näätte tai koette että nyt pelattiin hyvin yhteen on aivan mitätöntä siihen minkälaista yhteistyötä klaani matseissa tehdään. Kyllähän se kelpais itellekin että jos kopu kiusaa ja tappaa vaikka 2 kertaa, tulen spawn valikosta stingerin kanssa lipulle, ammun 2 kutia ja kopu on maassa, jee olipas se vaikeaa. Nyt on voin taas jatkaa hermanneilua ja olla tosi kova ptfo pelaaja. -_-

Kuka täällä on puhunut tai verrannut nyt mitään oikeeseen elämään? Me puhutaan pelistä ja pelissä balanssi on pää-asia, kukaan ei ole muuta väittänyt joten kiitos vaan vinkistä, simulaattorit ei kiinnosta pätkääkään...
Meni nyt "vähän" metsään viisastelut...

Se PELIN balanssi tässä mättää, ei sillä ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Bäfä ei ole simulaattori vaan peli joka on toiminut aina kivi, paperi, sakset periaatteella ja ainoita FPS-pelejä joihin ajoneuvot kuuluvat erottamattomana osana. Ilman ajoneuvoja se ei ole enää Battlefield... Peliä ei voi tasapainottaa niin että nerffataan vehkeitä sen takia millaista tuhoa ne eniten peliä pelaavat aiheuttavat ja kuinka paljon ne aiheuttavat hampaitten kiristelyä publapalloille... Nyt on niin tehty ja metsään menty.
Tälläiset aiheet sytyttävät itseäni kommentoimaan ja pitää kompata Jamppia siinä että tosiaankin BF tarkoitus on kivi-paperit-sakset. Peli tämä vain on mutta mitä ideaa on itsestään hakeutuvilla ohjuksilla ???????
Pilotit treenaavat tullakseen hyviksi. Itse kommentoin tätä koska air on yhtä tärkeä kuin maakulkunouvotkin ja jokainen comin virittäjä ja revaajakin. Balanssin takia ei oikopolkuja. Mistään simulaatiosta einole kyse vaan pelin toimintamekaniikasta ja balanssista. Mitä ikinä teetkin on se vain osa kokonaisuutta. Tältä pohjustukselta mikään oikotie itsestään ohjautuvilla aiheuttaa epätasapainoa.
Taitavan pilotin vastapainoksi tarvitaan vastapuolelta vastaavaa taitoa haastaa Jetit ja kopterit.

Peli ei ole autenttista realismia hakeva simulaatio vaan pelimekaniikan ehdoilla vauhdikkaaksi toiminnaksi balansoitu taistelukenttä.
statsit ja kehittyminen on merkityksetöntä jos mikä tahansa pelin osa-alue on huonosti balansoitu.

Esimerkiksi yli 400 tuntia Jeteillä lentänyt ja kehittynyt pilotti kuuluu dominoida ilmaa, ellei vastapuoli panosta ilmatorjuntaan. Itsestään hakeutuvat helpotukset sabotoivat koko kuvion.

Itse olen infantry only mutta jos Large Conquest ja vihuilla taitavat pilotit niin paras lääke on että omalle puolen saadaan vastaava taitaja. Mikäli ei löydy niin vihollisen pilotti sitoo useampia omalta puolen tuhoamaan jettiä, näin taitava vihollisen jetti voi vaikuttaa conquestin lopputulokseen, myös jos omien puolella vastaava.
Sama asia kuin taitavat, treenanneet tankkikuskit, oikeasti reconia hyödyntävät inffit ja kopterit.

Statsit ovat taas hieno urakehityksen mittari, kaiken pilaa helpot balanssia sabotoivat avusteet.
Loogista ajatella että peruspublalle saapunut "huippupilotti" dominoi puolta mappia, tietysti.

(Kun on taas inffissä pelannut ja tottunut assault-recon uuteen balansointiin se ei enää vaivaa mutta voi silti sanoa että assault revaajana pitää näyttää keskisormea ihan periaatteessa reconien uudelle c4 uralle. Tämä on kuitenkin uusi balanssi ja sen mukaan miten osa-alueet kehitetty on sopeuduttava. Niin inffissä kuin ilmakalustolla ja maakulkuneuvoillakin, tiimityön sekä publankin osalta)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jep voisin itse ottaa kantaa tohon ilmailuun. BF3:ssa Jetillä service star 78 ja AKopulla 76 ja SKopulla 89. Mitä tähän peliin tulee? No selvästi parempi balanssi! Kyllä tässäkin onnistuu jetillä raiskaamaan inffejä ja kopterilla ihan päättömästi. Niitä ohjuksia kun onnistuu väistämään ilman mitään counttereitakin! SKoptereita sais mun mielestä nerfata, että sitä ei onnistuis korjaamaan kyydissä... Tulispa sille sammuttimelle jotain käyttöä. Turha sitä vinkuu, että piipitys on jatkuvaa. Jos vihut niin tekevät niin eikö olisi parempi hypätä ulos sieltä hekosta sitten? En ymmärrä miksi aina löytyy jotain valittamista... Ainoa valittaminen pitäisi olla juuri toi lagaavat äänet ja pelin jäätyminen. Mitään OP:ta ei oo tullu itelleni vastaan eikä mitään erityisemmin buffattavaa. Ainoa olis toi tupla flaret attack chopperiin tai sammutin ampujalle.

Tätä onkin jo ikävä (NOT)

Ensinnäkin PC pelaamista, enemmän ammuttavaa. Toiseksi huomaa että vihollinen on täys käsiä. 1 jetti, tai taitava rpg käyttäjä olis pudottanut kopterin jo aikoja sitten. Eniten mua ehkä ärsyttää tämä kuinka kopteri käyttäytyy 1 stiglan jälkeen, moottorit sammuvat, ei ole aikaa lähteä suojaan. Ennen kuin moottorit ovat taas käynnissä on jo stiglaa ehditty ampumaan se toinen kuti ja pieni kolahdus jonnekin olet kuollut. Ja stigla ei ehkä ole se suurin syöpä, active radar ei paljoa varoittele kun tulee niin yritä siinä nyt sit vetää counteria ja hakeutua suojaan. Sitten kun sitä ammutaan basesta mitä ei voida edes tuhota ilma vehkeillä onko se sitten hyvin balansissa? Range on aivan liian pitkä. En nyt sano että etteikö kopterilla pystyisi pelaamaan ja onkin mappeja missä kopterilla pääsee suojaan ja oikealla pelaamisella et pakosti kuole kertaakaan. Mutta esim. golmud railway, yks engi stiglalla vihun basen edessä piilossa eikä attack pääse basesta nousemaan. Paracel storm, ei paljoa löydy piiloja tästä kentästä. Ainoa ratkaisu on toivoa että publalla sun kyydissä on oikeasti korjaaja eikä recon joka odottaa kyytiä tornin huipulle jotta pääsis snipaamaan. Tähän ei paljoa tarvis muutosta jolloin kumpikaan laitteista ei olis op. Ehkä juuri tuo below radarin takaisin tuominen voisi olla hyvä. BF3:ssa aikoinaan kun kopterissa oli vielä below radar ja tuplaflaret oli oikealla ajoituksella ja hyvällä kuski/gunner yhdistelmällä periaatteessa kopteri oli mahdoton tuhota. Silloin se oli OP.

Tätä onkin jo ikävä (NOT)
[video=youtube;ZVt7MA2bWUw]http://www.youtube.com/watch?v=ZVt7MA2bWUw[/video]
Postasit vidin hyvästä pilotista joka osasi dodgeta igloja käyttäen hyväksi pinnanmuotoja? "JOO, PILOTTI OLI OP , PAKKO BÄNNIÄ!". Vielä kun lisätään että tuon jälkeen kopteria nerfattiin melkolailla (eli kyseessä vanha vidi) niin todistit vain juuri kuten Pettekkikin että et tiedä asiasta juurikaan mitään.

Ja ei mulla olisi ongelmia jos kopteri pystyisi samanlaiseen lentämiseen BF4:ssä ja mapit mahdollistaisivat tuollaiset lentelyt, mutta teeppä sama Golmudissa? Pelkkää aukeaa koko mappi, ei edes suurempia mäkiä. Aivan, et ole lentänytkään kopteria (9 tappoa?) mutta silti mielestäsi se on OP tappokone jonka jokainen oppii tuosta noin vain. Tuntuu välillä että igla hermannit jotka sitä puolustavat eivät vain itse pärjänneet siellä taivaalla, koska se vaatisi jo harjoittelua. No sitten jos siellä ei itse lennä, ei myöskään lennä kukaan muukaan.

Melkein sama kuin sanoisi että Socom 2 olisi pitänyt lisätä autoaim, koska hyvät pelaajat olivat vain niin hyviä ja nopot ei pärjänny. Eli miksi hyvää pelaajaa nykyään rankaistaan? ;)

Jep voisin itse ottaa kantaa tohon ilmailuun. BF3:ssa Jetillä service star 78 ja AKopulla 76 ja SKopulla 89. Mitä tähän peliin tulee? No selvästi parempi balanssi! Kyllä tässäkin onnistuu jetillä raiskaamaan inffejä ja kopterilla ihan päättömästi. Niitä ohjuksia kun onnistuu väistämään ilman mitään counttereitakin! SKoptereita sais mun mielestä nerfata, että sitä ei onnistuis korjaamaan kyydissä... Tulispa sille sammuttimelle jotain käyttöä. Turha sitä vinkuu, että piipitys on jatkuvaa. Jos vihut niin tekevät niin eikö olisi parempi hypätä ulos sieltä hekosta sitten? En ymmärrä miksi aina löytyy jotain valittamista... Ainoa valittaminen pitäisi olla juuri toi lagaavat äänet ja pelin jäätyminen. Mitään OP:ta ei oo tullu itelleni vastaan eikä mitään erityisemmin buffattavaa. Ainoa olis toi tupla flaret attack chopperiin tai sammutin ampujalle.

Asiaa! Arvostan avautumistasi ja olen sama mieltä ;)

Eli miksi hyvää pelaajaa nykyään rankaistaan?

Johan se on sanottu ketjussa ainakin kymmeneen otteeseen mutta koetetaan nyt vielä kerran: koska EA ja Dice haluavat että peli myy hyvin, eikä myyntiä varsinaisesti edesauta, jos pelaajakunnasta ~90 prosenttisesti koostuva "amatööri"porukka turhautuu ylivoimaan.

@Merimaks. Huono trolli hermanni... ainiin... oletkin pelannut jollaan ihan muulla accolla... tietenkin, olisihan se pitänyt tajuta...

Tohon videoon. Tuo on vielä HC.ta... ei edes ajoneuvojen healtregeniä. Tossa on vaan yksinkertaisesti ottavana osapuolena täysin käsiä apinoita ja antavana osapuolena hommansa harjotellut pari... Moniko teistä pystyy tuohon? Ei varmaan kukaan. Miten te voitte silloin käyttää noita rundeja esimerkkinä? Sillä ei tuollaista käy jos siellä maassa edes hiukan oltaisiin hereillä tai olisi harjoiteltu edes hiukan itse sitä lentämistä.

Tuollaista ei ikinä nähnyt otteluissa. Ynsinkertaisesti siitä syystä ettei se ollut mahdollista... Tällöin syynä ei ole publalla pelin balanssi vaan yksinkertaiset maalitaulut...

Ehkä mä lopetan nyt tähän ja annan muiden jatkaa, tä alkaa mennä jo yli ja tämä on kuin puhuis vasemman jalan saappaalle... Lisäksi kallisarvoinen kusi alkaa aiheuttaa painetta päähän... ;)

Jatkakaa...

Itse kopuja vihaavana inffi apinana ymmärrän kyllä heliputpuri miesten harmistuksen. He ovat harjoitelleet hallitsemaan härvelinsä useiden tuntien aikana, joten kyllä nyt nuilla igloilla tehdään se vaiva hieman tyhjäksi. Latausaika pitemmäksi+2 kutia kuulostaisi melko reilulta. Ja saahan niitä härveleitä alas taivaalta rpg:läkin. Parhaimmat nappaavat jopa jetit alas...miksi...koska kopu kuskien tavoin he ovat harjoitelleet. Ja kaikille "mä autan tiimiä" pelaajille, iglalla on vaikia ampua myös tankkia, RPG:llä ei. Muuuutta tämä oli vain minun mielipiteeni...

PS: Älkää vaivautuko sanomaan "ei mulla ole aikaa harjoitella useita tunteja"...ei ole mullakaan...

Battlefield Bad Company 2:ssa oli kyllä mielestäni parhain battlefield juuri sen takia, että siinä niille hekoilla oikeesti teki jotain. Kun toisella tiimillä oli molemmat hekot niin se oli sitte menoa, niin sen mun mielestä pitäiskin olla.

Kuten aiemmin olen maininnut niin stingerin ja iglan käyttö on jäänyt itseltäni tosi vähiin, mutta tässä huomattuani että nämä eliittikopteristithan on herkkähipiäistä ja ylpeää porukkaa, niin perhana, minäpä alankin oikein kiusallani kylvämään niitä ohjuksia taivaalle ja pistämään vispilät matalaksi.

Taidankin aloittaa saman tien :D

Olen perus publapallo ja surkea pelaaja. Onneksi kaltaiseni apinakin osaa käyttää pelinkehittäjän armeliaasti mukaan ottamaa ohjautuvaa ohjusta ja saan hetkellisesti pilattua elitistipelaajankin päivän. Ihanaa.

Kuten aiemmin olen maininnut niin stingerin ja iglan käyttö on jäänyt itseltäni tosi vähiin, mutta tässä huomattuani että nämä eliittikopteristithan on herkkähipiäistä ja ylpeää porukkaa, niin perhana, minäpä alankin oikein kiusallani kylvämään niitä ohjuksia taivaalle ja pistämään vispilät matalaksi.

Taidankin aloittaa saman tien :D

Tällä kommentilla todistit kuuluvasi tähän perus publahermanni kategoriaan.

Edit: Ai myönsitkin jo kommentissasi olevasi tälläinen. Ei mitään anna stiglan paukkua vaan. Ehkä jonain päivänä vielä saavutat 1000 stigla tapposi ja voit olla ylpeä siitä.

Ylös Bottom