Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Mulla ei ollut ennen tämän ketjun lukemista oikeastaan minkäänlaista kantaa koko tähän helikopteriasiaan, mutta näiden kitisijöiden avautumista kämmen naamalla seurattuani ei voi muuta sanoa, kuin että tasapainoa ei ole mitään syytä muuttaa ainakaan koptereiden eduksi.

"Ajatelkaa edes aloittelijoita!" :D HAHAHA

Mun mielestä Bäfässä on kaikki ajoneuvot tällä hetkellä turhempia, kuin aikaisemmissa osissa. En osaa ottaa kantaa kestävyyteen. Tankit kestävät omasta mielestäni enemmän tai vähemmän, riippuen hieman millä niitä ampuu.
BF4:ssä itseäni häiritsee suunnattomasti yhteistyön puute! Tämä siis silloin, kun pelataan tuntemattomien kanssa. Harva virittää m-comeja, hakee pommia, tukee tiimiä, valloittaa lippuja, laittelee spawnipekonia taktisiin paikkoihin. Normimuodossa suurin osa on joko engineerejä tai snipuja, jotka kyllä tekevät sitä mihin luokat on parhaiten suunniteltu, eli ampuvat jengiä ja tuhoavat vekottimia. Kuitenkin, ne tehtävät jäävät useimmiten tyystin unholaan, kun suurin osa porukkaa keskittyy vain katselemaan maisemia jostakin kaukaa piipunvarteen kiinnitettyä kaukoputkea pitkin tai rynnivät ilotipat alkkareissa pitkin puskia sekä raunioita tankkeja sun muita kulkuneuvoja metsästäen. Hardcoressa enemmistö suosii selkeästi hirviseuran kiväärimiehiä, koska se nyt vaan on niin cool olla kuin Mark Walhberg ja sniputtaa ukot kaukaa, kulkuset ja napa turpeessa. Snipua voi pelata tehokkaastikin. Se ei kuitenkaan ikinä ole sitä, että istutaan jossakin kaukana ja ammuskellaan minne vain viholliset sattuvatkaan juoksemaan. Ei. Sille omalle toiminnalle tulisi aina miettiä jokin tarkoituksenmukainen päämäärä!

Täällä joku jo sanoi, että ajoneuvon pointti on vetää huomiota ja miesvahvuutta muualle, jotta muut pääsevät toimimaan toisaalla. Itsekin näen asian suurinpiirtein näin. Sillä lisäyksellä, että ajoneuvojen tulisi tämän lisäksi olla myös tukevia tahoja esim. m-com-hyökkäykselle tai puolustukselle. Ajoneuvot ovat kuitenkin turhia, mikäli muu tiimi ei osaa lukea näitä tilanteita tai tue ajoneuvoja. Ja tällä tavalla tilanne suurimmalta osin publa-peleissä menee... Unohdetaan muut ja otetaan itselle ne hyvät statsit, erän lopussa voi röhistä ja hieroa tyytyväisenä vatsaa. Ajoneuvot käyvät ainakin itselleni hyvin pian turhauttaviksi, jos joudut aina olemaan yksin muita vihollisia vastaan, ilman sitä muun tiimin tukea. Itselläni ainakin menee fiilis yrittää niitä kohteita saavuttaa, kun huomaat, että puolellasi on ehkä yksi tai kaksi muuta jantteria, jotka yrittävät samaa. Loput pyörivät turisteina napsimassa valokuvia ja irtopisteitä jossakin muualla...

Battlefield on aina ollut tiimipeli ja parempi tiimi vie voitot. Valitettavasti publalla porukka on usein aivan sekaisin ja tekee, mitä sattuu. Toki tämä osaltaan johtuu myös siitä, että peli on vielä suht tuore, mutta en minä ainakaan BF3:sta tai Bad Companyista muista tällaista tolloilua. Kaveriporukallahan tämä on aivan loistavaa viihdettä ja silloin sujuu se yhteistyökin! :)

Tulee välillä hieman tällainen fiilis:
Näytä liitetiedosto 12083

P.S. Lopettaisitteko sen toistenne dissailun ja keskittyisitte perustelemaan pointtejanne? Ei toisen kurkussa tarvitse olla heti kiinni, vaikka mielipiteet hieman eroavaisivatkin...

No voi herran lettas sentään, jos kirjoitus olis kohdistunut johonkin muuhuun kuin sinuun, olishan se suakin naurattanut. Ja eihän siellä kopossa tarvi kuin istua ja PÖRISTELLÄ ympäriinsä.
BTW: kyllä se allekirjoittanut osaa myös lentää sitä kopoa :eek:

Voi elämän kevät.. se minun teksti OLI puhdasta SARKASMIA.

Itse igla apinana, voin sen sanoa että stingerit ja AA on nyt naurettavan tehokkaita ilmavehkeitä vastaan.
On todella loogista, että pystyn yksin pudottamaan parhaimmankin kopterihuoran heti kun vain sattuu huvittamaan.
Vai mitä?

Bf3:ssa siihen vaadittiin aina 2-3 ihmistä, jotka koordinoidusti ampuivat stingerinsä.
Bf4 = yksi kehitysvammainen, joka on löytänyt stingerin inventorystä.

Sama täällä :p

Komppaan kyllä, tiimipeli on tiimipeli, minkään härpäkkeen ei tule olla ylivoimainen.

Ne ei o koskaan ollutkaan... Jos ei osaa niin ei osaa... ;)

Veikkaan että tiedetään esim. Snowblindin kanssa kaikki oleellinen tiimipelistä ja sen sellaisesta Battlefield nimisessä pelissä jo ihan jumalattoman määrän otteluita pelanneina maailman ja euroopan parhaita klaaneja vastaan. Me otettiin vVv:tä vastaan 100-0 turpaan, ei me silti kitisty että niitten ilma tai mikään muukaan oli op. Kylläne oli op ihan vaan taidon ja tiimipelin takia.

Sama pätee publalla, toiset vaan osaa ja toiset ei. Sitä ei pidä muuttaa lisäämällä palikoita joilla yksinkertaisinkin publapallo saa helposti sen ownaavan shitbucketin lelut rikottua vailla minkäänlaista taitoa. Tämä vain tuntuu olevan pirun vaikeata ymmärtää ja hyväksyä sen perus publapallon...

Kusipäisyys prosentti taitaa olla jo 100 :D

Sen lisäksi et nuubistingerillä rikon yyberpelaajien herkät ilmalelut (vai oliko herkkien pelaajien yyberlelut), käytän lisäksi murkuloita, joilla saan vieläkin helpommin tappoja - ihan vaan unohtamalla miinarykelmän ajouralle.
Se ei kiinnosta minuu pätkääkään vaikka olisitte suomen parhaita pelaajia ja pelannu galaksin parhaimpia klaaneja vastaan, rikon lelunne myös jatkossa, eikä mulle tule edes paha mieli.

Voi elämän kevät.. se minun teksti OLI puhdasta SARKASMIA.

Itse igla apinana, voin sen sanoa että stingerit ja AA on nyt naurettavan tehokkaita ilmavehkeitä vastaan.
On todella loogista, että pystyn yksin pudottamaan parhaimmankin kopterihuoran heti kun vain sattuu huvittamaan.
Vai mitä?

Bf3:ssa siihen vaadittiin aina 2-3 ihmistä, jotka koordinoidusti ampuivat stingerinsä.
Bf4 = yksi kehitysvammainen, joka on löytänyt stingerin inventorystä.

Nyt on mennyt vellit ja puurot sekaisin näissä avauksissa :p
Itse painelen menemään vähän millä ajoneuvolla sattuu ja parhaiten hallitsen maa- ja merikulkuneuvot. Mielestäni tällähetkellä peli tarpeeksi balanssisa, et sitä voi pelata mieluisasti. Toivottavasti DICE paneutuu noihin muihin ongelmiin.

. Tämä vain tuntuu olevan pirun vaikeata ymmärtää ja hyväksyä sen perus publapallon...

Kusipäisyys prosentti taitaa olla jo 100 :D

Tämän "publapallon" ei edes tarvitse ymmärtää, koska kuten varmaan itse ymmärrät, me ei täällä niitä nerffejä kontrolloida, vaan puhutaan mielipiteistä. Minun mielipide on se että asiat on tuolta osin hyvällä tolalla, sinun mielestä ei. Molemmilla on perustelut omalle kannalleen.

Mutta kai sinäkin sen ymmärrät että sen perusjampan mielipide kiinnostaa varmasti Diceä enemmän kuin kaltaisesi klaanipelaajan. Raha ratkaiseen ja edelleen pelin tarkoitus on se että porukalla on hauskaa, ei se että kopua lentämään opetellut klaanipelejä tahkoava ilmeisen taitava lentäjä saa koko pelin riehua kopullaan rauhassa.

Varmaan olis teoriatasolla ihan jees jos kopterin pudottaminen vaatis enemmän tiimityötä jos se tiimityö toimis, mutta kun edes objektiivin pelaamiseen ei meinaa apuja välillä saada randomtyyppien kanssa niin miten niiden kanssa saisi yhden yhtä kopua alas. Tosin se taitaa ollakin se kopukuskin tavoitetila.

Näistä mielipiteistä näkee hyvin että kopterin lentäjiä nyppii uudistus, kun taas jalkaväkenä pelaajia miellyttää. Ainahan muutos jakaa mielipiteet, ja varmaan jotain muuttuu tämänkin pelin elinaikana.

Näistä mielipiteistä näkee hyvin että kopterin lentäjiä nyppii uudistus, kun taas jalkaväkenä pelaajia miellyttää. Ainahan muutos jakaa mielipiteet, ja varmaan jotain muuttuu tämänkin pelin elinaikana.

Ei, kyllä meiän inffit nauraa partaansa... (jos niillä parta kasvais) Siis se osa inffeistä joille ajoneuvot ei koskaan ole ongelma ollutkaan... Edes snadisti ajattelemaan pystyvä squadi voi nyt sulkea ilmatilan täysin... ja vielä helposti, kerkii vielä muutakin kikkailla paljon...

Ei, kyllä meiän inffit nauraa partaansa... (jos niillä parta kasvais) Siis se osa inffeistä joille ajoneuvot ei koskaan ole ongelma ollutkaan... Edes snadisti ajattelemaan pystyvä squadi voi nyt sulkea ilmatilan täysin... ja vielä helposti, kerkii vielä muutakin kikkailla paljon...

Sittenhän ei ole ongelmaa, tiimillehän sinäkin tietysti pelaat etkä itsellesi.

"Mun ei tartte". 5,0 K/D helposti hankittu koska pelihän on niin saakutin helpoksi tehty (kaikilta osa-alueilta että huonotkin pärjää), silti saan vihaviestiä publajannuilta kuinka kopterini lagaa ja minulla on koodit sun muut päällä. Ja tervetuloa yrittämään. Toivottavasti joku kohta vastaa tuohon kysymykseen suoraan eikä kierrellen. Mielestäni balanssissa on vikaa jos se aloitteleva pärjää parempaa pelaajaa vastaan noinkin helposti :)

Turhaampa tänne näköjään koittaa viestejä laittaa kun kovasti vaikuttaa että suurin osa tämänkin foorumin käyttäjistä on näitä sinitakkisia valkolakkeja:)

edit: harmittaa kun en saa video kuvaa ulos PS4:ltä, olisi ollut hauska todistaa nämä omat väitteet parilla klipillä todeksi ...

Ja kaikilla ei ole aikaa laittaa nettipeliin montaa sataa tuntia. Helppo lähestyttävyys mielestäni tärkeämpi kuin se ,että muutama hc jannu saa päivittäiset kiksinsä muita kurmottamalla. K/D ratio ei ole miehen mitta. Ps oma näytti olevan 0.97 ja kertaakaan en ole kopterilla lentänyt kun on niin helvatun tylsää.

Näin ulkopuolisena tarkkailijana (ja onnelisena etten laittanut tähän puolivalmiiseen peliin senttiäkään) täytyy ihmetellä, että mihin Dice:n resurssit oikein menevät. Luulisi EA:n ykkösstudiolla olevan resursseja tehdä pelistä edes teknisesti valmis, mutta kun pelinsisäisen tasapainon ja ilmeisen surkean yksinpelin lisäksi sekin kusee, niin täytyy ihmetellä että onko Tukholmassa alettu ottaa mallia entisestä itäblokista eli puolet rahoista menee korruptioon ja hämärämiesten taskuun.

Pelihän on käytännössä aika yksinkertainen, samantyyppisillä aseilla on edelleen käytännössä samat damagemallit (Bad Companyssäkin ne ovat erilaiset esim. rynkkyjen välillä), ja suurin osa pelinsisäisistä resursseista on lähes suoraan portattu BF3:sta.

Mitä hekosekoiluun tulee, niin BF3 oli parhaimmillaan silloin kun oli kahdet flaret, mutta below radaria joutui käyttämään aktiivisesti. Lentotaito ja miehistön yhteistyö korostui, ja pelaaminen oli ns. high risk high reward. Paljon tyydyttävämpää yllättää puiden tai rakennusten seasta nousemalla vihollisen tankki kuin räimiä sitä pari minuuttia kilometrin päästä. Tuon katossalentelymetan jälkeen lentäminen muuttui niin tylsäksi että siirryin pelaamaan pelkästään jalkamiehenä ja kohta lopetin koko pelin... Mutta minkäs sille mahtaa jos sunnuntaipelaajia (ja ns. cod-yleisöä) pitää kosiskella niin paljon että vähäkin taitovaatimus häviää. Samahan nähtiin erään H:lla alkavan konsolipelin uusimmassa versiossa. Tässä asiassa olen siis pitkälti näiden BF3-comp veteraanien kannalla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Näin ulkopuolisena tarkkailijana (ja onnelisena etten laittanut tähän puolivalmiiseen peliin senttiäkään) täytyy ihmetellä, että mihin Dice:n resurssit oikein menevät. Luulisi EA:n ykkösstudiolla olevan resursseja tehdä pelistä edes teknisesti valmis, mutta kun pelinsisäisen tasapainon ja ilmeisen surkean yksinpelin lisäksi sekin kusee, niin täytyy ihmetellä että onko Tukholmassa alettu ottaa mallia entisestä itäblokista eli puolet rahoista menee korruptioon ja hämärämiesten taskuun.

Pelihän on käytännössä aika yksinkertainen, samantyyppisillä aseilla on edelleen käytännössä samat damagemallit (Bad Companyssäkin ne ovat erilaiset esim. rynkkyjen välillä), ja suurin osa pelinsisäisistä resursseista on lähes suoraan portattu BF3:sta.

Olen ehkä väärässä, mut eikö tähän BFään tullut uusi pelimoottori?

Olen ehkä väärässä, mut eikö tähän BFään tullut uusi pelimoottori?

Taisi tulla pelimoottorille uusi nimi. Esim. AMD:n Mantlea (PC) ei ole vieläkään saatu mukaan, ja se on käsittääkseni ainoita suurempia muutoksia Frostbiteen. Muu on vain normaalia hiomista mitä pitääkin tapahtua kahdessa vuodessa. Eivätpä silti osaa vieläkään koodata omalle pelimoottorilleen ongelmista päätellen.

Onhan tämä peli tehty inffille liian helpoks. Koput lähtee stingerillä, tankit mbt lawilla. Ihan naurettavia vehkeitä. Mun mielestä stingereitä ja igloja sais nerffata, lataus aika pidemmäks sekä range lyhyemmäks. Uudet attackit on sen verran kömpelöitä ettei niillä tee edes mieli lennellä kun stiglaa spämmitään homona niskaan. BF3:ssakin sai harmaita hiuksia stigloista ihan tarpeeks jo. Se oli siinä mun mielestä hyvin balanssissa ja sillä sai kopun alas yksinkin jos sattui hieman ahneempi kuski olemaan. Tohon anti tank osastoon sitten taas on mun mielestä jo ihan tarpeeks sinkoa että yhden mbt lawin vois poistaa kokonaan. Javella saat lockattua tai sitten taas srawilla ohjattua kudin perille. Pitikö sinne vielä tollainen ase laittaa millä ei tarvii edes tähdätä. Tankeilla ei enää edes kannata ajaa lipuille kun 1-2 engiä saa tankin hetkessä tuhottua. Sitten taas AA. Eihän sillä tarvii tietyissä mapeissa edes lähteä pois basesta jotta saa jo tuhoa aikaan. Ainoa uhka mikä tällekin on attack jetit tai koput ja basen auto AA hoitelee nekin pois ettei itse tarvitse kuin spotata. Ei tarvitse olla mikään hyväkään pelaaja että bf3:ssakin sait tankin tuhottua tai ne koput alas. Ihan turhia helpotuksia mun mielestä. Jos joskus vuokraan omaa servua aion kieltää siellä stiglan, lawin ja active radarin ellei niitä nerffata jollain tavalla. Voisin veikata että kick/ban listasta tulee toodella pitkä.

Edit: Ja kopuissa ja jeteissä oleva ominaisuus eli tuo kun moottorit sammuvat tai ohjaus disabloituu on aivan naurettava. Yhdellä osumalla jetti tai kopu maassa etkä saa edes tappoa siitä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Taisi tulla pelimoottorille uusi nimi. Esim. AMD:n Mantlea (PC) ei ole vieläkään saatu mukaan, ja se on käsittääkseni ainoita suurempia muutoksia Frostbiteen. Muu on vain normaalia hiomista mitä pitääkin tapahtua kahdessa vuodessa. Eivätpä silti osaa vieläkään koodata omalle pelimoottorilleen ongelmista päätellen.

Nykyinen pakkasenpurema on niin lähellä edellistä (BF3), että mä väitänsin olleen viisaampaa koodata vanhalle ja keskittyä siihen sisältöön. Nyt uudesta moottorista mahdollisesti saadut ilot jäävät tyystin puolivalmiin tuotteen markkinoille kiirehtimisen jalkoihin. Tämä näkyy valitettavasti sekä kampanjan onttoutena että moninpelin ongelmina. Osin se näkyy myös sisällön ja kenttäsuunnittelun köyhyytenä.

Silti, peli on kiva ja mukavaa vääntöä. Mutta vähän väliä kyllä tulee ihmeteltyä, että miksi Länsi-Kallet ovat jonkun tietyn asian ratkaisseet näin tai miksei jotakin ole tehty noin.

Nykyinen pakkasenpurema on niin lähellä edellistä (BF3), että mä väitänsin olleen viisaampaa koodata vanhalle ja keskittyä siihen sisältöön. Nyt uudesta moottorista mahdollisesti saadut ilot jäävät tyystin puolivalmiin tuotteen markkinoille kiirehtimisen jalkoihin. Tämä näkyy valitettavasti sekä kampanjan onttoutena että moninpelin ongelmina. Osin se näkyy myös sisällön ja kenttäsuunnittelun köyhyytenä.

Silti, peli on kiva ja mukavaa vääntöä. Mutta vähän väliä kyllä tulee ihmeteltyä, että miksi Länsi-Kallet ovat jonkun tietyn asian ratkaisseet näin tai miksei jotakin ole tehty noin.

Eikai kukaan tätä tai codeja yksinpelin takia osta? Ainahan nämä keskeneräisiä on. Kummasti silti myyvät aina. Ja tästäkin saa maksaa kahteen kertaan kiitos premiumin.

Niin oliks tässä joku co-op systeemi silleen et voi pelaa offline vaikka split-screeninä? Ku ei löydy...

Eikai kukaan tätä tai codeja yksinpelin takia osta? Ainahan nämä keskeneräisiä on. Kummasti silti myyvät aina. Ja tästäkin saa maksaa kahteen kertaan kiitos premiumin.

Niin no... Miksi sitten maksan siitä yksinpelistä? :)
Jos jotakin kerran tehdään, niin kyllähän sen voisi sitten tehdä hyvin? Itse ainakin pelaan aina kampanjan läpi peleistä.
Ja premium on perseestä, kaikin puolin se on asiakkaan sortamista. Lisäosissa ei mitään vikaa, mutta en tykkää siitä, että "freemium"-mallia hierotaan täysihintaisen tuotteen ostaneen ihmisen naamaan ihan noin rankasti. Saa nähdä koska laittavat sen kk-maksun taakse?

PS4-versio näyttää hienolta, mutta mikä helvetti siinä on että eivät DICEllä osaa koodata toimivaa server browseria? Pakko mennä aina battlelogin kautta kun ei vaan löydy yhtä ainoaa serveriä, vaikka niitä todellisuudessa on. Lisäksi tuntuu lagi vaivaavan noissa large conquesteissa, siinä patokentässä jumii joka kerta kun kaveri menee pensaasta läpi.

Onko kukaan muuten itkenyt EAlle kun China rising ei siirry ton päivityksen mukana, vaikka oli ennakkotilannut PS3-version? Vai ootteko te kaikki lampaat menneet hankkimaan premiumit...

Edit. Olen sitä mieltä että mbt law on paska ase, mutta ei sillä yksin kyllä saa tankkia paskaksi kuin vahingossa edes HC:ssa. Sama javelinin kanssa ilman maalaajia, saa olla paskin tankkikuski jos jää siihen ottamaan vastaan ne 4-5 kutia.

Ylös Bottom