Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Pitäis kai noi C4 kieltää :p
[video=youtube;aWezlo1Gtmw]http://www.youtube.com/watch?v=aWezlo1Gtmw[/video]
 
Vastaus: Battlefield 4

Vielä jos saan udella kuka mahdat olla ja missä tiimissä pelannut? Suomalaisista porukoista ei pystynyt kuin yksi ne voittamaan ja me oltiin ainoa joka suostui käydä ottamassa isoilta kakkoseen... Ja siinä ne voittaneessa Suomi-tiimissä ei ainakaan sinua tunneta tällä nimimerkillä... [Suomeksi tämäkin haiskahtaa trollilta koska piirit on pienet]

En pelaa suomalaisessa klaanissa, suomitiimiin en ole edes viitsinyt 'hakea'. Enkä muutenkaan ole liikkunut (ainakaan bf4) suomipiireissä lähes ollenkaan. Ja ei, ei ollut trolli.

Kommentillani hain sitä, että tehdään tämä peli massalle sopivaksi. Ja koska olen inffi, kuulun niihin jotka ei lentohärveleillä saa mitään aikaseksi, tankilla edes jonkin verran. Ilahtuisin itsekkin, jos pystyisin olemaan ilmassa pitempään kuin n.5minuuttia. Pelitunteja on kuitenkin jo enemmän kuin riittävästi takana(ei pelkästään inffinä).
 
Vastaus: Battlefield 4

Realismiin vetoaminen on paskin argumentti ikinä argade-shootterissa... poistetaan samantien revive ja helaus, inssille yksi sinko kantoon ja sitä rataa... Flareja taitaa myös lentovehkeistä löytyä useampi setti kuin se yksi 40 sekunnissa...

Tämä on edelleenkin vain peli johon ajoneuvot kuuluu. Voisiko joku nyt vastata miten joku elementti pelissä voi olla ylivoimainen jos edes 4/5 osaa pelaajakunnasta ei osaa ja pysty niillä tekemään mitään järkevää?
Ei kai healausta tarvi realistisesta pelistä poistaa. Itelle kyllä kelpais, jos BF4 tai sitten BF5 toimisi samoin, kuin BF2 modi Project Reality. Jos saat osuman, käyt yleensä vuotamaan ja tarvitset medicin. Medic sitten fixailee sua damagesta riippuen parikyt sekuntia. Jos tulee vähän pahempi osuma, niin ukko kaatuu maahan ja medic iskee vissiinkin adrealiiniä sydämeen ja fixailee. Jos tulee tarpeeks paha osuma, niin spawnivalikkoon odottelemaan.

Insseillekin se 1-2 sinkoa riittää, kun ei tarvi yhteen tankkiin sitä 5 sinkoa... Tankit harvemmin uskaltaa asutuksen keskelle ja silloinkin vain inffisquadin takana. Tankin korjaus on aikamoinen operaatio, johon tarvii squadin tueksi.

Menee varmaan liian realistiseksi nykyjonneille, joten tyydytään nyt sit tähän arcadepaskaan, kunnes Project Reality standalone julkastaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

millä sitä pitäis pelata

Mitä sitä miettimään. Kannattaa käyttää epätasapainoista peliä hyödyksi niin kauan kuin ehtii. Kyllähän BF3 alussa usas+fragit oli monelle kovajuttu ja jossain vaiheessa assaultin massi. Toivotaan vain että asetasapainoon tulee nopeasti säätöä ja saadaan pelistä mielekkäämpi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyseinen kilpapelaaminen tulee 90% varmasti yleistymään lähitulevaisuudessa myös konsoleilla.

"Battlefield 4 is going to be the most competitive game 2014" - Dice. Silti pelissä taidolla on entistä vähemmän osuutta ja random kuolemat, lockon aseet, kaiken maailman muut härvelit yms. yms. näyttävät entistä suurempaa roolia kuin edellisissä osissa. Saatto tietysti olla hyvä trollikin Diceltä...


edit: Paulinho nakkaa privana nikkis jos et julkisesti tänne laita syystä tai toisesta :)
 
Vastaus: Battlefield 4

FPS pelit voivat olla kuten pc ARMA sarja tai joka alustan CoD reflexihippa, tai sillä välimaastolla tasapainotteleva battlefield 4. Kuitenkin kaikkine ominaisuuksineen mitä pelintekijät luovat määrätietoisesti tai sivutuotteena peliin vaikuttavat sen pelimekaniikkaan.
PS3 12vs12 rush, domination sekä conquest mahdollistivat battlefield 2:ssa ja 3:ssa melko äärimmilleen taktikoidut taistelut platoon vs platoon tasolla.
Ranked platoon peleissä balanssi ja mapit sivutuotteena myös massiivista baserape termiä esim. op.metrossa.

Suurin tekiä mihinpäin battlefield kehittyy on pelintekijöiden ratkaisuissa aina pienimpiä osa-alueita myöden.
Esim recon c4 tai itsestään ohjautuvat ohjukset. Mappien suunnittelu ja painopiste.
Kuitenkin objektiivinen tekeminen rush ja conquest, obliteration ja jopa domination ja tdm.

Pienistä lisäyksistä kiinni mihinpäin peli etenee. PS:llä serverit ja platoonit vielä eivät avautuneet uusimmalle battlefield 4:lle.

PS4 on nyt tulevaisuus ja mahdollisuus 64 pelaajan conquestiin.
Paljon riippuu tulevien platoonien tekemisestä taktisen pelin ja matsien osalta. PC puolelta voi arvioida mikä on konsolien battlefield tulevaisuus.
Vaikka suuremmat platoonit järjestäisivät 64 matseja, on todennäköisempää että taktisempi pelaaminen silti muodostuu pienemmillä kokoonpanoilla.
Paljon vaikuttaa battlefield4 kehitetyt ratkaisut luoda taistelut.
Rankedissa 64 conquest 15-20 hengen taktisesti yhdessä toimiva platoon hallitsee yhä mutta jää tilaa myös publa pelaajille jotka voivat osallistua taisteluun parhaan näkemyksensä mukaan.

Kokonaisuus on kasassa kun konsolipuoli saa serverit, bf4 platoonit sekä hidas siirtyminen täysipainoisesti uuten sukupolven konsoli alustalle.

Kysymys ei niinkään ole pelin simulaatiosta tai realismista, vaan tavasta jolla taistelu on peliteknisesti toteutettu. Peli voisi olla kuinka strateginen tahansa, mahdollisuus ohjata squadin liikkumista tekstikomennoilla näytön sivussa tms. mitä tahansa.
CoD:sta kentille saapunut ryhmä näkee ratkaisut eritavalla kuin strategia naksuja pelannut fps siirtynyt taktiikan mietiskelijä esimerkiksi.
Kuitenkin kokonaisuutena jokainen osa-alue pelissä.
battlefield aiempia pelejä pelanneet vertaavat menneeseen ja tuovat mukanaan neloseen soveltuvaa osaamistaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ilahtuisin itsekkin, jos pystyisin olemaan ilmassa pitempään kuin n.5minuuttia.

5 minuuttiahan on jo todella pitkä aika.

Mielestäni yksi ongelma on mielikuva, jonka mukaan yksikin kuolema on liikaa, ja että riittävällä taidolla ilmassa voisi pysyä loputtomiin. Jos kopteri tekee lyhyen lennon, jonka seurauksena on kymmenisen tappoa ja tuhoutuneita vihollisen tankkeja, niin sehän auttaa jo kovasti omaa tiimiä maassa ja saapa sillä vielä keskimääräisesti kovan k/d:n.
 
Vastaus: Battlefield 4

"Battlefield 4 is going to be the most competitive game 2014" - Dice. Silti pelissä taidolla on entistä vähemmän osuutta ja random kuolemat, lockon aseet, kaiken maailman muut härvelit yms. yms. näyttävät entistä suurempaa roolia kuin edellisissä osissa. Saatto tietysti olla hyvä trollikin Diceltä...

Mitä tuo competitive tässä tapauksessa sitten tarkoittaa? Nyt kaipaisin hieman selvitystä tuohon, että millä perusteella taidolla on entistä vähemmän osuutta? Vai onko se taito sitten hieman erilaista, kuin mihin on totuttu?
Itse näkisin mielellään kilpapelaamisessa sellaisiakin sarjoja/pelejä, jotka eivät ole suurimmilta osin reaktioaikaan perustuvia. Vrt. Kilpapelaajien korkein ikä rajoittuu 25-27 vuoden tienoille, koska sen jälkeen reaktiot yksinkertaisesti eivät enää ole tarpeeksi nopeita. Konsoleitä pitäisi buffata myös lisää ja enemmän omiin sarjoihinsa ja suuriin tapahtumiin (sivuhuomautuksena LANtrekissä Tampereella tammikuussa, on taasen konsolikisailijoille omat sarjat).
 
Vastaus: Battlefield 4

Itse näkisin mielellään kilpapelaamisessa sellaisiakin sarjoja/pelejä, jotka eivät ole suurimmilta osin reaktioaikaan perustuvia. Vrt. Kilpapelaajien korkein ikä rajoittuu 25-27 vuoden tienoille, koska sen jälkeen reaktiot yksinkertaisesti eivät enää ole tarpeeksi nopeita. Konsoleitä pitäisi buffata myös lisää ja enemmän omiin sarjoihinsa ja suuriin tapahtumiin.
Tosiaan oma näkemykseni on reaktioajoissa se että tarkan analyysin voisi tehdä pelaajat jotka ovat aloittaneet 15-16 vuotiaina battlefied 1942 ja jatkaneet tauotta tähän päivään refleksi ammuskeluna. Voisivat analysoida kuinka paljon hiottu refleksi laskee suhteessa nuoreen 16 vuotiaaseen CoD pelaajaan.

Suurempi syy hitaampiin reflekseihin vanhemmalla pelaajalla on yksinkertaisesti vähäisempi pelkkään reflekseihin ja nopeuteen perustuva pelaaminen. Objektiivit rushissa, muut squad jäsenet, liput, krapula jne.. On muutakin kentällä kuin kenttää ympäri tauotta vaeltava killing machine. Tietty siinä refleksit hioutuvat. Vanha vaan ei jaksa "ikiliikkua", refleksien ero fyysisesti on markinaalista, kyse on siis enemmän ajattelutavasta ja keskittymisestä.

"nuorena jaksaa mutta myös kyllästyy nopeammin". Siksi myös objektiivinen sitoutuminen on vanhempien pelaajien juttu. Kuitenkin vanhat ja nuoret voivat sovittaa yhteen platoonissa osaamisensa ja tapansa toimia tehokkaasti. Nuori keskittyy refleksi hippaan ja vanhempi järjestää edellytykset taktiselle voittamiselle.
Sama erilaisten pelaajien ja mieltymysten sovittamisessa keskenään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko bafa4:sessa online passia tai muuta vastaavaa vai voiko pelin ostaa käytettynä ja silti pelata normaalisti ?
 
Vastaus: Battlefield 4


Suurempi syy hitaampiin reflekseihin vanhemmalla pelaajalla on yksinkertaisesti vähäisempi pelkkään reflekseihin ja nopeuteen perustuva pelaaminen.
Objektiivit rushissa, muut squad jäsenet, liput, krapula jne.. On muutakin kentällä kuin kenttää ympäri tauotta vaeltava killing machine.
Ei pidä paikkaansa. Refleksit huonontuvat iän myötä. Nuoremmat pelaajat ovat skarpimpia. Yli 30-vuotiaat ovat aika harvinaisia kilpapelaajissa.

Tietty siinä refleksit hioutuvat. Vanha vaan ei jaksa "ikiliikkua", refleksien ero fyysisesti on markinaalista, kyse on siis enemmän ajattelutavasta ja keskittymisestä.

"nuorena jaksaa mutta myös kyllästyy nopeammin". Siksi myös objektiivinen sitoutuminen on vanhempien pelaajien juttu. Kuitenkin vanhat ja nuoret voivat sovittaa yhteen platoonissa osaamisensa ja tapansa toimia tehokkaasti. Nuori keskittyy refleksi hippaan ja vanhempi järjestää edellytykset taktiselle voittamiselle.
Sama erilaisten pelaajien ja mieltymysten sovittamisessa keskenään.
Publalla ja puulakissa voi tällaista (virheellistä) ajattelutapaa harrastaa ja soveltaakin...
Jos puhumme kilpapelaamisesta, tuo marginaali on erittäin tärkeä. Monilla ammattilaisilla kilpapelaajilla/-joukkueilla on esim. omia hierojia, jotka pitävät pelaajien käsiä kondiksessa. Verrattuna oma toimiseen venyttelyyn ja treeniin, tällä saavutetaan pelissä noin 2 prosentin etu. 2% kuullostaa kovin vähältä, mutta tuo katsotaan ammattilaisittain erittäin kannattavaksi.
Ne kahden kympin molemmin puolin olevat jantterit osaavat kyllä ne samat taktiikat, ajattelutavat ja telttapaikat, kuin vanhemmatkin pelaajat. Koska reaktiot ovat nopeampia, on etu nuorempien puolella. Kilpapelaamisessa kokemuksella pääsee vain tiettyn pisteeseen asti.
Alkaa kuitenkin mennä hieman OT:ksi, kun en tiedä kuinka paljon BF4:sesta liigaa tai turnauksia järkätään...
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei pidä paikkaansa. Refleksit huonontuvat iän myötä. Nuoremmat pelaajat ovat skarpimpia. Yli 30-vuotiaat ovat aika harvinaisia kilpapelaajissa.


Publalla ja puulakissa voi tällaista (virheellistä) ajattelutapaa harrastaa ja soveltaakin...
Jos puhumme kilpapelaamisesta, tuo marginaali on erittäin tärkeä. Monilla ammattilaisilla kilpapelaajilla/-joukkueilla on esim. omia hierojia, jotka pitävät pelaajien käsiä kondiksessa. Verrattuna oma toimiseen venyttelyyn ja treeniin, tällä saavutetaan pelissä noin 2 prosentin etu. 2% kuullostaa kovin vähältä, mutta tuo katsotaan ammattilaisittain erittäin kannattavaksi.
Markinaalit tietysti ratkaisevat, eihän ihmisen ja apinankaan DNA eroa kuin 2% o_O`

Tosiaan mielenkiintoinen pointti ja olethan tietty tuossa oikeassa. Todellisella kilpapelaamisen tasolla kaikki osa-alueet on varmasti viritetty äärimmilleen ja niistä vähin ei ole hyvä ja virkeä vire sekä se 2 prosentin etu reflekseissä.

Tässä täytyy nyt jaotella ns. jokamiesluokka, tai harrastelijat massa platoonit matseineen sekä ammattilais tason kilpapelaajat joukkueineen erikseen.

Mielenkiintoista jokatapauksessa
 
Vastaus: Battlefield 4

Taistelkaa siellä Bäfän puolella. Täällä kaikenlaiset hermanniksi haukkumiset ja vastaavat täysin turhat kuittailut vaihdetaan jatkossa päittäin punaisen varoituskortin kanssa.

Eli nyt taas jotain rotia siihen, millä tavalla asioista keskustellaan ja millä tavalla muita kohtaan käyttäydytään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Olen pelannut jo level 10 moninpeliä. Huomasin nyt vasta että tässä on jotain battlepack juttuja. Avasin niistä 3. Aktivoituko ne nyt kaikki mitä niistä laatikoista löytyi? Siellä oli lisä xp:tä ja erilaisia värejä ja tähtäimiä. Tuliko ne kaikki mulle nyt samantien käyttöön? Pysyykö ne kaikki käytössä nyt lopullisesti (ei tietenkään ne tunnin mittaiset lisä xp:et)?
 
Vastaus: Battlefield 4

Olen pelannut jo level 10 moninpeliä. Huomasin nyt vasta että tässä on jotain battlepack juttuja. Avasin niistä 3. Aktivoituko ne nyt kaikki mitä niistä laatikoista löytyi? Siellä oli lisä xp:tä ja erilaisia värejä ja tähtäimiä. Tuliko ne kaikki mulle nyt samantien käyttöön? Pysyykö ne kaikki käytössä nyt lopullisesti (ei tietenkään ne tunnin mittaiset lisä xp:et)?
Lisä xp tulee kesken pelin kun painaa option nappia ja valitsee oikeasta alakulmasta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko jollain pelin käynistymisen kanssa ongelmia? Itselle jää pyörimään sateiseen kaupunkiin :mad:
E: alusta PS4
E2: käynistyi, levyssä oli kaksi pientä tahraa, vaikka levy on ollut koneessa kokoajan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Kyllä on hyvin maistunut uusi battlefield, etenkin 64 pelaajan matsit. Itse tykkään pelata monipuolisesti ja valita classin ja varusteet tilanteen mukaan. Sitä vaan olen ihmetellyt kun porukka käyttää noita veneitä, minkä takia se paatti pitää ajaa niin syvälle rantaan ettei sitä enää vesille saa? Eipä tässä muuta, jatkakaa :).
 
Ylös Bottom