Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hetken kun olen tässä ehtinyt monipeliä tahkoa, niin on kyllä maistunut. Tosin se on tullut huomattua, että sen verran intensiivistä touhua, että ei kyllä montaa tuntia jaksa kerralla pelata.
Suosikki luokka tällähetkellä engineer, ihan vain koska telamiinat:D. En muista miinoittaneeni näin ahkerasti muissa battlefieldeissä. Johtunee siitä että monet kentät ovat aika putkimaisia, joka tekee miinoittamisesta aika helppoa, kun tankit ajelee samoja reittejä. Lempikenttiä ovat tällähetkellä Mirak valley ja Liberation peak myös muut kentät ovat ihan kelvollisia. Ainoastaan new sobek city on jotenkin kehnompi kenttä, tai en ainakaan ole pääsyt vielä sinuiksi tämän kentän kanssa. Kentät ovat kyllä pääsääntöisesti ihan sieltä battlefieldin parhammistosta mielestäni. En ikinä ollut näiden "aakeiden laakeiden" kenttien ystävä, eli sikäli ihan tervetullut asia tiiviimmät kentät, olematta nyt nyt mitään codia kuitenkaan.

Muuten maistunut mutta ärsyttää toi aseitten hidas levutus niin ei tee mieli edes koittaa uusia aseita.
Edit: Käyttöliittymä on kyllä huono. Sais olla tyyliin:

Viimeksi muokattu:
Itseä harmittaa ettei sormi kestä vielä kovin kauaa näin vaativaa tatin nitkutusta. Max pari tuntia päivässä voi tätä pelaa.

Noh eipähän tuu heti kulutettua peliä puhki :D

Itseä harmittaa ettei sormi kestä vielä kovin kauaa näin vaativaa tatin nitkutusta. Max pari tuntia päivässä voi tätä pelaa.

Noh eipähän tuu heti kulutettua peliä puhki :D

Mä en ikinä pystyisi pelaamaan konsolilla tällaista tai muutenkaan mitään nopeatempoista fps :D X360/PS3 aikaan sitä tuli vielä tehtyä, mutta ei se silloinkaan kertaakaan tuntunut varsinaisesti omalta jutulta :D

Mä en ikinä pystyisi pelaamaan konsolilla tällaista tai muutenkaan mitään nopeatempoista fps :D X360/PS3 aikaan sitä tuli vielä tehtyä, mutta ei se silloinkaan kertaakaan tuntunut varsinaisesti omalta jutulta :D
Ihan puhtaasti oppimis/tottumiskysymys. Ite olen pelannut 8-bittiseltä Nintendolta asti lähes pelkästään konsoleilla kaikki pelit ja ei voisi vähempää kiinnostaa pelata hiiri näppis combolla. Aikanaan oli vähän aikaa PC millä tuli pelailtua HL2:t sun muut tuolla kombolla läpi ja osaan kyllä pelata niin mutta en missään nimessä haluaisi pelata mitään peliä niillä nykyään. :)

Ihan puhtaasti oppimis/tottumiskysymys. Ite olen pelannut 8-bittiseltä Nintendolta asti lähes pelkästään konsoleilla kaikki pelit ja ei voisi vähempää kiinnostaa pelata hiiri näppis combolla. Aikanaan oli vähän aikaa PC millä tuli pelailtua HL2:t sun muut tuolla kombolla läpi ja osaan kyllä pelata niin mutta en missään nimessä haluaisi pelata mitään peliä niillä nykyään. :)

Tiedän sen olevan tottumiskysymys :D itsellä on tullut 90-luvun lopulta asti pelattua käytännössä kaikki fps pelit PC:llä, pl. tuo edellä mainittu ajanjakso niin ei vaan ole mitään mielenkiintoa eikä tarvetta yrittää opetella ohjaimeen. Ihan on tarpeeksi haastetta yrittää osua jossain Resident Evileissäkin ohjaimella :D

Breakthrough on tällä hetkellä selvästi oma suosikki pelimuodoista. Mapeista itsessään olen edelleen sen verran pihalla etten oikein osaa sanoa mistä tykkään ja mistä en. Conquest vaatii vähän lisää opettelua, turhan sekavaa on vielä mut kaippa se siitä. Escalation on sit taas puolestaan sellainen kaaos etten taida enää tässä elämässä siihen koskea :D

Hit detectionissa on mun mielestä jotain kummaa. Usein kun päästää sarjan vastaan tulevaan vihuun, tämä vain nostaa aseen ja pistää hengen pois. Enkä varmasti ammu ohi.

Jasså. Kaikkia battlefieldejä pelanneena, tarvii kyllä sanoa että tämä ei oikein itselle nappaa. Suuri bäfä fani olen ollut mutta tässä on omaan makuun liikaa päätöntä ravaamista qonquestissa. Ei mitään taktista, pitää olla vaan nopeet refleksit ja siihen olen liian vanha. Mapit melkein kaikki kaupunkimappeja missä vihuja tulee ovista ja ikkunoista ja liput lähekkäin toisiaan. Pelin ideahan on capture and HOLD the flags....ja tämä hold the flags nyky bäfissä kaikilta unohtuu....vedetään vaan sitä rinkiä lipulta toiselle, mut hyvä et jengi diggaa, itse en. Ikävä on bad company ja bäfä belosta....noh, toivotaan että tuo tuleva arc raiders olisi omaan makuun.

Hit detectionissa on mun mielestä jotain kummaa. Usein kun päästää sarjan vastaan tulevaan vihuun, tämä vain nostaa aseen ja pistää hengen pois. Enkä varmasti ammu ohi.
Huomannut samaa, toki osa menee aina omaan piikkiin mutta häiritsevän paljon tilanteita jossa ukkeli jyvällä ja hitmarkkeja ei tule kuin omaan kuokkaan.

Jasså. Kaikkia battlefieldejä pelanneena, tarvii kyllä sanoa että tämä ei oikein itselle nappaa. Suuri bäfä fani olen ollut mutta tässä on omaan makuun liikaa päätöntä ravaamista qonquestissa. Ei mitään taktista, pitää olla vaan nopeet refleksit ja siihen olen liian vanha. Mapit melkein kaikki kaupunkimappeja missä vihuja tulee ovista ja ikkunoista ja liput lähekkäin toisiaan. Pelin ideahan on capture and HOLD the flags....ja tämä hold the flags nyky bäfissä kaikilta unohtuu....vedetään vaan sitä rinkiä lipulta toiselle, mut hyvä et jengi diggaa, itse en. Ikävä on bad company ja bäfä belosta....noh, toivotaan että tuo tuleva arc raiders olisi omaan makuun.
Ymmärän kyllä mitä tarkoitat, ovathan kentät hitusen tiiviimpiä verrattuna joihinkin edellisiin bäfiin, mutta kyllähän tuo päätön ravi johtuu, myös osittain siitä että pelin parissa on selkesti paljon uusia pelaajia, jotka ei ihan tiedä että mitä pitäsi/kannattaisi tehdä. Osa selkeästi pelaa esim. tuota conquestia, kuin kyseessä olisi jokin team deathmatch ottelu.
En ole ihan varma puhutaanko nyt samasta asiasta, mutta aseiden (tai ainaki smg:n) spread on välillä vähän outo, välillä tuntuu kuin ampuisi laser pyssyllä ja välillä tuntuu että ei osu edes ladon seinään.

Viimeksi muokattu:
Mapit on kyllä aika sokkeloisia ja ahtaita, mutta mun mielestä conquest on ollut aina sitä samaa munaravia lipulta toiselle. Vaatisi vähän organisoidumpaa pelaamista ja kommunikointia squadien välillä. Tämän takia breaktrough ja rush toimii paljon paremmin random nettipelissä. Palatakseni vielä mappeihin, tekijöille on selkeästi jäänyt kammo 2042:n alkuperäisten kenttien suuria avoimia alueita kohtaan, ja nyt kentät on ahdettu täyteen kaikenmaailman rojua ja hiekkakasoja.

Hyvin on kuitenkin maistunut kaikenkaikkiaan.

Mapit on kyllä aika sokkeloisia ja ahtaita, mutta mun mielestä conquest on ollut aina sitä samaa munaravia lipulta toiselle. Vaatisi vähän organisoidumpaa pelaamista ja kommunikointia squadien välillä. Tämän takia breaktrough ja rush toimii paljon paremmin random nettipelissä. Palatakseni vielä mappeihin, tekijöille on selkeästi jäänyt kammo 2042:n alkuperäisten kenttien suuria avoimia alueita kohtaan, ja nyt kentät on ahdettu täyteen kaikenmaailman rojua ja hiekkakasoja.

Hyvin on kuitenkin maistunut kaikenkaikkiaan.
Ja tuo on vain ja ainoastaan hyvä asia, että semmosta tasaista, aavaa aluetta on nyt vähemmän. Paskimpia mahdollisia kenttiä koko BF historiassa on sellaiset missä ei ole infantrynä mitään suojaa. Tässä noissa isoissa mapeissa on todella hyvin tehty korkeuseroja, nyppylöitä, rojua ja suojaa, että pystyy etenemään ilman, että kokoajan on joku jostain 100km päästä ampumassa. Muutenkin olen kyllä tykännyt oikeastaan kaikista kentistä tässä. Osa on hektisempiä ja osa vähä rauhallisempia. Tuo tuo vaan tarvittavaa vaihtelua tuohon pelaamiseen.

Oma suosikkini näistä kentistä tällä hetkellä on ehdottomasti Mirak Valley. Parhaita kenttiä on sellaiset, missä kentän sisälle syntyy pienempiä "kenttiä" ja omia taistelualueitaan. Mirak Valleyssä hyvä esimerkki on keskellä kenttää sijaitseva rakennustyömaa, jossa voit esim. Conquestissa viettää helposti koko matsin taistellen eri kerroksissa ja alueen ympäristössä. Itselläni heti ensimmäisessä matsissa tuli tämä kenttä ja huomasin taistelleeni jo yli 10 minuuttia vain tässä kyseisessä rakennuksessa. Sitten päätin, että haluan nähdä kenttää hieman enemmänkin ja lopun matsin sitten seikkailinkin kentän muilla alueilla.

On tää kyllä semmosta menoa välillä että järki lähtee. Saako pelin jälkeen jostain pois päältä ettei se lähtisi hakemaan suoraan uutta peliä? Muuten kuin lähtemällä ajoissa valikkoon.

Ylös Bottom