Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä enemmän mä tuota pelaan sitä vähemmän siitä pidän. Mua ärsyttää ihan suunnattomasti pelin gunplay. Taidan siirtyä takas 2042:n pariin. Se on hauskempi peli.

Mitä enemmän mä tuota pelaan sitä vähemmän siitä pidän. Mua ärsyttää ihan suunnattomasti pelin gunplay. Taidan siirtyä takas 2042:n pariin. Se on hauskempi peli.
Saanko kysyä, että mikä tuossa gunplayssä on vialla? Itse koetin 2042 pelata BF6 nälkään betan jälkeen ja ei vaan pystynyt, kun oli niin surkeat kentät ja paljon paskemman tuntonen muutenkin.

Onko muuten miten "vaikea" siirtymä Battlefieldin pariin jos on hakannut sotapeleistä vain Call of Dutya Pleikkar(e)illa viimeiset 18 vuotta? Battlefieldistä on kokemusta niinkin läheltä menneisyydestä kuin vuosilta 2004-05 (Vietnam). Silloin meno ainakin maistui.

Mulle maistuu koko ajan paremmin ja paremmin. Edelleen tuntuu varsin vaikealta saada mitään aikaiseksi, mutta ainakin alkaa hahmottaan paremmin mitä ympärillä tapahtuu. Noi challenget yms. tuntuu olevan ihan tehtävissä tällaiselle nyypällekin, vaikka ilmeisesti jotain typerän vaikeita sielläkin odottaa myöhemmin. Aseiden kehitys sais olla hiukan nopeampaa, mutta kai se täytyy ottaa enemmän maraton asenteella. Siitä nyt itkee väki isomminkin etten ihmettelisi vaikka jokin buffi siihen tulisi.

Toivottovasti eivät buffaa tuota kehitystä. Se on juuri sopiva. Tuntuu että kaikki pitää olla laaseria ja kaikki mulle heti nyt. Uuden aseen kanssa kannattaa mennä siihen ampumaradalle kattoo että miten se käyttäytyy ja millasella pikku bursteilla saa tarkkaa osumaa. Ärsyttävin haasteen sain suoritettua, eli 200 tappoa haulikolla ja 25 rundin aikana. Sen mikä siitä teki ärsyttävän, niin piti pelityyli vaihtaa "kaikki rakastavat sinua" tyyliksi. Mutta onhan tämä baras bäfä sitten bäfä kolmosen.

Hauskaa mättöä kyllä ollut ja vielä pitkä matka että saa Supportilla mortarin käyttöön. Hävittäjillä en kyllä osu pommeilla koskaan vaikka kuinka koitan ennakoida sitä tähtäintä. Ei saa sillä leveleitä nostettua mitenkään. Koptereita kaipais isoihin kenttiin enemmän jottei snaipperit sais ihan rauhassa katoilla lymytä...

Onko muuten miten "vaikea" siirtymä Battlefieldin pariin jos on hakannut sotapeleistä vain Call of Dutya Pleikkar(e)illa viimeiset 18 vuotta? Battlefieldistä on kokemusta niinkin läheltä menneisyydestä kuin vuosilta 2004-05 (Vietnam). Silloin meno ainakin maistui.
Ei silleen mitenkään vaikea, mutta sanoisin että liikkuminen on aika erillaista näissä peleissä. Battlefiedissä pitää osata tavallaan "sijoittua" kentällä oikein, hakea suojaa ympäristöstä. Codissahan juostaan paljon ympäri kenttää, mutta tässä pelissä taas pitää vähän rauhoittaa omaa tekemistä, jotta pysyy paremmin hengissä. Jos samalla tavalla juoksentelee ympäriinsä niin henki on nopeasti pois.

Viimeksi muokattu:
Ei silleen mitenkään vaikea, mutta sanoisin että liikkuminen on aika erillaista näissä peleissä. Battlefiedissä pitää osata tavallaan "sijoittua" kentällä oikein, hakea suojaa ympäristöstä. Codissahan juostaan paljon ympäri kenttää, mutta tässä pelissä taas pitää vähän rauhoittaa omaa tekemistä, jotta pysyy paremmin hengissä. Jos samalla tavalla juoksentelee ympäriinsä niin henki on nopeasti pois.
Tää on kyl ykkös vinkki uusille pelaajille. Aloitin itse juoksemalla päätä pahkaa kun halusin olla hyödyllinen, mutta tällä on vain käänteinen vaikutus.

Conquest edelleen tosi vaikee itelle, kannattaa ehdottomasti keskittyä alussa Breakthrough pelimuotoon, jossa taistelu linjat ovat paljon selkeämmät.

Saanko kysyä, että mikä tuossa gunplayssä on vialla? Itse koetin 2042 pelata BF6 nälkään betan jälkeen ja ei vaan pystynyt, kun oli niin surkeat kentät ja paljon paskemman tuntonen muutenkin.
Lähinnä se hit detection. Rynkyllä tikkaa selviä osumia vihun kaaliin, tämä nostaa aseen ja nappaa hengen veks. Eilen illalla näin kävi monta kertaa..
Aseiden damaget on liian lähellä toisiaan. Konepistoolin 22:sta DMR:n 27:ään. Kukaan ei käytä pelissä DMR:iä, liian heikkotehoisia verrattuina rynkkyihin, eikä niillä osu mihinkään. Ja vaikka jos osuu, vastustaja ehtii ottaa hengen veks.
Aseiden heikkotehoisuus on ihan naurettavaa. En todellakaan halua realismia, tuli testattua Hell Let Loosea ja testauksen asteelle jäi. Hupi oli kaukana..

Eiköhän noita patcheissä korjailla, mutta eilen illalla jäi pelit kesken kun v-käyrä nousi vähän liikaa.

Ai niin, jos lentää, niin ehdottomasti kannattaa ampua konetykillä ulkopuolelta katsottuna. Jotenkin vaikuttaa, että ennakkoa pitää ottaa vähemmän ja tuli on tarkempaa kuin ohjaamosta. Tää nyt ei ole kovin tieteellistä, mutta siltä tuntuu.

Toivottovasti eivät buffaa tuota kehitystä. Se on juuri sopiva. Tuntuu että kaikki pitää olla laaseria ja kaikki mulle heti nyt. Uuden aseen kanssa kannattaa mennä siihen ampumaradalle kattoo että miten se käyttäytyy ja millasella pikku bursteilla saa tarkkaa osumaa.

Tässä on vaan se ettei vähemmän pelaavalla ole varaa käyttää monia aseita, jos ikinä haluaa saada mitään kehitetyksi :D

Nämä kehitykset on ollut itsellä yks mikä pitää loitolla tästä pelistä. Niin kyllästynyt siihen Codissa. Ei vaan pysty ymmärtämään miks suurin osa ajasta pitää laittaa siihen että saa aseet sellaseen kuntoon että moninpelistä voi nauttia.

Alan kyllä itsekin kallistua siihen suuntaan, että hieman voisi nopeuttaa tuota kehitystä. Skill Up puhui tästä juuri julkaisemallaan videolla, että hänkin on pelannut jo kymmeniä tunteja ja on avannut vasta todella vähän mitään uusia aseita tai laitteita. Nuo ovat kuitenkin aika olennainen osa peliä ja olisi hauska päästä kokeilemaan uusia juttuja. Se, että joudut pelaamaan kymmeniä tunteja avataksesi edes jonkun uuden aseen tai työkalun classille ei ole kyllä pidemmän päälle hauskaa. Ei nuppia tarvitse toiseen ääripäähän kääntää, mutta nyt progressio on kyllä todella hidasta.

Erikseen sitten voi olla ne asiat mihin joutuu grindaamaan enemmän esimerkiksi skinejä tai camoja aseille. Juttuja mitkä ei vaikuta varsinaisesti siihen pelaamiseen. Ymmärtääkseni tässä on jo loppuvuoden aikanakin tulossa useampi päivitys, jossa tulee uusia kenttiä ja aseita, eli ei se aseiden grindaaminenkaan heti ole loppumassa.

Nämä kehitykset on ollut itsellä yks mikä pitää loitolla tästä pelistä. Niin kyllästynyt siihen Codissa. Ei vaan pysty ymmärtämään miks suurin osa ajasta pitää laittaa siihen että saa aseet sellaseen kuntoon että moninpelistä voi nauttia.
CODissa ne kuitenkin saa auki ihan pelaamalla ja saamalla tappoja. Jos haluaa grindata niitä harvinaisia skinejä niin ne jo vaatii vähän enemmän mutta kyllä se suola näissä on se että saat koko ajan vähän jostain uutta testattavaksi oli se sitten aseeseen jotain uutta tai kokonaan uusia aseita. Hemmetin tylsää olisi pelata suoraan kaikki auki eikä mitään kehitystä tapahtuisi. Itseä ei jaksaisi sellainen kauaa kiinnostaa. Battlefieldissä on kyllä sitten viety tämä ilmeisesti vähän liian pitkälle.

Joo, ymmärrän että pitää pitää siima tiukalla, mutta häiritsee että se tosiaan on ainut siima pelissä. Tästä syystä ite lähin taas pois codista ja siirryin apexiin. Pidetään se itse peli hyvänä.

Vinkkivitonen aseiden grindaamiseen, sehän onnistuu ainakin toistaiseksi myös botti servereillä (jos niihin nyt ikinä pääsee sisään)

Noita asepäivityksia tippuu minusta ihan tasaiseen tahtiin ja on mukava ettei kaikki ole tällaisessa pitkäkestoisessa pelissä ekan vkl jälkeen auki. Mikä taas on huonosti niin nuo assigment/challenge vaatimukset. Siellä takana on kuitenkin aika oleellisia kamoja eri luokille. Esim assaultin ekassa haasteessa pitää saada 30 tappoa sen stimin vaikutuksen alla ja tuo vaikutus kestää valehtelematta max 3s. Todella raivostuttava yrittää saada noita ja tuo ei ole ilmeisesti läheskään pahimmasta päästä.

Ylös Bottom