Vastaus: Battlefield Bad Company [PS3 Hype]
Demoa on nyt pelailtu reilu kolme tuntia ja kokemukset siitä ovat seuraavia:
Pros:
Laajat kentät.
- Enemmän mahdollisuutta soveltaa mielikuvitustaan.
Hajoavat ympäristöt.
- Suojaa ei välttämättä löydä pelin loppuvaiheessa ollenkaan.
Guns, guns, guns.
- Eroavaisuuksia eri luokkien välillä on.. Lopullisessa versiossa pitäisi olla vielä enemmän.'
Sodan tuntu.
- Kaikkialla rytisee ja paukkuu, tykistökeskitystä tippuu niskaan ja panssarivaunut tykittää "suojapaikkaa" palasiksi.
Äänet.
- Ehkä yksi parhaimmista fiiliksentuojista: Aseet pitää mekkalaa, tykit pitää mekkalaa, ajoneuvot pitää mekkalaa. Kaikkialla rytisee, paukkuu ja tömisee. Uskomaton fiilis hektisimmissä moninpelitaistoissa.
Cons:
Osumien rekisteröinti.
- Pelaaminen kärsii (ainakin minulla) siitä että vastustajaa saa ampua useasti ennen kuin peli rekisteröi sen osumaksi. Myös joskus vastaan tuli tilanteita, jolloin vastustajaan osumisen jälkeen kesti hetki ennen kuin peli tappoi vastustajan. Parilla kaverilla sama ilmiö toistuu esim. ovien ja ikkunoiden tuhoutumisessa.
(Johtaa tilanteisiin, jossa ammut vastustajan tarkka-ampujan, mutta tämä samainen vastustaja tappaa sinut "haudan takaa".)
Aseiden tehottomuus.
- COD:n parissa on tottunut pelaamaan HC-moodissa, jolloin tuntuu typerältä että joutuu ampumaan vastustajaa useaan kertaan raskaillakin kivääreillä jotta vastustaja kuolee.
Typerät uudelleensyntymispisteet.
- Parin tunnin pelisession aikana synnyin usein tukikohtaan vastustajan eteen tai viereen, jolloin ei montaakaan askelta ehtinyt ottaa ennen uutta kuolemaa. Myöskään "squad" -spawn ei toimi, koska uudelleensyntymisryhmää ei saa itse valita.
Typerät rajoitukset ympäristön hajoamisessa.
- Kaikki talot ja rakennukset eivät edes reagoi sinkoon/panssarivaunuun/kranaatteihin. Vain tietyt kohdat rakennuksista reagoivat vahinkoihin. Talot jäävät aina pystyyn, eikä niitä täysin pysty koskaan tuhoamaan.
Ajoneuvot.
- Onhan näitä, mutta kaikki tuntuvat lelumaisilta mikroautoilta. Ei sillä, että tämän mikään rallisimulaattori pitäisi olla, mutta kun ajoneuvoilla ei ole mitään tuntumaa.
(Hekoon en ole päässyt käsiksi, joten siitä ei ole kokemuksia)
Yksinpelistä en edes jaksa aloittaa muuten kuin mainitsemalla kohdat;
Paska kartta, kaikki karttamerkit ja ohjepisteet samanvärisiä, epäreilun tasoiset tietokonevastustajat...
Kaikki tämä ynnää siihen, että BF:BC on tarkoitettu pelattavaksi VAIN ja AINOASTAAN moninpelinä.
Vaatinnee vielä muutaman pelikerran verran kokeilua, josko tästä vielä jotain voisi saada irti. Juurikaan ei ole tullut kokeiltua, mitä useamman kaverin oma "B-Company" saisi nettipuolella aikaan.
Silti, kovasti vaikuttaa, että tässä on jälleen yksi "kovasti odotettu" peli, joka loppupeleissä jää kokonaan ostamatta.
(Ellei näihin vikoihin/puutteisiin ole tehty parannuksia lopullisessa pelissä.)