Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Jooh, ei tätä missään nimessä kannata ainakaan yksinpelin takia ostaa. Ei tuo lagitus kuitenkaan aivan niin pahaa ole (ainakaan minulla), mitä täällä on pauhattu, vaan jos ei tule paljoa moninpeliä tosiaan pelattua, niin hyllyyn kyseinen peli kannattaa jättää. :)

Joo samaa mieltä. yksinpeli kesken ja tuskin läpi koskaan pelaankaan. Moninpelin takia ostin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Pidän tästä enemmän kuin codista. Lagia ei ainakaan mulla ole esiintynyt juuri yhtään, ainakaan sellaista mikä olisi pelaamista mitenkään häirinnyt.

yksinpeli läpi kerran ja toisen vielä perään (2vikaa kenttää hardilla läpäisemättä kait) ja moninpeliä tulee tahkottua ainoastaan 25 asti koska sitten ei ole ideaa enää. Lagiin en ole vieläkään törmännyt, olen kai onnekas. Ja porukat jotka tätä pelailee iltasella ni gamertagia jakoon niin pelaillaan.

yksinpeli läpi kerran ja toisen vielä perään (2vikaa kenttää hardilla läpäisemättä kait) ja moninpeliä tulee tahkottua ainoastaan 25 asti koska sitten ei ole ideaa enää. Lagiin en ole vieläkään törmännyt, olen kai onnekas. Ja porukat jotka tätä pelailee iltasella ni gamertagia jakoon niin pelaillaan.

Nii, sen levelin takia sitä moninpeliä pelataan, muutenki peleissä oo mitää järkee jos ei saa achievementtejä tai vastaavia. Vai olenko ainut omituinen ja pelaan niitä hyvän seuran kanssa omaksi huvikseni :)

Tuli tänään pitkästä aikaan koskettua BF2:MC:hen ja voi pojat miten ihana peli se onkaan, pakko on kyllä vetää nyt Vegas-ässä hihasta BF:BC:tä arvostellessa, eli teorissa helvetin hyvä peli mut toteutus on vaan jotenki "nääh". Modern combatissa ku ampuu päin ni ei se montaa laakia vaadi, ihan yllätyin miten helppoa olikaan ampua vihuja, kuhan osuu kohdillee vaan. Näppäimet meni kyllä sekaisin ihan lahjakkaasti ja kopterilla en osannut enää pätkääkään lentää (ennen vanhaan pujottelin puitten lomitse ajan kuluksi kavereita odotellessa Honorin metsiköissä little birdillä), nyt vaan meni säheltämiseksi kun on tuotu uudet kontrollit ja ei ole annettu vaihtoehtoa niihin.

Pakko sanoa, että vaikka pelillä potentiaalia on paljon ja toivottavasti Conquest tulee korjaamaan paljon pahaa, niin BF:BC ei ole mikään Battlefield tason tekele :(

Tekis jostain masokistisestä viasta johtuen mieli ostaa tää, mut onneks terve puoleni on aina onnistunut estämään. Yksinpeli ei iskenyt demossa isommin, joten tuskin kokoversiossakaan ja vaikka en räiskintäpeleissä livematsien suurkuluttaja olekaan niin kyllä toi lagittaminen kuulostaa sen verran surkealta etten edes sitä vähää pelais mikä normaalisti tulis.
Sama täällä, demo on surkea mutta vaan niin perkeleen viihdyttävä, varsinkin kamun kanssa pelatessa. Typerää tuo ettei squdeja pysty lukitsemaan kuten alkuperäsessä batukka kakkosessa. Muutenkin ajoneuvoilla ajo on suoraansanottuna rektaalista, veneen ja helikopterin ajo on kustu pahemman kerran.

Yksinpeli alkaa olla viimeistä silausta vaille valmis, ja niinhän siinä kävi kuten arvasinkin että ei tästä yksinpeliksi ole. Omista ei ole mitää apua ja tehtävät venytetty turhin pitkiksi. Ainoat positiiviset asiat ovat kultalaatikoiden ja aseiden keräily. Toistakertaa ei tule kyllä pelattua muuten kuin achievementtien toivossa.

Moninpeli on loistavaa settiä, mutta aseiden vaihto ja puukottaminen saisi olla COD4:n tasoa. Myös ajoneuvojen käsittelyssä on parantamisen varaa. Conquestin ja uudistusten myötä peli ei voi muuta kuin parantua.

Moninpeli on loistavaa settiä, mutta aseiden vaihto ja puukottaminen saisi olla COD4:n tasoa. Myös ajoneuvojen käsittelyssä on parantamisen varaa. Conquestin ja uudistusten myötä peli ei voi muuta kuin parantua.

Puukottaminen on jo cod4-tasoa, kun se tappaa yhdestä.

Conquest tosiaan tulee parantamaan peliä, mutta voisivat korjata edes tärkeimmät. Yllättäen ensimmäisenä tulee mieleen eurooppalaisten servujen laitto ja että korjaavat edes bugin, jossa osumat ei tee damagea. Alkaa jo mennä hermot, kun vihut on jatkuvasti niskan päällä, ihan sama miten hyvä pelaaja itse on. Ammut 20 laukausta selästä päähän, vain muutama laukaus rekisteröityy, vastustaja kääntyy ja ehtii tappamaan sut ensin. Ja tuo puukotuskin on mahdotonta edestä päin, kun siitä se ei vaan osu. Ainoastaan takaa on mahdollisuus onnistua puukotuksessa, sekin yleensä muutaman yrityksen jälkeen. Vihut taas tekee niitä halo-miekkamaisia puukotuksia lagin takia, kun ovat jossain yli 5 metrin päässä heilauttamassa puukkoa ja suorastaan teleporttaavat siitä naamalle.

P... mutta voisivat korjata edes tärkeimmät. Yllättäen ensimmäisenä tulee mieleen eurooppalaisten servujen laitto ja että korjaavat edes bugin, jossa osumat ei tee damagea. Alkaa jo mennä hermot, kun vihut on jatkuvasti niskan päällä, ihan sama miten hyvä pelaaja itse on. Ammut 20 laukausta selästä päähän, vain muutama laukaus rekisteröityy, vastustaja kääntyy ja ehtii tappamaan sut ensin. Ja tuo puukotuskin on mahdotonta edestä päin, kun siitä se ei vaan osu. Ainoastaan takaa on mahdollisuus onnistua puukotuksessa, sekin yleensä muutaman yrityksen jälkeen. Vihut taas tekee niitä halo-miekkamaisia puukotuksia lagin takia, kun ovat jossain yli 5 metrin päässä heilauttamassa puukkoa ja suorastaan teleporttaavat siitä naamalle.

Juurikin näihin odotetaan parannusta.. ja kovasti. Kieltämättä välillä turhauttaa sen verran että ohjain meinaa singota kourasta. Huvittavaa sinällänsä katsoa noita netistä löytyviä statseja, ja esimerkiksi aseilla osumis- ja tappamistilastoja. Esimerkiksi yleinen suhde osumat:tapot aseella SVU on 3,5:1, eli aika monta kertaa pitää kiväärilläkin osua ennen kuin tappaa. (toki pitää ottaa huomioon kill assist -osumat). Huvittavin on silti se että Barrett light fifty M95 suhdeluku on 2:1 eli jokatoinen osuma on tappanut, asehan on kaliiperiltaan sitä luokkaa, että jos osuu reiteen tai olkapäähän, niin takuu varmaa on se että koko ruumiinjäsen irtoaa. Kovin monikaan ei olisi taistelukunnossa yksijalkaisena tai yksikätisenä. Torso-osumasta seuraisi myös varmasti vähintään täystoimintakyvyttömyys.
M95 ammus on sama kuin tässä: http://youtube.com/watch?v=Ftq0IadDsQw&feature=related

edit. parempi hehhe...
http://youtube.com/watch?v=MEN8n8tr-Ps&feature=related
:D

Puukon teho on ehkä codin tasoa mutta osuminen on _paljon_ vaikeampaa kuin codissa. Codissa puukko suorastaan imeytyy viholliseen.

Juuri näin ja iskujen välilläkin menee jo turhan kauan.

Kovin monikaan ei olisi taistelukunnossa yksijalkaisena tai yksikätisenä. Torso-osumasta seuraisi myös varmasti vähintään täystoimintakyvyttömyys.

Joten pelin kuolemat pitäisi olla COD4 HC -tasoa, eli yksi osuma ja kuolee välittömästi kaikilla aseilla :eek: Kyllä se tuo enemmän jännitystä jos saa kunnon tulitaisteluita käydä.

Jooh, onhan se hassua tosiaan, että automaattiaseilla noita osumia tarvitsee noinkin paljon, vaikka ovat tehokkaampia kuin mainitsemasi svu. Kattelin, niin mulla on m16:sta kanssa keskimäärin noin 9 osumaa, mg36:lla 13 osumaa ja umpilla 8 osumaa tappoon. Hassua kyllä, umppihan on kuitenkin tehokkain sarjatuliase ja m16 taitaa olla toiseksi tehokkain. Svu ja vss taitaa kuitenkin omata saman damagen, joka on käsittääkseni 30hp. Tästä voisi arvioida umpin ja m16:sta tehoksi sinne 40hp luokkaan. Eli, 40hp damagella tarvitsee ~4-5 osumaa enemmän kuin 30hp damagella. :D

Ois vaan mukava tietää, että lasketaanko noihin statseihin mukaan ne osumat, jotka bugittavat ilman damagea. Ei toi 9 osumaa tappoon muuten voi pitää paikkaansa, koska mulla kuluu jokaiseen vihuun selvästi yli 10 osumaa.

kyllähän ainakin tuota yksinpeliä pelailee, jos ei liikaa huomioi omien tekoälyä. livessä kerran kokeilin pelata mutta lagia oli niin pahasti että ei huvittanut enempää kokeilla.

kyllähän ainakin tuota yksinpeliä pelailee, jos ei liikaa huomioi omien tekoälyä. livessä kerran kokeilin pelata mutta lagia oli niin pahasti että ei huvittanut enempää kokeilla.

Mielestäni yksinpeli on oikein viihdyttävä jos tekoäly olisi laitattu kokonaan uusiksi. Viholliset osuvat aina puiden, kukkuloiden ja savun takaa ilman mitään ongelmaa, ottaa päähän tuommonen munaus. Omat eivät tee juuri mitään vastustajien tappamisen eteen, yleensä vain hengailevat mukana ja kertovat hauskoja vitsejä kun on aika niille. :)

Moninpelissä lagia en itse kyllä huomannut yhtään oman 14 levelisen urani aikana.

Joten pelin kuolemat pitäisi olla COD4 HC -tasoa, eli yksi osuma ja kuolee välittömästi kaikilla aseilla :eek: Kyllä se tuo enemmän jännitystä jos saa kunnon tulitaisteluita käydä.

Ei kaikkien aseiden tietenkään, mutta ainakin Barrettin pitäisi ehdottomasti pudottaa yhdellä osumalla.

Pelasin jokin aika sitten demon yksinpeliä ja sen moninpeli osiota, eikä niistä kumpikaan silloin vakuuttanut. En pitänyt siitä että moninpelissä kohteeseen piti tintata lipas eikä sekään aina riittänyt. Jos peli kerran tähtää näennäisrealismiin niin miksi aseet on tehty näinkin alitehoisiksi? Vähän sama kuin tehdä nykyaikainen formula peli jossa autot eivät kuljekaan lujaa...

Edit: Piti kysymäni, voiko tätä pelata coop'ina jaetulla ruudulla?

Pelasin jokin aika sitten demon yksinpeliä ja sen moninpeli osiota, eikä niistä kumpikaan silloin vakuuttanut. En pitänyt siitä että moninpelissä kohteeseen piti tintata lipas eikä sekään aina riittänyt. Jos peli kerran tähtää näennäisrealismiin niin miksi aseet on tehty näinkin alitehoisiksi? Vähän sama kuin tehdä nykyaikainen formula peli jossa autot eivät kuljekaan lujaa...

Ei voi.

No siis, kuten olen yrittänyt selittää, niin aseet eivät ole alitehoisia. Pelissä on vaan joku ihme bugi, että läheskään kaikki osumat eivät tee damagea. En tiedä liittyykö se sitten hitbokseihin vai puhtaasti lagiin, mutta vihuillakin on samoja ongelmia välillä mua ampuessaan. "Tunnen" osumat, mutta en menetä yhtään hp:ta. Sniput sitten ovat siitä outoja, että niillä tätä ongelmaa ei juurikaan ilmene. Kertaakaan en ole snipulla osunut tekemättä damagea, mutta mua on muutaman kerran ammuttu päähän niin, ettei damagea tule.

Pelissä on vaan joku ihme bugi, että läheskään kaikki osumat eivät tee damagea. En tiedä liittyykö se sitten hitbokseihin vai puhtaasti lagiin, mutta vihuillakin on samoja ongelmia välillä mua ampuessaan. "Tunnen" osumat, mutta en menetä yhtään hp:ta. Sniput sitten ovat siitä outoja, että niillä tätä ongelmaa ei juurikaan ilmene. Kertaakaan en ole snipulla osunut tekemättä damagea, mutta mua on muutaman kerran ammuttu päähän niin, ettei damagea tule.

Puhut asiaa. Tämä sama ongelma on vaivanut minua jo pitkään. Kovasti olen ihmetellyt mikseivät välillä selkeät osumani vain mene perille. Ja miksi minä olen saanut monta kertaa selvää osumaa (ohjain tärisee, äänistä kuuluu että nyt uppoo ja kuvan värityskin muuttuu) mutta energiani ovat pysyneet täysillä.

Pelasin juuri äsken matsin, enkä osunut yhtään MIHINKÄÄN. Ei, en ole mikään huippupelaaja, mutten todellakaan mikään surkimuskaan (levelissä 24 tällä hetkellä). Minut räiskittiin minuutin välein, mutta paukkuni/puukkoni eivät osuneet mihinkään. Oli tosi mukavaa. :)

Näissä tapauksissa kannattaa vain hypätä pelistä ulos ja etsiä uusi serveri. Kun ongelmia ei ole, BF:BC on aivan huisan hauskaa moninpelattavaa!

Tuo puukottaminen kieltämättä tuntuu kumman vaikealle. En usein puukotustilanteisiin joudu mutta silloin kun joudun niin häviän aivan varmasti, vaikka näyttää sille että itse puukottaisin aiemmin. :-/ En tiedä liittyykö tuo sitten lagiin vai olenko vain liian epätarkka tuon puukon kanssa, sekin voi ihan hyvin olla mahdollista..

Snipuilla kyllä rasittaa se, ettei viholliset kuole kerralla paitsi jos osuu päähän, mutta itseäni se ei juurikaan haittaa. Pitää vaan ampua tarkemmin ja tähdätä päähän ^.^

Mukava peli kaikenkaikkiaan ja paljon puhuttua lagiakaan ei ole juurikaan tullut koettua.

Ainoa ärsyttävä asia on eräs Brittiläinen?! pelaaja, joka päästelee ihan jatkuvasti tyytymättömiä "ynähdyksiä" Tuntuu, että mainittu tyyppi on aina pelissä mukana. Saisi heittää mikkinsä nurkkaan kun muuta ääntä sieltä ei lähde. Joku muukin on varmasti saman hepun pannut merkille..onko?

Ylös Bottom