Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Kannattaako tämä nyt ostaa vai onko lagaaminen niin häiritsevää että kannattaisi odotella mahdollisia parempia servuja tai jotain? Koittanu miettiä tämän, Orange Boxin ja CoD4:n välillä mutta en osaa päättää :-|
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Kannattaako tämä nyt ostaa vai onko lagaaminen niin häiritsevää että kannattaisi odotella mahdollisia parempia servuja tai jotain? Koittanu miettiä tämän, Orange Boxin ja CoD4:n välillä mutta en osaa päättää :-|

Paha sanoa muuta kuin, että yleensä foorumeilla valittavat vain ne joilla on ongelmia. Lagi (tai siitä välittäminen) tuntuu olevan varsin yksilöllistä. Minulla ei ole ollut lagin kanssa lähes yhtään ongelmia.

Orange Boxia en ole kokeillut, mutta jos Call of Dutyn ja BF:n välillä valitsisin, niin tällä hetkellä valitsisin ehdottomasti Bad Companyn. Riippuu paljolti siitä tykkääkö perusräiskinnästä, vai haluaako mukaan myös ajoneuvoja ja suurempia maastoja, jotka vaihtelevat aukeasta pellosta tiukkoihin sisätiloihin.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Onko Rank 25 suurin Rankki mitä nettipelissä voi olla (itselläni on Rank 7 tällä hetkellä) ja voiko rankit nollata ja pelata uudestaan niin, ku COD4:ssa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Onko Rank 25 suurin Rankki mitä nettipelissä voi olla (itselläni on Rank 7 tällä hetkellä) ja voiko rankit nollata ja pelata uudestaan niin, ku COD4:ssa.

25 on joo suurin. Rankkeja ei voi pelata uudelleen, mutta tasolla 25 tulee näkyviin skill level, joka voi olla välillä 50 (huonoin) ja 1 (paras). Skill levelin ykköstasolla voi luemma olla vain yksi pelaaja maailmassa kerrallaan. Skill level liikkuu suuntaan tai toiseen pelimenestyksen perusteella, jota osoittaa se vihreästä punaiseen väriä vaihtava kolmio.

EDIT: Ja ilmeisesti tuohon pelimenestykseen ei vaikuta ainoastaan kill/death -suhde, vaan ennenkaikkea myös tiimitavoitteiden (squad assistit ym.) saavuttaminen. Ja ainakaan itselläni skill level ei vaihtele reaaliajassa vaan se näyttää muuttuvan aina "seuraavana päivänä" kun kytkeytyy verkkopeliin. Liekö sitä päivitellään sitten kerran vuorokaudessa tai jotain.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Kannattaako tämä nyt ostaa vai onko lagaaminen niin häiritsevää että kannattaisi odotella mahdollisia parempia servuja tai jotain? Koittanu miettiä tämän, Orange Boxin ja CoD4:n välillä mutta en osaa päättää :-|

Ei se lagi nyt aina ole "häiritsevää". Jatkuvasti on sellaista lagia, että vihut osuu suhun, vaikka olet omalla ruudulla jo vaikkapa talon takana piilossa yms. Se johtuu pelkästään jo välimatkasta täältä atlantin toiselle puolelle. Välillä tulee noita lagihetkiä, jolloin ei pysty liikkumaan edes eteenpäin ja EA:n servut on välillä (1-10 kertaa viikossa) ilman ilmoitusta bootissa tai kaatuneena. Osta nyt joko tämä tai cod4, orange boxia en noiden pelien kanssa ees harkitsisi.

"Eikä tuo tykin ja rungon väliin ampuminen ole ennenkään mikään "bugi" ollut vaan se on heikompi kohta."

Bugihan se nyt oli. Piti ampua just tiettyyn kohtaan, että tankin ammus meni rungon ja tykkitornin väliin ja kimpoili siellä, täten tehden useamman kerran saman damagen. Eli ei se paikka mikään heikko ollut.. Ja kyllä mä oon nii paljon liikaa pelannut tätä, että tunnistan kyllä rpg:n / tankin ikonin mountatusta raketista. Sekään ei tapa yhdestä eteen edes sitä kevyttä tankkia. Tankin ainoa itse tuntemani "one hit kill" paikka on pohja, mutta sekään ei ole oikein mahdollista, kun suurin osa noista on käynyt ihan tasaisessa maastossa.

"Ja ilmeisesti tuohon pelimenestykseen ei vaikuta ainoastaan kill/death -suhde, vaan ennenkaikkea myös tiimitavoitteiden (squad assistit ym.) saavuttaminen"

Kyllä siihen vaikuttaa pelkästään kd-ratio. Oon jo lähemmäs 100k pistettä ollut lvl25, joten on tullut moinen huomattua. Pisteitä 800 mutta tappoja on vain muutama enemmän kuin kuolemia = skill level laskee. Seuraavassa rundissa sitten vetää vaikka 30-0, mutta ei hanki mitään ylimääräisiä pisteitä = skill level nousee.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Bugihan se nyt oli. Piti ampua just tiettyyn kohtaan, että tankin ammus meni rungon ja tykkitornin väliin ja kimpoili siellä, täten tehden useamman kerran saman damagen. Eli ei se paikka mikään heikko ollut.. Ja kyllä mä oon nii paljon liikaa pelannut tätä, että tunnistan kyllä rpg:n / tankin ikonin mountatusta raketista. Sekään ei tapa yhdestä eteen edes sitä kevyttä tankkia.

No kyllä varmasti tankki räjähtää jopa heavy tankki jos mountatulla pst torjunta ohjuksella losautat vaikka ihan vaan etu panssariin. Kokeiltu lukemattomia kertoja. Oasiksessa helpointa kokeilla.
Ja vielä semmonen juttu et sinuahan on voinut ampua muutama jätkä yht aikaa eri aseilla kylkeen sehän vain näyttää sen viimesen ampujan aseen.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

No kyllä varmasti tankki räjähtää jopa heavy tankki jos mountatulla pst torjunta ohjuksella losautat vaikka ihan vaan etu panssariin. Kokeiltu lukemattomia kertoja. Oasiksessa helpointa kokeilla.
Ja vielä semmonen juttu et sinuahan on voinut ampua muutama jätkä yht aikaa eri aseilla kylkeen sehän vain näyttää sen viimesen ampujan aseen.

Joo, on sitä kokeiltu monet kerrat, mutta ei se vaan räjähdä ekasta. Harvest dayssa itellä helpoin kokeilla, kun mountatut raketit löytyy sen verran piilosta ja näkee vielä hyvin, että vihutankkiin ei ole osunut vielä kertaakaan. Peräosumasta en ole varma, koska sellaisia varmoja ei ole vielä tapahtunut. Kyllä perästä on useasti kuollut yhdestä, mutta en tosiaan voi tietää kaikissa tilanteissa, että onkos se vihutankki ottanut osumaa. Light-tankkeja on myös tullut ammuttua etupäähän mountatulla raketilla, mutta eipä ole räjähtänyt.

Ja ei, on toi niin monta kertaa tapahtunut, että tiedän vain yhden jätkän ampuneen. Esimerkkinä vaikka eräs kerta, kun vihutankki tuli vastaan, kun olin hyökkääjänä matkalla aloitusbasesta sinne satamabaseen. Se tuli siinä aika lailla keskellä peltoa, joten näki hyvin, ettei siellä mitään ylimääräisiä vihuja ollut. Ehtisin ite vielä ampumaan ekana, mutta sepä sit vetäs sen yhden osuman "glitchin" (en keksi parempaakaan sanaa ennenkuin tähän saadaan varmuus).
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Mahtava peli. Yksinpelikään ei ole mielestäni niin huono kuin ihmiset täällä väittävät. Pitkästä aikaa yksinpelissä on avarat kartat ja reilusti valinnanvaraa tehtävän suoritustapojen ja etenemisreittien suhteen. Onlinepelissä ei juurikaan oman 10 tunnin pelikokemuksen perusteella hirveästi lagailua, tai häiriöitä ole ollut. En tiedä johtuuko siitä että olen täysin paska vai sitten pienestä lagista että lähes aina tulee kaksintaistelutilanteet hävittyä, esimerkki skenario: yllätän vihun selästä 5 m päästä, ja burstailen MG36 ukkoa niskaan, ehdin tyhjentää 30 kutia, vastus kääntyy ympäri ja tappaa minut rynkyllä. Eilen juuri kävi niin että olin poistumassa talon ylemmästä kerroksesta, portaiden yläpäässä huomasin että niiden alapäässä oli vihulainen, avasin tulen, seuraavaksi ruudulla ilmoitus että tuo vihu on tappanut minut puukolla, liikkumatta sieltä portaiden alapäästä. Mielenkiintoista.
Näitä turhauttavia tilanteita lukuunottamatta kyseessä kuitenkin erittäin viihdyttävä peli, ja ainakin IMO suositeltava ostos genren faneille.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Loistava on peli joo, enkä halua (enää) nillittää lagista, kun vähitellen olen saanut hilattua kill/death -suhdetta kohti ykköstä. :)

Aseiden vauriomallinnuksessa olisi kuitenkin esim. tulevaa patchia varten ehkä hieman hiomista. Satunnaisesti tulee konepistoolilla tehtyä snipailuetäisyyksiltä tappoja lyhyellä sarjalla kun taas tappaminen lähietäisyydeltä huomattavasti tehokkaammilla aseilla ei joskus tahdo millään onnistua. Tietysti on mahdollista, että se puolesta kilometristä ammuttu 9mm kuti on osunut viholaista suoraan silmään... :rolleyes:

Mahtaako pelin näyttämät asestatistiikat olla vertailukelpoisia ainoastaan ko. aseluokan sisällä vai kaikkien luokkien kesken? Toivottavasti ensin mainittu, mutta joskus melkein vaikuttaa jälkimmäiseltä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Hmmm... noiden kehujeni jälkeen on kyllä maku pelistä muuttunut täysin. Maksimissaan 7,5 antaisin tälle enää. Uutuudenhuumassa ei välitä pelin vittumaisesta tekoälystä ja bugeista sun muista lageista, mutta nyt rupeaa lähes oksettamaan pelatessa. Audiovisuaalisuudesta voi antaa plussaa, muuten ihan hirveetä kuraa. Viimeiset tehtävät meni läpi vain nähdäkseni juonen loppuun. Noh, peli myyntiin ja Cod4 takas.:)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Hmmm... noiden kehujeni jälkeen on kyllä maku pelistä muuttunut täysin. Maksimissaan 7,5 antaisin tälle enää. Uutuudenhuumassa ei välitä pelin vittumaisesta tekoälystä ja bugeista sun muista lageista, mutta nyt rupeaa lähes oksettamaan pelatessa. Audiovisuaalisuudesta voi antaa plussaa, muuten ihan hirveetä kuraa. Viimeiset tehtävät meni läpi vain nähdäkseni juonen loppuun. Noh, peli myyntiin ja Cod4 takas.:)

Tyyppi hallitsee, pisteet siit.

Itellä aukes just levu major (18?) ja aika kurkona pelailen hard porukoissa. Tulee kyllä mukavasti omaan nenuunkin, tohon lagiin en ole kertaakaan törmäänyt kumma kyllä? Btw tuliko päivitys vai mikä kun alun musat ja graffa on vaihtunut? Ja kyllä tuo ei eroa jos pelaa hardilla tai normilla...
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Tyyppi hallitsee, pisteet siit.

Itellä aukes just levu major (18?) ja aika kurkona pelailen hard porukoissa. Tulee kyllä mukavasti omaan nenuunkin, tohon lagiin en ole kertaakaan törmäänyt kumma kyllä? Btw tuliko päivitys vai mikä kun alun musat ja graffa on vaihtunut? Ja kyllä tuo ei eroa jos pelaa hardilla tai normilla...

Joo, jotenkin kummallista, että osa täällä törmäilee lageihin ja osa ei. Itse ensimmäisten tuntien aikaan kelasin, että ei täällä verkossa mitään lagia ole, mutta kun eilen joutu jatkuvasti vaihtamaan servua erilaisten vammojen takia, niin rupesin ymmärtämään muitakin valittajia. Mun mielestä normi-ihminen kuolee viiteenkymmeneen lmg-patiin. Mielestäni pelaamisen kuuluu olla vain ja ainoastaan hauskaa ajanvietettä ja sellaista ei Bad Company valitettavasti mulle enää ole. Jos ohjaimen katkaisee vitutuksissaan keskeltä käsissään, se on melko selvä merkki, että tä on jotain aivan muuta kuin hauskaa.

CoD4 on taitopelaamisen juhlaa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Pari juttua tässä vituttaa(jätetään lagivalitus pois)

1. Se base kanuuna
- ehdottomasti pitäisi range rajoittaa ekaan kenttään. Mikään ei vituta enemmän kuin se, että kaveri istuu 15min samassa tykissä ja se on aina se squadikaveri kenen viereen pitäisi respata. Parhaimmillaan siinä on joku spede vieressä odottamassa vuoroa.

2. Respaaminen
- minkä takia ei voi valita(vai voiko?) kenen squadilaisen viereen respaa. Tuo yo. vitutuskin poistuisi ja yksi jätkä saisi istua vaikka koko elämänsa siellä tykillä

3. Kopteri
- huomannut, että osaavissa käsissä kopterikuski pitää kopteria paikallaan yläilmoissa singon ulottumissa ja ampuu 15min putkeen taivaalta. Joku rajoitus (bensa loppuu??) tuohonkin. Tai sitten, ettei pääse niin ylös, että on täysin vahinkovapaa mistään

4. Puukko
- melkein sekunnin viive puukon lyönnissä on liikaa. Sillä ei pysty tappamaan kuin paikallaan olevaa snipuspedeä selkään

Enempää ei tule mieleen. Nämä vain pistänyt silmään ja jopa vituttanutkin välillä. Lisäksi se, että snipujen määrä välillä älytön. Ei yhtään mahdotonta, että omassa squadissa on kolme snipua +minä. MIten siinä pitäisi hyökätä??Respatkin vituttaa samaan tahtiin kuin tykkimiehen kanssa.

Kapu
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Pari juttua tässä vituttaa(jätetään lagivalitus pois)

1. Se base kanuuna
- ehdottomasti pitäisi range rajoittaa ekaan kenttään. Mikään ei vituta enemmän kuin se, että kaveri istuu 15min samassa tykissä ja se on aina se squadikaveri kenen viereen pitäisi respata. Parhaimmillaan siinä on joku spede vieressä odottamassa vuoroa.

Heh, mistähän oikeesti johtuu, että tiimikaverit saa olla siinä vaikka koko pelin ilman häiriöitä, mutta mun ollessa koko vihutiimi tulee kimppuun. Ehkä mä oon vaan niin hyvä siinä, kun en yritä niitä randomeita yksittäisiä snipuja tappaa, vaan autan lähinnä tiimiä. Harvemmin vihut saa tankkeja, kun mä joskus jaksan artyyn mennä.

2. Respaaminen
- minkä takia ei voi valita(vai voiko?) kenen squadilaisen viereen respaa. Tuo yo. vitutuskin poistuisi ja yksi jätkä saisi istua vaikka koko elämänsa siellä tykillä

Peli spawnaa sut aina lähimpänä toimintaa olevan ryhmäläisen luo. Eli sun koko muu ryhmä on kuollut tai istuvat artyjätkän seurassa.

3. Kopteri
- huomannut, että osaavissa käsissä kopterikuski pitää kopteria paikallaan yläilmoissa singon ulottumissa ja ampuu 15min putkeen taivaalta. Joku rajoitus (bensa loppuu??) tuohonkin. Tai sitten, ettei pääse niin ylös, että on täysin vahinkovapaa mistään

Tää on huomattu. Erityisen ärsyttävää oasiksessa, kun ne hemmetin AA-tykit on niin näkyvillä (snipuille ja helikopterille) ja tankitkin on helppo tuhota vihun snipujen / artyn toimesta. Sitten taas end of the linessa helikopterit on helppo tuhota, kun ajaa vaan puolustajien ekassa basessa sinne ladon taakse / muista rakennuksista kauimpana olevaan päätyyn. Sinne ei arty kanna ja mountatut konekiväärit on muutenkin tehokkaimpia helikopterituhoajia.

4. Puukko
- melkein sekunnin viive puukon lyönnissä on liikaa. Sillä ei pysty tappamaan kuin paikallaan olevaa snipuspedeä selkään

En ite oo huomattavaa viivettä nähnyt, mutta lagin takia sillä ei todellakaan osu ekalla. Vihut taas käyttää sitä kuin halomiekkaa. Monen metrin päästä liukuu sen kanssa sua päin.
..
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Se kyl hauska kun jotkut vaan juoksee puukolla kohti... ei tuu kesää niiden kanssa. Kerran hyppäsin??? yhen jepen yli ku se rynni. Tosiaan, respawnin vois laittaa valinnan varaiseks, toi on varmaan tarkoitettu sillai että toiminta pysyy nopea tempoisena. Snipujen ylenpalttoudessa hyvä puoli: Enemmän tapettavaa puukolle. Omissa... tykin ruokaa... Mutta eniten hatuttaa respawn killerit kentän alus, ei helvata. Muuten menee kuin dödö grillissä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Miksi pitää sillä puukolla sitten tappaa? Haluutko väkisin päästä osaksi pahemmasta lagista? Eikö nykyinen riitä? Ja vielä selvennykseksi, ~300 dogtagia alkaa aiheuttamaan lagia, jos käytät puukkoa. Ite lopetin puukotuksen yrittämisen jo saavutuksen kohdalla, eli vissiin 50. Lisää on kyllä tullut, kun pakkohan ne vihut on jollain tappaa, kun lipas ei riitä. Onneks on vielä vähintään 200 dogtagia siihen, että lagi alkais, joten vielä ei tartte ihan ylivarovaiseksi ruveta.

Ja ainakin ite miellän pelaajan paremmaksi, jos se tappaa esim. selästä ihan pyssyllä tai muulla härpäkkeellä. Puukko on vaan niin ylivoimainen, että se on ekoja aseita koskaan, jota voin kutsua nyyppäaseeksi.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

1. Se base kanuuna
- ehdottomasti pitäisi range rajoittaa ekaan kenttään. Mikään ei vituta enemmän kuin se, että kaveri istuu 15min samassa tykissä ja se on aina se squadikaveri kenen viereen pitäisi respata. Parhaimmillaan siinä on joku spede vieressä odottamassa vuoroa.

Tuon satelliitti-tykin kanssa eniten vtuttanut se että omalle kohdella on sattunut muutamaankin otteeseen 4-6 kerran putkia että elinaika on alle 2 sekuntia koska suoraan (base)respawnista tulee murkulaa niskaan. Eli sen ulottuvuutta pitäisi kyllä rajata niin ettei sillä ylety vastustajan tukikohtaan.

Jos ajattelee tykin käyttöä niin tiimin kannalta siinä nimenomaan pitäisikin aina olla support-kaveri suojaamassa tykinkäyttäjän selustaa, koska tykillä ampuessa ei itse pysty havainnoimaan lähiympäristöään. ;)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Onkohan muilla demoa pelaavilla toiminut multiplayer viimepäivinä? Itsellä tulee ilmoitus, että pelejä ei ole tai sitten joinatessa tulee tyhjä kenttä, eikä muita pelaajia tunnu olevan. Luulisi, että tuolle demollekkin olisi vielä pelaajia. :confused:
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Onkohan muilla demoa pelaavilla toiminut multiplayer viimepäivinä? Itsellä tulee ilmoitus, että pelejä ei ole tai sitten joinatessa tulee tyhjä kenttä, eikä muita pelaajia tunnu olevan. Luulisi, että tuolle demollekkin olisi vielä pelaajia. :confused:

Sama täällä. Luultavasti vika on EA:n servereissä, eikä pelaajien puutteessa.
 
Ylös Bottom