Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

@Omenanraato menee server browserin kautta heikon bingin peliin vaikka japaniaan tai vastaavaan missä 20-30 pelaajaa niin jo pääset tanklin...
Vahingossa tänään menin aussi servulle. 688 Pingi. :D

Mut kyl mä sen tänään tahkosin läpi. Se kolmen tankin tuhoaminen jää välistä. Ei taito riitä moiseen. Mut palkinto avattu ja muut tavoitteet tehty.
 
Se kolmen tankin tuhoaminen jää välistä. Ei taito riitä moiseen. Mut palkinto avattu ja muut tavoitteet tehty.
Se tankkimappi vaan ja kyttäilee toisten jo osittain tuhoamia tankkeja, silleen sen itse sain . Mikä se viimeinen challenge ennen palkinto tankkia on? Riittääkö ihan perustankilla ne tapot vai oliks siinä jotain spesiaalia?
 
Se tankkimappi vaan ja kyttäilee toisten jo osittain tuhoamia tankkeja, silleen sen itse sain . Mikä se viimeinen challenge ennen palkinto tankkia on? Riittääkö ihan perustankilla ne tapot vai oliks siinä jotain spesiaalia?
Taisi olla 20 tappoa lippua vallatessa ja ei ollut mitään erityiskriteereitä, kunhan on joku tankki.

Itse käytin eilen flakpanzeria jalkaväkeä vastaan niin suht sutjakasti tuon sai x)
 
Kivat pelit tänään, vaikka välillä tietyt jutut häiritsivätkin. Latasin pelipäivityksen vasta eilisiltana ja saman tien väännöt tulille. Muutama uusi bugi tuli vastaan, joita en ole ennen nähnyt:

  • Tämä ketjussa jo mainittu "epilepsia-vilkkuminen" spawnaamisen aikana
  • Bandaget ja ammuspussukat jäävät leijumaan ilmaan pariksi sekunniksi ja katoavat sitten
  • Jos painoin pohjaan L2 + R2, niin ruutuun napsahteli kavereiden nimiä, ilmeisesti peliin kutsumista varten. Aseen piipusta ei kuulunut pihaustakaan

Varsinkin tuo viimeisenä mainittu ärsytti suuresti, mutta onneksi vastustajalla oli siinä kohtaa vain noin 50 tikettiä jäljellä. Ensi kertaa tuli oman joukkueen ykkössija medicillä enimmäkseen pussukoita heittelemällä ja lippuja valtaamalla, joten ryhmän parantaminen + herättäminen voi parhaimmillaan lyödä leiville.
 
Kivat pelit tänään, vaikka välillä tietyt jutut häiritsivätkin. Latasin pelipäivityksen vasta eilisiltana ja saman tien väännöt tulille. Muutama uusi bugi tuli vastaan, joita en ole ennen nähnyt:

  • Tämä ketjussa jo mainittu "epilepsia-vilkkuminen" spawnaamisen aikana
  • Bandaget ja ammuspussukat jäävät leijumaan ilmaan pariksi sekunniksi ja katoavat sitten
  • Jos painoin pohjaan L2 + R2, niin ruutuun napsahteli kavereiden nimiä, ilmeisesti peliin kutsumista varten. Aseen piipusta ei kuulunut pihaustakaan
Varsinkin tuo viimeisenä mainittu ärsytti suuresti, mutta onneksi vastustajalla oli siinä kohtaa vain noin 50 tikettiä jäljellä. Ensi kertaa tuli oman joukkueen ykkössija medicillä enimmäkseen pussukoita heittelemällä ja lippuja valtaamalla, joten ryhmän parantaminen + herättäminen voi parhaimmillaan lyödä leiville.
Tuon viimeisen saa pois kun painaa ohjaimesta option näppäintä.
 
Kiitokset tästä. Melkoinen sattuma, ettei ole aiemmin osunut kohdalle, vaikka paljon on tullut pelattua. Räjäytelkää vain niitä tankkeja jatkossakin, niin meillä mediceillä on helpompaa :).
 
Nyt täytyy kehua randomeita paljon. Niin vähän tullut pelattua Conquestin ja Squad Conquestin ulkopuolella, että olikohan tämä nyt sitten Breakthrough.

Päädyin squadiin, jossa oli kaksi snipua, yksi assault ja itse menin tietty medicillä. Näin hyvin toimivaa ryhmää näkee harvoin, kun kommunikointia ei ole mukana. Rauhallisesti edettiin, välillä minä ja assault-kaveri tehtiin pieniä pistoja ja koukkauksia vihollisen asemiin. Merkkejä tuli koko ajan kartalle ja edettiin savujen avulla. Ihan mahtavaa pelata tuollaisessa tiimissä. Vain kerran koko ryhmä kuoli, kun linja petti sen ainoan kerran. Snipuista ainakin toinen odotti aina hengissä jos toinen kaatui ja spottiflarea tuli tasaiseen tahtiin.

Kaksi karttaa pelattiin ja molemmista selvät voitot. Muutaman kerran oltiin hetkellisesti jumissa vihollisen puolustaessa, lopulta kuitenkin marssittiin läpi. Terveiset Dagothille, jos luet tämän, nostin sinutkin samalla servulla muutaman kerran ylös. Melkeinpä arvostan tätä vuoron perään "rushimista" ja puolustamista enemmän kuin konkkaa, joka on itselleni ollut aina se kiinnostavin pelimuoto.

Lopun kruunasi V2, joka tipautti monta vihollista takalinjoilta ja viimeinen kohde oli avoin hyökkäykselle savujen turvin. Ja pitää vielä lisätä, että kylläpä arvostan savuja paljon! Enemmän kuin missään muussa pelissä aiemmin, kun niistä on todellista hyötyä.

Edit. Pelimuoto oli Frontlines.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tämäkin hankittua Gigantin kohtalaisen hyvällä 25e tarjouksella. Hieman vertailua omasta mielestä Battlefield ykköseen.

Bf 1 ei alussa oikein lähtenyt johtuen erikoisista aseista ja asetuntumasta mutta myöhemmin siitä tuli yksi lempibäföistä. Jos yksinpelistä lähdetään niin tässä vitosessa näyttää olevan vähän laajempaa ympäristöä ja enemmän vapaampaa tekemistä mikä toimi ihan hyvin mutta ykkösen tarinat taas jotenkin tunteikkaampia ja parempia.

Moninpeli on tosiaan erilaista eikä välttämättä hyvässä mielessä.

Liikaa viety peliä kämppimistä suosivaan pelityyliin. Yhtä kaveria kun aloin seuraamaan squadissa niin koko peli ajan täsmälleen samassa paikassa kun spawnasin aina siihen. Jaksaako tota paikallaan pysymistä tosiaan noin. Pelimuotona breakthrough ja hyökkääjien puolella... Jos ite saisin tehdä peliin jotain muutoksia niin ekana healtien lataaminen samanlaiseksi kuin aiemmissakin eli latautuu täysiin mistä tahansa kohtaa ja toisena voishan sen merkkauksenkin takaisin laittaa. Jos randomien kanssa pelaa niin mahdollistaisi kommunikoinnin vaikka niin että tuolta suunnasta kaveri ampuu mutta itellä vaan joku medicin ase niin hoidappa sä se tuolta kauempaa. Kokonaisudessaan tietty meininki puuttuu mikä ykkösessä oli. Sellainen suuren taistelun tuntu.

Ehkä tuossa oli noi miinukset. Plussina yks hyvä muutos tuohon squadin pelaamisen on että näkee tilanteen etukäteen jos sen välkymisen nyt vaan saisi pois. Mutta onko tosiaan niin, että squadia ei voi vaihtaa pelin aikana? Grafiikat onnistuneet, tykkään etenkin tästä kirkkaasta värimaailmasta mikä eroo vähän ykkösestä. Tides of war ok aseiden kustomointi plussaa jne.

Mutta jatketaan harjotuksia.
 
Olivat näköjään muuttaneet sitä viimeistä tehtävää ToW:ssa. 5 tappoa riittää.
Vähän liian helpoksi meni tuo vika haaste omasta mielestä. Sen pitäisi nimenomaan olla se haastavin ja työläin ennenkuin saa sen palkinnon viimein avattua.

Ei sillä, että nämä ToW challenget ois koskaan ollut vaativia, mut kuitenkin. Nyt se on kerta rykäisy vihun lipulle ja jos on vähänkään miehitetty, niin heti läpi.
 
Tulipa tämäkin hankittua Gigantin kohtalaisen hyvällä 25e tarjouksella. Hieman vertailua omasta mielestä Battlefield ykköseen.

Bf 1 ei alussa oikein lähtenyt johtuen erikoisista aseista ja asetuntumasta mutta myöhemmin siitä tuli yksi lempibäföistä. Jos yksinpelistä lähdetään niin tässä vitosessa näyttää olevan vähän laajempaa ympäristöä ja enemmän vapaampaa tekemistä mikä toimi ihan hyvin mutta ykkösen tarinat taas jotenkin tunteikkaampia ja parempia.

Moninpeli on tosiaan erilaista eikä välttämättä hyvässä mielessä.

Liikaa viety peliä kämppimistä suosivaan pelityyliin. Yhtä kaveria kun aloin seuraamaan squadissa niin koko peli ajan täsmälleen samassa paikassa kun spawnasin aina siihen. Jaksaako tota paikallaan pysymistä tosiaan noin. Pelimuotona breakthrough ja hyökkääjien puolella... Jos ite saisin tehdä peliin jotain muutoksia niin ekana healtien lataaminen samanlaiseksi kuin aiemmissakin eli latautuu täysiin mistä tahansa kohtaa ja toisena voishan sen merkkauksenkin takaisin laittaa. Jos randomien kanssa pelaa niin mahdollistaisi kommunikoinnin vaikka niin että tuolta suunnasta kaveri ampuu mutta itellä vaan joku medicin ase niin hoidappa sä se tuolta kauempaa. Kokonaisudessaan tietty meininki puuttuu mikä ykkösessä oli. Sellainen suuren taistelun tuntu.

Ehkä tuossa oli noi miinukset. Plussina yks hyvä muutos tuohon squadin pelaamisen on että näkee tilanteen etukäteen jos sen välkymisen nyt vaan saisi pois. Mutta onko tosiaan niin, että squadia ei voi vaihtaa pelin aikana? Grafiikat onnistuneet, tykkään etenkin tästä kirkkaasta värimaailmasta mikä eroo vähän ykkösestä. Tides of war ok aseiden kustomointi plussaa jne.

Mutta jatketaan harjotuksia.
Squadin voit vaihtaa pelin aikana.
Pause valikosta squadit löytyy.

Mun mielestä taas tuota spottausta ei missään nimessä takaisin, se oli ykkösen isoin miinus kun ammuttiin vaan spotteja metsänrajasta ja nyttenkin helat palautuu liian herkästi. Mediciä/supportia ei tarvi missään tilanteessa ollenkaan, kun jokapaikasta saat kokoajan pussia varastoon ja ammuksia.
Laatikoita on liian tiuhaan ja helat palautuu liian suureksi.

Tiimille voi kyllä osoittaa missä vihut on, mutta ei porukka niitä tajua katsoa minimapista.
 
Juuri sen spottausnapin puuttuminen ja autohealin puuttuminen on askel parempaan suuntaan.

Se haaste ei edes alkanut alusta, vaan edelliset tapot oli jo mukana. Ihmettelin matsin alussa kun tuli ilmoitus haasteen suorittamisesta että mikäs bugi nyt on.
 
Toi battle royale muoto kiinnostaa. Itse tykkään battlefieldistä koska se on realistinen ja hyvät pelimuodot, ajoneuvot jne. Esim CoD pelit ovat ihan silkkaa kuraa, koska se on sellaista rynnimistä ilman päämäärää. Myös aseet ovat yleensä overpowered Cod peleissä kuin taas Battlefieldissä aseet ovat realistisen voimakkaita.

Matchbanker.fi
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on tultu siihen pisteeseen et ihminen voi näköjään pelata liikaa bäfää. Nimittäin tv:ssä sanottiin Sami Hedberg (”hedbäri”) ja mä kuulen sen ihan vakavissani ”saniteettari” (Sanitäter). :D :D
 
Jahas ja tän viikon ToW on ihan naurettava. Viimeviikolla oli haastetta, mutta ei ongelma ollu tehtävien vaikeus, vaan mahdottomuus päästä tankkeihin. Noh, helpottivat älyttömästi.
Tällä viikolla ei tarvi miettiä yhtään. Kaikki kohdat tulee automaattisesti pelaamalla:

1: Tapa vihu 15 metristä (1kpl)
2: tapa kymmenen vihua hyökätessä, tai puolustaessa, tai spottaa flarella 10 vihua yhdel elämällä
3: tuhoa 10 rakennelmaa, rakenna 5 rakennelmaa, tai voita kolme roundia
4: revaa tai suplaa tiimiä 10 kertaa tai korjaa ajoneuvoa 150 pistettä.
5: aseta pommi, pura pommi, tai suorita kolme squadin käskyä.
6: 500 damagea kranaatilla

Ei näin Dice..ei näin.

Positiivista on, että tulee operaatio Hannus, jossa on Panzerstorm ja Arras. Arras sisältää 64 pelaajan Rushin.
 
Itsellä alkaa jo vähän kärsivällisyys kärsimään tämän pelin kanssa. Miten voi olla tällaisen budjetin peli/projekti näin surkeasti johdetti ja toteutettu? Tässä on mennyt reisille jo niin moni asia, että ihan huimaa.

Nyt on 3-4 kuukautta julkistamisesta ja on saatu 1 uusi kartta. Sekin on ihan jäätävä tekele. Pelkkää peltoa, välimatkaa ja muutama mökki siellä täällä. Ei mitään pelillistä ole tarvinnut miettiä tuossa. Ja nyt sitten saadaan ensimmäinen uusi operaatio ja siinä on sama mappi mikä onkin ollut jo alkuperäisessä operaatiossa. Ihan oikeasti? Ei voi olla ollut tätäkään asiaa suunnittelupöydällä, mutta taas on tehty hätäratkaisu numero 3532. Ei siinä. Arras on varmaan paras mappi, mutta on silti aika noloa, että sama mappi on laitettu tuon yhden hätätekeleen yhteyteen ja sitten sitä kutsutaan uudeksi grand operationiksi. Tietysti onhan tässä se selitys, että kun tuo toinen maailmansota nyt on sen verran suppea konflikti, niin vaikeapa sieltä on paljon uusia näyttämöjä enää tässä vaiheessa keksiä.

Ilmeisesti nyt ne vähäisetkin resurssit, ammattitaito ja näennäinen kiinnostus peliä kohtaan on suunnattu battle royale -pelimuotoon. Vaan mikähän siinä on, että siihenkin pitää niitä resursseja sitten hukata? Voisi luulla, että nimenomaan battle royale markkinoilla on jo hivenen ehkä liikaakin pelattavaa. Ehkä kaikkia pelaajia ei edes kiinnosta battle royale? Ehkä siellä on jo tarjontaa enemmän kuin kysyntää? Ehkä parempi myyntivaltti olisi ollut vähän perinteisempi moninpeli, joka olisi toteutettu ihan oikeasti huolellisesti, määrätietoisesti ja rakkaudella? Tämä tekele rönsyilee rönsyilemistään ja uusi sisältö on pettymystä pettymyksen perään. Projektissa on todella vahva haju siitä, että siltä puuttuu selkeä visio ja tekijöiltä rakkaus aihetta kohtaan. On vaan palkattu sekalainen seurakunta, joka ei edes halua ilmeisesti tehdä parasta mahdollista toisen maailman sodan peliä.

Tämän taustalla kun on välittömät hinnan alennukset, niin näin deluxe ennakkotilaajan näkökulmasta mietityttää, että millähän verukkeella DICE/EA meinaa myydä tulevaisuudessa enää yhtään uutta Battlefield-peliä? Kuinka moni enää ennakkotilaa? Kuinka moni tulee ostamaan pelin heti julkaisussa? Millainen maine pelille tulee automaattisesti kun sitä ei haluta julkaisussa?
 
Kyllähän se on jo viime vuonna ilmoitettu, että maaliskuussa tulee uusi mappi. Itseasiassa käsittääkseni kaksi mappia Kreikkaan, joista sitten tehdään operaatio myös, kuten tulevissakin keisseissä.

Panzerstorm on ihan nimensä mukainen ja oikeastikin ollut pelkkää peltoa. Se on tankkimappi ja siihen todella hyvä. Nyt pätsin jälkeen sitä muutettiin isolla kädellä ja suojaa löytää jalkaväkenäkin. Ideahan on nimenomaan mennä niillä ajoneuvoilla lipulta toiselle, eikä juosten. Siinä kulminoituu koko bäfän idea.
Jos kyseisessä mapissa olisi jokin muu pelimuoto kuin konkka, pelaisin sitä ihan mielelläni. Juuri hetki sitten kävin daily orderin 1000 pistettä konkassa pelaamassa tuossa mapissa ja kelpaa oikein hyvin Grand operaatio siitä.

Ja tosiaan mappi/mapit tulee ihan ennakkoon ilmoitetun aikataulun mukaan ensi kuussa ja tässä välissä tullut kokoajan uusia aseita ja tankkeja kuten pitikin. Eli sikäli ei mun mielestä sieltä oo mitään hätiköiden julkaistua tullut.
Mutta noin muutoin tuo julkaisutahti pitäisi olla tässä alussa paljon nopeampi.

Maaliskuun 2 mapin sijasta pitäisi saada 2-3 kuukauden sisällä 6-8 mappia, lisää combat rooleja jne. Sit voi alkaa miettimään tuota 2-3kk, per 2 mappia.
 
Ylös Bottom